Xbox Phil Spencer vill se mindre exklusivt material

Robot
Xbox Phil Spencer vill se mindre exklusivt material
Medlem
Xbox Phil Spencer vill se mindre exklusivt material

Antagligen lättare att säga så när man har svagare exklusiva titlar just nu och kommande året.

Edit: Bara för att det är så just nu är det inget som hindrar MS att komma tillbaka, de kanske planerat en hel del till Scorpio och efter det.

Medlem

En nackdel är ju att man som spelare måste ha så många plattformar för att kunna ta del av allt innehåll.

Medlem

Halo 6 på PC då?

Medlem

*Host* X-box *host*

Medlem

spelindustrin klarar sig fine med exklusivitet klart att en Microsoft anställd säger att microsoft produkter är framtiden.

Utan exklusiva spel så finns det ingen anledning att äns köpa en konsol, Xbox/Playstation/nintendo kan bara göra pengar med exklusivitet .

När Halo släpps utanför microsoft så kan man börja ta honom på allvar inom ämnet.

Medlem

Phil Spencer tycks vara det bästa som hänt Xbox på länge, verkar vara en vettig snubbe. Locka istället kunder med fördelar av att äga konsolen, inte tvinga dom till att äga den om du vill ta del av spelen!

Medlem
Skrivet av Cybersoul:

spelindustrin klarar sig fine med exklusivitet klart att en Microsoft anställd säger att microsoft produkter är framtiden.

Utan exklusiva spel så finns det ingen anledning att äns köpa en konsol, Xbox/Playstation/nintendo kan bara göra pengar med exklusivitet .

När Halo släpps utanför microsoft så kan man börja ta honom på allvar inom ämnet.

Klart dom kan tjäna pengar utan exklusivitet. Den konsol som är starkast vinner. Simpelt.

Medlem

Klart han säger så, hade jag med gjort om jag var han. Playstation vann denna generationen hittills och det är inte xbox vana vid.

Medlem
Skrivet av Cybersoul:

spelindustrin klarar sig fine med exklusivitet klart att en Microsoft anställd säger att microsoft produkter är framtiden.

Utan exklusiva spel så finns det ingen anledning att äns köpa en konsol, Xbox/Playstation/nintendo kan bara göra pengar med exklusivitet .

När Halo släpps utanför microsoft så kan man börja ta honom på allvar inom ämnet.

Skrivet av Luciphear:

Phil Spencer tycks vara det bästa som hänt Xbox på länge, verkar vara en vettig snubbe. Locka istället kunder med fördelar av att äga konsolen, inte tvinga dom till att äga den om du vill ta del av spelen!

Precis! Vad ska jag köpa en Xbox One för? Kan ju spela allt på min PC (Halo bryr jag mig inte om).
Så jag köpte en PS4 för att jag ville spela deras exklusiva titlar...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Man kan alltid vända något negativt, men tycker du microsoft har fel att tycka såhär?

Jag håller fullständigt med, exklusivitet suger Microsoft gör något bra med att vilja släppa titlar på PC också. Men en högljud minoritet försöker alltid vända allt negativt och klaga på microsoft försök att göra något nytt.

Kolla på Sony, allt dom gör är trist, och säkert, satsar på sina exklusiva spel, VR, PS4 Pro. Dom är experter på tjäna pengar, men vågar absolut ingenting.

"klart han säger så, när det är såhär" Hur tänker ni?

Jävla hycklare i kommentarsfältet.

Microsoft är mest intresserade av att få spel på PC för att sälja sin egen Windows 10 store. Alla deras stora Xbox One-titlar är Windows 10-store exklusiva.

Windows 10 store suger för spel och så länge den gör det har jag ingenting till övers för Microsoft.

Om de släppt spelen på Origin, Uplay, Gog och Steam också hade det varit bättre. Som vanligt försöker Microsoft framstå som "good guys" men det är aldrig utan baktanke, aldrig riktigt så öppet som de försöker få det att framstå.

Hycklare? Jo visst. Titta på Microsoft och hur de har agerat mot spel på PC historiskt de senaste 10 åren så får du se på hycklare. Jag har ett flera spel på GFWL, vilken soppa det var. Fick köpa om dem på Steam för att undvika skiten.

ELF
Medlem
Skrivet av adde111:

Halo 6 på PC då?

Jag vill ha 3, 4 och 5.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:
Skrivet av adde111:

Halo 6 på PC då?

Jag vill ha 3, 4 och 5.

Ge mig alla spel, hela rubbet och mod-support. På Steam och/eller GOG.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Vercadi:

Man kan alltid vända något negativt, men tycker du microsoft har fel att tycka såhär?

Jag håller fullständigt med, exklusivitet suger Microsoft gör något bra med att vilja släppa titlar på PC också. Men en högljud minoritet försöker alltid vända allt negativt och klaga på microsoft försök att göra något nytt.

Kolla på Sony, allt dom gör är trist, och säkert, satsar på sina exklusiva spel, VR, PS4 Pro. Dom är experter på tjäna pengar, men vågar absolut ingenting.

"klart han säger så, när det är såhär" Hur tänker ni?

Jävla hycklare i kommentarsfältet.

Microsoft är mest intresserade av att få spel på PC för att sälja sin egen Windows 10 store. Alla deras stora Xbox One-titlar är Windows 10-store exklusiva.

Windows 10 store suger för spel och så länge den gör det har jag ingenting till övers för Microsoft.

Om de släppt spelen på Origin, Uplay, Gog och Steam också hade det varit bättre. Som vanligt försöker Microsoft framstå som "good guys" men det är aldrig utan baktanke, aldrig riktigt så öppet som de försöker få det att framstå.

Hycklare? Jo visst. Titta på Microsoft och hur de har agerat mot spel på PC historiskt de senaste 10 åren så får du se på hycklare. Jag har ett flera spel på GFWL, vilken soppa det var. Fick köpa om dem på Steam för att undvika skiten.

Jag tänkte ungefär något liknande, bra rutet!
Tycker Microsoft ska hålla käft vad gäller sånt här. Det blir bara pinsamt annars.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Castor.T:
Skrivet av Buio:
Skrivet av Vercadi:

Man kan alltid vända något negativt, men tycker du microsoft har fel att tycka såhär?

Jag håller fullständigt med, exklusivitet suger Microsoft gör något bra med att vilja släppa titlar på PC också. Men en högljud minoritet försöker alltid vända allt negativt och klaga på microsoft försök att göra något nytt.

Kolla på Sony, allt dom gör är trist, och säkert, satsar på sina exklusiva spel, VR, PS4 Pro. Dom är experter på tjäna pengar, men vågar absolut ingenting.

"klart han säger så, när det är såhär" Hur tänker ni?

Jävla hycklare i kommentarsfältet.

Microsoft är mest intresserade av att få spel på PC för att sälja sin egen Windows 10 store. Alla deras stora Xbox One-titlar är Windows 10-store exklusiva.

Windows 10 store suger för spel och så länge den gör det har jag ingenting till övers för Microsoft.

Om de släppt spelen på Origin, Uplay, Gog och Steam också hade det varit bättre. Som vanligt försöker Microsoft framstå som "good guys" men det är aldrig utan baktanke, aldrig riktigt så öppet som de försöker få det att framstå.

Hycklare? Jo visst. Titta på Microsoft och hur de har agerat mot spel på PC historiskt de senaste 10 åren så får du se på hycklare. Jag har ett flera spel på GFWL, vilken soppa det var. Fick köpa om dem på Steam för att undvika skiten.

Jag tänkte ungefär något liknande, bra rutet!
Tycker Microsoft ska hålla käft vad gäller sånt här. Det blir bara pinsamt annars.

Plus att det uteslutet är Microsoft och XBox-fanboysen som köper tanken av att Microsoft skulle säga det här om det inte vore för det faktum att Sony just nu vinner när det gäller vem som har bäst exklusivt innehåll bland konsollerna. Hade det varit dem som hade haft flest och bäst exklusiva titlar så hade Phil Spencer aldrig sagt något sånt här. För vad han egentligen menar är inte att han vill se mindre exklusivt material, han vill se att Sony har mindre än Microsoft.

Vi fick liksom aldrig se såna här uttalanden förr i tiden när det var Xbox 360 som var populärast. Även idag är det knappast så att Xbox Ones exklusiva titlar även går att köpa på Steam direkt. De enda gångerna som Microsoft släpper spel på PC också är när de kan göra det genom sina egna tjänster, tex GFWL och Windows 10 Store.

Medlem

Upp till bevis.. Släpp Halo till PC.

Medlem

Jag vet något annat som hindrar spelindustrin, det börjar på X och slutar på box.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Släpp era spel utanför den värdelösa Windows-butiken då.

Medlem
Skrivet av Exxo:

En nackdel är ju att man som spelare måste ha så många plattformar för att kunna ta del av allt innehåll.

Inte haft det här problemet med nuvarande generation personligen. Inte köpt någon av konsolerna och suget för att slanta upp för någon av dem har legat någonstans mellan noll och intet.

Medlem

Helt rätt, exklusivtet borde tas bort helt och hållet alltid avskytt det PC har exklusivitet på spel pga dom inte har några som kodar till konsoler, inte pga "dom ska köpa pc för spela detta"

Vilket är okej men detta exklusivtet som pågått i konsol branchen i flera år har varit så korkat.

och retar mer upp konsumenter än något annat.

Om ett spel inte kommer till en viss platform så ska anledningen vara inget team vill göra det/eller har tid, eller det är inte värt det. eller liknande, jag vet inte hur det är idag med portning ifrån pc till konsol, jag gissar på det är lättare idag än innan.

Men jag gissar det tar ett tag endå.

Medlem
Skrivet av Cybersoul:

spelindustrin klarar sig fine med exklusivitet klart att en Microsoft anställd säger att microsoft produkter är framtiden.

Utan exklusiva spel så finns det ingen anledning att äns köpa en konsol, Xbox/Playstation/nintendo kan bara göra pengar med exklusivitet .

När Halo släpps utanför microsoft så kan man börja ta honom på allvar inom ämnet.

Rätt korkat argument och dålig ursäkt,det kommer fortf finnas exklusiva spel, just anledningen är "inget team vill göra det"

Eller, det finns ingen anledning att göra något.

Inte att ett team payade oss så vi vägrar göra det.

Detta som är problemet med exklusivitet.

Tror du pc ej portar utav denna anledningen? Nej det görs ej, pga inget kompetent gäng kan porta väl, eller det blir för svårt för konsolerna och dom klarar inte av begränsningarna.

anledningen är inte, PC masterace we hate consoles eller microsoft mutade oss eller liknande.

Och denna anledning är vettig även om den händer för konsoler, men sanningen är det är inte så det går till ifrån konsol branchen tyvärr.

Medlem
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av Buio:

Antagligen lättare att säga så när man har svagare exklusiva titlar just nu och kommande året.

Edit: Bara för att det är så just nu är det inget som hindrar MS att komma tillbaka, de kanske planerat en hel del till Scorpio och efter det.

Man kan alltid vända något negativt, men tycker du microsoft har fel att tycka såhär?

Jag håller fullständigt med, exklusivitet suger Microsoft gör något bra med att vilja släppa titlar på PC också. Men en högljud minoritet försöker alltid vända allt negativt och klaga på microsoft försök att göra något nytt.

Kolla på Sony, allt dom gör är trist, och säkert, satsar på sina exklusiva spel, VR, PS4 Pro. Dom är experter på tjäna pengar, men vågar absolut ingenting.

"klart han säger så, när det är såhär" Hur tänker ni?

Jävla hycklare i kommentarsfältet.

Det är inte hycklare i kommentarsfältet. Vi säger inte att hans basuttalande har fel, han har rätt i att exklusiva titlar skadar gamers. Men vem är hycklaren här egentligen om du faktiskt på allvar menar på att han hade skrivit uttalandet han gjorde ifall det inte vore så att PS4 har extremt mycket fler och mycket bättre exklusiva titlar än vad Xbone har just nu. För det finns 0% chans att han hade gjort det. Han är anställd på Microsoft, skulle MS vända på det och lyckas vara ledande i exklusivt content, och samtidigt låta honom säga det där?

Nej, självklart inte. Det är du som är hycklaren, du är bara en hater till Sony och antagligen en enorm jävla fanboy till Microsoft, och det är UPPENBART att du är bitter över att du lade dina pengar på Xbone istället för Ps4. Annars hade du inte lyckats göra den här nyheten till hur "tråkiga" Sony är som lyckats skaffa sig enormt med grejer som är exklusiva till Ps4an som säljer som smör.

Att Microsoft säljer saker på PC också är för att de tjänar pengar på det genom sina exklusiva titlar genom skitservicar som Windows 10 store. Kommer du ihåg Games for Windows Live? Eller får du betalt för att låtsas som att det fungerade bra? Microsoft är inte på spelarnas sida. Deras agenda är deras egen. Eller menar du på något sätt att det inte finns spel till Xbone som är exklusiva, att Microsoft tillåter alla deras spel som utvecklas in-house att också säljas på Steam?

Så jag vänder ditt påstående mot dig nu: är du den största hycklaren här, eller är du anställd av Microsoft?

Haha jösses, fanboy, hater, anställd av microsoft... Ok

Ja inte så MS är några gossebarn. Win 10 kan dom få tillbaka, tvingar på uppdateringar och måste använda store som ligger långt efter andra plattformar för spel. Sist förstörde dom pro, bara för det många körde det framför home.

Glöm inte att MS försöker låsa in folk i MS store och betala dyra pengar (inte går det att aktivera cd-nycklar i store inte).

Samma med DRM skyddet games for Windows, som har foten i graven idag.

Gen
Medlem
Skrivet av kebbe:

Släpp era spel utanför den värdelösa Windows-butiken då.

Kunde inte hålla med mer. Priserna är ju helt sjuka i Store och det behövs mer konkurrens.

Medlem
Skrivet av Gen:
Skrivet av kebbe:

Släpp era spel utanför den värdelösa Windows-butiken då.

Kunde inte hålla med mer. Priserna är ju helt sjuka i Store och det behövs mer konkurrens.

Som vad? Är MS egna titlar, i det flesta fallen eller xbox exklusiva. Så MS har inget krav att släppa spelen löst.

Medlem
Skrivet av Castor.T:
Skrivet av Buio:
Skrivet av Vercadi:

Man kan alltid vända något negativt, men tycker du microsoft har fel att tycka såhär?

Jag håller fullständigt med, exklusivitet suger Microsoft gör något bra med att vilja släppa titlar på PC också. Men en högljud minoritet försöker alltid vända allt negativt och klaga på microsoft försök att göra något nytt.

Kolla på Sony, allt dom gör är trist, och säkert, satsar på sina exklusiva spel, VR, PS4 Pro. Dom är experter på tjäna pengar, men vågar absolut ingenting.

"klart han säger så, när det är såhär" Hur tänker ni?

Jävla hycklare i kommentarsfältet.

Microsoft är mest intresserade av att få spel på PC för att sälja sin egen Windows 10 store. Alla deras stora Xbox One-titlar är Windows 10-store exklusiva.

Windows 10 store suger för spel och så länge den gör det har jag ingenting till övers för Microsoft.

Om de släppt spelen på Origin, Uplay, Gog och Steam också hade det varit bättre. Som vanligt försöker Microsoft framstå som "good guys" men det är aldrig utan baktanke, aldrig riktigt så öppet som de försöker få det att framstå.

Hycklare? Jo visst. Titta på Microsoft och hur de har agerat mot spel på PC historiskt de senaste 10 åren så får du se på hycklare. Jag har ett flera spel på GFWL, vilken soppa det var. Fick köpa om dem på Steam för att undvika skiten.

Jag tänkte ungefär något liknande, bra rutet!
Tycker Microsoft ska hålla käft vad gäller sånt här. Det blir bara pinsamt annars.

Men nu har ju Microsoft även sagt att de vill släppa sina spel på Steam åter igen då det var ett misstag att enbart släppa det till sin egen affär, som FZ tidigare skrivit en nyhet om...

Såklart det handlar om pengar - det finns inget som inte handlar om pengar. Inte ens välgörenhet.

Gen
Medlem
Skrivet av broken-arrow:
Skrivet av Gen:
Skrivet av kebbe:

Släpp era spel utanför den värdelösa Windows-butiken då.

Kunde inte hålla med mer. Priserna är ju helt sjuka i Store och det behövs mer konkurrens.

Som vad? Är MS egna titlar, i det flesta fallen eller xbox exklusiva. Så MS har inget krav att släppa spelen löst.

De hade kunnat låtit andra butiker sälja dem, precis som EA gör med tex Battlefield 1. För Battlefield 1 går att få tag på alla möjliga sajter och inte endast på Origin, eller hur? Eller Ubisoft med sitt Watch Dogs 2, det är ju inte exklusivt för Uplay utan kan köpas på andra ställen också.

Medlem
Skrivet av Cybersoul:

spelindustrin klarar sig fine med exklusivitet klart att en Microsoft anställd säger att microsoft produkter är framtiden.

Utan exklusiva spel så finns det ingen anledning att äns köpa en konsol, Xbox/Playstation/nintendo kan bara göra pengar med exklusivitet .

När Halo släpps utanför microsoft så kan man börja ta honom på allvar inom ämnet.

Det är inte det han syftar på. Han snackar om delar av spel eller DLC'er som är exklusiva för vissa format.

Att spel är exklusiva är inget konstigt, tex Halo som utvecklas av ett MS ägt bolag - varför skulle de dela med sig till konkurrenter när de betalat hela utvecklingen?

Medlem
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av Buio:

Antagligen lättare att säga så när man har svagare exklusiva titlar just nu och kommande året.

Edit: Bara för att det är så just nu är det inget som hindrar MS att komma tillbaka, de kanske planerat en hel del till Scorpio och efter det.

Man kan alltid vända något negativt, men tycker du microsoft har fel att tycka såhär?

Jag håller fullständigt med, exklusivitet suger Microsoft gör något bra med att vilja släppa titlar på PC också. Men en högljud minoritet försöker alltid vända allt negativt och klaga på microsoft försök att göra något nytt.

Kolla på Sony, allt dom gör är trist, och säkert, satsar på sina exklusiva spel, VR, PS4 Pro. Dom är experter på tjäna pengar, men vågar absolut ingenting.

"klart han säger så, när det är såhär" Hur tänker ni?

Jävla hycklare i kommentarsfältet.

Det är väl spencer som e hycklare. Han råkar bara ha hamnat i bakvattnet den här generationen å helt plötsligt är det som gjorde att Xbox 360 vann förra konsolkriget i många år nånting dåligt. Man kan inte ändra spelreglerna varje gång det går lite dåligt...

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Kolla på Sony, allt dom gör är trist, och säkert, satsar på sina exklusiva spel, VR, PS4 Pro. Dom är experter på tjäna pengar, men vågar absolut ingenting.

Finns det någon av de stora spelutgivarna som finansierar och ger ut mer udda, varierade och riskabla projekt än Sony?

Hur många andra finansierar så pass varierade titlar som Journey, Bound, Dreams, Last Guardian, Detroit, Everybody's Gone to the Rapture, Until Dawn, Alienation, Gravity Rush och rena "galenskaper" som Hohokum och många fler?

Medlem
Skrivet av Gen:
Skrivet av broken-arrow:
Skrivet av Gen:
Skrivet av kebbe:

Släpp era spel utanför den värdelösa Windows-butiken då.

Kunde inte hålla med mer. Priserna är ju helt sjuka i Store och det behövs mer konkurrens.

Som vad? Är MS egna titlar, i det flesta fallen eller xbox exklusiva. Så MS har inget krav att släppa spelen löst.

De hade kunnat låtit andra butiker sälja dem, precis som EA gör med tex Battlefield 1. För Battlefield 1 går att få tag på alla möjliga sajter och inte endast på Origin, eller hur? Eller Ubisoft med sitt Watch Dogs 2, det är ju inte exklusivt för Uplay utan kan köpas på andra ställen också.

Jo men MS har ju oket att tvinga på folk win 10.

Ingen annan behöver låsa sig till win 10, för det förlorar dom på.

12
Skriv svar