The Last Guardian

Medlem

uj fan, 4/5, trodde det skulle få 2/5

Medlem

"Horribel styrning och respons"

Låter som en svag tvåa i mitt tycke om dom misslyckas med något så grundläggande efter 10 år.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Hoppar nog över det här

Medlem
Skrivet av PsyX:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av PsyX:

"Horribel styrning och respons"

Trollar ni nu FZ?
ICO och Shadow Of The Colossus fick bägge samma beskrivning av amatör spelrecensenter och vi alla vet vart dessa spel har hamnat i gaming historieböckerna...

Nu förstår jag faktiskt inte riktigt vad du menar?

De tidigare 2 spelen hade också "horribel" kontroll om man jämförde med Mario eller Devil May Cry / God of War men det var en del av spelkännslan och designen. Meningen var att förmedla karaktärens känsla och tyngd och svårighet i att göra det den gör i spelet och det gjorde skaparna PERFEKT.
Hästen var också trög som fan att styra men det var meningen.
Har du spelat tidigare spelen?

Jag får återkomma när jag har spelat spelet men jag tror ni har gjort bort er Jag återkommer.

Edit:

Vill ni känna på världens tightaste och bästa kontroll någonsin spela:

Bayonetta & Metal Gear Rising, bägge av samma utvecklare: Platinum Games.

Spela på svåraste nivån förresten för en riktigt utmaning.

Ah Bayonetta har en speciell plats i mitt hjärta. Skaffade mig ett Wii U endast för uppföljaren :P. Hoppas på en 3a någon gång

Inaktiv
Skrivet av Seraium:

"Horribel styrning och respons"

Låter som en svag tvåa i mitt tycke om dom misslyckas med något så grundläggande efter 10 år.

Utvecklingstiden ska väl inte ha något med betyget att göra?
Ska ett halvbra spel få 5/5 om det utvecklades på en vecka?

Medlem

tror spelet är supermysigt, men den där horribla styrningen får mig att avvakta till en fin rea framöver...

Medlem

Tung recension

Ambassadör
Xbox

"Den nya Audin är skitsnygg, den har visserligen ingen ratt eller broms men det gör ju inte så mycket. 4 av 5!!!" Säkert köp.


signatur

Jump in.

jbx
Medlem
Skrivet av Mortaigne:

"Den nya Audin är skitsnygg, den har visserligen ingen ratt eller broms men det gör ju inte så mycket. 4 av 5!!!" Säkert köp.

Hög intelligens här som vanligt.

Ditt exempel här skulle kunna liknas med att spelet inte stödjer bildskärm eller handkontroll.... Ta en promenad istället så slipper du hata hela tiden.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Skrivet av Jim Adolfsson:

Tung recension

Haha, tjena Jim! Tack!

Medlem

Om man väntar lite så kanske det kommer en patch som fixar till kommando styrningen för kattlaman.
Får vänta lite på inköp och se om det patchas.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Skrivet av SunShine:

Om man väntar lite så kanske det kommer en patch som fixar till kommando styrningen för kattlaman.
Får vänta lite på inköp och se om det patchas.

Jag hopppas verkligen det! Vore grymt.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Om man väntar lite så kanske det kommer en patch som fixar till kommando styrningen för kattlaman.
Får vänta lite på inköp och se om det patchas.

Vad jag förstått så har det redan tillkommit en patch för responsen till Trico.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av anon_306295:
Skrivet av Seraium:

"Horribel styrning och respons"

Låter som en svag tvåa i mitt tycke om dom misslyckas med något så grundläggande efter 10 år.

Utvecklingstiden ska väl inte ha något med betyget att göra?
Ska ett halvbra spel få 5/5 om det utvecklades på en vecka?

Efter 10 år så bör inte spelet lida med horribel styrning och respons.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Skrivet av Fezk:

Vad jag förstått så har det redan tillkommit en patch för responsen till Trico.

Aha, det var snabbt!

Skrivet av fredo:

tror spelet är supermysigt, men den där horribla styrningen får mig att avvakta till en fin rea framöver...

Fair enough

Skrivet av Pa-pa-pastorn:

Jag tycker den där hornamputerade fågelkattlaman är skitläskig! Å jag blir inte rädd lätt, jag har sett Scary Movie nästan två gånger.

Jag har bara sett en Scary Movie och den var asläskig. Haha, Trico kan vara lite intensiv ibland.

Medlem

Jag tror folk som hakar upp sig på kontrollerna inte har spelat ICO eller SotC. Ja kontrollerna var jävligt wonky och frustrerande ibland, men det förstörde inte spelets helhet enligt mig och majoriteten. Plus att man lärde sig hantera det och då blev det mindre frustrerande. Är dom perfekta spel? Absolut inte, men det finns inte många spel som är det.

Det låter som att det är exakt samma sak här, ett majestätiskt spel som lider av frustrerande kontroller till och från. Det hjälper ju inte heller att FPS'en verkar vara totalt värdelös.(30 är iofs värdelöst i sig, men att det dippar ned till 20 ibland på standard PS4an är ju extremt pinsamt)

Man ja, man kan ju tycka att dom borde för fan ha lärt sig att få till kontroller och kamera bättre.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Anabelle Lancelot:
Skrivet av Fezk:

Vad jag förstått så har det redan tillkommit en patch för responsen till Trico.

Aha, det var snabbt!

Hoppas det är sant. Dock så väntar jag lite. Har lite annat och spela nu med så men formligen älskade både ICO och Shadow Of The Colossus.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Skrivet av Fezk:

Jag tror folk som hakar upp sig på kontrollerna inte har spelat ICO eller SotC. Ja kontrollerna var jävligt wonky och frustrerande ibland, men det förstörde inte spelets helhet enligt mig och majoriteten. Plus att man lärde sig hantera det och då blev det mindre frustrerande. Är dom perfekt spel? Absolut inte, men det finns inte många spel som är det.

Det låter som att det är exakt samma sak här, ett majestätiskt spel som lider av frustrerande kontroller till och från. Det hjälper ju inte heller att FPS'en verkar vara totalt värdelös.(30 är iofs värdelöst i sig, men att det dippar ned till 20 ibland på standard PS4an är ju extremt pinsamt)

Man ja, man kan ju tycka att dom borde för fan ha lärt sig att få till kontroller och kamera bättre.

Instämmer absolut!

Tyckte om att läsa denna recension, tack.


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Tyckte om att läsa denna recension, tack.

Tack själv!

Ambassadör
Xbox
Skrivet av jbx:
Skrivet av Mortaigne:

"Den nya Audin är skitsnygg, den har visserligen ingen ratt eller broms men det gör ju inte så mycket. 4 av 5!!!" Säkert köp.

Hög intelligens här som vanligt.

Ditt exempel här skulle kunna liknas med att spelet inte stödjer bildskärm eller handkontroll.... Ta en promenad istället så slipper du hata hela tiden.

Rymdkram.


signatur

Jump in.

Medlem

Kommer nog att invänta Remastered Edition till PS5.

Medlem
Skrivet av Nightswipe:

Horribel styrning och respons
Ojämn grafik

"Säkert köp!"

Dagens garv.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

k3m
Medlem
Skrivet av PsyX:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av PsyX:

"Horribel styrning och respons"

Trollar ni nu FZ?
ICO och Shadow Of The Colossus fick bägge samma beskrivning av amatör spelrecensenter och vi alla vet vart dessa spel har hamnat i gaming historieböckerna...

Nu förstår jag faktiskt inte riktigt vad du menar?

De tidigare 2 spelen hade också "horribel" kontroll om man jämförde med Mario eller Devil May Cry / God of War men det var en del av spelkännslan och designen. Meningen var att förmedla karaktärens känsla och tyngd och svårighet i att göra det den gör i spelet och det gjorde skaparna PERFEKT.
Hästen var också trög som fan att styra men det var meningen.

instämmer. finns många som missar det i spel. som i tex Witcher3 som nån skrev. vissa spelare skiter i realismen o tyngden, vilket är tråkigt så klart.

Medlem
Skrivet av Fezk:

"Variable 20-30fps on regular PS4
Marginally improved on PS4 Pro at 4k (1900p resolution)
Stable 30fps on PS4 Pro at 1080p"

Välkommen till "next gen" gott folk

Och då är det dessutom ett spel som var för PS3 till att börja med ^^


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Nightswipe:

Horribel styrning och respons
Ojämn grafik

"Säkert köp!"

Hahah, väldigt märkligt

Medlem

"Värt att vänta på"

Så när ska jag köpa det…?

Jag tror ni menar "Värt väntan"?

Medlem

Ett, tack för en bra recension!
Två, jag gillade SotC och vill innerligt gilla detta. Vi får se när köpet kommer och om jag kommer att njuta av spelupplevelsen.

Vad många verkar glömma bort är att recensenten skriver om sin upplevelse av spelet. Delar man inte den åsikten, ja då är det väl inget mer med det?

123
Skriv svar