Kolla in Star Citizens nyaste alpha-trailer

Robot
Kolla in Star Citizens nyaste alpha-trailer
Medlem
Kolla in Star Citizens nyaste alpha-trailer

Rysningar!

Medlem

Befarar sista sekvenser bli skjuten i huvudet efter man tar ut sitt nya fina skep, blir stulet direkt

Medlem

Kommer bli det bästa spelet när det är klart garanterat! I belive!

Medlem

Jo man är ju lite hypad, har spelat 2.6 lite nu och det börjar bli ett spel.
En liten varning bara, spelet är fortfarande tidig Alpha med allt vad det innebär, en hel massa features som inte finns än (som transport och handel, gruvdrift och resurssamlande, crafting osv), forfarande väldigt mycket buggar, obalanserat vad gäller vapen och skada och hastighet på skepp t.ex. animationer fortfarande väldigt primitiva och hackiga, låg prestanda på servrar (räkna med max 20-30 fps i universumet och Star Marine, mycket högre i arena flygläget)

Med det sagt så börjar man få en känsla för vad spelet kommer att bli, det börjar se riktigt bra ut.
Just nu är det kul att prova de olika funktionerna och se vad de åstadkommit, men att kalla det en nöjsam spelupplevelse är fel, för buggigt och opolerat än.
Med utvecklingen som är planerad under nästa år så tror jag att det kommer bli en bra upplevelse framemot sensommaren/hösten, mer komplett, bättre flyt, mindre buggar.

Som färdigt spel kan jag se mig spendera flera år med spelet.

Medlem
Skrivet av wantedii:

Befarar sista sekvenser bli skjuten i huvudet efter man tar ut sitt nya fina skep, blir stulet direkt

I startområdet är vapen låsta (om man inte lyckats bli outlaw redan och startar på pirat-basen) och skeppet låst tills ägaren tagit sig in i det.

Medlem

Jag följer spelet lite så där sporadiskt och gillar hela iden/visionen. Kommer det bli ett "riktigt" spel som man kan köpa i butik vid ett specifikt releasedatum?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Hur länge har detta legat i alpha-version nu? 3 år?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Har ingen faith som helst i detta spel. Förstår inte hur folk kan ha det. Kommer vara en stor besvikelse, dom har lovat för mycket, det är precis som vanligt med dessa spel.

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Jag följer spelet lite så där sporadiskt och gillar hela iden/visionen. Kommer det bli ett "riktigt" spel som man kan köpa i butik vid ett specifikt releasedatum?

Köpa i butik kommer nog inte hända. Köpa spelet som nerladdning från websidan har funnits från början och kommer finnas hela tiden. Om det kommer att säljas genom andra online-butiker eller Steam är osäkert.
Du betalar för spelet en gång, finns inga planer för månadskostnad/prenumeration för tillfället.
Spelet kommer i 2 delar, ena delen är Squadron 42 som är en singelplayer militärkampanj, andra delen är Star Citizen som är online-universumet.
Du kan köpa valfri del eller båda, rabatterat combo-paket om du köper båda delarna. Pris per del 51:19 Euro inkl moms, Pris combo-paket 68:25 Euro inkl moms.
Just nu finns också rabatterat Star Citizen del (kallad Holiday Warbond Edition) för 39:81 Euro inkl moms.

Skrivet av magma:

Hur länge har detta legat i alpha-version nu? 3 år?

Insamlingen började Oktober 2012 och företaget började byggas. Själva byggandet av spelet började på riktigt hösten 2013. Tidig pre-alpha på arena alternativen våren 2014. Alpha på online-universumet började julen 2015.

Hmm, vet inte vad jag ska tycka än. Vissa saker ser otroligt fina ut, andra ser inte klara ut. Med andra ord. Det är som det brukar med Star Citizen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Hmm, vet inte vad jag ska tycka än. Vissa saker ser otroligt fina ut, andra ser inte klara ut. Med andra ord. Det är som det brukar med Star Citizen.

Det är därför det är i alpha min vän om 1 år kommer nog det mesta se rätt bra ut, så om ett år köper jag nog det.

Medlem

Hoppas Squadron 42 blir det spel jag hoppades SC skulle bli, men det blir väl väldigt nerskalat och avskalat om/när det kommer ut. Inte ett dugg intresserad av allt de stoppar in. Walking simulators har jag fått nog av. Bara att hoppas de tar sitt förnuft till fånga och låter folk flyga om de vill flyga, varken mer eller mindre. Annars får man väl åka tillbaka till ED/Freespace2 eller något annat som inte tvingar en till annat tidsödande "immersive" trams som kostar utvecklingstid och pengar.

Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Hmm, vet inte vad jag ska tycka än. Vissa saker ser otroligt fina ut, andra ser inte klara ut. Med andra ord. Det är som det brukar med Star Citizen.

Det är därför det är i alpha min vän om 1 år kommer nog det mesta se rätt bra ut, så om ett år köper jag nog det.

Då hoppas vi på att det mesta är fixat


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Noll intresserad av spelet, men är intresserad av Star Citizen som projekt. Kul att följa...

Medlem

Gillar rent tekniskt sätt idéen med den här typen av spel. Men de spel jag har provat i den här genren slutar ofta med väldigt mycket dö tid för att resa. X serien är ett bra exempel, gillar spelet men shit vad mycket tid man spenderar att bara resa. Vet inte hur detta kommer bli i den aspekten men avstånd i rymden är rätt extrema så det måste finnas en bra balans mellan realism och nöje :).

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Hoppas Squadron 42 blir det spel jag hoppades SC skulle bli, men det blir väl väldigt nerskalat och avskalat om/när det kommer ut. Inte ett dugg intresserad av allt de stoppar in. Walking simulators har jag fått nog av. Bara att hoppas de tar sitt förnuft till fånga och låter folk flyga om de vill flyga, varken mer eller mindre. Annars får man väl åka tillbaka till ED/Freespace2 eller något annat som inte tvingar en till annat tidsödande "immersive" trams som kostar utvecklingstid och pengar.

Men ett spel där du tappar bort tiden och bara sitter och nöter Är uppslukande. Du behöver inte story eller uppdrag för det. Har spenderat många timmar i skyrim och tycker att storyn är skitkass men där är man fri att skita i den och spela fritt. Får se hur de gör här.

Medlem
Skrivet av Wolfkin:

Jo man är ju lite hypad, har spelat 2.6 lite nu och det börjar bli ett spel.
En liten varning bara, spelet är fortfarande tidig Alpha med allt vad det innebär, en hel massa features som inte finns än (som transport och handel, gruvdrift och resurssamlande, crafting osv), forfarande väldigt mycket buggar, obalanserat vad gäller vapen och skada och hastighet på skepp t.ex. animationer fortfarande väldigt primitiva och hackiga, låg prestanda på servrar (räkna med max 20-30 fps i universumet och Star Marine, mycket högre i arena flygläget)

Med det sagt så börjar man få en känsla för vad spelet kommer att bli, det börjar se riktigt bra ut.
Just nu är det kul att prova de olika funktionerna och se vad de åstadkommit, men att kalla det en nöjsam spelupplevelse är fel, för buggigt och opolerat än.
Med utvecklingen som är planerad under nästa år så tror jag att det kommer bli en bra upplevelse framemot sensommaren/hösten, mer komplett, bättre flyt, mindre buggar.

Som färdigt spel kan jag se mig spendera flera år med spelet.

Mycket intressant, avvaktar nyfiket tillsvidare.

Medlem

Om det blir klart nångång så kan man nog testa det. Men man får nog vänta iallafall 5 till 10 år till. Om det blir färdig vill säga.

Medlem
Skrivet av Wolfkin:
Skrivet av wantedii:

Befarar sista sekvenser bli skjuten i huvudet efter man tar ut sitt nya fina skep, blir stulet direkt

I startområdet är vapen låsta (om man inte lyckats bli outlaw redan och startar på pirat-basen) och skeppet låst tills ägaren tagit sig in i det.

Det är bara något tillfälligt system, senare ska dom ta bort vapen förbudet på alla områden, och det ska ersättas med automatiska turrets och säkerhets vakter.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Prestandan är bättre än jag förväntade mig och det ser väldigt bra ut. Mitt stora problem är gränssnitt och kontroller som i nuläget är FUBAR hehe, när jag fastnade i pilotstolen efter att ha försökt mig på det trasiga hangardesignsystemet blev det ragequit.

Medlem

Såg ju nästan ut som COD:IW.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Wolfkin:

... ...Spelet kommer i 2 delar, ena delen är Squadron 42 som är en singelplayer militärkampanj, andra delen är Star Citizen som är online-universumet... ...

Star Citizen och Squadron 42 är numera två olika spel med en varsin prislapp och har varit så sen februari 2016 då de separerades.
Om du köpte Star Citizen innan separationen får du Squadron 42 utan extra kostnad.


signatur

-Dictated but not read.

Medlem

The development of Red Dead Redemption began in 2005. Rockstar Games published Red Dead Redemption on May 18, 2010

Red Dead Redemption was delayed numerous times through its four-year development, often attributed to technological problems. The working hours and managerial style of the studio during development was met with public complaints from staff members. Red Dead Redemption was officially announced in 2009; it was heavily promoted and widely anticipated.

Rockstar improved their proprietary Rockstar Advanced Game Engine (RAGE) to increase its animation and draw distance rendering capabilities.

Production

Preliminary work on Red Dead Redemption began in 2005;[2] full development commenced in 2006, following the formation of a core development team.[3] Rockstar San Diego co-opted a number of other studios owned by parent company Rockstar Games to facilitate development between a full team of over 800.[2] Media analysts estimated the development budget for the game was between US$80 million and US$100 million, making Red Dead Redemption one of the most expensive video games ever made.[4]

https://en.wikipedia.org/wiki/Development_of_Red_Dead_Redempt...

SC har ca 350+ personer som arbetar på det.. vs 800 (RDR) och SC staff var det inte många av då när de startade..

SC140$ miljoner vs US$80 million and US$100 million (RDR) och SC hade inte denna budgeten efter kickstarter.

SC har utvecklats sedan 2011.. RDR utvecklades i ca 5år..

RDR har inte nämnt spelet förens 4 år senare.. efter publicering fick alla vänta på det i ca 1+år.. vs SC som alla fick reda på redan från första början = väntan känns oändlig..

Vi får redan från första modulen börja känna på spelet, fick vi göra det till RDR?

Jag förstår inte varför personer gnäller, allt tar sin tid.. finns så mycket mer att ta upp men det orkar jag inte.. och är ni för dumma för att förstå så snälla gör något annat än att sitta o gnälla på något ni inte förstår..

Medlem

Jag är lite rädd att man tar sig vatten över huvudet och spelet kommer dröja länge innan det blir klart.

Mass Effect ger mig den dos rymdspel jag behöver.

Medlem

Istället för rymdpangare så borde dom göra ett musketörspel... Amen

k3m
Medlem
Medlem

Har starkt förtroende för projektet, och det tror jag dom flesta hade haft om dom följde det lite närmre.

Med clickbait artiklar om byte av motor (t.o.m fz ?!) och provokatörer som Derek Smart, så har projektet fått sjukt dålig publicitet.

Och som tidigare nämnts av @draco, så tar spelutveckling lång tid, och vanligtvis får ett spel utvecklas i flera år innan det annonseras och framför allt, får spelas. Här har vi varit med sen dag 0.

Schemat för 3.0 tror jag ska komma ut idag? Då får vi ett humm om när den nya nätkoden, "careers" och de procedurellt genererade planeterna släpps.

Medlem
Skrivet av brandter:

Gillar rent tekniskt sätt idéen med den här typen av spel. Men de spel jag har provat i den här genren slutar ofta med väldigt mycket dö tid för att resa. X serien är ett bra exempel, gillar spelet men shit vad mycket tid man spenderar att bara resa. Vet inte hur detta kommer bli i den aspekten men avstånd i rymden är rätt extrema så det måste finnas en bra balans mellan realism och nöje :).

Jymden är rätt stor. Jag begriper inte riktigt hur det kunda komma som en överraskning?


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av draco:

Jag förstår inte varför personer gnäller, allt tar sin tid.. finns så mycket mer att ta upp men det orkar jag inte.. och är ni för dumma för att förstå så snälla gör något annat än att sitta o gnälla på något ni inte förstår..

För det första, du kan ju inte sitta och jämföra RDR med SC. Det förstnämnda utvecklades med R* egna pengar medan SC är crowdfunded. Och det min vän är en jäkla skillnad.
Varför det, frågar du och jag är glad att du tog upp det.
Med tanke på att 8/10 kickstarter e t c projekt blir löst bajs så är det inte konstigt att de som deltar och potentiella spelare är lite skeptiska. Och med tanke på att de byter spelmotor IGEN så här sent i projektet, även om jag vet anledningarna, får en hel del varningsklockor att ringa. Jag tycker mig lukta en hel del förseningar igen men jag hoppas jag har fel.
Problemet med crowdfunding är att folk inte är tillräckligt skeptiska i början. De går på all hype och förrenderade bilder för att sedan sitta och gråta i forumen. RSI är ingen skillnad även om de levererat mer material än de flesta. Det är naturligt att om du blandar in allmänheten i utvecklingen så har de också rätt att ifrågasätta hur deras pengar hanteras.
Och det lille vän, är inte att vara dum.
Jag har varit inblandad i flera sådana här projekt, dock inte SC eftersom jag tröttnat på totalt poänglösa krig mellan fanboys som du och de som inte borde ha köpt in sig.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

12
Skriv svar