Recension – Nioh

Robot
Recension – Nioh

Allvarsamhet sägs vara den ytliges enda skydd. Och det är kanske därför Ni-Oh fungerar så bra.

#team-ninja, #assassins-creed, #from-software, #ni-oh, #nioh


Medlem
Ni-Oh

Älskar souls serien som fan... Måste skaffa mig ett PS4 någon gång så att man kan lira Bloodbourne och Detta

Medlem

"Bökigt att spela tillsammans" men inte lika bökigt som i Dark Souls-serien iaf om jag förstått saken rätt?


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Ojsan, inte visste jag att Arthas Menethil & Geralt hade skaffat barn ihop. Verkar gå i samma fotspår som sina föräldrar!

Spelkonst-skämt åsido, verkar vara ett givet köp för Darksouls-fantaster.

Medlem

Synd att det inte kommer till PC

Medlem

Det ända som jag tycker är dåligt med spelet är att karaktären man spelar saknar tyngd. Känns bättre i Souls spelen.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Har spelat ett par timmar per kväll sen release. Rekommenderar spelet starkt. Svårt, men inte riktigt så svårt som Bloodborne.

Medlem

Det här är rakt upp i min allé!

*Downloading*... *avbokar alla andra planer i helgen*

Medlem

Hur är svårighetsgrad egentligen?

E.N
Medlem
Skrivet av robbis:

Hur är svårighetsgrad egentligen?

Ganska enkelt jämfört med bloodborne, dark souls har jag ej spelat så vet ej hur det står sig mot det.

Medlem

Låter najs. Blir definitivt ett köp i framtiden.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av E.N:
Skrivet av robbis:

Hur är svårighetsgrad egentligen?

Ganska enkelt jämfört med bloodborne, dark souls har jag ej spelat så vet ej hur det står sig mot det.

Tycker det här är svårare än souls och bloodborne. Hittills iaf. Har kört ett par timmar och gillar det starkt.

Medlem

Väldigt väldigt mycket svårare än DS/BB...

Medlem

Du skrev (Williams uppdrag är att samla in ansenliga mängder amrita – en form av mystisk energi som drottningen av England planerar att använda för att bekämpa den spanska armadan. William sätts därför på ett skepp till Japan.)
Det stämmer inte, william får inget uppdrag av drottningen, william är fängslad och lyckas fly med hjälp av Saoirse(Williams guardian spirit). Men han blir konfronterad av Edward Kelly som lyckas fånga Saiorse.
Williams "uppdrag" är att han ska ta tillbaka Saiorse så han följer efter Kelly till japan.
Källa:Spelet Nioh ☺️.
Han blir skickad på uppdrag av drottningen men det är innan han blir fängslad. Innan spelet börjar

Medlem

Aldrig kört souls-serien.
Spontanköpte detta, inte spelat så mycket, herre vad jag dör. Men så sjukt roligt när man känner progress i sig själv.

Om det håller så är det nog första spelet jag känner ''vill verkligen fortsätta spela'' sen witcher 3.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Jag spelar och tycker det är alldeles underbart jag älskade visserligen både bloodborne och Dark Souls! Detta spel är mer åt bloodborne hållet skulle jag dock påstå eftersom man kan inte gömma sig bakom en Sköld som i DS spelen. Får lite ninja gaiden vibbar med i och med combo systemet. I DS och bloodborne är man ju bunden till endast ett par attacker per vapen (men fler vapen) medan här har man färre vapen men med ett betydligt mer komplicerat "combo system". Det är rappt, responsivt och jävligt givande

Medlem

Har inte testat själv men vad jag sett av spelet så verkar det vara rätt enformiga miljöer. Jag kanske har fel?

Sen undrar jag om det är som i Dark Souls att det finns många gömda vägar/områden att utforska?

Avstängd

haha, pluspoäng för att det håller 60 fps. jösses.

Medlem

Hade mer än gärna spelat detta men har svårt att tänka mig att det kommer till pc

Medlem

Är coop verkligen en feature som räknas i det här spelet ? Känns mer som i darksouls, bloodborne. Att det är endast till för att folk ska slippa fastna "for ever" vid nå svårt motstånd(boss,eller keffa fiender). Därför man bara kan spela med nån ssom redan klarat av området innan..som en sherpa. Att coopa souls liknande spel känns inte rätt.

1
Skriv svar