The Division får DirectX 12-stöd nästa vecka
Min CPU går på 100% när jag kör The Division så jag skulle säga från min synvinkel att spelet fortfarande inte är bra, då min åttakärniga cpu går 100% så är det inte värt den mängd stryk som CPUn tar för att bara spela The Division.
Har rapporterat felet till Ubisoft men mina hopp är inte höga.
Min CPU går på 100% när jag kör The Division så jag skulle säga från min synvinkel att spelet fortfarande inte är bra, då min åttakärniga cpu går 100% så är det inte värt den mängd stryk som CPUn tar för att bara spela The Division.
Har rapporterat felet till Ubisoft men mina hopp är inte höga.
När ett spel är CPU-krävande så är många kärnor helt menlöst och t o m negativt i DX11 då varje enskild kärna är långsammare än en kraftig CPU med få kärnor. Det är där DX12 bl a kommer in i bilden. Man kan utnyttja alla dina kärnor och inte bara maxa den första och sen slököra de resterande kärnorna. Var jag tydlig?
Min CPU går på 100% när jag kör The Division så jag skulle säga från min synvinkel att spelet fortfarande inte är bra, då min åttakärniga cpu går 100% så är det inte värt den mängd stryk som CPUn tar för att bara spela The Division.
Har rapporterat felet till Ubisoft men mina hopp är inte höga.
Min ligger inte riktigt så högt hela tiden med det kommer spikar som många andra har problem med som helt låser kontrollerna och den senaste handlingen fortsätter tills det slutar. Det gör att man helt plötsligt inte kan svänga och bara fortsätter går eller drar iväg 1-2 magasin i luften.
Sedan är deras fuskförhindrande fortfarande helt jävla värdelöst och Dark Zone är fortfarande fullt med fuskare... det är nästan bara dem kvar där nu sedan survival kom.
Survival är riktigt nice nu när man kört ett tag förutom 1 sak som gör att det hela inte kommer hålla i längden, det är att allt som spawnar där inne är alltid på samma ställe, lådor och liknande. Kan förstå det som är länkat till butiker som fabric, tools, electronics. Men vore roligare i längden om resten + Landmarks vore lite mer random placerat.
Och ingen SLI då med DX12 , fail . )
Vad menar du med det?
jag menar att SLI ej kommer fungera med DX12 , precis som alla andra DX12 spel.
SLI fungerade alldeles utmärkt för mig med directx 12 aktiverat med PTS-versionen av patch 1.5, så förhoppningsvis ska det nog fungera även till veckan.
Och ingen SLI då med DX12 , fail . )
Vad menar du med det?
jag menar att SLI ej kommer fungera med DX12 , precis som alla andra DX12 spel.
DX12 stödjer både AMDs och Nvidias standarder gällande mGPU. DX12:s egna för homogena GPU är dock bättre då utvecklare inte behöver krångla med olika standarder utan bara en. Detta kommer ta lite tid som alla övergångar men det är det absolut bästa för konsumenten och det öppnar vägar cör andra GPU-tillverkare. Nästa steg är heterogen mGPU vilket är väldigt intressant. Kolla upp det.
Min CPU går på 100% när jag kör The Division så jag skulle säga från min synvinkel att spelet fortfarande inte är bra, då min åttakärniga cpu går 100% så är det inte värt den mängd stryk som CPUn tar för att bara spela The Division.
Har rapporterat felet till Ubisoft men mina hopp är inte höga.
Så vadå, spel ska inte utnyttja hårdvaran till fullo?
Ge mig spel som bara utnyttjar 25% av GPU och CPU!
(Sen om spelet är optimerat eller ej vet jag inte då jag spelar det inte längre, fortfarande ologiskt när folk gråter över hur mjukvaror använder all kraft som finns)
Min CPU går på 100% när jag kör The Division så jag skulle säga från min synvinkel att spelet fortfarande inte är bra, då min åttakärniga cpu går 100% så är det inte värt den mängd stryk som CPUn tar för att bara spela The Division.
Har rapporterat felet till Ubisoft men mina hopp är inte höga.
När ett spel är CPU-krävande så är många kärnor helt menlöst och t o m negativt i DX11 då varje enskild kärna är långsammare än en kraftig CPU med få kärnor. Det är där DX12 bl a kommer in i bilden. Man kan utnyttja alla dina kärnor och inte bara maxa den första och sen slököra de resterande kärnorna. Var jag tydlig?
Jo det var tydligt, tack så mycket! Då hoppas jag att det blir bättre nästa vecka då det läggs till.
Min CPU går på 100% när jag kör The Division så jag skulle säga från min synvinkel att spelet fortfarande inte är bra, då min åttakärniga cpu går 100% så är det inte värt den mängd stryk som CPUn tar för att bara spela The Division.
Har rapporterat felet till Ubisoft men mina hopp är inte höga.
så länge spelet flyter på bra ser jag inte problemet ? förr gnällde man ju att spel inte drog nytta av dualcores, nu har vi quadcores och ännu värre då kan ju spel dra nytta av all cpu kraft ifall det är bra kodat ? vafan ska man med en bra cpu till om spel inte ska dra nytta av kraften ??? en processor är menad att användas, inte köra på halv kraft...
Min CPU går på 100% när jag kör The Division så jag skulle säga från min synvinkel att spelet fortfarande inte är bra, då min åttakärniga cpu går 100% så är det inte värt den mängd stryk som CPUn tar för att bara spela The Division.
Har rapporterat felet till Ubisoft men mina hopp är inte höga.
Så vadå, spel ska inte utnyttja hårdvaran till fullo?
Ge mig spel som bara utnyttjar 25% av GPU och CPU!
(Sen om spelet är optimerat eller ej vet jag inte då jag spelar det inte längre, fortfarande ologiskt när folk gråter över hur mjukvaror använder all kraft som finns)
Om man säger så här då. Spelet kan dra 100% av CPU'n och det spelar ingen roll vad som händer i spelet, du kan stå o stirra rakt in i en vägg eller ladda in en ny zon eller vara mitt in en granatstrid och den drar max. Plus att senare patchar gjort för många som jag skrev innan att den spikar och löser kontroller för folk under 1-10sek, och i värsta fall så krashar spelet istället för att släppa låsningen.
Kan man hoppas på förbättrat Crossfire stöd. Med Crossfire så ligger jag på 30-35 fps med lägsta inställningarna och utan så ligger jag mellan 50-80 fps på medel/high.
Jag och en drös med polare har återvänt. Spelet är riktigt bra nu och en fröjd att köra i co-op med polarna.
Ser fram emot stödet för DX12
Sen behöver ni inte oroa er för era kärnor på prollarna heller, det "sliter" inte på dem över huvud taget.
Samtliga av mina åtta kärnor går på 80 - 90 % när jag kör The Division.
Kör på en AMD FX-Series FX-8350 4,2GHz och det flyter ypperligt med mitt R9 390X.
Min CPU går på 100% när jag kör The Division så jag skulle säga från min synvinkel att spelet fortfarande inte är bra, då min åttakärniga cpu går 100% så är det inte värt den mängd stryk som CPUn tar för att bara spela The Division.
Har rapporterat felet till Ubisoft men mina hopp är inte höga.
Fler kärnor != bättre prestanda. Vad har du för processor? Ut med språket. Alla siffror vill jag ha.
subterranean homesick alien