FZ utser – Årets spel 2016!

Medlem
FZ utser – Årets spel 2016!

Inte mycket att klaga på här, höjdarspel alltihop :).
Sedan kan man alltid diskutera ordningen. I retroperspektiv kommer nog Overwatch ses som det stora spelet helt klart. Det bidrog med något nytt!


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem

Tja...vad kan man säga. Overwatch är nog spelet som tagit upp mestadel av min tid i år trots att jag spelar lite annat för tillfället, och funderar starkt på att plocka upp det strax igen.

Gnällkuk

Ställer mig tveksam till FH3. Spelet är sjukt buggigt, kräver ett monster till maskin för att få det att flyta, är dåligt optimerat och dessutom krav på Windows 10.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Overwatch my ass.

phi
Medlem

Riktigt kasst spelår enligt mig. Bortsett från Blood and Wine då förstås.

Medlem

Total war warhammer får det väl bli för min del då jag köpt varje dlc och spelat runt 300h. Mer än dom 2 minuter overwatch jag testade. Skulle inte rekomendera overwatch till någon.

Medlem
Skrivet av Brutulv:

Total war warhammer får det väl bli för min del då jag köpt varje dlc och spelat runt 300h. Mer än dom 2 minuter overwatch jag testade. Skulle inte rekomendera overwatch till någon.

Om någon som spelar 2 minuter och skulle rekommendera det spelet skulle inte jag ta den personen seriöst.

Kan inte heller ta någon seriöst som spelat 2 minuter och säger dom inte ska rekommendera ett spel.

Medlem
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av Brutulv:

Total war warhammer får det väl bli för min del då jag köpt varje dlc och spelat runt 300h. Mer än dom 2 minuter overwatch jag testade. Skulle inte rekomendera overwatch till någon.

Om någon som spelar 2 minuter och skulle rekommendera det spelet skulle inte jag ta den personen seriöst.

Kan inte heller ta någon seriöst som spelat 2 minuter och säger dom inte ska rekommendera ett spel.

Lugnt, du slipper.

FM-guru
F.d. Sisyr

Uncharted 4 som tvåa överraskade mig en del, även om det var ett ganska svagt spelår. Sämsta spelet i serien.

Medlem

Overwatch är bra men verkligen inte Goty imo. Undrar om Blizzards namnbricka har något att göra med att folk gått bananas över spelet


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:

Overwatch är bra men verkligen inte Goty imo. Undrar om Blizzards namnbricka har något att göra med att folk gått bananas över spelet

Återupplivat en nästan utdöd genre är ganska starkt gjort. Det är extremt välpolerat och tror väldigt många lagt mycket tid på det.
Blizzards stämpel innebär alltid extremt välpolerade spel imo.. Tror många håller med, så visst har du en poäng, men det är enbart något positivt

Medlem

Overwatch är gott för mig. Jag såg tidiga trailers och tänkte "åh nej", men körde öppna betan och blev såld. Pumpat in nästan 300h i det nu, helt magiskt. Sån spelglädje!

Medlem

Kan sakna titanfall 2, men samtidigt är det vad ettan borde ha varit känns det som, trots att jag aldrig spelade ettan.

Det är mitt favoritspel i alla fall.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Overwatch my ass.

Does it really need surveillance?

Medlem

Håller med om de flesta titlar men Dishonored 2 tycker jag borde ha kvalat in.

Medlem
Skrivet av Brutulv:

Total war warhammer får det väl bli för min del då jag köpt varje dlc och spelat runt 300h. Mer än dom 2 minuter overwatch jag testade. Skulle inte rekomendera overwatch till någon.

Helt klart det spel som jag spelat mest i år. Tänkte för länge sedan att jag ville se ett Total War i fantasy. Lustigt nog tänkte jag att Warhammer skulle passa perfekt även om jag inte har så mycket erfarenhet av just det universumet. Och så kommer det och bara är såååå bra! Fantastiskt i co-op Campaign

Jag är egentligen emot DLCs, men sa redan från början att det här spelet är värt att bygga ut i oändlighet och jag är villig att betala för det


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

Jag håller personligen inte med om större delen av listan. Som tidigare talare sagt, Total War: Warhammer saknas definitivt.

Ambassadör
Xbox

Mycket skit i år.


signatur

Jump in.

Testpilot

Kul att en multiplayer shooter blir årets spel, trendbrott? Dock har det ju redan visat sig vara dumt att konkurrera med stora Blizzard spel, tänker på Battleborn då.

Avstängd

Final fantasy var helt klart det bästa spelet jag spelat i år. Men kan ju nämna att jag aldrig testat overwatch men gillar inte "shoot em up" spel.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

För mig ligger nog Firewatch, Inside, Civ6 och Doom i toppen. ID Software fullständigt golvade mig med Doom, då förväntningarna var låga.

Overwatch däremot upplevde jag som välpolerad mellanmjölk. Så känns å andra sidan allt Blizzard Irvine gör numera. Men men, alla kan inte gilla allt.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Firewatch, Overwatch och Seasons after Fall toppar min lista hittills. Om inte Odin Sphere till PS4 räknas förstås.

Medlem

Årets spel för mig blir nog Dark Souls 3. Närmare en remake av Demon's Souls får man nog inte.

Var otroligt stämningsfullt från start till mål. Underbara bossfighter och härlig värld att utforska.

Ställer mig också till skaran som formligen älskade Doom. Id software visade verkligen var skåpet ska stå i en ganska så tröttsam FPS värld just nu.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Overwatch är helt klart bland det bästa som hänt på väldigt länge... Om man orkar sätta sig in i det... Oerhört skillbaserat, LOVE IT

Medlem

Dishonored 2 är det enda jag saknar på listan. Galet bra spel. Borde varit med på topp 10.

Medlem

Herregud vilket skitår. Hade man gjort en topp 10 lista över spel från 2015+2016 skulle inget spel från 2016 ha platsat.

Medlem

Av kommentarerna verkar det som om många har väldigt olika favoriter för året. Är nog ganska jämnt mellan spelen utan en överlägsen vinnare.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av breahl:

Final fantasy var helt klart det bästa spelet jag spelat i år. Men kan ju nämna att jag aldrig testat overwatch men gillar inte "shoot em up" spel.

Overwatch tillhör genren FPS. ^^ Shmup är lite annat.

Overwatch är väldigt meh om man kör solo, men ett helt ok spel när man kör ett fullt lag eller åtminstone nästintill fullt.

Förövrigt borde självfallet Dark Souls 3 varit med på listan! Ett ypperligt spel och en väldigt värdig uppföljare och avslutande del(Av Miyazaki för tillfället åmistone)!


signatur

The more I practice, the luckier I get.

OML
Medlem
Skrivet av aholman:

Återupplivat en nästan utdöd genre är ganska starkt gjort. Det är extremt välpolerat och tror väldigt många lagt mycket tid på det.

Nästan utdöd genre är väl att ta i när tf2 ständigt ligger på topp tio mest spelade spel på steam. Det är dock en kul typ av spel så jag har inget emot att det kommer fler spel i genren. Jag är inte helt förtjust i overwatch dock, spelade det under betan och fastnade varken för stilen eller för gameplayen. Smaksak dock.

I övrigt har jag inte köpt så många spel i år, bf1 och tw:w var kul och doom har jag inte hunnit köra ännu. Är lite fast i spel från tidigare år.

12
Skriv svar