Robot
Steep

Ubisoft Annecy bjuder in till extrem vintersport i alperna. Långt ifrån värmande likörer och coverband. Frågan är om Steep kan slå tonerna av "Sweet Home Alabama" i en uppvärmd toppstuga.

#steep


Medlem
Steep

Verkar ungefär lika kul som att flytta runt kameran mellan olika berg i Google Earth.

Medlem

Jag hade gärna sett ett spel som var mer arkadigt á la SSX. Men det här verkar också vara riktigt roligt.

Medlem

Känns som ett spel jag gärna skulle införskaffa om det var ungefär hälften så dyrt som det är, men efter att ha läst recensionen känns det inte som att det finns tillräckligt med innehåll som lockar till att köpa det till fullpris, blir väl att vänta på nån rea.

Medlem

Jag va riktigt sugen på ett sånt här lir, när jag testade betan va det platt fall. Fruktansvärt tråkigt efter ett tag. Känns som de fokuserat för mycket på realism så det känns bara stelt. De skulle gjort riktigt överdrivna tricks, kunna hoppa mellan snowboard och skidor eller varför inte åka på ett fett hopp o sen byta till wingsuit i luften.
Detta plus om de faktiskt gjort ett open world multiplayer när man såg andra åka i backarna. Drömmer

Medlem
Skrivet av kadavriak:

Verkar ungefär lika kul som att flytta runt kameran mellan olika berg i Google Earth.

Flygläget i Google Earth är mycket roligare.

Skitsnack grabbar. Har ni ens sett hur man spelar?

Det går fort ska jag lova, och av videona från LIRIK förhandsvisning är det kanske lite kul som att åka skidor/snowbord på riktigt

Skribent
Skrivet av kadavriak:

Verkar ungefär lika kul som att flytta runt kameran mellan olika berg i Google Earth.

Det är en orättvis beskrivning. Steep är bra, men i lagom doser.

Skrivet av Jozo:

Jag hade gärna sett ett spel som var mer arkadigt á la SSX. Men det här verkar också vara riktigt roligt.

Det funkar i väntan på ett nytt SSX. Har du inte bråttom, så vänta till det blivit lite billigare.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Vill ha ett nytt SSX! Fan vad roligt det var

Medlem

Förstår helt ärligt inte folk som ser ner på det här spelet.

Jag själv älskar det! Har sagt det många gånger men säger det igen, det har ju en stor lärningskurva när det gäller kontrollerna (Nästan som SKATE). Kan kännas klumpigt vid början men när man väl lärt sig så är det sjukt skönt att lira!

Spelade en hel del SSX back in the days och för mig så känns SSX sjukt stelt i jämförelse. Märks dock att STEEP fokuserat mer på realism vilket jag gillar mer än det overkliga i SSX.

Enda minuset för mig är fallskärmsflygningen, riktigt tråkigt, och att det saknas grinds! resten är grymt bra Blir väll extra roligt om man själv tycker det är kul att åka snowboard/skidor i verkliga livet.

Medlem

hade hoppats på ett nytt amped likt spel (ssx var lite för crazy i min mening) men detta verkar inte riktigt vara det =/ spelade sönder min amped skiva på min gamla krysslåda xD


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Spelade steep som closed beta och blev väldigt besviken då jag verkligen hoppades på det här spelet. Ville som ovanstående inlägg ha något i stil med Amped (fast 2016) som jag tycker är det bästa snowboardspelet som gjorts.

Verkar som det hänt grejer med spelet sen betan, men väntar nog ändå in reapriset.

Medlem

Dom som väntar på ett nytt ssx lär ju få vänta ett bra tag, ser inget nytt på länge tyvärr.
Sista ssx var sådär men tidigare versioner var askul på ps2 var hur bra som helst speciellt när man körde split screen


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Har lagt ner väldigt mycket tid på det här spelet sedan release och för mig är det helt fantastiskt. Mestadels för att man verkligen kan koppla av och spela spelet på sitt eget vis, gillar man friheten och valmöjligheterna i spelet så är det något att satsa på!

Men jag hade inte heller gett det högsta betyget för spelet har inte det djupet som krävs.

Medlem

Hoppades på ett spel som Amped. Bara testat betan och kändes fattigt i jämförelse. Jag bryr mig inte om multiplayer i ett snowboard-spel. Jag vill kunna göra roliga tricks, grinda och tävla mot mig själv.
Alla grenar utom snowboard var riktigt tråkiga. Snowboard kändes bara helt okej. Lite väl dyrt också.

Fick tips om Infinite air som ser mycket roligare ut och verkar vara mer som Amped. Tyvärr fått dåliga betyg främst för att det är för svårt.

Medlem

Nu har jag förvisso inte spelat Steep. Men lite förundrad över hur lite fokus svenska snowboard och skidspelet "Snow" har fått. Det är fortfarande i beta och har sina skavanker, men är det överlägset bästa bräd-spelet som gjorts.

Avstängd

Jag skulle gärna se ett "snöskoterspel", typ som dessa håller på med.

https://www.youtube.com/watch?v=Zhr1gAa1D6U&t=1476s


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Det var väl en svenska som dog när hon gjorde snowboardtrick till spelet?


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av redruM:

Det var väl en svenska som dog när hon gjorde snowboardtrick till spelet?

Ja. Detta kunde däremot hända vart som helst och tycker inte att man ska klandra spelet för det som vissa folk gör.

Medlem
Skrivet av gardis84:

Nu har jag förvisso inte spelat Steep. Men lite förundrad över hur lite fokus svenska snowboard och skidspelet "Snow" har fått. Det är fortfarande i beta och har sina skavanker, men är det överlägset bästa bräd-spelet som gjorts.

SNOW känns väääääldigt ofärdigt och stelt i jämförelse med STEEP. Går inte ens att jämföra enligt mig.

Medlem

någon som kan bekräfta att man kan lira detta med eller emot en polare på samma tv? Framgår inte särkilt tydligt eller så har jag missar det

Medlem
Skrivet av Houratronic:
Skrivet av gardis84:

Nu har jag förvisso inte spelat Steep. Men lite förundrad över hur lite fokus svenska snowboard och skidspelet "Snow" har fått. Det är fortfarande i beta och har sina skavanker, men är det överlägset bästa bräd-spelet som gjorts.

SNOW känns väääääldigt ofärdigt och stelt i jämförelse med STEEP. Går inte ens att jämföra enligt mig.

Tycker heller inte det går att gämföra av det jag sett, tycker Steep ser ut som ett skämt. Det är allt det jag inte vill ha och Snow är allt det jag vill ha. Syftar på riktningen av spelmakarna. Snow känns som om den är gjord av folk som hänger i parken och på berget, Steep vet jag inte vad det är. Folk som gör bilspel? Håller med om att Snow är lite stelt, ffa i landningarna, men i övrigt magiskt. Bandesignen är otrolig.

Kolla tex detta och gämför med vad Steep är: https://www.youtube.com/watch?v=3hYU-kV4GLY

Medlem
Skrivet av gardis84:
Skrivet av Houratronic:
Skrivet av gardis84:

Nu har jag förvisso inte spelat Steep. Men lite förundrad över hur lite fokus svenska snowboard och skidspelet "Snow" har fått. Det är fortfarande i beta och har sina skavanker, men är det överlägset bästa bräd-spelet som gjorts.

SNOW känns väääääldigt ofärdigt och stelt i jämförelse med STEEP. Går inte ens att jämföra enligt mig.

Tycker heller inte det går att gämföra av det jag sett, tycker Steep ser ut som ett skämt. Det är allt det jag inte vill ha och Snow är allt det jag vill ha. Syftar på riktningen av spelmakarna. Snow känns som om den är gjord av folk som hänger i parken och på berget, Steep vet jag inte vad det är. Folk som gör bilspel? Håller med om att Snow är lite stelt, ffa i landningarna, men i övrigt magiskt. Bandesignen är otrolig.

Kolla tex detta och gämför med vad Steep är: https://www.youtube.com/watch?v=3hYU-kV4GLY

Tror jag förstår vad du menar. Däremot så vart jag väldigt förvånad över hur bra steep är för att vara ett ubisoft spel. Precis som du säger så får jag också känslan att de som skapat steep är gjort av folk som hänger i parken och på berget, känns som att dom har haft väldigt kul att skapa det liksom.

Men vad är det du tycker är den stora grejen med snow i jämförelse med steep? I den där videon så grindar han ju mycket och det är ju något som steep tyvärr inte har i nuläget, hoppas på att dom kommer lägga till det i framtiden. Vad är det som får dig att känna att steep ser ut som ett skämt?

Medlem

Kort recension: Du åker snowboard, skidor, wing suit, fallskärm.

+ Du åker snowboard, skidor, wing suit, fallskärm.

- Trick är obefintliga.
- Inga rails.
- Ingen split-screen.
- Inget mål.
- För mycket realism.

Inget spel för mig med andra ord. Trodde detta skulle bli mer som Amped eller SSX.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Det känns som en något sämre variant av de hederliga SSX spelen?
Har inte spelat det utan bara sett videos osv och jag kom o tänka på SSX efter bara några sekunder.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Kort recension: Du åker snowboard, skidor, wing suit, fallskärm.

+ Du åker snowboard, skidor, wing suit, fallskärm.

- Trick är obefintliga.
- Inga rails.
- Ingen split-screen.
- Inget mål.
- För mycket realism.

Inget spel för mig med andra ord. Trodde detta skulle bli mer som Amped eller SSX.

Bara testat betan men håller med dig i allt. Riktigt besviken. Hade förväntat mig ett spel som Amped.

Medlem

Jag gillar spel som skate där det är mer fokus på realism än arkad. Så detta föll mig väldigt mycket i smaken. Saknar dock rails, skärmflygningen är trist och kan bara spela kortare perioder utan att tröttna. Men det är ett riktigt bra spel att bara hoppa in i och spela någon stund då och då.

Medlem
Skrivet av Houratronic:
Skrivet av redruM:

Det var väl en svenska som dog när hon gjorde snowboardtrick till spelet?

Ja. Detta kunde däremot hända vart som helst och tycker inte att man ska klandra spelet för det som vissa folk gör.

Tycker dock det känns lite osmakligt att ha "Det är inte farten som dödar" som bildtext.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av Syltlöken:

någon som kan bekräfta att man kan lira detta med eller emot en polare på samma tv? Framgår inte särkilt tydligt eller så har jag missar det

Jag har letat efter samma funktion, men jag har kommit fram till slutsatsen att i nuvarande form, är det bara möjligt att spela multiplayer med andra som har en egen konsol/dator. Dvs split-screen är inte alls ett alternativ.

Vilket är lite synd, jag tror det här är ett riktigt bra sofflir med polare.

Jag är grymt sugen på att köpa spelet, så det kanske blir ett köp inom kort iaf. Dock så kommer jag bara spontanspela och har inget intresse av att pressa max, vilket verkar kunna passa bra med hur steep ser ut just nu.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

Läste att frameraten på konsol är ganska rutten.
Pass!

12
Skriv svar