Nintendo ska ha två miljoner Switch tillgängliga vid lansering

Robot
Nintendo ska ha två miljoner Switch tillgängliga vid lansering
Medlem
Nintendo ska ha två miljoner Switch tillgängliga vid lansering

Tvekar på att 2 miljoner kommer inte räcka. Folk har väntat på ett nytt zelda hur länge som helst...

Releasehästryttare
Skrivet av disinfect:

Tvekar på att 2 miljoner kommer inte räcka. Folk har väntat på ett nytt zelda hur länge som helst...

Släpps det inte till wiiU sammtidigt ?

Medlem

Samma misstag som NES mini? Men de gjorde ju likadant med Wii'n sååååååååå...

Medlem

Jag tror det kommer räcka Det är inte alla som hoppar på flopp-tåget..

Medlem
Skrivet av disinfect:

Tvekar på att 2 miljoner kommer inte räcka. Folk har väntat på ett nytt zelda hur länge som helst...

Jotack, känns dock som ett bra sätt att avsluta WiiU med

Skribent
Skrivet av Gaara:
Skrivet av disinfect:

Tvekar på att 2 miljoner kommer inte räcka. Folk har väntat på ett nytt zelda hur länge som helst...

Jotack, känns dock som ett bra sätt att avsluta WiiU med

Det är nog under julen de flesta köper sin Switch, det är ju då vår lille korpulente rörmokare gör entré.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

*foliehatt på
De släpper få enheter med flit för att skapa hype om "Switch är redan slutsåld!", "Köp nu innan det är för sent!".

Medlem

Deras prissättning för konsolen är för hög. Speciellt utan ett spel med i paketet. Deras line-up är svag och inga större "måste ha" titlar utom Zelda, Mario och Mario kart. Dessa släpps även långt mellan varandra. Även de liren är magstarkt prissatta.

Jag tror 2 miljoner räcker.

Medlem

Tror att innan den 3:e mars så har 2 miljoner förbokat. Wii U sålde 1.5 miljoner första månaden och har 722 spel enligt wikipedia. Att/om Switch säljer 2 miljoner första månaden är inget bevis på succé, som dessutom får minst 60 titlar i år. Vi behöver vänta minst till julhandeln innan vi kan svara på om det är succé eller flopp.

Nintendo har fortfarande rätt många lojala fans.

Medlem
Skrivet av Bahoven:

Deras prissättning för konsolen är för hög. Speciellt utan ett spel med i paketet. Deras line-up är svag och inga större "måste ha" titlar utom Zelda, Mario och Mario kart. Dessa släpps även långt mellan varandra. Även de liren är magstarkt prissatta.

Jag tror 2 miljoner räcker.

Hmm du kanske har rätt, de verkar ha rätt rutten online service också, betala för online och tillfälligtett nes/snes spel i månanden x(. Betala 60€ för Skyrim igen och 80€ för kontrollers, jäsus krajst.

Kommer nog dock vara rätt många nintendo fans och zelda fans som hoppar på tåget rätt tidigt men risken finns att ångan går ur rätt snabbt som den gjorde med Wii U, speciellt om de inte har något grymt att erbjuda efter Mario spelet.

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Bahoven:

Deras prissättning för konsolen är för hög. Speciellt utan ett spel med i paketet. Deras line-up är svag och inga större "måste ha" titlar utom Zelda, Mario och Mario kart. Dessa släpps även långt mellan varandra. Även de liren är magstarkt prissatta.

Jag tror 2 miljoner räcker.

Hmm du kanske har rätt, de verkar ha rätt rutten online service också, betala för online och tillfälligtett nes/snes spel i månanden x(. Betala 60€ för Skyrim igen och 80€ för kontrollers, jäsus krajst.

https://www.youtube.com/embed/7fH_wl8ceAg

Kommer nog dock vara rätt många nintendo fans och zelda fans som hoppar på tåget rätt tidigt men risken finns att ångan går ur rätt snabbt som den gjorde med Wii U, speciellt om de inte har något grymt att erbjuda efter Mario spelet.

Vi vet däremot ingenting om online tjänsten och med tanke på att nintendo har sagt att den inte kommer börja kosta förens 2018 så väntar jag med att säga bu eller bä om att den är "dålig".

Nintendo kan ju börja med att sluta vara idioter på youtube först innan de fixar andra saker.

Sen är Jim Sterling som han är, har sett andra videor av folk som har testat konsolen som berättar helt andra saker om konsolen. Men även de som är positiva tycker att priset på kontrollerna är pinsamma. Sen fattar jag inte varför någon skulle köpa skyrim överhuvudtaget med tanke på hur länge det har funnits och att det kommer säkerligen ha noll stöd för mods på switchen.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

*foliehatt på
De släpper få enheter med flit för att skapa hype om "Switch är redan slutsåld!", "Köp nu innan det är för sent!".

Med tanke på att de gjorde det med Wii, Amiibos och med NES klassiken så bör man ju inte vara förvånad om de gör så igen.

Medlem
Skrivet av brandter:

Vi vet däremot ingenting om online tjänsten och med tanke på att nintendo har sagt att den inte kommer börja kosta förens 2018 så väntar jag med att säga bu eller bä om att den är "dålig".

Nintendo säger hösten 2017, inte 2018.
http://www.nintendo.com/switch/online-service/


signatur

1700X | NH-D15 | GTX 1070 Ti Strix | 16GB DDR4 | 500GB SSD | 2TB HDD

Medlem
Skrivet av ArcticFire:
Skrivet av brandter:

Vi vet däremot ingenting om online tjänsten och med tanke på att nintendo har sagt att den inte kommer börja kosta förens 2018 så väntar jag med att säga bu eller bä om att den är "dålig".

Nintendo säger hösten 2017, inte 2018.
http://www.nintendo.com/switch/online-service/

Spelar inte direkt någon roll, att sitta och klaga på något som de i princip inte sagt någonting om känns bara onödigt. Vad sägs om att vänta och se hur det blir och sen klaga arslet av dig.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

*foliehatt på
De släpper få enheter med flit för att skapa hype om "Switch är redan slutsåld!", "Köp nu innan det är för sent!".

Nintendo tjänar pengar på att sälja hårdvara. Dom tjänar mer pengar på att sälja konsoller (och redovisa bra försäljningssiffor), än av hype pga brist och dess hypotetiska värde.

Medlem
Skrivet av t0rd:
Skrivet av Sapiens:

*foliehatt på
De släpper få enheter med flit för att skapa hype om "Switch är redan slutsåld!", "Köp nu innan det är för sent!".

Nintendo tjänar pengar på att sälja hårdvara. Dom tjänar mer pengar på att sälja konsoller (och redovisa bra försäljningssiffor), än av hype pga brist och dess hypotetiska värde.

När folk märker av att en hårdvara som är eftertraktad är begränsad kommer de vara mer benägna att köpa den eller förboka den när den lanseras än de hade varit om den hade kunnat gå att köpa när som helst.

Om Nintendo valt att göra detta låter jag vara osagt för tillfället men det är utan tvekan något som kan användas för att tjäna pengar på så ja "hype" som "begränsad" hårdvara kan absolut bidra till en ökad försäljning. Varför kan folk begära avsevärt mycket mer för NES-mini än den kostar att köpa i butik? För att den är slut i de flesta butiker eller så finns det inga att köpa överhuvudtaget. Tillgång och efterfrågan styr vilket pris som folk kommer köpa en viss produkt för.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av t0rd:
Skrivet av Sapiens:

*foliehatt på
De släpper få enheter med flit för att skapa hype om "Switch är redan slutsåld!", "Köp nu innan det är för sent!".

Nintendo tjänar pengar på att sälja hårdvara. Dom tjänar mer pengar på att sälja konsoller (och redovisa bra försäljningssiffor), än av hype pga brist och dess hypotetiska värde.

När folk märker av att en hårdvara som är eftertraktad är begränsad kommer de vara mer benägna att köpa den eller förboka den när den lanseras än de hade varit om den hade kunnat gå att köpa när som helst.

Om Nintendo valt att göra detta låter jag vara osagt för tillfället men det är utan tvekan något som kan användas för att tjäna pengar på så ja "hype" som "begränsad" hårdvara kan absolut bidra till en ökad försäljning. Varför kan folk begära avsevärt mycket mer för NES-mini än den kostar att köpa i butik? För att den är slut i de flesta butiker eller så finns det inga att köpa överhuvudtaget. Tillgång och efterfrågan styr vilket pris som folk kommer köpa en viss produkt för.

Jag känner väl till konceptet, De Beers är ju mästare på det med sina diamanter, men jag tror (och hoppas) ändå inte detta är Nintendos strategi här. Absolut bästa är att ligga kring 99 % tillgång kontra efterfråga, då har man ett sug, men alla som vill köpa kommer ändå kunna köpa. Att ha på tok för dålig tillgång är en stork risk. En person som vill köpa, låt säga en NES Mini idag, kanske inte alls är sugen på att köpa den om 2 månader när den finns i lager igen. En som bokar en Switch kanske kommer på andra tankar senare.

Kort sagt, en såld konsol och pengar i handen direkt är bättre för Nintendo än att folk går och väntar, blir sura och kanske inte alls vill köpa längre.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av t0rd:
Skrivet av Sapiens:

*foliehatt på
De släpper få enheter med flit för att skapa hype om "Switch är redan slutsåld!", "Köp nu innan det är för sent!".

Nintendo tjänar pengar på att sälja hårdvara. Dom tjänar mer pengar på att sälja konsoller (och redovisa bra försäljningssiffor), än av hype pga brist och dess hypotetiska värde.

När folk märker av att en hårdvara som är eftertraktad är begränsad kommer de vara mer benägna att köpa den eller förboka den när den lanseras än de hade varit om den hade kunnat gå att köpa när som helst.

Om Nintendo valt att göra detta låter jag vara osagt för tillfället men det är utan tvekan något som kan användas för att tjäna pengar på så ja "hype" som "begränsad" hårdvara kan absolut bidra till en ökad försäljning. Varför kan folk begära avsevärt mycket mer för NES-mini än den kostar att köpa i butik? För att den är slut i de flesta butiker eller så finns det inga att köpa överhuvudtaget. Tillgång och efterfrågan styr vilket pris som folk kommer köpa en viss produkt för.

Nu får ju dock inte Nintendo mer pengar för det.... De får ju bara pengar vid förstahandsförsäljning. Vad folk gör med sina konsoler efter de köpt dem skiter ju företaget i, där får de ju ändå inga extra pengar.


signatur

Här skulle det vara skrivet något vettigt, men jag har egentligen inget vettigt att säga, så det blev ingenting...

1
Skriv svar