Rhianna Pratchett lämnar Tomb Raider-studion

Medlem
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av Zer0cooL:

Vem? Hon är ju inte direkt nån Chris Metzen.

Trollar du? Chriz Metzen? Trolololol...
Seriöst, du menar att WoW har bra story? Ahh, okej...

Nej, jag menar att den här tjejen är okänd och Chris Metzen är jättekänd. Lägger ingen vikt vid deras prestationer.

Och sen har Christ inte bara skrivit loren till WoW, utan till hela Warcraft-universumet, och Starcraft och Diablo.

Medlem

Wohoo. Då kanske det är på gång antingen ett härligt spel i skivvärlden igen eller så kommer hon att arbeta klart så att inspelningarna av the watch kan starta

Medlem
Skrivet av Zer0cooL:

Nej, jag menar att den här tjejen är okänd och Chris Metzen är jättekänd. Lägger ingen vikt vid deras prestationer.

Du vet hur man blir känd va? Genom att bli omskriven i media, bland annat. Kan det vara så att Pratchett kanske är på väg att bli det?

Vore ju ganska tråkigt om det bara skrevs om folk som redan är kända. Typ Sinatra och Elvis. Eller Jesus.

För övrigt kände jag inte till vare sig Pratchett (utom hennes pappa, dårå, såklart) eller Meltzer förrän jag läste om dem på FZ.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Nomman:
Skrivet av Zer0cooL:

Nej, jag menar att den här tjejen är okänd och Chris Metzen är jättekänd. Lägger ingen vikt vid deras prestationer.

Du vet hur man blir känd va? Genom att bli omskriven i media, bland annat. Kan det vara så att Pratchett kanske är på väg att bli det?

Vore ju ganska tråkigt om det bara skrevs om folk som redan är kända. Typ Sinatra och Elvis. Eller Jesus.

För övrigt kände jag inte till vare sig Pratchett (utom hennes pappa, dårå, såklart) eller Meltzer förrän jag läste om dem på FZ.

Jag har känt till och beundrat Rhianna Pratchett redan innan hon jobbade på Tomb Raider. Chris Metzen hörde jag talas om för första gången i den här tråden. Båda är gaming relaterade.
Gamers består av folk med mycket olika smaker och intressen. Vilka DU känner till är inte nödväntigtvis de som DE FLESTA känner till och de du har missat behöver inte DE FLESTA ha missat.
Så till Zer0cooL: Dreijer utryckte sig nog bäst och enklast;Tala för dig själv.

Medlem
Skrivet av Purris:
Skrivet av Nomman:
Skrivet av Zer0cooL:

Nej, jag menar att den här tjejen är okänd och Chris Metzen är jättekänd. Lägger ingen vikt vid deras prestationer.

Du vet hur man blir känd va? Genom att bli omskriven i media, bland annat. Kan det vara så att Pratchett kanske är på väg att bli det?

Vore ju ganska tråkigt om det bara skrevs om folk som redan är kända. Typ Sinatra och Elvis. Eller Jesus.

För övrigt kände jag inte till vare sig Pratchett (utom hennes pappa, dårå, såklart) eller Meltzer förrän jag läste om dem på FZ.

Jag har känt till och beundrat Rhianna Prtachett redan innan hon jobbade på Tomb Raider. Chris Metzen hörde jag talas om för första gången i den här tråden. Båda är gaming relaterade.
Gamers består av folk med mycket olika smaker och intressen. Vilka DU känner till är inte nödväntigtvis de som DE FLESTA känner till och de du har missat behöver inte DE FLESTA ha missat.
Så till Zer0cooL: Dreijer utryckte sig nog bäst och enklast;Tala för dig själv.

Kan garantera att fler känner till Metzen än henne, oavsett att du inte gjorde det sen innan.

Medlem
Skrivet av Nomman:
Skrivet av Zer0cooL:

Nej, jag menar att den här tjejen är okänd och Chris Metzen är jättekänd. Lägger ingen vikt vid deras prestationer.

Du vet hur man blir känd va? Genom att bli omskriven i media, bland annat. Kan det vara så att Pratchett kanske är på väg att bli det?

Vore ju ganska tråkigt om det bara skrevs om folk som redan är kända. Typ Sinatra och Elvis. Eller Jesus.

För övrigt kände jag inte till vare sig Pratchett (utom hennes pappa, dårå, såklart) eller Meltzer förrän jag läste om dem på FZ.

Poängen var att det skrevs om henne som att hon redan vore känd och självklart vem hon är.

Medlem
Skrivet av Zer0cooL:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av Zer0cooL:

Vem? Hon är ju inte direkt nån Chris Metzen.

Trollar du? Chriz Metzen? Trolololol...
Seriöst, du menar att WoW har bra story? Ahh, okej...

Nej, jag menar att den här tjejen är okänd och Chris Metzen är jättekänd. Lägger ingen vikt vid deras prestationer.

Och sen har Christ inte bara skrivit loren till WoW, utan till hela Warcraft-universumet, och Starcraft och Diablo.

Du menar loren i Starcraft som är iprincip en rak kopia av Warhammer40k?
WoW loren och Diablo loren är inte direkt några höjdare.

Medlem
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av Zer0cooL:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av Zer0cooL:

Vem? Hon är ju inte direkt nån Chris Metzen.

Trollar du? Chriz Metzen? Trolololol...
Seriöst, du menar att WoW har bra story? Ahh, okej...

Nej, jag menar att den här tjejen är okänd och Chris Metzen är jättekänd. Lägger ingen vikt vid deras prestationer.

Och sen har Christ inte bara skrivit loren till WoW, utan till hela Warcraft-universumet, och Starcraft och Diablo.

Du menar loren i Starcraft som är iprincip en rak kopia av Warhammer40k?
WoW loren och Diablo loren är inte direkt några höjdare.

Tvivlar på att du ens läst Warcraft-böckerna.

Men som sagt så var det inte frågan om kvaliteten på deras verk, utan hur kända de är för det de gjort. Och där har inte den där Pratchett en suck. Metzen har varit en tongivande person hos Blizzard sen tidigt 90-tal.

12
Skriv svar