Blizzard ogillar att Overwatch körs med mus och tangentbord på konsol

Medlem
Skrivet av Zer0cooL:
Skrivet av =FFM=FH:

I princip har alla en dator i hemmet, då har man också ett tangentbord och mus.

Nja, lååååångt ifrån alla har en stationär dator. De flesta har bara en laptop.

Man spelar inte spel som overwatch om du inte har mus och tangentbord till datorn oavsett om det är en laptop eller inte. Tycker man att man är handikappad med en kontroller så kan man testa att spela med en trackpad.

Medlem
Skrivet av Bakkone:

Blizzard borde då samtidigt kräva att upplösningen maxar vid 720x576 så att folk med gammal tjock-tv inte diskrimineras.Spelet borde också göras om till svart/vitt med så få nyanser som möjligt.

Sen måste självklart alla former av pro-controllers förbjudas omedelbart från alla plattformar.

..............ZzzzZZZzzzzzZZZzzzz

Medlem
Skrivet av brandter:
Skrivet av Zer0cooL:
Skrivet av =FFM=FH:

I princip har alla en dator i hemmet, då har man också ett tangentbord och mus.

Nja, lååååångt ifrån alla har en stationär dator. De flesta har bara en laptop.

Man spelar inte spel som overwatch om du inte har mus och tangentbord till datorn oavsett om det är en laptop eller inte. Tycker man att man är handikappad med en kontroller så kan man testa att spela med en trackpad.

Det var inte det saken handlade om. Det som skrevs var att folk tog musen och tangentbordet från sin dator och kopplade in i sitt tv-spel. Jag sa att de flesta bara har en laptop, och därför sällan tangentbord och mus att bara ta och koppla in.

Medlem

Skulle man inte kunna köra någon slags detection för handkontroll på konsoler? Eller skulle det vara för lätt att gå runt?

Hade ju varit rättvist om man kunde separera på spelarna så att man köar mot personer som spelar med mus/tangentbord eller kontroll.

FPS med kontroll är ospelbart för mig spelkänslomässigt och TPS är inte långt därifrån, mest för att de sistnämnda spelen ofta designas utefter hur jämförelsevis litet man styr kameran. Därför skulle jag gärna spela mot andra med mus/tangentbord enbart om jag var i den situationen, då jag vill ha en rättvis utmaning.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Att köra med mus och tangentbord på konsol = För dålig för att lira på konsol, och för dålig för att lira på PC. Man är helt enkelt en jävla sopa på allt.

Ha ha ja det var ju också ett sätt att se på det


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Inaktiv

Tycker man borde stänga av möjligheten att använda mus+tangentbord helt.
En av de stora fördelarna med konsolspel är att man kan sitta tillbakalutad i en soffa och fortfarande kunna tävla på lika villkor.
Denna fördel försvinner ju om mus+tangentbord går att använda då spelarna som vill ha en chans att bli bra på spelet tvingas att sitta upprätt i en kontorsställning.
De som faktiskt vill spela med mus+tangentbord kan ju göra det på PC där nästan alla använder det.
Sen balanserar ju Blizzard också spelet olika på PC och konsol eftersom det är mycket lättare att träffa med mus än med kontroll. Det blir ju problematiskt där också om Blizzard balanserar spelet efter standardinputen vilket är handkontroll men att det finns ett antal spelare som istället använder mus och tangentbord.

Skrivet av Bojkott:

Att köra med mus och tangentbord på konsol = För dålig för att lira på konsol, och för dålig för att lira på PC. Man är helt enkelt en jävla sopa på allt.

Haha ungefär så ja.

Medlem

Helt klart orättvist att vissa kör med mus och tangentbord, den som säger något annat måste ha något fel som är trasigt

Medlem
Skrivet av M4NGL3R:

Har inte alla samma möjlighet att köpa mus och tangentbord till tv-spelet?

Genom en adapter. Är det rätt att folk ska behöva lägga massa extrapengar på tillbehör som inte stöds från konsoltillverkarna från början för att ha en sportslig chans?

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Personligen tycker jag de borde ta bort stödet ifrån PS4 för tangentbord och mus.

Hela grejen är ju att man vill slänga sig i soffan/sängen och skjuta lite istället för att sätta sig vid datorn och skrivbordet.

Det kan du väl göra oavsett? Vill man lägga sig ner i sängen och lira kan man ju använda handkontroll, inget som hindrar det.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Personligen tycker jag de borde ta bort stödet ifrån PS4 för tangentbord och mus.

Hela grejen är ju att man vill slänga sig i soffan/sängen och skjuta lite istället för att sätta sig vid datorn och skrivbordet.

Det kan du väl göra oavsett? Vill man lägga sig ner i sängen och lira kan man ju använda handkontroll, inget som hindrar det.

Inaktiv
Skrivet av Redstar:
Skrivet av Rydell1986:

Personligen tycker jag de borde ta bort stödet ifrån PS4 för tangentbord och mus.

Hela grejen är ju att man vill slänga sig i soffan/sängen och skjuta lite istället för att sätta sig vid datorn och skrivbordet.

Det kan du väl göra oavsett? Vill man lägga sig ner i sängen och lira kan man ju använda handkontroll, inget som hindrar det.

Men då kommer man bli totalägd av de som spelar med mus och tangentbord.

Medlem

I konsollversionerna av bf1 är väl hastigheten på rörelser från mus begränsade för att likna rörelser från gamepad? Lösningar finns om de tänkte ett steg längre.

Medlem
Skrivet av toern:

Skulle man inte kunna köra någon slags detection för handkontroll på konsoler? Eller skulle det vara för lätt att gå runt?

När man använder enheter som CronusMAX eller XIM4 så hjälper ju inte detta, eftersom dom emulerar ju bara handkontrollen men det du trycker och rör på är mus och tangentbord istället, bara knappar på tangentbordet/rörelser av musen (och tryckande på dess knappar) är bundet till knappar/rörelser/riktningar på spakar på handkontrollen istället.
Konsolen tror fortfarande att du kör med en handkontroll.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av =FFM=FH:

Då blir jämförelsen att med begränsad fov och låst till 16:9 som att spela fotboll med ett teleskop.
Vilket resulterar till att det blir både begränsat till ett öga med tunnelseende samt att det blir fel/skev djupseende.
M.a.o. smalare vy som blir skev.

Ditt argument och kommentar förespråkar att det är helt rätt att spela fotboll med teleskop eftersom "vanliga sporter är reglerade"

Tja, konfotboll? Vore ju bättre att ta av konen så man ser bättre.

Jag hoppas att du inte är så dum som du ger sken av.
Det finns diverse krav på vikt, form, klädsel och jag vet inte vad för något allt i diverse sporter trots att det hade varit effektivare med en tyngre/lättare/rundare/kantigare eller vad sjutton som helst.
Just för att det ska vara färdighet och inte utrustning som avgör.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

Ta bort ratt från bilspel också när ni ändå håller på, det är väl samma sak? Suck..

Medlem
Skrivet av kaealy:

Jag som trodde att det gick minst lika bra att spela FPS med kontroll som tangentbord och mus. Brukar höra det lite titt som tätt.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Går det inte att lägga in i spelet med någon patch att det inte ska stödja mus o tangentbord på konsolerna?
Att förbjuda mus o tangentbord känns lite väl då man kan använda det till mer än att spela overwatch.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Dave Lister:
Skrivet av toern:

Skulle man inte kunna köra någon slags detection för handkontroll på konsoler? Eller skulle det vara för lätt att gå runt?

När man använder enheter som CronusMAX eller XIM4 så hjälper ju inte detta, eftersom dom emulerar ju bara handkontrollen men det du trycker och rör på är mus och tangentbord istället, bara knappar på tangentbordet/rörelser av musen (och tryckande på dess knappar) är bundet till knappar/rörelser/riktningar på spakar på handkontrollen istället.
Konsolen tror fortfarande att du kör med en handkontroll.

Konsolen tror ingenting, för den bryr sig inte om vad det är för input device så länge den får rätt slags signaler.
Vill man skulle det dock vara relativt enkelt att analysera inputen och komma fram till att det är en mus och inte en handkontroll som används.

Inaktiv
Skrivet av Ender:

Rätt.

Wrong!

Medlem
Skrivet av kaealy:

Jag som trodde att det gick minst lika bra att spela FPS med kontroll som tangentbord och mus. Brukar höra det lite titt som tätt.

Är det med flit som du attackerar halmdockor? För det finns inte en enda människa som påstått att du får exakt samma precision med en analog spak som med en mus. Det har aldrig påståtts, någonsin. Däremot finns där andra sorters spel där kontroll antingen kan ge lika bra precision, eller subjektivt bättre känsla. Personligen avskyr jag att spela spel i 3e person med mus och tangentbord. Det är en subjektiv upplevelse.

Hela resonemanget med precisionen är dock bara relevant i multiplayer. Du behöver inte den extra precisionen i alla spel, utan spelen kan absolut vara designade på sätt som gör att den subjektiva upplevelsen är bättre med en kontroll. Exempel på detta är Dark Souls och liknande spel.

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av kaealy:

Jag som trodde att det gick minst lika bra att spela FPS med kontroll som tangentbord och mus. Brukar höra det lite titt som tätt.

Är det med flit som du attackerar halmdockor? För det finns inte en enda människa som påstått att du får exakt samma precision med en analog spak som med en mus. Det har aldrig påståtts, någonsin. Däremot finns där andra sorters spel där kontroll antingen kan ge lika bra precision, eller subjektivt bättre känsla. Personligen avskyr jag att spela spel i 3e person med mus och tangentbord. Det är en subjektiv upplevelse.

Hela resonemanget med precisionen är dock bara relevant i multiplayer. Du behöver inte den extra precisionen i alla spel, utan spelen kan absolut vara designade på sätt som gör att den subjektiva upplevelsen är bättre med en kontroll. Exempel på detta är Dark Souls och liknande spel.

Antar att du aldrig spelade Shadowrun som hade cross-platform med PC och Xbox 360? Där diskuterades rätt häftigt och folk påstådd precis det jag hävdar. Tack att du förklarar för mig att kontroller kan fungera bättre i andra spel när jag själv specificerade just FPS i min post.

Förlåt om du kände dig kränkt.

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av kaealy:

Jag som trodde att det gick minst lika bra att spela FPS med kontroll som tangentbord och mus. Brukar höra det lite titt som tätt.

Är det med flit som du attackerar halmdockor? För det finns inte en enda människa som påstått att du får exakt samma precision med en analog spak som med en mus. Det har aldrig påståtts, någonsin. Däremot finns där andra sorters spel där kontroll antingen kan ge lika bra precision, eller subjektivt bättre känsla. Personligen avskyr jag att spela spel i 3e person med mus och tangentbord. Det är en subjektiv upplevelse.

Hela resonemanget med precisionen är dock bara relevant i multiplayer. Du behöver inte den extra precisionen i alla spel, utan spelen kan absolut vara designade på sätt som gör att den subjektiva upplevelsen är bättre med en kontroll. Exempel på detta är Dark Souls och liknande spel.

Antar att du aldrig spelade Shadowrun som hade cross-platform med PC och Xbox 360? Där diskuterades rätt häftigt och folk påstådd precis det jag hävdar. Tack att du förklarar för mig att kontroller kan fungera bättre i andra spel när jag själv specificerade just FPS i min post.

Förlåt om du kände dig kränkt.

Haha, projicerar du alltid så här hårt? Älskar hur du frågar om jag känner mig kränkt när du samtidigt driver monologer baserat på din uppfattning om ett skitspel som aldrig någonsin ens kommit i närheten av att ha någon grundläggande relevans till FPS-scenen, för att rättfärdiga dina monologer. Newsflash: vad som hände i Shadowrun hade noll påverkan på vad som hände i FPS som faktiskt hade en levande spelarbas, just eftersom spelet var totalt skräp.

Och det är det som är problemet här, att du driver en "diskussion" baserat på ett spel som aldrig varit relevant till FPS-scenens big picture, och gör detta genom att ignorera allting som faktiskt har med FPS-scenen att göra.

Medlem

Jävlar vad det trollas.
Tror nog inte någon påstår/påstått att handkontroll är lik bra som mus/tgb.

Däremot så anser jag handkontroll vars okey när alla lirar på samma villkor...

Det är där problemet blir när folk köttar in med mus/tgb på konsolerna.

Sen förstår jag inte vad det är för folk som sitter med en ps4:a på en 24" datormonitor vid ett skrivbord?
Förmodligen dom som ör för kassa för stt vinna mot andra PC-spelare och därmed behöver "fuska" sig till en vinst över ko solsprlsre med handkontroll.

Medlem
Skrivet av whoo:

Jävlar vad det trollas.
Tror nog inte någon påstår/påstått att handkontroll är lik bra som mus/tgb.

Däremot så anser jag handkontroll vars okey när alla lirar på samma villkor...

Det är där problemet blir när folk köttar in med mus/tgb på konsolerna.

Sen förstår jag inte vad det är för folk som sitter med en ps4:a på en 24" datormonitor vid ett skrivbord?
Förmodligen dom som ör för kassa för stt vinna mot andra PC-spelare och därmed behöver "fuska" sig till en vinst över ko solsprlsre med handkontroll.

Shh, att påstå någonting som inte är circlejerkande om hur överlägset mus+tgb är jämfört med bokstavligt talat allting som någonsin existerat i både tid, rum, och hypotetiska Lovecraft-dimensioner. Du får det att låta som att dessa töntar faktiskt har något argument, medan verkligheten redan bevisat att de är totalt oförmögna att använda någon kontroll som inte är en mus, och någon input-metod som inte är ett tangentbord. Speciellt när det kommer till saker som hur duglig en kontrollmetod är, samt hur den känns att använda rent subjektivt. Det du gjorde här var inte att circlejerka om hur mus+tgb är bättre än skivat bröd, så därför har du objektivt fel och är en objektiv tönt. Så heter det när man är PC master race.

12
Skriv svar