Officiellt - Pewdiepie ska radera sitt Youtube-konto

Medlem

Så till han i overwatch eller någon som tagit hans namn. Inte så skillad i alla fall

jbx
Medlem
Skrivet av Mossfeldt:
Skrivet av disinfect:

Äntligen.

Utveckla tack.

Skrivet av swinkolo:
Skrivet av Mossfeldt:
Skrivet av disinfect:

Äntligen.

Utveckla tack.

Tack

Fras som används för att besvara en hjälpsam handling

Exempel: Tack för presenten mormor!
Åh, tack så mycket!

Vanliga konstruktioner: tack för hjälpen, tack för maten, tack så mycket
Etymologi: Runsvenska þakk, "nåd", "välbehag". Rotbesläktat med tänka. Jämför engelska thank, tyska danke.
Användning: Kan förstärkas med så (hemskt/väldigt) mycket efterföljt.
Besläktade ord: tacka, tacksam

Hahaha det gjorde min dag. Veckans "owned" helt klart!


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Och då han garanterat skapar en ny kanal bryr sig Youtube inte, gg Felix

Medlem
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av najtrows:

lite tråkigt då alla gamla videor försvinner, jag tror ju inte han har backup på det direkt. fast vem vet, han kanske har det.

jag har inte gillat honom men har väl haft tanken att någon gång kolla igenom lite videor, han är ju ändå en rätt stor svensk ikon nu.

Finns folk som suttit och backupat allt sedan snacket kom igång. Finns som dvd-bootleg inom en vecka


signatur
Medlem
Skrivet av Dralle:

Och då han garanterat skapar en ny kanal bryr sig Youtube inte, gg Felix

Spelar nog ingen roll. Felix blir av med alla inaktiva konton som inte kollar hans videos.
Han har redan tjänat nog mycket pengar för att inte bry sig om det här går åt helvete.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Som flera varit inne på, dels så är det nog strategiskt pga rensa bort inaktiva, få nystart via trending samt uppmärksamhet när det skrivs om det. Men samtidigt en hint till YT.

Personligen är jag inte så jätteintresserad av just PDP, men är intressant att följa diskussionerna.

Skrivet av swinkolo:
Skrivet av Mossfeldt:
Skrivet av disinfect:

Äntligen.

Utveckla tack.

Tack

Fras som används för att besvara en hjälpsam handling

Exempel: Tack för presenten mormor!
Åh, tack så mycket!

Vanliga konstruktioner: tack för hjälpen, tack för maten, tack så mycket
Etymologi: Runsvenska þakk, "nåd", "välbehag". Rotbesläktat med tänka. Jämför engelska thank, tyska danke.
Användning: Kan förstärkas med så (hemskt/väldigt) mycket efterföljt.
Besläktade ord: tacka, tacksam

Haha. Vet inte varför, men det var riktigt roligt. Vet inte om det är för att jag är fredagstrött, eller om det bara var en fånig och oväntad sak.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Dralion:

Deleta kanal, ja. Men han kommer ju skapa en ny direkt såvitt jag vet. Han vill ju att hans prenumeranter ska vara aktiva, så därför vill han väl nolla?

Precis så är tanken

Medlem

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Kan ju vara dags att starta sin egen sida med sin egen videoplattform för personligt bruk, han har ju råd med det...

Medlem

Varför inte bara lägga ner för gott ? han har ju pengar att leva lyxliv livet ut utan att lyfta ett finger.....

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Varför inte bara lägga ner för gott ? han har ju pengar att leva lyxliv livet ut utan att lyfta ett finger.....

Handlar nog om att han trivs med det han gör. Det är inte värst roligt att vara rik och sitta sysslolös.


signatur

Idono. That's me!

Gen
Medlem
Skrivet av swinkolo:
Skrivet av Mossfeldt:
Skrivet av disinfect:

Äntligen.

Utveckla tack.

Tack

Fras som används för att besvara en hjälpsam handling

Exempel: Tack för presenten mormor!
Åh, tack så mycket!

Vanliga konstruktioner: tack för hjälpen, tack för maten, tack så mycket
Etymologi: Runsvenska þakk, "nåd", "välbehag". Rotbesläktat med tänka. Jämför engelska thank, tyska danke.
Användning: Kan förstärkas med så (hemskt/väldigt) mycket efterföljt.
Besläktade ord: tacka, tacksam

Årets kommentar?

Medlem

Så nya kanalen kommer heta NewPewDiePie? Försök säga det snabbt.

Gnällkuk

Så otroligt töntigt att läsa folk som säger "yes! äntligen" osv. Har ni alltså blivit tvingade att varje dag se allt han laddar upp? Om man inte gillar en kanal eller person så behöver man inte se på det som laddas upp, ungefär som att jag väljer att inte se på Melodifestivalen för att det inte tilltalar mig.

För er som inte hängt med så är det precis som C-J beskriver. Jag tycker det han gör är faktiskt riktigt bra, för ALLA som håller på med YouTube. Det här är inget fenomen som drabbat enbart PewDiePie, det finns massor med klipp där andra uttrycker problemet som finns just nu och det drabbar mer små och mellanstora kanaler.

Att radera kanalen kommer givetvis innebära förlorade intäkter för Felix, men han har gott om andra inkomstkällor än denna kanal samt att han slipper äta nudlar den 24:e varje månad.

Det här är snarare en tydlig markering och ett hårt slag i magen på YouTube, de förlorar nog klart mer på detta än vad han gör. Det skickar en tydlig signal att de behöver skärpa sig och ta bättre hand om sina kreatörer.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Vem säger att han ska ta bort sin "pewdiepew" kanal när han har... hade "jacksepticeye2" kanalen

Vi får se

Medlem
Skrivet av najtrows:

lite tråkigt då alla gamla videor försvinner, jag tror ju inte han har backup på det direkt. fast vem vet, han kanske har det.

jag har inte gillat honom men har väl haft tanken att någon gång kolla igenom lite videor, han är ju ändå en rätt stor svensk ikon nu.

Trevigt att det försvinner (även om de nu kommer mer/och kopierats) ..alltid nått.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Han har ju själv sagt att han kommer skapa en ny kanal, och att han tycker att det är för få av hans 50 miljoner prenumeranter som faktiskt ser hans klipp. Vad sa han, 2 miljoner views med 50 miljoner prenumeranter, så han startar om så han bara får de aktiva tittarna som följer honom. Ish...

Medlem

signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Hahaha det där va kanon


signatur

Idono. That's me!

Medlem
NiC
Medlem

Jacksepticeye2. Hehehe!

Medlem

Var ju inte särskilt kul. Snyggt uträknat =FFM=FH

rot
Medlem

Så jävla bra, så klart han inte raderar något han tjänar 160k om dagen på. Kom igen.

Medlem

Aldrig hört talas om det! (:-

Gen
Medlem
Skrivet av NiC:

Jacksepticeye2. Hehehe!

Jag har levt under en sten samt är född igår...men, jag fattar inte skämtet eller vem/vad Jacksepticeye2 är.

NiC
Medlem
Skrivet av Gen:
Skrivet av NiC:

Jacksepticeye2. Hehehe!

Jag har levt under en sten samt är född igår...men, jag fattar inte skämtet eller vem/vad Jacksepticeye2 är.

Jacksepticeye är en annan Youtube:er och bra vän till pewdiepie. Pewdiepie skapade kanalen jacksepticeye2 som en extra kanal. Med lite annan sorts content på. När han sedan sa att han skulle radera sin kanal vid 50 miljoner subs så specificerade han inte vilken kanal han skulle ta bort. Jacksepticeye2 var den kanal han tog bort. Hela grejen var ett hån mot mediebranschen.

Medlem

"HA HA HA HA... åh vad roligt! Jag sa att jag skulle göra en sak och ni trodde alla på det, men i själva verket gjorde jag en annan sak. HA HA HA... vilket skämt att ni alla gick på det.

PRANKED!"

Idiotrepubliken är nära nu.

Gen
Medlem
Skrivet av NiC:
Skrivet av Gen:
Skrivet av NiC:

Jacksepticeye2. Hehehe!

Jag har levt under en sten samt är född igår...men, jag fattar inte skämtet eller vem/vad Jacksepticeye2 är.

Jacksepticeye är en annan Youtube:er och bra vän till pewdiepie. Pewdiepie skapade kanalen jacksepticeye2 som en extra kanal. Med lite annan sorts content på. När han sedan sa att han skulle radera sin kanal vid 50 miljoner subs så specificerade han inte vilken kanal han skulle ta bort. Jacksepticeye2 var den kanal han tog bort. Hela grejen var ett hån mot mediebranschen.

Tack för förklaringen.

12
Skriv svar