Blizzard berättar hur de lyckades vända Diablo 3:s dåliga rykte

Robot
Blizzard berättar hur de lyckades vända Diablo 3:s dåliga rykte

En inblick i hur spelet gick från utskällt till omtyckt.

#diablo-iii


Medlem
Blizzard berättar hur de lyckades vända Diablo 3:s dåliga rykte

Fast det dåliga ryktet har helt klart kommit tillbaka. Det finns verkligen ingen content i det spelet. Det är roligt i ett par dagar vid varje säsongsstart och jag vet att många håller med mig.

Medlem

Varför behöver de förklara i 1 timme att de sparka Jay Wilson från Diablo 3?

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Fast det dåliga ryktet har helt klart kommit tillbaka. Det finns verkligen ingen content i det spelet. Det är roligt i ett par dagar vid varje säsongsstart och jag vet att många håller med mig.

Ja!

Håller med. Finns inget större djup i det.
För att vara ett så stort A-RPG så saknas content och tillräckligt många randomiserade events.
Det ena räcker egentligen, men det här spelet saknar båda.

Medlem
Medlem
Skrivet av Miindz:
Skrivet av Dreijer:

Fast det dåliga ryktet har helt klart kommit tillbaka. Det finns verkligen ingen content i det spelet. Det är roligt i ett par dagar vid varje säsongsstart och jag vet att många håller med mig.

Ja!

Håller med. Finns inget större djup i det.
För att vara ett så stort A-RPG så saknas content och tillräckligt många randomiserade events.
Det ena räcker egentligen, men det här spelet saknar båda.

Denna video summerar Diablo väldigt bra. - https://youtu.be/jWKgZ0qCHGo

Medlem

Både Path of Exile och Grim Dawn är tusentals gånger bättre än Diablo 3.

Den mörka atmosfären, underbara och kalla musiken, grymma karaktärerna i de olika akterna är som bortblåsta ur Diablo 3.

Hoppas verkligen tittar närmre på 1an och 2an när dom utvecklar Diablo IV...och fan om Leah återvänder, sämre karaktär får man leta efter


signatur

Game long and prosper

Medlem

Nja, inte tycker jag det bra ryktet kom tillbaks. Men det är ett bra spel i ett par veckor om man börjar nu, eller efter varje season. Dock kan man inte direkt klandra dem för att inte ha gjort något sedan launch, det är definitivt bättre nu på många sätt.

Vet faktiskt inte om jag tycker det är content som fattas, det finns ju en hel del man kan sysselsätta sig med, utan snarare att item sets är så förbaskat kraftfully att de begränsar builds oerhört. Visst, det finns ett set som gör att man inte behöver använda sig av ett, men då upptäcker man istället hur kraftfulla legendary-effects är och stöter på samma problem men med litet mer att jobba med.

En del av det som är det absolut roligaste med arpgs är att fila på knäppa builds och så vidare, men det är relativt begränsat i d3.

MEG
Medlem

D3 är fortfarande tråkigt, tragiskt att Blizzard inte kan inse detta


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Fast det dåliga ryktet har helt klart kommit tillbaka. Det finns verkligen ingen content i det spelet. Det är roligt i ett par dagar vid varje säsongsstart och jag vet att många håller med mig.

Skrivet av toern:

Nja, inte tycker jag det bra ryktet kom tillbaks.

De kör lite taktiken "Om vi säger något tillräckligt mycket så blir det sant" känns det som. Håller med er, jag och i princip alla jag känner har slutat spela det eller kanske gör ett försök någon gång här och där vid nya säsonger.

Medlem

Det enda som var bra med d3 var dom riktiga pengarna man kunde "blåsa" folk på i AH så länge de varade. Tappat intresset totalt för denna genre sen Diablo 3...

Medlem

d3 suck, lägg ned gör om rätt

Medlem
Citat:

Han viftar också bort den ganska vanliga uppfattningen att man på Blizzard låter saker och ting ta hur lång tid som helst på sig.

Samtidigt säger han att de tog 10 år på sig att utveckla Diablo 3....

Inaktiv
Medlem

Satan vad kommentarsfältet är drygt - kan ni inget annat än klaga?

Oavsett hur det ligger till med Diablo 3 så förändrar inte det faktumet att de gjorde en rejäl förbättring med Reaper of Souls. Jag fann det väldigt intressant med de sakerna han gick genom - och hur teamet kände sig, samt tacklade problemet just då när det var som värst.

Medlem

Det dåliga ''ryktet'' var inte ett rykte. Diablo3 var skit när det släpptes, storyn var och är fortfarande skitdålig och vid lansering så var spelets nätkod förskräckligt dålig och buggar fanns under varje kotte, vissa gubbar dödade dig på 1 slag oavsett hur bra grejor din karaktär bar på sig.

Diablo 2 var utdaterat men det var näst intill perfekt men Diablo 3 skaparna försökte att göra om allt och allt blev fel, så de ändrade tillbaka lite så att spelet skulle få bättre rykte. Den mest tragiska grejen med D3 var att vitt och gult skräp var bättre än unika saker. Diablo2 hade runewords som gjorde upp att unikt inte alltid var bäst, men d3 hade ingen som helst ursäkt till detta dåliga beslut.

Jämför Cow level i D2 och Whimsyshire i D3. Whimsyshire representerar hur dåligt Diablo3 var när det var relativt nytt. Att jaga nallar och enhörningar i ett regnsbågsland är inte speciellt lockande när man älskar hur mörkt Diablo en gång var.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Satan vad kommentarsfältet är drygt - kan ni inget annat än klaga?

Oavsett hur det ligger till med Diablo 3 så förändrar inte det faktumet att de gjorde en rejäl förbättring med Reaper of Souls. Jag fann det väldigt intressant med de sakerna han gick genom - och hur teamet kände sig, samt tacklade problemet just då när det var som värst.

Det finns ju väldigt mycket att klaga på, trots allt. Ja, det blev en rejäl förbättring, men spelet måste nästan göras om från grunden.

Medlem
Skrivet av Jeehao:

Det dåliga ''ryktet'' var inte ett rykte. Diablo3 var skit när det släpptes, storyn var och är fortfarande skitdålig och vid lansering så var spelets nätkod förskräckligt dålig och buggar fanns under varje kotte, vissa gubbar dödade dig på 1 slag oavsett hur bra grejor din karaktär bar på sig.

Diablo 2 var utdaterat men det var näst intill perfekt men Diablo 3 skaparna försökte att göra om allt och allt blev fel, så de ändrade tillbaka lite så att spelet skulle få bättre rykte. Den mest tragiska grejen med D3 var att vitt och gult skräp var bättre än unika saker. Diablo2 hade runewords som gjorde upp att unikt inte alltid var bäst, men d3 hade ingen som helst ursäkt till detta dåliga beslut.

Jämför Cow level i D2 och Whimsyshire i D3. Whimsyshire representerar hur dåligt Diablo3 var när det var relativt nytt. Att jaga nallar och enhörningar i ett regnsbågsland är inte speciellt lockande när man älskar hur mörkt Diablo en gång var.

Hur mörkt menar du då att Secret Cow Level är egentligen? Det finns exklusivt en anledning till varför du upplever Secret Cow Level som "mörkare" än Whimsyshire, och det är helt enkelt att du är äldre idag. Du är inte lika mycket av en edgelord som du var när du var 12 år gammal.

Medlem
Skrivet av Xepheros:

Hur mörkt menar du då att Secret Cow Level är egentligen? Det finns exklusivt en anledning till varför du upplever Secret Cow Level som "mörkare" än Whimsyshire, och det är helt enkelt att du är äldre idag. Du är inte lika mycket av en edgelord som du var när du var 12 år gammal.

Whimsyshire är/var inte mörkt någonstans och fienderna hör inte hemma i ett Diablo spel. Kossor hörde hemma i D2 och hade även passat i D3 för att man förödmjukade dem när man inte ville vara en ''mjölkkärring'' ^^ Whimsyshire var roligt några gånger, sedan fick man nästan huvudvärk om man inte stängde av ljudet helt, den ljusa gulliga färgen gav en sedan nästan cancer.

Medlem

Spelade inte mycket utav diablo 1,2 så kom in som ny till spelet när d3 släpptes. Älskade faktiskt spelet i början o brydde mig inte om AH utan körde "selffound". När reaper of souls släpptes så fortsatte jag att spela som en tok och började även battla leaderboards när dem kom. Efter season 2 så insåg jag va det storta problemet i d3 var för mig och varför jag aldrig kommer ätervända så länge dem inte ändrar på det och det är:

1. Legendarys är inte legendarys untan commons eftersom det droppas hela tiden.. bara att inse att det va bättre i d3 vanilla då man fick typ 3st om dagen och det va roligt att se den orangea strålen. Nu blir man ledsen om man inte får 20st per run.

2. Detta är det största problemet för mig. PARAGON LEVELS... varför? Nu är paragon level lika viktigt som gear och folk som mig själv som jobbar 8 timmar om dagen och bara hinner spela max 4 timmar per dag

Medlem
Skrivet av Quarie:

Spelade inte mycket utav diablo 1,2 så kom in som ny till spelet när d3 släpptes. Älskade faktiskt spelet i början o brydde mig inte om AH utan körde "selffound". När reaper of souls släpptes så fortsatte jag att spela som en tok och började även battla leaderboards när dem kom. Efter season 2 så insåg jag va det storta problemet i d3 var för mig och varför jag aldrig kommer ätervända så länge dem inte ändrar på det och det är:

1. Legendarys är inte legendarys untan commons eftersom det droppas hela tiden.. bara att inse att det va bättre i d3 vanilla då man fick typ 3st om dagen och det va roligt att se den orangea strålen. Nu blir man ledsen om man inte får 20st per run.

2. Detta är det största problemet för mig. PARAGON LEVELS... varför? Nu är paragon level lika viktigt som gear och folk som mig själv som jobbar 8 timmar om dagen och bara hinner spela max 4 timmar per dag

"kom åt skicka kommentar". 4 timmar per dag kan inte för 5 öre hinna med leaderboardsen och för mig är leaderboardsen det som lockar mig till d3

Medlem
Skrivet av Xepheros:

Hur mörkt menar du då att Secret Cow Level är egentligen? Det finns exklusivt en anledning till varför du upplever Secret Cow Level som "mörkare" än Whimsyshire, och det är helt enkelt att du är äldre idag. Du är inte lika mycket av en edgelord som du var när du var 12 år gammal.

there is no cow level!

Medlem

Nephalem Valor och Paragon levels är två skitdåliga grejer som har funnit och finns i spelet. Diablo2 gjorde det rätt med goldfind och magicfind, man hade kunnat lösa detta i D3 genom att införa plats för fler ringar eller något annat riktigt simpelt. Paragon levels är bara en dålig undanflykt till att reparera skadan/hålet som Nephalem Valor lämnade efter sig. Om man verkligen behövde skillpointsen som paragon levels ger, då hade de lika gärna kunnat lägga in fler normala karaktärslevlar.

Medlem

Diablo3 är skitkul, finns nog inte många spel jag lirat över 5000timmar på. Efter att AH försvann vart spelet mycket bättre.

Medlem

Körde d3 på xbox när det kom ut, riktigt kul, blev sugen på PC då ja inte kört RoS, hade knappt kul att levla och det blev fan tråkigare på max lvl, farma gear är så jävla tråkigt hur fan pallar folk.

Medlem

Spelar det fortfarande nästan varje dag, ett av de roligaste spelen jag någonsin spelat.
Och bara det att det fortsätter komma bra innehåll trots att de inte tagit betalt för något sedan RoS släpptes för 3 år sedan är mycket bra jobbat.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av Luciphear:

Satan vad kommentarsfältet är drygt - kan ni inget annat än klaga?

Oavsett hur det ligger till med Diablo 3 så förändrar inte det faktumet att de gjorde en rejäl förbättring med Reaper of Souls. Jag fann det väldigt intressant med de sakerna han gick genom - och hur teamet kände sig, samt tacklade problemet just då när det var som värst.

Det finns ju väldigt mycket att klaga på, trots allt. Ja, det blev en rejäl förbättring, men spelet måste nästan göras om från grunden.

Absolut, jag håller med om att det finns mycket att klaga på men det som stör mig är att det tycks ske lite väl mycket "bajskastning" mot han som talar. Han påstår inte att spelet är i ett perfekt skick och det är som han säger, de har lyckats vända Diablo 3s dåliga rykte. Det innebär inte att det är perfekt - och de som lyssnat bör också förstå det.

Jag tror inte att Diablo 3 är tänkt att förbli lika långt eller stort som Diablo 2. Ja, Necromancer kommer som en DLC, men om tanken var att fortsätta arbeta rejält på spelet så hade de nog utannonserat ett Expansion på Blizzcon 2016, vilket de inte gjorde. Jag tvekar dock inte att Diablo 4 finns i planerna, även om det möjligen är i ett tidigt stadie, för tidigt för att ens nämna. (Folk har inte ett bra tidsbegrepp när det kommer till spelutveckling... )

Och att släppa ett nytt Diablo nu(eller ens nämna ett D4) vore nog idiotiskt med tanke på hur marknaden ser ut. Det finns inte ett lika stort intresse där riktigt, jämfört med de andra spelen de arbetar med. Jag tror t.om att de bör satsa på att göra Diablo 4 till ett Free 2 Play, likt Path of Exile. De har lärt sig jävligt mycket från Diablo 3 samt Reaper och Souls och jag tvekar inte att de har kunskapen och möjligheten att göra nästa Diablo till en ordentlig upplevelse. Jag tycker det är bra att de fortsätter jobba och patcha Diablo 3 som de gör, även om många fortfarande är sura och gnälliga; och även om Diablo 3 inte håller mer än 4-7 dagar i sträck innan man känner sig rätt "belåten"(personligen hade jag sagt nöjd och belåten men folk tycks inte nöja sig om något inte varar för evigt). Att släppa Necromancer är även det ett bra drag, men förhoppningsvis är det mycekt utav ett test också för att se hur många som faktiskt väljer att köpa klassen.

Och angående F2P-förslaget; det är för att bygga upp Diablos fanbase igen, samt introducera PvP ordentligt denna gången för att hålla spelet vid liv längre(något som jag tror kunde ha räddat Diablo 3 i ett par år, men är nu ganska lönlöst att göra).

Medlem

Blev helt okej med RoS sen var det kul några säsonger men nu är det dött. Så håller med Dreijer

Medlem
Skrivet av Javas:

Både Path of Exile och Grim Dawn är tusentals gånger bättre än Diablo 3.
.....
Hoppas verkligen tittar närmre på 1an och 2an när dom utvecklar Diablo IV...och fan om Leah återvänder, sämre karaktär får man leta efter

Måste försöka köra Grim Dawn igen. Jag har köpt det och börjat spela men aldrig fastnat riktigt. Kanske ska prova annan karaktär än de jag brukar börja med.

Du har rätt om Leah. Sämsta storyn hittills från Blizzard enligt mig.

Medlem
Skrivet av Jeehao:
Skrivet av Xepheros:

Hur mörkt menar du då att Secret Cow Level är egentligen? Det finns exklusivt en anledning till varför du upplever Secret Cow Level som "mörkare" än Whimsyshire, och det är helt enkelt att du är äldre idag. Du är inte lika mycket av en edgelord som du var när du var 12 år gammal.

Whimsyshire är/var inte mörkt någonstans och fienderna hör inte hemma i ett Diablo spel. Kossor hörde hemma i D2 och hade även passat i D3 för att man förödmjukade dem när man inte ville vara en ''mjölkkärring'' ^^ Whimsyshire var roligt några gånger, sedan fick man nästan huvudvärk om man inte stängde av ljudet helt, den ljusa gulliga färgen gav en sedan nästan cancer.

det värsta i hela kråksången är väl att de gjorde den som respons mot communityns kritik om färgerna i spelet i övrigt, vilket kändes som ett hån... dock inte lika stort hån som att en viss karaktär som varit framträdande genom hela serien blev dödad i en soppig cutscene som utspelar sig i en del av storyn som var genomskinlig från scen 1 men man kunde inget göra... men håller med om att RoS gjorde många saker mycket bättre, hade hela D3 känts så hade det nog haft markant högre status - oavsett hur repetitivt det känns jämfört med D1 och D2


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

12
Skriv svar