Våld, drama och romantik – här är nya trailern för Mass Effect: Andromeda!

Robot
Våld, drama och romantik – här är nya trailern för Mass Effect: Andromeda!
Medlem
Våld, drama och romantik – här är nya trailern för Mass Effect: Andromeda!

Mja,mje.

Blev inte direkt megahypad. Ingen av dom trailers som har släppts har varit speciellt bra enligt mig.

Får hoppas att spelet är bättre.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Deras huvudrollsinnehavare känns generisk och torr, ingen karaktär. Som hämtad från en tecknad b-serie. Fast man kan väl göra sin egen karaktär antar jag.

Medlem
Skrivet av Buio:

Deras huvudrollsinnehavare känns generisk och torr, ingen karaktär. Som hämtad från en tecknad b-serie. Fast man kan väl göra sin egen karaktär antar jag.

Huvudrollsinnehavaren är ju du som spelar.

Medlem

Is that a scientist Salarian?

Mmm lite hypad blev jag under Krogan momentet!

Medlem

Trailern sa inte direkt mycket.

Bara det inte blir som senaste dragon age med massor av tråkiga uppdrag med begränsad nytta.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Buio:

Deras huvudrollsinnehavare känns generisk och torr, ingen karaktär. Som hämtad från en tecknad b-serie. Fast man kan väl göra sin egen karaktär antar jag.

Huvudrollsinnehavaren är ju du som spelar.

Det där är ju oftast en fördel i rollspel, gör det lättare att projicera sig själv. Personligen tycker jag Shepard var FÖR platt.

Jag tycker den här röstinspelningen lät mer lättsam. Lite mera Starlord den här gången, skämtsam i tonen.

Inaktiv

Inte alls imponerad av de trailers de har släppt. Spelet ser högst mediokert ut grafiskt och karaktärerna känns som gammal skåpmat. Får hoppas på att det har någonting nytt att erbjuda som trailers misslyckas att fånga.

Medlem
Skrivet av Faulisto:

Trailern sa inte direkt mycket.

Bara det inte blir som senaste dragon age med massor av tråkiga uppdrag med begränsad nytta.

Du kommer nog att bli besviken, jag tycker allt pekar på att det blir ungefär samma upplägg som i DA:I.

Medlem

Ser bra ut mn så är jag ett stort fan av serien. Blir helt klart ett köp och många timmars spelande (hoppas jag).

Hiz
Medlem

saknar att huvudrollen inte liknar Calle.

Medlem

Inte jätte imponerad, får en halvsur magkänsla av karaktärerna som visas upp, de känns väldigt tillrättalagda på olika sätt.

Medlem

Tycker faktiskt denna var en av de bättre trailers på spelet. Och det ser fortfarande intressant ut för min del, speciellt när man får reda mer och mer om storyn.

FM-guru
F.d. Sisyr

Tror inte det blir någon höjdare, men som den sucker jag är sitter jag väl och lirar i slutet av mars ändå.

Medlem

Alla människor är urfula i varenda trailer, totalt livlösa i ansiktena och ögonen...

Medlem

Väntar på recension innan det blir ett köp. Den sura bismaken av ME:3 sitter fortfarande kvar i munnen.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Jozo:

Alla människor är urfula i varenda trailer, totalt livlösa i ansiktena och ögonen...

Håller med dig helt, Bioware har blivit MÄSTARE på att skapa "mindre" attraktiva karaktärer. Skit samma i alla aliens, de är vad de är, men några aliens som inte ser ut som själva fan vore kul. Efter ME2, har Bioware gjort allt för att inte skapa karaktärer som sticker ut över huvud jävla taget, speciellt då personer av det kvinnliga könet, för snygga kvinnor är sexism och Bioware är ligger långt framme i skyttegravarna för SJW rörelsen. Männen ser också förbannat trista och generiska ut, dock som stereotypiska och generiska manliga modeller istället.

Har inga höga förväntningar på spelet personligen, men det lär nog bli ett köp iaf, sista chansen för Bioware att visa att man fortfarande kan göra bra spel och sci/fi rpg:s är nästan stendöd som genre.

Medlem
Skrivet av Chiefen:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Buio:

Deras huvudrollsinnehavare känns generisk och torr, ingen karaktär. Som hämtad från en tecknad b-serie. Fast man kan väl göra sin egen karaktär antar jag.

Huvudrollsinnehavaren är ju du som spelar.

Det där är ju oftast en fördel i rollspel, gör det lättare att projicera sig själv. Personligen tycker jag Shepard var FÖR platt.

Jag tycker den här röstinspelningen lät mer lättsam. Lite mera Starlord den här gången, skämtsam i tonen.

ME går ju sedan länge tyvärr mer och mer mot en action rymd-såpa än rpg. Inte mycket skillnad i vad som händer utifrån spelarens val.

Medlem
Skrivet av waeress:
Skrivet av Chiefen:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Buio:

Deras huvudrollsinnehavare känns generisk och torr, ingen karaktär. Som hämtad från en tecknad b-serie. Fast man kan väl göra sin egen karaktär antar jag.

Huvudrollsinnehavaren är ju du som spelar.

Det där är ju oftast en fördel i rollspel, gör det lättare att projicera sig själv. Personligen tycker jag Shepard var FÖR platt.

Jag tycker den här röstinspelningen lät mer lättsam. Lite mera Starlord den här gången, skämtsam i tonen.

ME går ju sedan länge tyvärr mer och mer mot en action rymd-såpa än rpg. Inte mycket skillnad i vad som händer utifrån spelarens val.

När det gäller datorspel så har det aldrig varit vanligt att spelarens val påverkar storyn särskilt mycket oavsett hur rollspeligt det är utan det har alltid handlat mer om att definiera karaktärens förmågor.

Det stämmer ju dock att ME har dumpat RPG-element med tiden för att göras mer konsollvänligt men det har alltid varit actionäventyr i första hand och RPG i tredje.

Medlem

Det enda jag kan tänka på efter att ha sett trailern (och den förra) är två frågor, som jag verkligen hoppas ges svar ingame: Varför har vi lämnat Vintergatan bakom oss? Det är en galax liksom, svårt att tro att vi tömt den på resurser
Förväntar sig bioware verkligen att man ska ställa sig bakom människorna och alla andra från Vintergatan i ett krig som ser ut att startas för att man kommer och skrämmer ursprungsbefolkningen i Andromeda?

Medlem
Skrivet av waeress:
Skrivet av Chiefen:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Buio:

Deras huvudrollsinnehavare känns generisk och torr, ingen karaktär. Som hämtad från en tecknad b-serie. Fast man kan väl göra sin egen karaktär antar jag.

Huvudrollsinnehavaren är ju du som spelar.

Det där är ju oftast en fördel i rollspel, gör det lättare att projicera sig själv. Personligen tycker jag Shepard var FÖR platt.

Jag tycker den här röstinspelningen lät mer lättsam. Lite mera Starlord den här gången, skämtsam i tonen.

ME går ju sedan länge tyvärr mer och mer mot en action rymd-såpa än rpg. Inte mycket skillnad i vad som händer utifrån spelarens val.

Vad menar du?

Val man gjorde i ettan märktes av i trean, två spelsläpp senare. Inte många utvecklare som gör sånt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av jooster:

Det enda jag kan tänka på efter att ha sett trailern (och den förra) är två frågor, som jag verkligen hoppas ges svar ingame: Varför har vi lämnat Vintergatan bakom oss? Det är en galax liksom, svårt att tro att vi tömt den på resurser
Förväntar sig bioware verkligen att man ska ställa sig bakom människorna och alla andra från Vintergatan i ett krig som ser ut att startas för att man kommer och skrämmer ursprungsbefolkningen i Andromeda?

Eftersom de skickades iväg strax efter ME2 antar jag det är för att rädda raserna från Reapers-invasionen

Medlem

Jag älskar trailern! Kan absolut inte vänta! Jag tycker karaktrerna verkar medryckande och relaterbara. Såg inte mycket av Ryders karaktär men den ska jag ju få utveckla själv. Storyn börjar kännas intressant också.
Vill nu!

Medlem
Skrivet av Buio:

Deras huvudrollsinnehavare känns generisk och torr, ingen karaktär. Som hämtad från en tecknad b-serie. Fast man kan väl göra sin egen karaktär antar jag.

Har du någonsin spelat rollspel förrut? För det verkar inte så. För grejen är att i rollspel så spelar du en roll. Du vet lika mycket om huvudkaraktären som Kalle Anka förstår om kvantfysik. Du förstår lika mycket av huvudkaraktären baserat på en trailer som Nordkorea vet om konsten att driva en demokrati. Du vet lika mycket om huvudkaraktären som kristna vet om verkligheten. Dvs ingenting alls.

Medlem

Fuck the haters
Jag är riktigt hypad. Älskar Mass Effect och är as we speak inne på min sjuttielfte genomspelning av serien.

22 mars kommer jag hem från Thailand.... Lagom för att hinna preloada detta. Tror jag ska förlänga semestern en vecka till

Medlem

Jag hoppas bara att bioware har lärt sig från Witcher hur man gör quests, och att det inte blir samma skit som Dragon Age 2 med massa spring och hämta X och lämna till Y quest som förstör hela det roliga i rollspel!

Medlem
Skrivet av Morti:

Jag hoppas bara att bioware har lärt sig från Witcher hur man gör quests, och att det inte blir samma skit som Dragon Age 2 med massa spring och hämta X och lämna till Y quest som förstör hela det roliga i rollspel!

Fast det var ju upplägget för de allra flesta quests i WItcher.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Morti:

Jag hoppas bara att bioware har lärt sig från Witcher hur man gör quests, och att det inte blir samma skit som Dragon Age 2 med massa spring och hämta X och lämna till Y quest som förstör hela det roliga i rollspel!

Fast det var ju upplägget för de allra flesta quests i WItcher.

Vilket Witcher har du spelat egentligen ? Inte 3an iaf

Medlem
Skrivet av zumo:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Morti:

Jag hoppas bara att bioware har lärt sig från Witcher hur man gör quests, och att det inte blir samma skit som Dragon Age 2 med massa spring och hämta X och lämna till Y quest som förstör hela det roliga i rollspel!

Fast det var ju upplägget för de allra flesta quests i WItcher.

Vilket Wither har du spelat egentligen ? Inte 3an iaf

Alla, såklart.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av zumo:

Fuck the haters
Jag är riktigt hypad. Älskar Mass Effect och är as we speak inne på min sjuttielfte genomspelning av serien.

22 mars kommer jag hem från Thailand.... Lagom för att hinna preloada detta. Tror jag ska förlänga semestern en vecka till

Men lyllo! Jag kommer hem från Thailand precis innan Mars.. så jag måste ändå vänta på att få spela!

12
Skriv svar