Battlefield 1: Spectator mode, karta och massa annat i nya patchen

Medlem
Skrivet av rewoX:
Skrivet av NTeC:

Patchen släpps för alla idag men banan är bara för premium tillsvidare

Som jag fattat det så slapps patchen för alla, samt att banan släpps för alla som har premium och förbokade spelet (med eller utan premium)

Självklart är det så, nåt annat skulle innebära att folk som inte har premium inte skulle kunna spela spelet alls förräns sen.

Medlem

Man dödar HC med att dra ner all skada från 200% till 125% för att ta bort one-shot-kill på alla avstånd för scouts! Varför nerfa alla vapen istället för att plocka bort lite skada på sniperklassen? Som det ser ut nu ligger mer än halva laget som maskar på marken och leker scouter! Hur tänkte ni där DICE???

Medlem

"New Custom Game setting–StandardIssue Rifles", tack och bock!

Medlem
Skrivet av Zer0cooL:
Skrivet av MrStrange:
Skrivet av tricky:
Skrivet av MrStrange:

Får man tillgång till nya kartan ifall man har förbokat spelet via tex Webhallen eller är det endast ifall man har förbokat igenom Origin?

Så länge du har premium spelar det ingen roll om det är köpt hos Webhallen eller Galne Gunnar.

Jag har inte premium men förhandsbokade spelet hos Webhallen. Gäller det även då?

Nej. Man måste ha premium pass, som kostar lika mycket som själva spelet.

Nej, även dem som förbokade spelet skulle väl få tdig tillgång till banan?

Medlem
Skrivet av blackidus:
Skrivet av Zer0cooL:
Skrivet av MrStrange:
Skrivet av tricky:
Skrivet av MrStrange:

Får man tillgång till nya kartan ifall man har förbokat spelet via tex Webhallen eller är det endast ifall man har förbokat igenom Origin?

Så länge du har premium spelar det ingen roll om det är köpt hos Webhallen eller Galne Gunnar.

Jag har inte premium men förhandsbokade spelet hos Webhallen. Gäller det även då?

Nej. Man måste ha premium pass, som kostar lika mycket som själva spelet.

Nej, även dem som förbokade spelet skulle väl få tdig tillgång till banan?

Nä, var har du fått det ifrån?

Medlem
Skrivet av Zer0cooL:
Skrivet av blackidus:
Skrivet av Zer0cooL:
Skrivet av MrStrange:
Skrivet av tricky:
Skrivet av MrStrange:

Får man tillgång till nya kartan ifall man har förbokat spelet via tex Webhallen eller är det endast ifall man har förbokat igenom Origin?

Så länge du har premium spelar det ingen roll om det är köpt hos Webhallen eller Galne Gunnar.

Jag har inte premium men förhandsbokade spelet hos Webhallen. Gäller det även då?

Nej. Man måste ha premium pass, som kostar lika mycket som själva spelet.

Nej, även dem som förbokade spelet skulle väl få tdig tillgång till banan?

Nä, var har du fått det ifrån?

Det stämmer. Jag tror det räcker med att man har Hellfighter dlc.

Jag har Deluxe edition. Jag fick spela några dagar innan vanlig release samt nya banan nu, men har inte premium.

Medlem
Skrivet av ceogar:
Skrivet av Zer0cooL:
Skrivet av blackidus:
Skrivet av Zer0cooL:
Skrivet av MrStrange:
Skrivet av tricky:
Skrivet av MrStrange:

Får man tillgång till nya kartan ifall man har förbokat spelet via tex Webhallen eller är det endast ifall man har förbokat igenom Origin?

Så länge du har premium spelar det ingen roll om det är köpt hos Webhallen eller Galne Gunnar.

Jag har inte premium men förhandsbokade spelet hos Webhallen. Gäller det även då?

Nej. Man måste ha premium pass, som kostar lika mycket som själva spelet.

Nej, även dem som förbokade spelet skulle väl få tdig tillgång till banan?

Nä, var har du fått det ifrån?

Det stämmer. Jag tror det räcker med att man har Hellfighter dlc.

Jag har Deluxe edition. Jag fick spela några dagar innan vanlig release samt nya banan nu, men har inte premium.

Jo jag kunde spela banan igår kväll också fast jag bara förbokat spelet

Medlem
Skrivet av blackidus:
Skrivet av Frux:
Skrivet av Oneone:
Skrivet av Frux:
Skrivet av Eisenhart73:

Frågan är om de åtgärdat SLI/CF-buggen Bice introducerade medelst senaste patchen. Inte kunnat spela sedan dess.

Verkar inte som de har fixat det. Sen förra patchen har jag ett grafikkort för 2500 kr i chassit som inte gör nåt mer än att försämra luftflödet.

Verkar som det är fixat nu med patchen, iaf enligt dem som testat på Reddit.

Trevligt! Det stod inget nämnt alls om SLI i läckta patch notes vilket det borde ha gjort, men ja tydligen fanns det en fix med enligt folk som patchat. DICE ville kanske inte nämna nåt eftersom det fortfarande inte är helt buggfritt. Får prova ikväll.

Kan ju ligga under någon annan fix
Kanske denna under UI:

"Improved overall UI performance and stability"

Nu används båda GPU's för mig och problemen med flimmrande texturer och UI är helt borta. Dock återstår någon typ av micro stuttering. Spelet känns inte alls lika rappt och följsamt som i betan.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Noo min martini-henry Helt värdelös nu..

Medlem
Skrivet av Zer0cooL:
Skrivet av rewoX:
Skrivet av NTeC:

Patchen släpps för alla idag men banan är bara för premium tillsvidare

Som jag fattat det så slapps patchen för alla, samt att banan släpps för alla som har premium och förbokade spelet (med eller utan premium)

Självklart är det så, nåt annat skulle innebära att folk som inte har premium inte skulle kunna spela spelet alls förräns sen.

Det jag menar är att alla som förbokade spelet, med eller utan premium får tillgång till banan nu, den 13;e december. Behöver alltså inte vänta.

Medlem
Skrivet av Palma:

Noo min martini-henry Helt värdelös nu..

Om du med värdelös menar att du faktiskt måste träffa hs eller övre torson, så. L2aim!

Medlem
Skrivet av Zer0cooL:
Skrivet av Palma:

Noo min martini-henry Helt värdelös nu..

Om du med värdelös menar att du faktiskt måste träffa hs eller övre torson, så. L2aim!

Det stämmer, men då man inte behövt göra det innan så är den i jämförelse. Nu är andra snipers mer effektiva då man kan köra t ex Gewehr m.95 infantry och få iväg 2 snabba skott mycket enklare. Det som gjorde Martini-Henry så rolig var att man kunde oneshotta såpass enkelt. Aimet är det inget fel på hörrö!

12
Skriv svar