Steams stora vinterrea är här!

Robot
Steams stora vinterrea är här!
Releasehästryttare
Steams stora vinterrea är här!

Take my money!

Avstängd

Och så köper man och aldrig spelar det, låter det ligga där.

Inaktiv
Medlem
Skrivet av SebastianV:

Och så köper man och aldrig spelar det, låter det ligga där.

Låter inte så klokt. Låt bli att köpa om du inte kan planera ditt liv bättre än så.

Medlem

Ni kan inte lägga upp om steams vinterrea utan att ta med den klassiska bilden på Gabe när han är Jesus.

Medlem
Skrivet av Incal:
Skrivet av SebastianV:

Och så köper man och aldrig spelar det, låter det ligga där.

Låter inte så klokt. Låt bli att köpa om du inte kan planera ditt liv bättre än så.

Kan inte annat än att hålla med. Köper hellre till fullt pris när jag vet att jag vill och har tid att spela ett spel än att köpa på rea "just-in-case" i förväg. (Det gäller för övrigt alla andra produkter också. Det är det bästa sättet att spara på utgifter)

Enda spelen jag har i steam som är ospelade är såna som köpts i en bundle som hade ett riktigt bra pris och där jag ville spela minst 2-3 spel.

Skribent

Köpte Deus Ex: Mankind Divided och Brothers. Blev sugen på att spela Deus Ex direkt, vilket är helt sjukt. Spelen måste gotta till sig i biblioteket under sex långa månader. Minst.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av SebastianV:

Och så köper man och aldrig spelar det, låter det ligga där.

Eller så har man redan gått igenom den fasen och sitter nu istället på alla spel man vill ha.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av SebastianV:

Och så köper man och aldrig spelar det, låter det ligga där.

Eller så har man redan gått igenom den fasen och sitter nu istället på alla spel man vill ha.

Köper humble bundle för att komma åt ett eller två spel billigt och resten är skit som får sitta där.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Holmann:

Ni kan inte lägga upp om steams vinterrea utan att ta med den klassiska bilden på Gabe när han är Jesus.

Han kändes kanske som jesus mer förut men senare tid känns han mer som Bobby Kotick eller vilken annan girig affärsman som helst tyvärr. Han verkar ju skita totalt i alla hans fans =(

Medlem

Hmm 22 euro för steamlink...


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Finns en del spel jag kunde tänka mig köpa men känns så onödigt då jag redan har så många ospelade spel jag skulle vilja spela. Har nog grovt överskattat hur mycket tid jag lägger på spelande. Och det går ju bara att koncentrera sig på några få spel åt gången om man ska behärska dem och ha roligt.

Medlem
Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av SebastianV:

Och så köper man och aldrig spelar det, låter det ligga där.

Eller så har man redan gått igenom den fasen och sitter nu istället på alla spel man vill ha.

Köper humble bundle för att komma åt ett eller två spel billigt och resten är skit som får sitta där.

Humble bundle kan man ju ge bort man behöver inte regga dom i steam


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Saurfange:
Skrivet av Holmann:

Ni kan inte lägga upp om steams vinterrea utan att ta med den klassiska bilden på Gabe när han är Jesus.

Han kändes kanske som jesus mer förut men senare tid känns han mer som Bobby Kotick eller vilken annan girig affärsman som helst tyvärr. Han verkar ju skita totalt i alla hans fans =(

På vilket sätt menar du att han skiter i sina fans?

Medlem
Skrivet av Molotov:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av SebastianV:

Och så köper man och aldrig spelar det, låter det ligga där.

Eller så har man redan gått igenom den fasen och sitter nu istället på alla spel man vill ha.

Köper humble bundle för att komma åt ett eller två spel billigt och resten är skit som får sitta där.

Humble bundle kan man ju ge bort man behöver inte regga dom i steam

Då måste dom ha ändrat sedan jag köpte senast.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Saurfange:
Skrivet av Holmann:

Ni kan inte lägga upp om steams vinterrea utan att ta med den klassiska bilden på Gabe när han är Jesus.

Han kändes kanske som jesus mer förut men senare tid känns han mer som Bobby Kotick eller vilken annan girig affärsman som helst tyvärr. Han verkar ju skita totalt i alla hans fans =(

På vilket sätt menar du att han skiter i sina fans?

Om jag får spekulera lite i Holmann´s ställe så tror jag att det är för att Gabe aldrig fått tummen ur gällande HL3.
Eller Episode 3 till HL2 för den delen, Episode 2 slutade ju med en redig cliffhanger.

Medlem

Bioshock, här kommer jag! Köpt, börjat spela. Grejen är dock att det är ett 3 år gammalt fynd jag inte spelat igenom än. Kanske kan spelet distrahera mig från att göra fler fynd denna jul

Vad har vi mer då, jo Far Cry 3 är också gammalt fynd man inte startat än på 2 år. Sen lite X-wing spel också, men behöver en ny joystick först. Men förutom det, inte sån farlig mängd ospelade spel i biblioteket.

Medlem

Slog till på en steam link och alla batman spel, nu kan snön komma när den vill

Medlem

Spelat igenom både Metro 2033 och Metro Last Light, två riktigt bra spel för er som missat dom! Nu när Metro Redux Bundle ligger på en bra prislapp blev det ett köp!


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Ambassadör
Xbox

Det var bättre förr.


signatur

Jump in.

Inaktiv

Obligatorisk tycker jag.

Medlem

Är rean likadan på alla spel nu till 2:a? eller blire nya reor på andra spel efter några dagar som de var förr?

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

Är rean likadan på alla spel nu till 2:a? eller blire nya reor på andra spel efter några dagar som de var förr?

Samma rea från igår till 2 jan.

Jag köpte bara The White March till Pillars of Eternity. Det får räcka. Hmmm. The Banner Saga har jag iofs inte testat...


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

Salt and sanctuary och Lisa. Blir en 2d jul i år.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Civ 6 kostar 53.99 istället för 59.99! Nästan lika mycket (550kr) som elgiganten tog för FF XV på vid release till ps4! Det säger en hel del om rean

Gen
Medlem

Tittade på topplistan och insåg att jag hade nästan alla spel som finns där vilket är skönt. Köper hellre en ny kommande release än flera småspel man kanske egentligen inte behöver.

Medlem
Skrivet av elPresidente:

Civ 6 kostar 53.99 istället för 59.99! Nästan lika mycket (550kr) som elgiganten tog för FF XV på vid release till ps4! Det säger en hel del om rean

Steam är generellt sett dyrare när det gäller nya releaser om du jämför med spelbutiken.se och liknande. Men varför rea ut nya spel? Det är inte konstigt att det bara är 10% rabatt.


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Saurfange:
Skrivet av Holmann:

Ni kan inte lägga upp om steams vinterrea utan att ta med den klassiska bilden på Gabe när han är Jesus.

Han kändes kanske som jesus mer förut men senare tid känns han mer som Bobby Kotick eller vilken annan girig affärsman som helst tyvärr. Han verkar ju skita totalt i alla hans fans =(

På vilket sätt menar du att han skiter i sina fans?

Ja jag tänkte på hl3 så blev jag en surgubbe..

12
Skriv svar