Battlefronts Death Star-expansion blir gratis över jul

Robot
Battlefronts Death Star-expansion blir gratis över jul
Medlem
Battlefronts Death Star-expansion blir gratis över jul

Önskar att spelet var bättre så fler spelade spelet. Älskar Star Wars.

Medlem

Håller med, det är för mycket mainstream.. håller inte kvar spelarna

Medlem

Vad är väl ett slag på Death Star? Det kan vara fruktansvärt långtråktigt, och dötrist, och tråkigt och alldeles… Alldeles underbart.

Medlem

Med andra ord inga spelar det.. .för att det kostar. blir väll att testa iaf!

Ambassadör
Xbox

Har inga problem att hitta massor av folk att spela med. Perfekt spel för lite Star Wars feeling! Ultimate med alla DLC finns för ca 350kr och det är det värt.


signatur

Jump in.

Medlem

Då undrar jag ju direkt:
Om jag (som inte äger tillägget) låser upp vapen som är exklusiva för detta tillägg, kan jag då använda dom när gratis-perioden är slut?

Medlem

Bara av intresse, är Battlefront aktivt med aktiva spelare? Jag är lite sugen på att skaffa det, men vill inte skaffa ett spel där det inte finns folk som spelar


signatur
Medlem
Skrivet av bullshitOPhero:

Bara av intresse, är Battlefront aktivt med aktiva spelare? Jag är lite sugen på att skaffa det, men vill inte skaffa ett spel där det inte finns folk som spelar

Har för mig att det är fler spelare på PS4/Xbox One än på PC gällande detta spel. Vilket jag som PC spelare tycker är lite trist, gillade spelet.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av bullshitOPhero:

Bara av intresse, är Battlefront aktivt med aktiva spelare? Jag är lite sugen på att skaffa det, men vill inte skaffa ett spel där det inte finns folk som spelar

Xbox One är välbefolkat!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av bullshitOPhero:

Bara av intresse, är Battlefront aktivt med aktiva spelare? Jag är lite sugen på att skaffa det, men vill inte skaffa ett spel där det inte finns folk som spelar

Det är typ inga problem att hitta fulla servrar (sist jag spelade ca 1 månad sen). Det är dock något med spelet som gör att man bara inte pallar spela mer än några matcher här och där, det är bra Star Wars känsla men samtidigt på något udda sätt så är det ett väldigt tråkigt spel.

Edit: PC

Skrivet av Aestro:

Då undrar jag ju direkt:
Om jag (som inte äger tillägget) låser upp vapen som är exklusiva för detta tillägg, kan jag då använda dom när gratis-perioden är slut?

Finns ingen konkret info om det, men skulle gissa att alla vapen försvinner efter gratisperioden.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:
Skrivet av bullshitOPhero:

Bara av intresse, är Battlefront aktivt med aktiva spelare? Jag är lite sugen på att skaffa det, men vill inte skaffa ett spel där det inte finns folk som spelar

Xbox One är välbefolkat!

Enligt swbstats.com så är de fler på PS4 som spelar, Xbox One kommer 2:a och PC 3:a (Livet som PC spelare är surt just nu) ca 5000 spelare på PC. 32K på PS4 och 22K på Xbox One.

Medlem

Ska erkänna att jag köpt det på PS4:an för att det var billigaste sättet att spela VR-tillägget - och det var som sagt billigt, men annars är det obegripligt för mig att folk klarar av att spela utan mus. Sikta och panga med joypaden är en förmåga jag aldrig lyckats lära mig. ...Så normalt sett hade det varit givet köp vid rätt pris på PC:n trots att det är väldigt mycket "spela 5-10 minuter i taget max"...

Avstängd

Hade nog varit fler spelare om det funnits en bra single player kampanj.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Map-pen:
Skrivet av bullshitOPhero:

Bara av intresse, är Battlefront aktivt med aktiva spelare? Jag är lite sugen på att skaffa det, men vill inte skaffa ett spel där det inte finns folk som spelar

Har för mig att det är fler spelare på PS4/Xbox One än på PC gällande detta spel. Vilket jag som PC spelare tycker är lite trist, gillade spelet.

Själv är det PC jag undrade över, missade att nämna det insåg jag nu!

Hm, blir kanske ett köp efter jul när del två av decemberlönen kommer


signatur
sta
Medlem

Ang. dlc till Star Wars Battlefront

Köpte ett 'Season Pass' genom Origin, på köpet fick jag tyvärr problem att installera det. Det står 'ägd' samt 'upplåst' men på knappen där det intuitivt (?) borde stå 'ladda ner' står det 'köp som present'. Någon som haft ett liknande problem? (har googlat)

mvh

1
Skriv svar