Bästa funktionen i Nintendo Switch? Föräldrakontrollen!

Robot
Bästa funktionen i Nintendo Switch? Föräldrakontrollen!

Fråga vilket päron som helst.


Medlem
Bästa funktionen i Nintendo Switch? Föräldrakontrollen!

Bästa funktionen? Oj, vad vi lever i olika världar!

Men det är väl positivt att kunna hitta olika värden i samma produkt, antar jag.

Skribent

Pappa, varför har du tagit över Calles kropp? Skämt åsido. Det är en väldigt smart grej. Nu hoppas jag bara att Metal Marines kommer till dess Virtual Console.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Vore ju förfärligt om föräldrarna själva var tvungna att ansvara över saker som speltid och vilka spel som spelades.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av kebbe:

Vore ju förfärligt om föräldrarna själva var tvungna att ansvara över saker som speltid och vilka spel som spelades.

Jag har haft den inställningen tidigare och det funkar väldigt bra, när de är 6-7 år gamla. Men man kan inte hänga över deras axel hela tiden. Visst, att justera speltider är ju en sak men gillar att man kan låsa onlinekommunikation.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av kebbe:

Vore ju förfärligt om föräldrarna själva var tvungna att ansvara över saker som speltid och vilka spel som spelades.

Jag har haft den inställningen tidigare och det funkar väldigt bra, när de är 6-7 år gamla. Men man kan inte hänga över deras axel hela tiden. Visst, att justera speltider är ju en sak men gillar att man kan låsa onlinekommunikation.

Samma här.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av kebbe:

Vore ju förfärligt om föräldrarna själva var tvungna att ansvara över saker som speltid och vilka spel som spelades.

Det är ju 2017 nu, det är en rättighet att ha knodd och slippa vara förälder.

Medlem
Skrivet av Elixx:
Skrivet av kebbe:

Vore ju förfärligt om föräldrarna själva var tvungna att ansvara över saker som speltid och vilka spel som spelades.

Det är ju 2017 nu, det är en rättighet att ha knodd och slippa vara förälder.

Det är ju just det de gör genom att sätta de restriktioner de vill.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Switch!


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Det underlättar nog många debatter mellan barn och föräldrar

Medlem
Skrivet av Ellakk:
Skrivet av Elixx:
Skrivet av kebbe:

Vore ju förfärligt om föräldrarna själva var tvungna att ansvara över saker som speltid och vilka spel som spelades.

Det är ju 2017 nu, det är en rättighet att ha knodd och slippa vara förälder.

Det är ju just det de gör genom att sätta de restriktioner de vill.

Lite sarkasm var det nog allt.

Skribent

Ger tummen upp! Tror det är ett väldigt bra sätt för föräldrar att få bättre insyn i deras barns spelande och på samma gång ge föräldrarna mer kontroll. Spel har blivit lite av en anarkist-forum för många yngre idag.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av erikcedervall:

Ger tummen upp! Tror det är ett väldigt bra sätt för föräldrar att få bättre insyn i deras barns spelande och på samma gång ge föräldrarna mer kontroll. Spel har blivit lite av en anarkist-forum för många yngre idag.

Japp, barn skall icke havfa roligt.


signatur

Jump in.

Medlem

I presentationen visade dom att USB-C kontakten sitter på nederkant av konsollen, jag förstår det i synpunkten att den klickar i där när man sätter den i tv-dockan, men om man vill köra i tabletop mode, då kan man ju inte ha sladden i kopplad där?!

Nån annan som reagerat på detta?

Medlem

Det här är ju skitbra.

Nu behöver vi bara kameror med AI styrning som loggar deras sov och plugg tider.

Medlem

Låter jättebra. Mina barn börjar bli stora nog att använda internet så jag måste se till att lägga in en riktigt fet blacklist ala Kina i routern.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Fearnox:

Det här är ju skitbra.

Nu behöver vi bara kameror med AI styrning som loggar deras sov och plugg tider.

Ja, och lite meningsfulla aktiviteter såsom att sy fotbollar och kläder för att förtjäna sitt uppehälle.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Det här är ju skitbra.

Nu behöver vi bara kameror med AI styrning som loggar deras sov och plugg tider.

Bara att köpa ett sånt där smart armband som mäter hur barnet sover, och vibrerar när barnet ska vakna. Bonus är ju att den kan mäta hur mycket barnet rör på sig under dagen och vart ungen varit...

Medlem

Inga planer på att köpa switch. Men denna funktion är kalas!
Har en 6åring och en 4åring som får spela 1 timma på fredagen och en timma på lördagen. Då har det tillgång till varsin Padda, ps3, ps4, Wii. Vi sätter alarm på mobilen som ringer när det är 10 samt 5min kvar av spel tiden, så de hinner avsluta eller veta att snart är det snart är dags att stänga av. Samt har en App Locker så internet samt Google Play har lösenord på sig så de inte kan ladda ner vad som helst utan vi måste hjälpa dem. På det sättet vet vi vad för appar de har och spelar, osv.

Barn upp till 8-10 års åldern skall ej ha fri spel tid i mitt tycke, och nej! Jag är ingen kontrollerande grottmänniska, utan en 30åring som är uppvuxen med hela linjen samt äger alla konsoler sedan NES lanserades. Så är själv uppvuxen med spel i min vardag. Men i dagens läge är allt mer lättillgängligt, paddor, telefoner, viaplay (konsten att se på vad man vill, när man vill, en annan var ju tvungen att vänta till Björnes Magasin började för att få se tecknat)

Gillar att Nintendo har tagit med denna funktionen, har PEGI lås på PS4an, men vissa spel har skev ålderssättning. En del spel är anpassade till 7år, en del har PEGI 7, men borde klassas tlll 10år.

Men allt är ju upp till var och en.

Medlem
Skrivet av Locktail:

Inga planer på att köpa switch. Men denna funktion är kalas!
Har en 6åring och en 4åring som får spela 1 timma på fredagen och en timma på lördagen. Då har det tillgång till varsin Padda, ps3, ps4, Wii. Vi sätter alarm på mobilen som ringer när det är 10 samt 5min kvar av spel tiden, så de hinner avsluta eller veta att snart är det snart är dags att stänga av. Samt har en App Locker så internet samt Google Play har lösenord på sig så de inte kan ladda ner vad som helst utan vi måste hjälpa dem. På det sättet vet vi vad för appar de har och spelar, osv.

Barn upp till 8-10 års åldern skall ej ha fri spel tid i mitt tycke, och nej! Jag är ingen kontrollerande grottmänniska, utan en 30åring som är uppvuxen med hela linjen samt äger alla konsoler sedan NES lanserades. Så är själv uppvuxen med spel i min vardag. Men i dagens läge är allt mer lättillgängligt, paddor, telefoner, viaplay (konsten att se på vad man vill, när man vill, en annan var ju tvungen att vänta till Björnes Magasin började för att få se tecknat)

Gillar att Nintendo har tagit med denna funktionen, har PEGI lås på PS4an, men vissa spel har skev ålderssättning. En del spel är anpassade till 7år, en del har PEGI 7, men borde klassas tlll 10år.

Men allt är ju upp till var och en.

Men bara 2h i veckan är ju taskigt!

Medlem
Skrivet av acrylamid:
Skrivet av Locktail:

Inga planer på att köpa switch. Men denna funktion är kalas!
Har en 6åring och en 4åring som får spela 1 timma på fredagen och en timma på lördagen. Då har det tillgång till varsin Padda, ps3, ps4, Wii. Vi sätter alarm på mobilen som ringer när det är 10 samt 5min kvar av spel tiden, så de hinner avsluta eller veta att snart är det snart är dags att stänga av. Samt har en App Locker så internet samt Google Play har lösenord på sig så de inte kan ladda ner vad som helst utan vi måste hjälpa dem. På det sättet vet vi vad för appar de har och spelar, osv.

Barn upp till 8-10 års åldern skall ej ha fri spel tid i mitt tycke, och nej! Jag är ingen kontrollerande grottmänniska, utan en 30åring som är uppvuxen med hela linjen samt äger alla konsoler sedan NES lanserades. Så är själv uppvuxen med spel i min vardag. Men i dagens läge är allt mer lättillgängligt, paddor, telefoner, viaplay (konsten att se på vad man vill, när man vill, en annan var ju tvungen att vänta till Björnes Magasin började för att få se tecknat)

Gillar att Nintendo har tagit med denna funktionen, har PEGI lås på PS4an, men vissa spel har skev ålderssättning. En del spel är anpassade till 7år, en del har PEGI 7, men borde klassas tlll 10år.

Men allt är ju upp till var och en.

Men bara 2h i veckan är ju taskigt!

Har det som riktmärke, ibland kan man tänja på det. Som idag, då vakna alla tre barnen 05.30. Så då fick de spela lite längre så man hann svepa lite kaffe och ordna frukost och så i lugn och ro

Medlem
Skrivet av Locktail:
Skrivet av acrylamid:
Skrivet av Locktail:

Inga planer på att köpa switch. Men denna funktion är kalas!
Har en 6åring och en 4åring som får spela 1 timma på fredagen och en timma på lördagen. Då har det tillgång till varsin Padda, ps3, ps4, Wii. Vi sätter alarm på mobilen som ringer när det är 10 samt 5min kvar av spel tiden, så de hinner avsluta eller veta att snart är det snart är dags att stänga av. Samt har en App Locker så internet samt Google Play har lösenord på sig så de inte kan ladda ner vad som helst utan vi måste hjälpa dem. På det sättet vet vi vad för appar de har och spelar, osv.

Barn upp till 8-10 års åldern skall ej ha fri spel tid i mitt tycke, och nej! Jag är ingen kontrollerande grottmänniska, utan en 30åring som är uppvuxen med hela linjen samt äger alla konsoler sedan NES lanserades. Så är själv uppvuxen med spel i min vardag. Men i dagens läge är allt mer lättillgängligt, paddor, telefoner, viaplay (konsten att se på vad man vill, när man vill, en annan var ju tvungen att vänta till Björnes Magasin började för att få se tecknat)

Gillar att Nintendo har tagit med denna funktionen, har PEGI lås på PS4an, men vissa spel har skev ålderssättning. En del spel är anpassade till 7år, en del har PEGI 7, men borde klassas tlll 10år.

Men allt är ju upp till var och en.

Men bara 2h i veckan är ju taskigt!

Har det som riktmärke, ibland kan man tänja på det. Som idag, då vakna alla tre barnen 05.30. Så då fick de spela lite längre så man hann svepa lite kaffe och ordna frukost och så i lugn och ro

Alltså 2 timmar i veckan är enligt mig på tok för överdrivet. 2 timmar om dagen är ju lugnt, förutsatt att man gjort läxor eller andra uppgifter. Och att man inte låter barnet prioritera bort andra aktiviteter så som sport eller kompisar.

Medlem

Är man 6-7 finns det sällan 2 timmar över på vardagar för endast spel. Lite skillnad när de blir äldre och går hem själva från fritids.

Ambassadör
Xbox

2h i veckan låter ju horribelt. Vad är det som är farligt med spel som gör att det måste ransoneras över huvudtaget? Seriös fråga.


signatur

Jump in.

Medlem

Jag är bara besviken på PEGI.
I Sverige och Danmark har vi högsta åldersgräns på 15 år när det kommer till film. Varför ska det skilja sig på film? – PEGI 16 och 18 borde därmed räknas som 15 här. (Skandinaviskt fodral kan ha PEGI 15, såsom portugisisk PEGI skiljer sig).

Medlem
Skrivet av Liggliluff:

Varför ska det skilja sig på film?

"Varför ska det skilja sig för spel?",
var det jag tänkte skriva.

Medlem
Skrivet av Liggliluff:

Jag är bara besviken på PEGI.
I Sverige och Danmark har vi högsta åldersgräns på 15 år när det kommer till film. Varför ska det skilja sig på film? – PEGI 16 och 18 borde därmed räknas som 15 här. (Skandinaviskt fodral kan ha PEGI 15, såsom portugisisk PEGI skiljer sig).

Tycker istället att filmernas PEGI-märkning bör följa spelvärlden. I vissa åldrar är man lite väl lättpåverkad och därför bör man inte spela vissa spel.
Jag menar inte att man blir en psykotisk mördarmaskin, men man får en skev bild av våld och dess konsekvenser.

Medlem
Skrivet av robbis:

I presentationen visade dom att USB-C kontakten sitter på nederkant av konsollen, jag förstår det i synpunkten att den klickar i där när man sätter den i tv-dockan, men om man vill köra i tabletop mode, då kan man ju inte ha sladden i kopplad där?!

Nån annan som reagerat på detta?

Kontaktingången ska gå att vinkla så att det ska gå ändå, har jag för mig. Kan ha varit när de visade upp den hos Jimmy Fallon man fick se det men det kan ha varit någon annan stans också. Dåligt minne.

Medlem

Bra för alla glädjedödare ja...


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem
Skrivet av Radiomorph:
Skrivet av robbis:

I presentationen visade dom att USB-C kontakten sitter på nederkant av konsollen, jag förstår det i synpunkten att den klickar i där när man sätter den i tv-dockan, men om man vill köra i tabletop mode, då kan man ju inte ha sladden i kopplad där?!

Nån annan som reagerat på detta?

Kontaktingången ska gå att vinkla så att det ska gå ändå, har jag för mig. Kan ha varit när de visade upp den hos Jimmy Fallon man fick se det men det kan ha varit någon annan stans också. Dåligt minne.

Tack för info, hojta gärna till om du hittar denna information. För mig är detta ett måste då jag ofta kommer köra den i tabletop mode när jag inte är hemma.

12
Skriv svar