Officiellt - Pewdiepie ska radera sitt Youtube-konto

Robot
Officiellt - Pewdiepie ska radera sitt Youtube-konto

Tidernas största youtuber säger adjö till 50 miljoner prenumeranter.


Medlem
Officiellt - Pewdiepie ska radera sitt Youtube-konto

Äntligen.

Medlem

Deleta kanal, ja. Men han kommer ju skapa en ny direkt såvitt jag vet. Han vill ju att hans prenumeranter ska vara aktiva, så därför vill han väl nolla?

Medlem
Skrivet av disinfect:

Äntligen.

Utveckla tack.

Medlem

Har aldrig gillat Pewdiepie, men hatar honom inte heller (som många andra verkar göra). Jag har en annan smak helt enkelt.

Har han sagt varför han ska ta bort kanalen? Har det något med Youtubes regler/ändringar att göra?

Releasehästryttare

Han sa i dagens video att de skall köra en anit cancer livestream där de samlar in pengar, så antar att han deletar sin kanal live då. skall bli spännande att se.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Apamedvapen:

Har aldrig gillat Pewdiepie, men hatar honom inte heller (som många andra verkar göra). Jag har en annan smak helt enkelt.

Har han sagt varför han ska ta bort kanalen? Har det något med Youtubes regler/ändringar att göra?

Han verkar delvis besviken på hur Youtube inte är öppna med hur trafiken fungerar. Prenumeranter försvinner, de blir inte meddelade om nya videos, etc. Genom att radera sin kanal, och starta en ny, hoppas han kunna börja om från början.


signatur
Medlem

Låter som ett smart drag. Och killen har ju flis så det räcker.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Mossfeldt:
Skrivet av disinfect:

Äntligen.

Utveckla tack.

Tack

Fras som används för att besvara en hjälpsam handling

Exempel: Tack för presenten mormor!
Åh, tack så mycket!

Vanliga konstruktioner: tack för hjälpen, tack för maten, tack så mycket
Etymologi: Runsvenska þakk, "nåd", "välbehag". Rotbesläktat med tänka. Jämför engelska thank, tyska danke.
Användning: Kan förstärkas med så (hemskt/väldigt) mycket efterföljt.
Besläktade ord: tacka, tacksam

Releasehästryttare
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Apamedvapen:

Har aldrig gillat Pewdiepie, men hatar honom inte heller (som många andra verkar göra). Jag har en annan smak helt enkelt.

Har han sagt varför han ska ta bort kanalen? Har det något med Youtubes regler/ändringar att göra?

Han verkar delvis besviken på hur Youtube inte är öppna med hur trafiken fungerar. Prenumeranter försvinner, de blir inte meddelade om nya videos, etc. Genom att radera sin kanal, och starta en ny, hoppas han kunna börja om från början.

This^

För ett tag sen började jag använda feedly (feedly.com) istället, betydligt mer säkert än youtubes egna tjänst och det funkar även för andra sidor än yt, tex Fz.se

Medlem

YYYYEEEEEESSSSSSSS! Bästa julklappen!


signatur

Life is short, Play more!

Medlem

Verkar ju som ett skönt statement mot Youtube också.
Lite växer han ändå. Go jul.

Medlem

Kommer bli intressant och se vilket namn han väljer på sin nya kanal. Kommer han köra samma? Ett namn som liknar det gamla? Eller kommer han köra nytt namn?!
Jag rekommenderar "xXx420n0sc0p3f1l1d0nk3nxXx", tycker det låter väldigt seriöst och spännande som ett namn ska göra. Så där snärtigt.

Medlem

Då får man vara snabb att regga hans namn då precis när han tagit bort kontot.

Medlem
Skrivet av swinkolo:
Skrivet av Mossfeldt:
Skrivet av disinfect:

Äntligen.

Utveckla tack.

Tack

Fras som används för att besvara en hjälpsam handling

Exempel: Tack för presenten mormor!
Åh, tack så mycket!

Vanliga konstruktioner: tack för hjälpen, tack för maten, tack så mycket
Etymologi: Runsvenska þakk, "nåd", "välbehag". Rotbesläktat med tänka. Jämför engelska thank, tyska danke.
Användning: Kan förstärkas med så (hemskt/väldigt) mycket efterföljt.
Besläktade ord: tacka, tacksam

Otroligt skoj att se mogenheten skina genom så fort det pratas om pewdiepie.

Medlem

Han är inte dum. 50 miljoner subscribers där 95% inte tittar betyder inte så mycket för honom - antalet views per video gör. Personerna som tittar på hans videos kommer hitta honom igen. Däremot blir det mycket skriverier kring honom och youtube. Dessutom tenderar ju nya kanaler att dyka upp i "trending" osv mer än etablerade kanaler. Jag tror helt enkelt detta är strategiskt samtidigt som det blir ett statement.

Medlem

inb4 alla kända youtubers som gnäller på youtube går ihop och startar sin egen hemsida och konkurrerar med youtube

Medlem

Trist, var lite roligt att ha en svensk på toppen.

Medlem

Med tanke på den ledning han hade över resten så var ju ända sättet för någon att gå om honom att han tog bort kanalen.
Gillar Felix jag, han gör sin grej och vågar stå ut på sitt sätt

Medlem

k


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem
Skrivet av swinkolo:
Skrivet av Mossfeldt:
Skrivet av disinfect:

Äntligen.

Utveckla tack.

Tack

Fras som används för att besvara en hjälpsam handling

Exempel: Tack för presenten mormor!
Åh, tack så mycket!

Vanliga konstruktioner: tack för hjälpen, tack för maten, tack så mycket
Etymologi: Runsvenska þakk, "nåd", "välbehag". Rotbesläktat med tänka. Jämför engelska thank, tyska danke.
Användning: Kan förstärkas med så (hemskt/väldigt) mycket efterföljt.
Besläktade ord: tacka, tacksam

Bevisade inte detta bara att du vet vart CTRL+C och CTRL+V finns på tangentbordet? Grattis förresten! (Det gör min grannes 4:åring också)

Medlem

Detta är med all säkerhet ett mycket genomtänkt PR-trick.
Jag tror grunden till detta är att han minskar i antal tittare medans han ökar i prenumeranter och att detta ger honom en rejäl status boost när han snabbt kommer vara i topp med sin nya kanal


signatur

MattiAceGaming

Medlem

Glorius day to be alive, nu verkligen skakar jordens fundament så man får the chills.


signatur

hur tjattar man

Avstängd

"Äntligen" = "diskret hat" = "typisk svensk avundsjuka".

Inte undra på att det är svårt att få fram entreprenörer i Sverige med tanke på att halva befolkningen försöker genast dra ner en i skiten vid minsta lilla framgång, av ren avundsjuka.

Å ändå verkar inte jantelagen läras ut i skolorna men sprids som influensan...

Skrivet av kebbe:

Trist, var lite roligt att ha en svensk på toppen.

Håller med. Var så sjukt mindblowing när han var med i South Park, Sverige represents!

Jag undrar oxå om det framträdandet påverkade deras val att göra narr av Danmark under hela denna säsong.

Medlem
Skrivet av Fozboz:
Skrivet av swinkolo:
Skrivet av Mossfeldt:
Skrivet av disinfect:

Äntligen.

Utveckla tack.

Tack

Fras som används för att besvara en hjälpsam handling

Exempel: Tack för presenten mormor!
Åh, tack så mycket!

Vanliga konstruktioner: tack för hjälpen, tack för maten, tack så mycket
Etymologi: Runsvenska þakk, "nåd", "välbehag". Rotbesläktat med tänka. Jämför engelska thank, tyska danke.
Användning: Kan förstärkas med så (hemskt/väldigt) mycket efterföljt.
Besläktade ord: tacka, tacksam

Bevisade inte detta bara att du vet vart CTRL+C och CTRL+V finns på tangentbordet? Grattis förresten! (Det gör min grannes 4:åring också)

Haha så bittert, allt han gjorde var att säga tack i förväg, vilket inte direkt är konstig sak att göra xD

Medlem

Det är så roligt ibland, då han är riktigt jäkla svensk och resten av världen är ett frågetecken. Men hans videos är inte min grej, dock verkar många gilla det så hans nya konto lär väl fortfarande få en del tittare.

Medlem

Han kommer nog bara ta bort sin andra kanal, eller helt enkelt börja om på en ny när han skrev NG+.

Kan förstå Pewdiepie lite, när man är enorm så kommer media osv ljuga, clickbaita eller försöka trigga folk med hans alias. Precis som med många andra kändisar och i våran nya lite mer korrekta värld är det okej att vinkla det mesta.

Att youtube fullständigt skiter i att förklara algoritmer betyder antagligen att de hittat ett sätt att tjäna mer pengar eller så undanhåller man information för att det inte ska utnyttjas.

Medlem
Skrivet av Satheus:

Kommer bli intressant och se vilket namn han väljer på sin nya kanal. Kommer han köra samma? Ett namn som liknar det gamla? Eller kommer han köra nytt namn?!
Jag rekommenderar "xXx420n0sc0p3f1l1d0nk3nxXx", tycker det låter väldigt seriöst och spännande som ett namn ska göra. Så där snärtigt.

Han har ju redan startat en ny kanal som heter "Jacksepticeye2"..


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

Tydligen många som gått igenom liknande tankar. YouTubes jäkla ändringar i algoritmer fram och tillbaka kan halvera ens views och inkomst över en natt.

Medlem

lite tråkigt då alla gamla videor försvinner, jag tror ju inte han har backup på det direkt. fast vem vet, han kanske har det.

jag har inte gillat honom men har väl haft tanken att någon gång kolla igenom lite videor, han är ju ändå en rätt stor svensk ikon nu.

12
Skriv svar