CS-spelare bannad i 1000 år efter att ha raggat på minderårig tjej

Medlem

Fattar inte att folk försvarar honom. Visst finns det gråzoner i liknande fall men hur jävla svårt är det att skita i att skicka en dickpic? Man ser ju tydligt, utifrån chattloggen, att snubben själv förstår att det han gör inte är helt okej. Så antingen är han en jubelidiot eller så har han ingen kontroll över sig själv överhuvudtaget. Finns inga andra slutsatser att dra.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:
Skrivet av Araxes:

vad är vitsen med att banna nån i 1000år istället för att banna nån för resten av livet? usa asså

Vad har USA som land med detta att göra?

Kanske för att det är en amerikansk organisation som bannat?
Personen i fråga är väl också från USA och tjejerna han raggat på är väl från USA?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Sandal:
Skrivet av kaealy:

Många pedofiler alternativt snuskgubbar som hänger här på FZ verkar det som. Killen är 25 bast och skickar dick pics till en 15 åring, detta är inget gråzones fall.

Vilken moralpanik, 15 är lagligt i Sverige. Det är inte bara en hittepå ålder, ända skälet till att du får sådan andnöd är för att du kollat på för mycket Amerikanska serier/filmer, där allt är influerat utav deras religiösa skitnödighet.

Oj va hemskt! Om du nu tycker det, försök ändra lagen istället för att sitta på internet o gnälla.

P.s Jo en 15åring är knappast tillräckligt mentalt eller emotionellt utvecklad för att kunna avgöra många saker och man borde nog höja åldern för byxmyndighet, men så länge det är lag - deal with it!

Det faller under sexuellt ofredade och grooming ( som även gäller tjejer upp till 17 år om han nu sökt upp dom aktivt) när man skickar dick pics till tjejer som uppenbarligen inte var med på det eftersom hon offentliggjorde hela grejen. Fattar inte vad du yrar om. Detta skulle vara olagligt i Sverige och jag tror inte att det är lagligt i de flesta stater i USA heller för den delen.

Medlem
Skrivet av ReloadMaster:
Skrivet av kaealy:

Många pedofiler alternativt snuskgubbar som hänger här på FZ verkar det som. Killen är 25 bast och skickar dick pics till en 15 åring, detta är inget gråzones fall.

Jag vet dock inte riktigt vart du lärt dig din definition av pedofili men eftersom det är tydligt att man måste hjälpa folk med ganska grundläggande terminologi på internet så bör du även läsa på ordet hebefili med mera.

Oj herregud! Jag hade missat en term inom avvikande sexuella böjelser, hoppas den inte kommer med på nästa korsord jag försöker lösa.

Avstängd

Mycket likt brottsstraffen i Sverige. Piratkopierar du får du enorm skit efter dig medan mördare släpps ut i det fria.

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

Gilla hon inte bilderna då?, jag förstår inte allt ståhej.

xD


signatur

Wake me up for entertainment

Medlem

Lite väl till att ta i. Här i Sverige kan man stolt våldta flera minderåriga flickor och inte ens få sitta ett år i fängelse.

Medlem
Skrivet av anon_178365:
Skrivet av Ender:
Skrivet av anon_178365:

I Sverige så får man 2 månaders fängelse om man våldtar en 13 år gammal tjej, men jäklar om någon får en tjej att strippa framför en webcamera och sparar bilder då får man 8 års fängelse.

Alla vet ju att digitala brott är värre än riktiga fysiska brott eller hur?

Go nya Sverige go!

Du kanske inte ska läsa "nya Sveriges" alternativa nyheter så flitigt.

Du kan häcka på Aftonbladet och vara naiv om du vill och tro att allt är frid och fröjd, jag har istället öppnat ögonen och insett att det här landet har problem.

Ett första steg är att undvika extrema PK siter som ovanstående, och läsa nyheter från fler källor och sedan bilda dig en egen uppfattning om situationen i Sverige istället.

Full på en onsdag? Läs mitt andra inlägg här ovan ifall du behöver en närmare förklaring. Aftonbladet är väl förövrigt inte att anse som "PK", då den knappast kan rubriceras som nyheter till att börja med, snarare skvallerblaska.

Medlem
Skrivet av legendofkarl:
Skrivet av Red_warning:

Rätt dräpande att bli nekad arbete i all evinnerlig tid för att man nästan begått ett brott.

Sexuellt ofredande är dock inte "nästan" ett brott.

Det framgick inte i artikeln att killen faktiskt begått ett brott.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Detta var ju betydligt grövre än att ragga.


signatur

MattiAceGaming

Medlem
Skrivet av legendofkarl:
Skrivet av Red_warning:

Rätt dräpande att bli nekad arbete i all evinnerlig tid för att man nästan begått ett brott.

Sexuellt ofredande är dock inte "nästan" ett brott.

blev han dömd i domstol?

Medlem
Skrivet av Cybersoul:
Skrivet av legendofkarl:
Skrivet av Red_warning:

Rätt dräpande att bli nekad arbete i all evinnerlig tid för att man nästan begått ett brott.

Sexuellt ofredande är dock inte "nästan" ett brott.

blev han dömd i domstol?

Behöver du domstol för att kunna titta på chatloggarna som bevisar detta faktum? Det finns ingen diskussion i huruvida han är skyldig till sexuellt ofredande eller inte. Däremot finns det möjligheten att fallet inte dras hela vägen. Det innebär inte att han är oskyldig, det innebär att dömande rättsväsen upplever sig ha mer tidspressande saker att hantera i nuläget.

Han är objektivt skyldig till sexuellt ofredande oavsett vilket. Försöker du förneka detta förnekar du samtidigt att det är sexuellt ofredande för en 25-åring att påtvinga en 15-åring dickpics.

Medlem
Skrivet av MattiAce:

Detta var ju betydligt grövre än att ragga.

Mm, sist jag kollade på definitionen av att "ragga" så räknades inte att som 25-åring skicka bilder på min kuk tilll 15-åringar som en del av det verbet, att "ragga"

Medlem

Dickpicks...? Vad är det för fel på folk... Snabeln halar man fram när raggningen är avklarad. Inte som en del av processen - och fan inte online?!?!


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Cybersoul:
Skrivet av legendofkarl:
Skrivet av Red_warning:

Rätt dräpande att bli nekad arbete i all evinnerlig tid för att man nästan begått ett brott.

Sexuellt ofredande är dock inte "nästan" ett brott.

blev han dömd i domstol?

Behöver du domstol för att kunna titta på chatloggarna som bevisar detta faktum? Det finns ingen diskussion i huruvida han är skyldig till sexuellt ofredande eller inte. Däremot finns det möjligheten att fallet inte dras hela vägen. Det innebär inte att han är oskyldig, det innebär att dömande rättsväsen upplever sig ha mer tidspressande saker att hantera i nuläget.

Han är objektivt skyldig till sexuellt ofredande oavsett vilket. Försöker du förneka detta förnekar du samtidigt att det är sexuellt ofredande för en 25-åring att påtvinga en 15-åring dickpics.

Om man ska bli dömd för ett brott ja det är så det funkar samt det finns inga chat loggar att läsa i nyheten.

Medlem

Roligt om man ser till konversationen.. La han upp sin runk-session på Youtube?

Medlem

Raggat på tjejer som är under 18 har väl i princip alla gjort?
Men lägga upp på youtube när man drar i trumpeten kanske inte är så begåvat.

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av MattiAce:

Detta var ju betydligt grövre än att ragga.

Mm, sist jag kollade på definitionen av att "ragga" så räknades inte att som 25-åring skicka bilder på min kuk tilll 15-åringar som en del av det verbet, att "ragga"

Precis.


signatur

MattiAceGaming

Medlem
Skrivet av shelter:

Raggat på tjejer som är under 18 har väl i princip alla gjort?
Men lägga upp på youtube när man drar i trumpeten kanske inte är så begåvat.

Inte begåvat alls. Men sjukt att han ens skickade dickpics till en 15 åring. Oavsett vad gör man inte sånt av principskäl. Jag hade inte velat ha en mus bild skickad till mig. Tänder inte mig som individ och tycker sånt ska hamna i sovrummet när båda är fullt medvetna om det. En 25 åring som raggar på en 15 åring är inte för mig helt okej precis. Byxmyndig eller ej hon är för ung och för mig är det sjukligt beteende

Medlem
Skrivet av anon_178365:
Skrivet av Ender:
Skrivet av anon_178365:

I Sverige så får man 2 månaders fängelse om man våldtar en 13 år gammal tjej, men jäklar om någon får en tjej att strippa framför en webcamera och sparar bilder då får man 8 års fängelse.

Alla vet ju att digitala brott är värre än riktiga fysiska brott eller hur?

Go nya Sverige go!

Du kanske inte ska läsa "nya Sveriges" alternativa nyheter så flitigt.

Du kan häcka på Aftonbladet och vara naiv om du vill och tro att allt är frid och fröjd, jag har istället öppnat ögonen och insett att det här landet har problem.

Ett första steg är att undvika extrema PK siter som ovanstående, och läsa nyheter från fler källor och sedan bilda dig en egen uppfattning om situationen i Sverige istället.

Första steget för att bli lika klarsynt som du är alltså att börja läsa lögner? Jag förstår ^^ låter väldigt insiktsfullt av dig.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Dudinkalv:
Skrivet av Araxes:

vad är vitsen med att banna nån i 1000år istället för att banna nån för resten av livet? usa asså

Vad har USA som land med detta att göra?

Kanske för att det är en amerikansk organisation som bannat?
Personen i fråga är väl också från USA och tjejerna han raggat på är väl från USA?

Precis som du skriver är detta något mellan en organisation och en privatperson. Att de valde att banna personen i fråga i 1000 år är Valves beslut. USA som land har absolut inget med detta att göra.

Medlem
Skrivet av Sandal:
Skrivet av kaealy:

Många pedofiler alternativt snuskgubbar som hänger här på FZ verkar det som. Killen är 25 bast och skickar dick pics till en 15 åring, detta är inget gråzones fall.

Vilken moralpanik, 15 är lagligt i Sverige. Det är inte bara en hittepå ålder, ända skälet till att du får sådan andnöd är för att du kollat på för mycket Amerikanska serier/filmer, där allt är influerat utav deras religiösa skitnödighet.

Oj va hemskt! Om du nu tycker det, försök ändra lagen istället för att sitta på internet o gnälla.

P.s Jo en 15åring är knappast tillräckligt mentalt eller emotionellt utvecklad för att kunna avgöra många saker och man borde nog höja åldern för byxmyndighet, men så länge det är lag - deal with it!

Som en annan redan svarat. Även om personen är 15 år och byxmyndig så är det no go för en 25 åring i sverige.

Det räknas om utnyttjande av minderårig.

Skall en som är 15-17 år ha sex så blir det med en som är ungefär lika gammal. Från och med 18 så finns inga gränser.

Är personen under 15 år och "förövaren" över 15 år så blir det våldtäkt mot barn i dom flesta fall.

Det finns fall där personen som är under 15 år räknas vara tillräckligt utvecklad och mogen för att kunna ha sex och om sexet varit frivilligt och motparten ungefär samma ålder så har det varit ok.

Sen en fråga bara. Var det verkligen en "Dick pic"? Tyckte NSFW länken visade en film? Såg ut som en onani film där han sedan ursäktade sig för att mängden sperma var mindre för att han inte kunde göra det ostört.

Om det var en onanifilm så är det sju resor värre enligt mig.

Avstängd
Skrivet av Dudinkalv:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Dudinkalv:
Skrivet av Araxes:

vad är vitsen med att banna nån i 1000år istället för att banna nån för resten av livet? usa asså

Vad har USA som land med detta att göra?

Kanske för att det är en amerikansk organisation som bannat?
Personen i fråga är väl också från USA och tjejerna han raggat på är väl från USA?

Precis som du skriver är detta något mellan en organisation och en privatperson. Att de valde att banna personen i fråga i 1000 år är Valves beslut. USA som land har absolut inget med detta att göra.

Det lär det visst ha. vilket annat land dömer folk till över hundra års fängelse osv?

Medlem
Skrivet av anon_178365:
Skrivet av Ender:
Skrivet av anon_178365:

I Sverige så får man 2 månaders fängelse om man våldtar en 13 år gammal tjej, men jäklar om någon får en tjej att strippa framför en webcamera och sparar bilder då får man 8 års fängelse.

Alla vet ju att digitala brott är värre än riktiga fysiska brott eller hur?

Go nya Sverige go!

Du kanske inte ska läsa "nya Sveriges" alternativa nyheter så flitigt.

Du kan häcka på Aftonbladet och vara naiv om du vill och tro att allt är frid och fröjd, jag har istället öppnat ögonen och insett att det här landet har problem.

Ett första steg är att undvika extrema PK siter som ovanstående, och läsa nyheter från fler källor och sedan bilda dig en egen uppfattning om situationen i Sverige istället.

Måste säga att den som använder "PK" som en förolämpning tenderar även vara de med ytterst liten källkritisk förmåga. Visst kan "Alternativ media" ha rätt om sänder men när 9 av 10 artiklar är direkta lögner eller extremt vinklade (även med Aftonbladet som mått) så borde det säga något.. men inte då. Att Sverige har problem är det få som förnekar.. alla länder har sina egna problem men dessa problem blir bara värre om man låter sig luras av alternativ media vars enda syfte är att sprida inskränkt skitsnack. Sedan att du förutsätter att han "hänger" på Aftonbladet bevisar bara att du kanske borde se över din argumentationsteknik. För den halmgubben är skrämmande patetisk.

Skrivet av Golemtosh:
Skrivet av Sandal:
Skrivet av kaealy:

Många pedofiler alternativt snuskgubbar som hänger här på FZ verkar det som. Killen är 25 bast och skickar dick pics till en 15 åring, detta är inget gråzones fall.

Vilken moralpanik, 15 är lagligt i Sverige. Det är inte bara en hittepå ålder, ända skälet till att du får sådan andnöd är för att du kollat på för mycket Amerikanska serier/filmer, där allt är influerat utav deras religiösa skitnödighet.

Oj va hemskt! Om du nu tycker det, försök ändra lagen istället för att sitta på internet o gnälla.

P.s Jo en 15åring är knappast tillräckligt mentalt eller emotionellt utvecklad för att kunna avgöra många saker och man borde nog höja åldern för byxmyndighet, men så länge det är lag - deal with it!

Som en annan redan svarat. Även om personen är 15 år och byxmyndig så är det no go för en 25 åring i sverige.

Det räknas om utnyttjande av minderårig.

Skall en som är 15-17 år ha sex så blir det med en som är ungefär lika gammal. Från och med 18 så finns inga gränser.

Är personen under 15 år och "förövaren" över 15 år så blir det våldtäkt mot barn i dom flesta fall.

Det finns fall där personen som är under 15 år räknas vara tillräckligt utvecklad och mogen för att kunna ha sex och om sexet varit frivilligt och motparten ungefär samma ålder så har det varit ok.

Sen en fråga bara. Var det verkligen en "Dick pic"? Tyckte NSFW länken visade en film? Såg ut som en onani film där han sedan ursäktade sig för att mängden sperma var mindre för att han inte kunde göra det ostört.

Om det var en onanifilm så är det sju resor värre enligt mig.

Finns en länk ovan till alla SMSen. Där finns bland annat en bild på när han drar i "snasen" och skriver att han ville "komma mer" men inte var kapabel för tillfället. Det är alltså inte bara dickpics utan visar även "resultatet" av att han onanerat.

Medlem

Spelet är väll satt 17+!
Så rent paragraf mässigt har hon inte där att göra.
Han kan nog häva det om han går på åldergräns för spelet.

Medlem
Skrivet av shelter:

Raggat på tjejer som är under 18 har väl i princip alla gjort?
Men lägga upp på youtube när man drar i trumpeten kanske inte är så begåvat.

Aaa...när jag var under arton själv.

Skrivet av Varmkorv:

Spelet är väll satt 17+!
Så rent paragraf mässigt har hon inte där att göra.
Han kan nog häva det om han går på åldergräns för spelet.

Knappast då det inte är relevant på något sätt.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Dudinkalv:
Skrivet av Araxes:

vad är vitsen med att banna nån i 1000år istället för att banna nån för resten av livet? usa asså

Vad har USA som land med detta att göra?

Kanske för att det är en amerikansk organisation som bannat?
Personen i fråga är väl också från USA och tjejerna han raggat på är väl från USA?

Precis som du skriver är detta något mellan en organisation och en privatperson. Att de valde att banna personen i fråga i 1000 år är Valves beslut. USA som land har absolut inget med detta att göra.

På vilket sätt har det inget med USA att göra?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av shelter:

Raggat på tjejer som är under 18 har väl i princip alla gjort?
Men lägga upp på youtube när man drar i trumpeten kanske inte är så begåvat.

När jag själv var under 18 ja, annars nej.

12
Skriv svar