Wildstar får massiv end game-patch nästa månad

Robot
Wildstar får massiv end game-patch nästa månad
Medlem
Wildstar får massiv end game-patch nästa månad

Det absolut bästa MMOt efter WoW enligt mig, älskade det, tyvärr så var det alldeles för hardcore för 99% av spelarbasen :/.

Medlem

Inte i närheten av endgame men jag känner att det är dags att ge sig in i träsket igen snart.

Medlem

Roligaste MMOt jag spelat hittills. Det som fattades va content (vilket inte är så konstigt när det släpps). Det som gjorde att folk lämnade innan end-game vet jag inte riktigt. Har polare som gick tillbaks till WoW av extremt fåniga anledningar.
Problemet är att det fortfarande finns för lite content. Även fast man kan dinga högre, vad ska jag göra av det?
Det borde vid det här laget finnas en hel hög av Dungeons, men av det jag kollat upp, är det fortfarande tomt på den fronten.

Hoppas innerligt på att det kommer ett liknande MMO, fast ett med lite mer innehåll från start och utan den extrema RNG för att göra items som är så populärt nuförtiden (looking at you, BDO!!!!)

Gen
Medlem

Tycker de hade kunnat jobba lite på optimeringen också. Fungerar fint ute i det vilda (no pun intended) men så fort man springer in i en stad eller tom by så sjunker FPSen med 70%.

Medlem

WildStar är ett extremt bra MMO. Jag kommer nog att spela det igen när patchen kommer. Man får nästan lite dåligt samvete över att inte spela det mer än vad man gör. Spelet förtjänar bättre av mig.

Medlem

Minns inte ens längre varför jag aldrig riktigt började med Wildstar.

Skrivet av Gen:

Tycker de hade kunnat jobba lite på optimeringen också. Fungerar fint ute i det vilda (no pun intended) men så fort man springer in i en stad eller tom by så sjunker FPSen med 70%.

Detsamma gäller dock WoW med.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Det absolut bästa MMOt efter WoW enligt mig, älskade det, tyvärr så var det alldeles för hardcore för 99% av spelarbasen :/.

På vilket sätt är det "hardcore"? Jag har noll koll.

Spelade EVE förr i tiden, charmen med det var att det var så oförlåtande, det sved verkligen när man dog. Är det något liknande i detta så kan det ju vara värt o testa

Medlem
Skrivet av Abominable:
Skrivet av Prixm:

Det absolut bästa MMOt efter WoW enligt mig, älskade det, tyvärr så var det alldeles för hardcore för 99% av spelarbasen :/.

På vilket sett är det "hardcore"? Jag har noll koll.

Spelade EVE förr i tiden, charmen med det var att det var så oförlåtande, det sved verkligen när man dog. Är det något liknande i detta så kan det ju vara värt o testa

Spelet lever efter filosofin "Stå inte i skit!" men den vanliga basen spelare fattar inte enkla instruktioner som att "Va? Ska jag inte stå framför bossen som gör cleave och mördar mig med ett slag?" Samt att det kräver lite tid att göra saker till skillnad från det moderna wow. Tycker spelet är väldigt välgjort och jag gillar det verkligen men att spela med randoms är tamme fan omöjligt.

Medlem

Bra mmo. Ont om material och folk
Men ska testa igen när patchen kommer

Medlem
Skrivet av Abominable:
Skrivet av Prixm:

Det absolut bästa MMOt efter WoW enligt mig, älskade det, tyvärr så var det alldeles för hardcore för 99% av spelarbasen :/.

På vilket sätt är det "hardcore"? Jag har noll koll.

Striderna är väldigt taktiska och när det gäller tex. bossar så dör man väldigt snabbt om man inte är uppmärksam på vad motståndaren gör och samarbetar med sin grupp.
Man kan inte bara stå och autoattacka utan måste hela tiden röra på sig och placera sina attacker mm. rätt.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Abominable:
Skrivet av Prixm:

Det absolut bästa MMOt efter WoW enligt mig, älskade det, tyvärr så var det alldeles för hardcore för 99% av spelarbasen :/.

På vilket sätt är det "hardcore"? Jag har noll koll.

Striderna är väldigt taktiska och när det gäller tex. bossar så dör man väldigt snabbt om man inte är uppmärksam på vad motståndaren gör och samarbetar med sin grupp.
Man kan inte bara stå och autoattacka utan måste hela tiden röra på sig och placera sina attacker mm. rätt.

Skrivet av brandter:
Skrivet av Abominable:
Skrivet av Prixm:

Det absolut bästa MMOt efter WoW enligt mig, älskade det, tyvärr så var det alldeles för hardcore för 99% av spelarbasen :/.

På vilket sett är det "hardcore"? Jag har noll koll.

Spelade EVE förr i tiden, charmen med det var att det var så oförlåtande, det sved verkligen när man dog. Är det något liknande i detta så kan det ju vara värt o testa

Spelet lever efter filosofin "Stå inte i skit!" men den vanliga basen spelare fattar inte enkla instruktioner som att "Va? Ska jag inte stå framför bossen som gör cleave och mördar mig med ett slag?" Samt att det kräver lite tid att göra saker till skillnad från det moderna wow. Tycker spelet är väldigt välgjort och jag gillar det verkligen men att spela med randoms är tamme fan omöjligt.

Aha, låter som lite gammeldags TV-spelsbossar med andra ord. Skönt att inte alla spel är gjorda för farmville-generationen

Medlem
Skrivet av Abominable:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Abominable:
Skrivet av Prixm:

Det absolut bästa MMOt efter WoW enligt mig, älskade det, tyvärr så var det alldeles för hardcore för 99% av spelarbasen :/.

På vilket sätt är det "hardcore"? Jag har noll koll.

Striderna är väldigt taktiska och när det gäller tex. bossar så dör man väldigt snabbt om man inte är uppmärksam på vad motståndaren gör och samarbetar med sin grupp.
Man kan inte bara stå och autoattacka utan måste hela tiden röra på sig och placera sina attacker mm. rätt.

Skrivet av brandter:
Skrivet av Abominable:
Skrivet av Prixm:

Det absolut bästa MMOt efter WoW enligt mig, älskade det, tyvärr så var det alldeles för hardcore för 99% av spelarbasen :/.

På vilket sett är det "hardcore"? Jag har noll koll.

Spelade EVE förr i tiden, charmen med det var att det var så oförlåtande, det sved verkligen när man dog. Är det något liknande i detta så kan det ju vara värt o testa

Spelet lever efter filosofin "Stå inte i skit!" men den vanliga basen spelare fattar inte enkla instruktioner som att "Va? Ska jag inte stå framför bossen som gör cleave och mördar mig med ett slag?" Samt att det kräver lite tid att göra saker till skillnad från det moderna wow. Tycker spelet är väldigt välgjort och jag gillar det verkligen men att spela med randoms är tamme fan omöjligt.

Aha, låter som lite gammeldags TV-spelsbossar med andra ord. Skönt att inte alla spel är gjorda för farmville-generationen

Jag vet inte om jag skulle göra den jämförelsen men på sätt och vis har du nog rätt, här är den första riktiga bossen som de flesta stöter på i spelet (Skippa framåt en minut).
Det ser inte så svårt ut men de flesta får försöka många gånger innan de lyckas, det räcker med att en enda medlem inte har koll för att hela laget ska falla som dominobrickor.

Medlem

Detta är nog det enda MMOt där jag inte känt att det har varit totalt slöseri med tid, skönt med lite nytt end game när jag väl vill ge mig på det igen, också skönt att det är inte som wow där man känner sig tvingad att spela för att få valuta för pengarna fast man ofta tycker det är ofantligt tråkigt.

Skribent

Det var väl just "krävs bara att en enda spelare gör ett par fel så är fighten över"-designen som gjorde Wildstar så bitande svårt i början. I en grupp med randoms kunde det ta en hel kväll att köra en helt vanlig dungeon, och hade man inte tur med drops fick man inte ut särskilt mycket av upplevelsen.

Har hört att spelet nerfats sedan dess och inte är fullt lika oförlåtande i dungeons (däremot är raids fortfarande väldigt svåra).

Tror aldrig det funnits ett spel jag VILL tycka om så mycket som Wildstar, och jag tror att den här patchen är ett steg i rätt riktning för att jag ska testa igen. För mig personligen är problemet att det finns så lite dungeons i jämförelse med konkurrenter. Vilket är synd för dungeons är riktigt kul i Wildstar.

Jag tror spelet skulle behöva en riktig betalexpansion, men känns tveksamt att NCSoft skulle finansiera en sådan.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Abominable:
Skrivet av Prixm:

Det absolut bästa MMOt efter WoW enligt mig, älskade det, tyvärr så var det alldeles för hardcore för 99% av spelarbasen :/.

På vilket sätt är det "hardcore"? Jag har noll koll.

Striderna är väldigt taktiska och när det gäller tex. bossar så dör man väldigt snabbt om man inte är uppmärksam på vad motståndaren gör och samarbetar med sin grupp.
Man kan inte bara stå och autoattacka utan måste hela tiden röra på sig och placera sina attacker mm. rätt.

Striderna ja men när spelet släpptes som ansåg Carbine att hardcore innebar att man behövde grinda 10h om dagen minst för att ens kunna göra första endgame dungeon. De ansåg att hardcore inte bara innebär att bossar ska svåra vilket var jättekul men också att man ska grinda som i wow vanilla...

Detta gick helt enkelt inte ihop med att publiken de var ute efter blivit 10 år äldre och hade andra saker i livet som behövdes göra.

Medlem

Nu spelade jag visserligen inte förrän det blev free to play förutom nån timme under den stängda betan men jag kände aldrig att det var någon grind eller att något var för svårt, kanske för att det var roligare game play, kanske för att spelet har en mer drivande story, eller kanske för att dom helt enkelt hade tonat ner det inför free to play patchen, hur som helst är jag helt oförstående till just den biten av kritiken kvarstår idag.

Medlem

Testade detta litet tag, tycker de var helt okey. Men spelade Tera just då och ansåg att de var mycket bättre. Kanske dax att testa detta igen.

Medlem
Skrivet av Rurounin:

Nu spelade jag visserligen inte förrän det blev free to play förutom nån timme under den stängda betan men jag kände aldrig att det var någon grind eller att något var för svårt, kanske för att det var roligare game play, kanske för att spelet har en mer drivande story, eller kanske för att dom helt enkelt hade tonat ner det inför free to play patchen, hur som helst är jag helt oförstående till just den biten av kritiken kvarstår idag.

Spelet var rätt tungt. En del group quests var svinigt svåra vid låg level. Nu efter det blev f2p testade jag och några vänner spelet igen och det är mycket enklare nu. Inte nog med att man levlar mycket snabbare så får man även bättre loot och i stort sett alla group quests är enkla.

Tycker många saker i spelet är bättre än WoW legion men bristen på spelare och massiva köer till pvp och dungeons gör att man tröttnar rätt snabbt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

grymt roliga bossfighter i det spelet, men förutom dem så var det väldigt tomt dessvärre. Bra humor också

Gen
Medlem
Skrivet av Ghan:

Minns inte ens längre varför jag aldrig riktigt började med Wildstar.

Skrivet av Gen:

Tycker de hade kunnat jobba lite på optimeringen också. Fungerar fint ute i det vilda (no pun intended) men så fort man springer in i en stad eller tom by så sjunker FPSen med 70%.

Detsamma gäller dock WoW med.

Förvisso men tycker det är värre i Wildstar. I WoW så är det egentligen bara storstäderna som får FPSen att gå ner. Tex Crossroads eller Bradenbrook påverkar iaf inte min FPS överhuvudtaget men i Wildstar räcker det att du träffar på mer än 10 npcer så störtdyker FPSen (så var det sist jag spelade iaf).

Medlem
Skrivet av Gen:
Skrivet av Ghan:

Minns inte ens längre varför jag aldrig riktigt började med Wildstar.

Skrivet av Gen:

Tycker de hade kunnat jobba lite på optimeringen också. Fungerar fint ute i det vilda (no pun intended) men så fort man springer in i en stad eller tom by så sjunker FPSen med 70%.

Detsamma gäller dock WoW med.

Förvisso men tycker det är värre i Wildstar. I WoW så är det egentligen bara storstäderna som får FPSen att gå ner. Tex Crossroads eller Bradenbrook påverkar iaf inte min FPS överhuvudtaget men i Wildstar räcker det att du träffar på mer än 10 npcer så störtdyker FPSen (så var det sist jag spelade iaf).

I Wildstar får jag bara drops när man tittar igenom rök. Tycker det funkar bättre i 4k än WoW.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Gen
Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Gen:
Skrivet av Ghan:

Minns inte ens längre varför jag aldrig riktigt började med Wildstar.

Skrivet av Gen:

Tycker de hade kunnat jobba lite på optimeringen också. Fungerar fint ute i det vilda (no pun intended) men så fort man springer in i en stad eller tom by så sjunker FPSen med 70%.

Detsamma gäller dock WoW med.

Förvisso men tycker det är värre i Wildstar. I WoW så är det egentligen bara storstäderna som får FPSen att gå ner. Tex Crossroads eller Bradenbrook påverkar iaf inte min FPS överhuvudtaget men i Wildstar räcker det att du träffar på mer än 10 npcer så störtdyker FPSen (så var det sist jag spelade iaf).

I Wildstar får jag bara drops när man tittar igenom rök. Tycker det funkar bättre i 4k än WoW.

Får testa för skojs skull och se hur det fungerar nu.

Medlem

Jag och några polare var på jakt efter ett bra MMO för något år sen. Vi snubblade över Wildstar. Men bara efter några timmars spelande insåg vi att de det var riktigt lite folk som spelade. Körde i två dagar, stötte inte på någon annan spelare under den tiden :S Var riktigt härlig känsla i spelet iaf

Medlem
Skrivet av cyppa:

Jag och några polare var på jakt efter ett bra MMO för något år sen. Vi snubblade över Wildstar. Men bara efter några timmars spelande insåg vi att de det var riktigt lite folk som spelade. Körde i två dagar, stötte inte på någon annan spelare under den tiden :S Var riktigt härlig känsla i spelet iaf

Det hänger väl mycket på vilken server man väljer, förutom något enstaka område på utkanten av kartan så hade jag alltid någon eller några i närheten som bankade på samma fiender, tyckte det var ganska lagom balans då jag hatar att behöva stressa över att vara först på mobs för kunna göra sina quests, finns inget mer irriterande, särskilt om man kör melee och har en massa range klasser i i samma område som snor dina mobs.

Sen vilken server det var har jag ingen aning om, var ett tag sedan jag spelade, har varit upptagen med min backlog.

1
Skriv svar