South Park: The Fractured but Whole försenas igen

Robot
Medlem
South Park: The Fractured but Whole försenas igen

The fractured but whole släpper sig snart. Kek!

Medlem

Om förseningarna är för att få fram ett spel som fungerar och inte är ett trasigt spel så gör det mig inget att vänta!

Medlem

Detta handlar nog mest om att de vill att skämten och storyn ska vara så uppdaterad som möjligt. Speciellt med trump som president.

Medlem
Skrivet av Squeek:

Om förseningarna är för att få fram ett spel som fungerar och inte är ett trasigt spel så gör det mig inget att vänta!

I normala fall håller jag med dig. Absolut ska spel göras klart och jag tar en försening. Från december till Q1 2017? Ok sure.

Men...

Över ett år till ? Goddamn !

Medlem
Skrivet av Bahoven:
Skrivet av Squeek:

Om förseningarna är för att få fram ett spel som fungerar och inte är ett trasigt spel så gör det mig inget att vänta!

I normala fall håller jag med dig. Absolut ska spel göras klart och jag tar en försening. Från december till Q1 2017? Ok sure.

Men...

Över ett år till ? Goddamn !

Potentiellt ett år till. Verkar ju långt ifrån säkert.

Medlem

Alltså så jävla värdelöst... Less jag blir. Ska de vara så svårt att hålla fansen uppdaterade. Här har man gått väntat i evigheter också får man veta att de troligen släpps i December istället..

Dålig stil. Därför ÄLSKAR jag när utvecklare presenterar spelet när det näst intill är färdigt och inte längre än max 1 år till planerad release. Visst händer det att spel försenas... men en AAA-utvecklare ska väl för fan kunna hålla någon form av tidsschema. Ok, 1 månad eller till och med 6 månader men 1 år känns som man är i fel bransch.

Medlem
Citat:

...i värsta fall kan vi alltså behöva vänta i ett år på Cartman och gänget.

Och i bästa fall behöver vi bara vänta två månader.

Always look on the bright side of life!

Medlem

I vanliga fall brukar det vara bra, men va fan!
Räknade med att det skulle släppas inom några veckor. Så gick det med det. :/

Gnällkuk

Trist, men ser som sagt hellre fram mot ett komplett fungerande spel än något bugginferno som förtar hela upplevelsen. UBI har ju inte direkt något vidare track record på AAA-släpp se senaste åren.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Väljer hellre ett föresenad spel än snabb spel som inte är bra

Medlem

Kan ju vara så enkelt att de pushar det till q2 bara för att få det på det räkenskapsåret, ubi har ju haft och kommer släppa ganska mycket spel innan 1 april, wildlands, for honor härnäst, nyligen watch dogs 2, steep.

Medlem

Det är ju bra att de arbetar vidare på det så att de kan få bort buggar osv.
Om det hade varit EA så hade det blivit släppt redan plus day one patch på 50 gig.

Medlem
Skrivet av zumo:

Alltså så jävla värdelöst... Less jag blir. Ska de vara så svårt att hålla fansen uppdaterade. Här har man gått väntat i evigheter också får man veta att de troligen släpps i December istället..

Dålig stil. Därför ÄLSKAR jag när utvecklare presenterar spelet när det näst intill är färdigt och inte längre än max 1 år till planerad release. Visst händer det att spel försenas... men en AAA-utvecklare ska väl för fan kunna hålla någon form av tidsschema. Ok, 1 månad eller till och med 6 månader men 1 år känns som man är i fel bransch.

Det är alltså dålig stil att insistera på att inte släppa ett trasigt spel? Du måste vara världens största fan av Arkham Knight. Hur känns det att veta att du är objektivt sämst? Hur känns det att veta att du klagar på att spelet faktiskt utvecklas istället för att överges? Hur känns det att veta att du objektivt sätt förderar Early Access över att spela spel som faktiskt är färdiga?

Kan du förklara för mig varför du tycker det är bra av spelutvecklare att släppa spel innan dem är färdiga? Varför du tycker att det är "dålig stil" att utveckla spelen tills det faktiskt är färdigt? Jag menar, du som tycker det är dålig stil av utvecklarna att faktiskt göra sina spel, vad tycker du kvalificeras som "bra stil" egentligen? Att sälja årets Call of Duty kopia för 120 USD innan det ens lämnat alpha?

Inaktiv
Skrivet av EpicGoblin:

Detta handlar nog mest om att de vill att skämten och storyn ska vara så uppdaterad som möjligt. Speciellt med trump som president.

Intressant tanke.
Om man baserar delar av storyn på aktuella saker är det ju risk att de blir utdaterade när spelet väl är klart eftersom ett spel tar väldigt lång tid att göra.

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av zumo:

Alltså så jävla värdelöst... Less jag blir. Ska de vara så svårt att hålla fansen uppdaterade. Här har man gått väntat i evigheter också får man veta att de troligen släpps i December istället..

Dålig stil. Därför ÄLSKAR jag när utvecklare presenterar spelet när det näst intill är färdigt och inte längre än max 1 år till planerad release. Visst händer det att spel försenas... men en AAA-utvecklare ska väl för fan kunna hålla någon form av tidsschema. Ok, 1 månad eller till och med 6 månader men 1 år känns som man är i fel bransch.

Det är alltså dålig stil att insistera på att inte släppa ett trasigt spel? Du måste vara världens största fan av Arkham Knight. Hur känns det att veta att du är objektivt sämst? Hur känns det att veta att du klagar på att spelet faktiskt utvecklas istället för att överges? Hur känns det att veta att du objektivt sätt förderar Early Access över att spela spel som faktiskt är färdiga?

Kan du förklara för mig varför du tycker det är bra av spelutvecklare att släppa spel innan dem är färdiga? Varför du tycker att det är "dålig stil" att utveckla spelen tills det faktiskt är färdigt? Jag menar, du som tycker det är dålig stil av utvecklarna att faktiskt göra sina spel, vad tycker du kvalificeras som "bra stil" egentligen? Att sälja årets Call of Duty kopia för 120 USD innan det ens lämnat alpha?

Alltså, vad i helvete är ditt problem?
Hur känns det att veta att du är en dryg, korkad tard?
Hur känns det att veta att tampongerna var slut så du tar ut din menstruation över mig?

Det jag tycker är dålig stil är att dom lyckades göra exakt samma sak med "Stick of truth". Meddela alldeles kort innan planerad release att det blir försenat, ett flertal gånger. Ska det vara så svårt att ha en kommunikation med fansen? Inte hajpa sönder spelet för att gång på gång i sista sekund "inse" att det är långt ifrån färdigt.

Har redan blivit försenat 1 gång och planerad release var satt till Q1. När kvartalet i fråga snart är över meddelar man ytterligare en gång att det försenas men kan inte ens specificera sig närmare än mellan April 2017 - mars 2018. Det kallar jag misslyckande. Fel att inte sätta ett så tidigt releasedatum gång på gång om man ändå nånstans inser att man inte kommer hinna färdigt och kommer kunna hålla det.

Det jag sa var aldrig nånstans att utvecklare ska släppa halvfärdiga spel utan att jag föredrar när spelet tillkännages kort innan release, varav man slipper alla tomma löften och hypeandet som dem inte sen kan hålla, av diverse anledningar. För annars sitter man och längtar ihjäl sig och blir "sviken" gång på gång. Man kan ju liksom tycka att det vore naturligt för Ubisoft att vara försiktiga med löften och releasedatum med tanke på hur det blev med Stick of truth. Det som definierar bra alternativt dålig stil för min del handlar om hur de sköter kommunikationen. Framför allt med erfarenhet från tidigare releaser som Ubisoft.

Vad fan är felet med dig? Det är en ganska naturlig reaktion som ett stort fan att man blir arg och besviken när det försenas för hundratrettioelfte gången, utan närmare förklaring. För folk som har förköpt det känner man sig ignorerad när dom nyss var övertygad om att ha det färdigt 6 December och sedan första kvartalet 2017 och sedan försvinner releasedatumet helt utan närmare specificering.
Och vilket som är det min åsikt, vilken jag ska kunna vädra bäst jag vill här utan att utsättas från personangrepp från någon finnig oskuld som inte flyttat hemifrån vid 25-årsåldern.

Medlem
Skrivet av anon_306295:
Skrivet av EpicGoblin:

Detta handlar nog mest om att de vill att skämten och storyn ska vara så uppdaterad som möjligt. Speciellt med trump som president.

Intressant tanke.
Om man baserar delar av storyn på aktuella saker är det ju risk att de blir utdaterade när spelet väl är klart eftersom ett spel tar väldigt lång tid att göra.

Såg en intervju där de förklarade att de gillar att göra spel, dock gillar de inte att skämten blir för gamla och ut daterade. De vet att det tar mycket längre tid att göra ett spel än ett avsnitt, dock vill de alltid ha skämten på så hög nivå de kan. Sedan tror jag de ändrar lite i storyn nu med.

Medlem

Tur att Obsidian inte är i säng med Ubisoft längre för då hade de tvingats släppa spelet tidigt och ofärdigt och fått ta skulden för det. Nu är det Ubisoft själva som har ansvaret och får ta smällen så de kanske lär sig något och gör ett spel värt att spela.

1
Skriv svar