John Romeros 12-åriga son släpper sitt första spel

Robot
John Romeros 12-åriga son släpper sitt första spel

En postapokalyptisk resa genom USA i en välbestyckad tacobil.


Medlem
John Romeros 12-åriga son släpper sitt första spel

Vafan blev av Romero's senaste projekt, det vars kickstarter drogs in "tills vidare". Tyckte det lät intressant.

Som alltid när Romero nämns så vill jag påpeka att Daikatana var långt ifrån så dåligt som historien vill påbjuda.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Grabben där ser ut som en ung Jack Black med krulligt hår.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Meh ser som nåt en tolv-åring har gjort

Medlem

Detta kan väl inte vara Killcreeks son?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv
Skrivet av Pholiage:

Meh ser som nåt en tolv-åring har gjort

Det är en 12-åring som har skapat spelet. Själv anser jag att det är imponerande att hans son ens har kunnat göra spelet såpass välgjort som det är. Respekt!

Medlem

Vad härligt retro. Ser ut som något man kunde ha dragit igång på C64'an.

Medlem

Ser skoj ut tycker jag! Hmm spelskapande är kanske en bra idé för far-å-son-projekt när lillfisarn' blir äldre. Stereotypiskt borde vi ju bygga lådbil å sånt men jag har så många tummar mitt i handen att det vore rent ut sagt farligt.

Medlem
Skrivet av anon_276063:
Skrivet av Pholiage:

Meh ser som nåt en tolv-åring har gjort

Det är en 12-åring som har skapat spelet. Själv anser jag att det är imponerande att hans son ens har kunnat göra spelet såpass välgjort som det är. Respekt!

Thats the joke -_-


signatur

Game long and prosper

Medlem

Ser bättre ut än Daikatana

Medlem

Coolt. Ska bli kul att testa.


signatur

PSN: MrOakenborn

Inaktiv

Döda mutanter sälj köttet som tacos. Jäkligt nice

Medlem
Skrivet av Soulless:

Som alltid när Romero nämns så vill jag påpeka att Daikatana var långt ifrån så dåligt som historien vill påbjuda.

Jo, Daikatana var precis så dåligt!
Jag försökte verkligen spela det. Men efter flera timmar stod jag inte ut längre.
Spelet saknade en vettig story och kändes tyvärr inte riktigt färdigt.


signatur

autograph

Medlem

Som jag misstänkte så har han inte gjort speciellt mycket själv vilket kan läsas på hemsidan. Om man ser hans teckningar och vad artisten kommit fram med.

Så jag tror inte han själv skrivit några rader kod i spelet utan det är John R. (som INTE är hans pappa ens) som har pitchat idéen som sedan blivit verklighet för grafiker och någon som programmerat.

Medlem

Stor chans att han har gjort det själv.

Medlem
Skrivet av robbis:

(som INTE är hans pappa ens) .

Inte ens? I dagens samhälle borde alla varianter av familjekonstellationer hyllas. Du kanske inte menade det så, men du framstår som väldigt trångsynt.

Medlem
Skrivet av superapan:
Skrivet av robbis:

(som INTE är hans pappa ens) .

Inte ens? I dagens samhälle borde alla varianter av familjekonstellationer hyllas. Du kanske inte menade det så, men du framstår som väldigt trångsynt.

Nja det var inte trångsynt jag försökte vara, mera att i artikeln lät det som om det inte vore så konstigt med DNA från hans spelintresserade föräldrar. Ja kanske från morsan men vafan har hon gjort för spelvärlden liksom... Menade att generna inte kom ifrån John.

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av edgren:
Skrivet av Pholiage:

Meh ser som nåt en tolv-åring har gjort

Det är en 12-åring som har skapat spelet. Själv anser jag att det är imponerande att hans son ens har kunnat göra spelet såpass välgjort som det är. Respekt!

Thats the joke -_-

Klart att inte en 12 åring skrivit det där, de må ha en cartoony-look vilket bara är en art direction, vet man något om programmering "in any form" förstår man att det knappast är gjort i paint av ett barn.

Medlem
Skrivet av autograph:
Skrivet av Soulless:

Som alltid när Romero nämns så vill jag påpeka att Daikatana var långt ifrån så dåligt som historien vill påbjuda.

Jo, Daikatana var precis så dåligt!
Jag försökte verkligen spela det. Men efter flera timmar stod jag inte ut längre.
Spelet saknade en vettig story och kändes tyvärr inte riktigt färdigt.

Det största problemet som jag minns det var väl öndå NPC ai:n den var ju så trasig, man fick ju springa och jaga dessa NPC:er över hela mappen typ för de vägrade klättra upp för en stege? Det är vad jag minns mest att man inte orkade spela det för ens sidekick NPC var helt dum i huvudet...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

1
Skriv svar