FZ utser – Årets spel 2016!

Medlem

Tycker att Overwatch är överhypat har provat det och är enformig man tröttnar på det snabbt vet inte varför många gillar det. Det bästa fps shooter är Battlefield1 och Tittanfall2. Sen bästa bil spel är självklart Forza Horizon 3 det håller jag med.

Medlem

Helt ok lista. Jag hade dock gärna sett Division på denna lista som också blivit väldigt mycket bättre efter flertal uppdateringar.

Inaktiv
Skrivet av aholman:
Skrivet av Javas:

Overwatch är bra men verkligen inte Goty imo. Undrar om Blizzards namnbricka har något att göra med att folk gått bananas över spelet

Återupplivat en nästan utdöd genre är ganska starkt gjort. Det är extremt välpolerat och tror väldigt många lagt mycket tid på det.
Blizzards stämpel innebär alltid extremt välpolerade spel imo.. Tror många håller med, så visst har du en poäng, men det är enbart något positivt

Vad är det för utdöd genre? FPS? Knappast utdöd?

Medlem

Dark Souls 3 världens mest bortglömbara spel eller .__.

Medlem

Jag skulle faktiskt säga Rainbow Six Siege.
Jag vet att det släpptes förra året men de förändringar som skett med spelet under året så är det väldigt annorlunda mot vad det va när det släpptes.

Medlem

Testade Overwatch när det var gratishelg men gillade det inte. Alldeles för snabbt för min smak. Föredrar Battlefield spelen där även fordon finns vilket känns skoj att använda. Även Rainbow Six: Siege är bra.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Blev väldigt besviken på Overwatch, kunde gott varit lite mer skill baserat
även om det handlar om en framtids/fantasi shooter men det är ju tycke och smak.
Har varit kul att komma tillbaka till BF-serien och panga utan för många tråkvapen
som även nämndes i artikeln


signatur

MattiAceGaming

Gen
Medlem
Skrivet av tricky:

Ställer mig tveksam till FH3. Spelet är sjukt buggigt, kräver ett monster till maskin för att få det att flyta, är dåligt optimerat och dessutom krav på Windows 10.

Tycker det är väldigt få buggar de 75h jag hittills spelat. Monstermaskin, nja. Däremot håller jag med om att det inte är värst bra optimerat, eller rättare sagt, inte portat speciellt bra då det inte hjälper att ha en monstermaskin. Jag får samma FPS drops på min 4K TV som på min 1440p skärm eller tidigare 1080p TV. GPU usage är låg eftersom den ligger på samma nivåer som XONEs. Slutligen har spelet patchas flera gånger vilket hjälpt en del.

Gnällkuk
Skrivet av Gen:
Skrivet av tricky:

Ställer mig tveksam till FH3. Spelet är sjukt buggigt, kräver ett monster till maskin för att få det att flyta, är dåligt optimerat och dessutom krav på Windows 10.

Tycker det är väldigt få buggar de 75h jag hittills spelat. Monstermaskin, nja. Däremot håller jag med om att det inte är värst bra optimerat, eller rättare sagt, inte portat speciellt bra då det inte hjälper att ha en monstermaskin. Jag får samma FPS drops på min 4K TV som på min 1440p skärm eller tidigare 1080p TV. GPU usage är låg eftersom den ligger på samma nivåer som XONEs. Slutligen har spelet patchas flera gånger vilket hjälpt en del.

För mig är spelet mer eller mindre ospelbart, åtminstone senast jag testade det och det var inte allt för länge sedan. Tycker att det borde vara klart bättre flyt sett till hur spelet ser ut och vad jag har för hårdvara. i7 4790k @ 4,5Ghz, 8GB DDR3 @ 2400Mhz, EVGA GTX 780 Classified @ 1397Mhz.

På flertalet ställen blir det extrem stuttering och fps-drops, andra områden är det mjukt och stabil fps runt 70-80 medans det tankar ner till 45-50 på andra.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Fina spel på denna lista, inget att klaga på där! Men en sak som förundrar mig är: Vad krävs av ett spel idag för att få 5 av 5 i betyg här på FZ? För här har ni listat dom absolut bästa spelen som kom 2016 enligt er och inte en enda har fått 5 av 5 i betyg! Och så har det absolut inte sett ut tidigare och nej spelen har inte blivit sämre jämfört med innan däremot verkar kraven vara mkt högre av någon anledning, iaf här. Och det är synd tycker jag för när jag rannsakar om jag ska köpa ett spel eller ej går jag mkt på vad betyget ligger på här. Och då är det svårt att hitta nått som sticker ut när det inte finns nått på "mästerligt betyg". Däremot är kommentarerna från läsarna här på FZ ovärderliga iaf när jag väljer att köpa spel.

Sen tycker jag "The Last guardian" absolut borde vara med på denna lista.

Tack för en grym sida som levererar år efter år! Och Gott nytt på er!

Medlem
Skrivet av Bärkabus:

Fina spel på denna lista, inget att klaga på där! Men en sak som förundrar mig är: Vad krävs av ett spel idag för att få 5 av 5 i betyg här på FZ? För här har ni listat dom absolut bästa spelen som kom 2016 enligt er och inte en enda har fått 5 av 5 i betyg! Och så har det absolut inte sett ut tidigare och nej spelen har inte blivit sämre jämfört med innan däremot verkar kraven vara mkt högre av någon anledning, iaf här. Och det är synd tycker jag för när jag rannsakar om jag ska köpa ett spel eller ej går jag mkt på vad betyget ligger på här. Och då är det svårt att hitta nått som sticker ut när det inte finns nått på "mästerligt betyg". Däremot är kommentarerna från läsarna här på FZ ovärderliga iaf när jag väljer att köpa spel.

Sen tycker jag "The Last guardian" absolut borde vara med på denna lista.

Tack för en grym sida som levererar år efter år! Och Gott nytt på er!

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20161225/topplista-arets-ho... artikel om årets 5/5 spel

Gen
Medlem
Skrivet av tricky:
Skrivet av Gen:
Skrivet av tricky:

Ställer mig tveksam till FH3. Spelet är sjukt buggigt, kräver ett monster till maskin för att få det att flyta, är dåligt optimerat och dessutom krav på Windows 10.

Tycker det är väldigt få buggar de 75h jag hittills spelat. Monstermaskin, nja. Däremot håller jag med om att det inte är värst bra optimerat, eller rättare sagt, inte portat speciellt bra då det inte hjälper att ha en monstermaskin. Jag får samma FPS drops på min 4K TV som på min 1440p skärm eller tidigare 1080p TV. GPU usage är låg eftersom den ligger på samma nivåer som XONEs. Slutligen har spelet patchas flera gånger vilket hjälpt en del.

För mig är spelet mer eller mindre ospelbart, åtminstone senast jag testade det och det var inte allt för länge sedan. Tycker att det borde vara klart bättre flyt sett till hur spelet ser ut och vad jag har för hårdvara. i7 4790k @ 4,5Ghz, 8GB DDR3 @ 2400Mhz, EVGA GTX 780 Classified @ 1397Mhz.

På flertalet ställen blir det extrem stuttering och fps-drops, andra områden är det mjukt och stabil fps runt 70-80 medans det tankar ner till 45-50 på andra.

Trist att du känner att det är ospelbart. Håller som sagt var med om att delar av Surfers Paradise och några få regnskogspartier ger FPS drops samt races när man har alla framför sig men resterande 80% av spelet flyter på fint för mig i 4K@60fps (låst). Tyckte aldrig det flöt på tillräckligt bra på min G-sync skärm (1440p) så även där låste jag tillsist FPSen till 60 då det gav ett bättre resultat. 6700K@4.5GHz, 16GB DDR4@2666MHz samt GTX1080@2114MHz.

Gnällkuk
Skrivet av Gen:
Skrivet av tricky:
Skrivet av Gen:
Skrivet av tricky:

Ställer mig tveksam till FH3. Spelet är sjukt buggigt, kräver ett monster till maskin för att få det att flyta, är dåligt optimerat och dessutom krav på Windows 10.

Tycker det är väldigt få buggar de 75h jag hittills spelat. Monstermaskin, nja. Däremot håller jag med om att det inte är värst bra optimerat, eller rättare sagt, inte portat speciellt bra då det inte hjälper att ha en monstermaskin. Jag får samma FPS drops på min 4K TV som på min 1440p skärm eller tidigare 1080p TV. GPU usage är låg eftersom den ligger på samma nivåer som XONEs. Slutligen har spelet patchas flera gånger vilket hjälpt en del.

För mig är spelet mer eller mindre ospelbart, åtminstone senast jag testade det och det var inte allt för länge sedan. Tycker att det borde vara klart bättre flyt sett till hur spelet ser ut och vad jag har för hårdvara. i7 4790k @ 4,5Ghz, 8GB DDR3 @ 2400Mhz, EVGA GTX 780 Classified @ 1397Mhz.

På flertalet ställen blir det extrem stuttering och fps-drops, andra områden är det mjukt och stabil fps runt 70-80 medans det tankar ner till 45-50 på andra.

Trist att du känner att det är ospelbart. Håller som sagt var med om att delar av Surfers Paradise och några få regnskogspartier ger FPS drops samt races när man har alla framför sig men resterande 80% av spelet flyter på fint för mig i 4K@60fps (låst). Tyckte aldrig det flöt på tillräckligt bra på min G-sync skärm (1440p) så även där låste jag tillsist FPSen till 60 då det gav ett bättre resultat. 6700K@4.5GHz, 16GB DDR4@2666MHz samt GTX1080@2114MHz.

Att det blir enorm fps-drop i början av race med många bilar framför och mycket partikeleffekter i form av rök/damm osv kan jag mer leva med och ha förståelse, det är alla andra partier där det är riktigt dåligt flyt finner jag mindre accepterat. Vet dock inte om jag testat att låsa fpsen till 60, var ett tag sedan jag spelade, men går det även utan vsync?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

OverWatch är riktigt bra. Punkt; men, jag njuter ändå lika mycket av TitanFall 2 måste jag erkänna.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Gen
Medlem
Skrivet av tricky:
Skrivet av Gen:
Skrivet av tricky:
Skrivet av Gen:
Skrivet av tricky:

Ställer mig tveksam till FH3. Spelet är sjukt buggigt, kräver ett monster till maskin för att få det att flyta, är dåligt optimerat och dessutom krav på Windows 10.

Tycker det är väldigt få buggar de 75h jag hittills spelat. Monstermaskin, nja. Däremot håller jag med om att det inte är värst bra optimerat, eller rättare sagt, inte portat speciellt bra då det inte hjälper att ha en monstermaskin. Jag får samma FPS drops på min 4K TV som på min 1440p skärm eller tidigare 1080p TV. GPU usage är låg eftersom den ligger på samma nivåer som XONEs. Slutligen har spelet patchas flera gånger vilket hjälpt en del.

För mig är spelet mer eller mindre ospelbart, åtminstone senast jag testade det och det var inte allt för länge sedan. Tycker att det borde vara klart bättre flyt sett till hur spelet ser ut och vad jag har för hårdvara. i7 4790k @ 4,5Ghz, 8GB DDR3 @ 2400Mhz, EVGA GTX 780 Classified @ 1397Mhz.

På flertalet ställen blir det extrem stuttering och fps-drops, andra områden är det mjukt och stabil fps runt 70-80 medans det tankar ner till 45-50 på andra.

Trist att du känner att det är ospelbart. Håller som sagt var med om att delar av Surfers Paradise och några få regnskogspartier ger FPS drops samt races när man har alla framför sig men resterande 80% av spelet flyter på fint för mig i 4K@60fps (låst). Tyckte aldrig det flöt på tillräckligt bra på min G-sync skärm (1440p) så även där låste jag tillsist FPSen till 60 då det gav ett bättre resultat. 6700K@4.5GHz, 16GB DDR4@2666MHz samt GTX1080@2114MHz.

Att det blir enorm fps-drop i början av race med många bilar framför och mycket partikeleffekter i form av rök/damm osv kan jag mer leva med och ha förståelse, det är alla andra partier där det är riktigt dåligt flyt finner jag mindre accepterat. Vet dock inte om jag testat att låsa fpsen till 60, var ett tag sedan jag spelade, men går det även utan vsync?

Om jag minns rätt så har du låst till 30, låst till 60 eller Unlimited samt V-sync på/av att välja bland.

Medlem

Dark Souls 3?


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Fr0gg0.:

Overwatch my ass.

Does it really need surveillance?

Skribent
Skrivet av kebbe:

Firewatch, Overwatch och Seasons after Fall toppar min lista hittills. Om inte Odin Sphere till PS4 räknas förstås.

Kul med nån mer som spelat Seasons after Fall. Trevligt litet spel, och inte minst audiovisuellt underskönt.

12
Skriv svar