Gabe Newell i natt: "Siffran 3 får inte nämnas"

Robot
Gabe Newell i natt: "Siffran 3 får inte nämnas"
Medlem
Gabe Newell i natt: "Siffran 3 får inte nämnas"

Half Life 3 skulle bara floppa, jag skulle mycket hellre se ett TF3 då man lagt galet mycket mer timmar i TF än HL.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Half Life 3 skulle bara floppa, jag skulle mycket hellre se ett TF3 då man lagt galet mycket mer timmar i TF än HL.

Att leva upp till hypen runt HL3 kan nog vara snudd på omöjligt. Men jag la min röst på HL3 iaf. Skulle inte gråta om portal 3 kommer snart..

Medlem

Half-Life 3
Portal 3
Left 4 Dead 3

Ja tack


signatur

¯\_(ツ)_/¯

Medlem

Source-motorn har lite mer konkurrens nu och det går nog inte att få folk att tappa hakan lika mycket längre. Så HL3 ligger nog på is tills det går att revolutionera igen. Det blir kanske senare, när VR & AR fungerar, är roligt och är mainstream...


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Det här och Game of Thrones är två universum som aldrig kommer se dagens ljus och bli klara. Antingen har man tappat glöden eller så är man upptagen att leva livet med de pengar man samlat in.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Jag gissar på att Valve finslipar Source2 för att den ska bli bättre än UE4. Han erkänner ju faktiskt att dom håller på med spel, half-life3 kanske inte är en av dom, men kul att han nämner nya spel iaf.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Half Life 3 skulle bara floppa, jag skulle mycket hellre se ett TF3 då man lagt galet mycket mer timmar i TF än HL.

Floppa? Njae. Det tror jag är att ta i. Det kanske inte blir ett spel som hamnar i Greatest of all Time konversationen, men svårt att se dom släppa ett HL3 som inte är ruggigt bra.

Medlem
Skrivet av Evilof:
Skrivet av Newklear:

Half Life 3 skulle bara floppa, jag skulle mycket hellre se ett TF3 då man lagt galet mycket mer timmar i TF än HL.

Floppa? Njae. Det tror jag är att ta i. Det kanske inte blir ett spel som hamnar i Greatest of all Time konversationen, men svårt att se dom släppa ett HL3 som inte är ruggigt bra.

Det spelar ingen roll hur objektivt bra det är när det skapats så mycket hype under så lång tid. En flopp vore i princip oundvikbart.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Portal 3 för Vive - The Lab gav riktigt mycket mersmak....

Medlem

Team fortress 3 (overwatch) hur som helst så hoppas jag verkligen på l4d3

Medlem
Skrivet av Remus:

Det här och Game of Thrones är två universum som aldrig kommer se dagens ljus och bli klara. Antingen har man tappat glöden eller så är man upptagen att leva livet med de pengar man samlat in.

Det är alltid lättast att vara cynisk.

Medlem
Skrivet av Evilof:
Skrivet av Newklear:

Half Life 3 skulle bara floppa, jag skulle mycket hellre se ett TF3 då man lagt galet mycket mer timmar i TF än HL.

Floppa? Njae. Det tror jag är att ta i. Det kanske inte blir ett spel som hamnar i Greatest of all Time konversationen, men svårt att se dom släppa ett HL3 som inte är ruggigt bra.

Nu handlar det inte om hur bra spelet blir utan hur man inte kan leva upp till förväntningarna. Vilket är en omöjlighet..

Medlem
Skrivet av Remus:

Det här och Game of Thrones är två universum som aldrig kommer se dagens ljus och bli klara. Antingen har man tappat glöden eller så är man upptagen att leva livet med de pengar man samlat in.

Game of Thrones?! Det är ju två böcker/säsonger kvar sen är det klart eller vad menar du?

Medlem
Skrivet av Pettor:
Skrivet av Remus:

Det här och Game of Thrones är två universum som aldrig kommer se dagens ljus och bli klara. Antingen har man tappat glöden eller så är man upptagen att leva livet med de pengar man samlat in.

Game of Thrones?! Det är ju två böcker/säsonger kvar sen är det klart eller vad menar du?

Menar George böcker. Är tur man får se slutet på tv-serien iallafall för böckerna kommer det inte bli om det blir hans barn eller nån annan författare.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Jag tror mest på att L4D3 är spelet som kommer härnäst. VR känns klockrent för det spelet.

Medlem

L4D3 är nog det jag hoppas på mest. Tycker att det är tunnt med bra zombie-spel så här års. Drömde här om natten att L4D fanns till PS4, sedan vaknade jag och fick magknip när verkligheten la sig på min panna, som en blöt disktrasa

Medlem

Har ingen pepp på HL alls faktiskt. De var okej SP spel men inget jag gjort i brallorna över. Atmosfären var kung, spelet i sig var ju rätt random.

Däremot L4D och en 3:a. Där talar vi coop och röj och slakt på en nivå som få spel klarar leverera.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Medlem

HL3 CONFIRMED!


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

half life är ett dåligt spel...

Medlem
Skrivet av Nocturnal77:

Source-motorn har lite mer konkurrens nu och det går nog inte att få folk att tappa hakan lika mycket längre. Så HL3 ligger nog på is tills det går att revolutionera igen. Det blir kanske senare, när VR & AR fungerar, är roligt och är mainstream...

^ exakt

Medlem
Skrivet av sinan:

half life är ett dåligt spel...

"är" ja. Var nej. Allt är relativt vägt mot sin tid och dagens spel.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Jag var nummer 200 som tycker att Portal 3 vore bäst.

HL3 är nog svårt. Spelade om tvåan och även med nya texturer så är det inte som då. Det som slog en mest var alla loadingscreens som tog sin tid på sig. Mot dagens moderna AAA-titlar känns det som ett bättre hobbyprojekt. Skulle inte förvåna mig om det var "20-30" pers som gjorde spelet.

Att på nytt sätta ett benchmark i genren idag skulle kräva tiodubbla resurser och jag undrar om Valve ens kan hantera det?
Då menar jag inte ekonomiskt, utan på hur de jobbar med spel överlag.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Evilof:
Skrivet av Dunder:

Half Life 3 skulle bara floppa, jag skulle mycket hellre se ett TF3 då man lagt galet mycket mer timmar i TF än HL.

Floppa? Njae. Det tror jag är att ta i. Det kanske inte blir ett spel som hamnar i Greatest of all Time konversationen, men svårt att se dom släppa ett HL3 som inte är ruggigt bra.

Det spelar ingen roll hur objektivt bra det är när det skapats så mycket hype under så lång tid. En flopp vore i princip oundvikbart.

Konstig definition av flopp tycker jag, är spelet skitbra är det ju ingen flopp, även om det inte kan leva upp till alla skyhöga förväntningar. Daikatan var en flopp, Duke Nukem Forever var en flopp, har svårt att se hur HL3 skulle släppas i ett sådant skick faktiskt.

Medlem
Skrivet av Morgurthion:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Evilof:
Skrivet av Newklear:

Half Life 3 skulle bara floppa, jag skulle mycket hellre se ett TF3 då man lagt galet mycket mer timmar i TF än HL.

Floppa? Njae. Det tror jag är att ta i. Det kanske inte blir ett spel som hamnar i Greatest of all Time konversationen, men svårt att se dom släppa ett HL3 som inte är ruggigt bra.

Det spelar ingen roll hur objektivt bra det är när det skapats så mycket hype under så lång tid. En flopp vore i princip oundvikbart.

Konstig definition av flopp tycker jag, är spelet skitbra är det ju ingen flopp, även om det inte kan leva upp till alla skyhöga förväntningar. Daikatan var en flopp, Duke Nukem Forever var en flopp, har svårt att se hur HL3 skulle släppas i ett sådant skick faktiskt.

Varför då? Huruvida något "floppar" är ju högst subjektivt. Precis lika många som tyckte DNF inte floppade skulle antagligen tycka att HL3 inte floppade.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Skulle se snarare nytt portal i så fall. Provat black mesa, men spelet försvann i ominstaltion av Windows och ville inte börja om. Så intresset är inte högt nog, historen verkar vara grym så långt jag kom, hoppas på bra film eller serie.

Hl påminner om doom riktigt mycket, där exprement går fel och folk förvandlas.

Medlem

Left 4 Dead 3


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Tror inte HL3 kommer floppa. Tror även att det kommer leva upp till mina förväntningar. Väntar mig något i stil med upplevelsen man fick i HL2.

Kan ju vara så att de väntar på att VR ska bli lite mer mainstream om de vill att det ska vara en ny typ av upplevelse. Hoppas på att det blir VR-stöd men även stöd för klassiska tangentbord+mus.

1
Skriv svar