The Last Guardian

Robot
The Last Guardian

10 års väntan är över! Det var värt att vänta.

#ico, #the-last-guardian, #shadow-of-the-colossus


Medlem
The Last Guardian

20-30 fps på PS4, trist när det gäller någon form av PS3-portning.

Medlem

Så... Titanfall 2 med vovven från The Neverending Story alltså?
Jag är såld.

Medlem

Horribel styrning och respons
Ojämn grafik

"Säkert köp!"

Inaktiv
Skrivet av Nightswipe:

Horribel styrning och respons
Ojämn grafik

"Säkert köp!"

Måste betyda att resten är jävligt bra!

Skrivet av anon_306295:
Skrivet av Nightswipe:

Horribel styrning och respons
Ojämn grafik

"Säkert köp!"

Måste betyda att resten är jävligt bra!

Precis! Och det är det också

Medlem

Hahahahaha jag dör!!! det här medberoende måste ju upphöra!! klistra ett foto på en pottklippt japan på spelomslaget om du vill få en svensk spel recensent att börja salivera

So sad.

Medlem
Skrivet av viktorelius:

Hahahahaha jag dör!!! det här medberoende måste ju upphöra!! klistra ett foto på en pottklippt japan på spelomslaget om du vill få en svensk spel recensent att börja salivera

So sad.

Så bara för att recensenten tycker att spelet var bra kan man dra slutsatsen att denne är helsåld på allt som är japanskt? Gå och lägg dig.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

"Horribel styrning och respons"

Trollar ni nu FZ?
ICO och Shadow Of The Colossus fick bägge samma beskrivning av amatör spelrecensenter och vi alla vet vart dessa spel har hamnat i gaming historieböckerna...

Medlem

Så hade det inte varit ico utan något annat spel med så horribel styrning hade spelet inte fått 4/5 utan dessvärre 1/5?

Inaktiv
Skrivet av PsyX:

"Horribel styrning och respons"

Trollar ni nu FZ?
ICO och Shadow Of The Colossus fick bägge samma beskrivning av amatör spelrecensenter och vi alla vet vart dessa spel har hamnat i gaming historieböckerna...

Varför skulle de trolla? Det är väl fullt möjligt att detta spel har horribel styrning och respons?

Medlem

ICO gav mig inget vidare intryck, körde aldrig klart det. AI partern blev konstant attackerad och står apatiskt öppet, efter 3 försök sket jag i det.

Inte kört Shadow of the Colossus dock.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Styrningen är väl dålig för att den är länkad till väldigt realistiska animationer istället.. i te.x witcher 3 kunde man välja bort det och få bättre respons till följd av att det inte ser speciellt realistiskt ut när man rör sig.


signatur
Skribent
Skrivet av PsyX:

"Horribel styrning och respons"

Trollar ni nu FZ?
ICO och Shadow Of The Colossus fick bägge samma beskrivning av amatör spelrecensenter och vi alla vet vart dessa spel har hamnat i gaming historieböckerna...

Nu förstår jag faktiskt inte riktigt vad du menar?


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av PsyX:

"Horribel styrning och respons"

Trollar ni nu FZ?
ICO och Shadow Of The Colossus fick bägge samma beskrivning av amatör spelrecensenter och vi alla vet vart dessa spel har hamnat i gaming historieböckerna...

Även Gamereactor säger samma om styrning , respons och ojämn grafik,, 6 av 10 blev betyget.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av PsyX:

"Horribel styrning och respons"

Trollar ni nu FZ?
ICO och Shadow Of The Colossus fick bägge samma beskrivning av amatör spelrecensenter och vi alla vet vart dessa spel har hamnat i gaming historieböckerna...

Nu förstår jag faktiskt inte riktigt vad du menar?

De tidigare 2 spelen hade också "horribel" kontroll om man jämförde med Mario eller Devil May Cry / God of War men det var en del av spelkännslan och designen. Meningen var att förmedla karaktärens känsla och tyngd och svårighet i att göra det den gör i spelet och det gjorde skaparna PERFEKT.
Hästen var också trög som fan att styra men det var meningen.
Har du spelat tidigare spelen?

Jag får återkomma när jag har spelat spelet men jag tror ni har gjort bort er Jag återkommer.

Edit:

Vill ni känna på världens tightaste och bästa kontroll någonsin spela:

Bayonetta & Metal Gear Rising, bägge av samma utvecklare: Platinum Games.

Spela på svåraste nivån förresten för en riktigt utmaning.

Medlem
Skrivet av LaserBrain:
Skrivet av PsyX:

"Horribel styrning och respons"

Trollar ni nu FZ?
ICO och Shadow Of The Colossus fick bägge samma beskrivning av amatör spelrecensenter och vi alla vet vart dessa spel har hamnat i gaming historieböckerna...

Även Gamereactor säger samma om styrning , respons och ojämn grafik,, 6 av 10 blev betyget.

"Har du spelat Ico eller Shadow of Colossus kommer du snabbt känna igen dig i spelets navigering och spelkontroll, och här börjar även mina problem med spelet."

Exakt som jag tänkte.

Det är en love or hate grej, för övrigt så skiter jag i vad "spel sidor" tycker om spel. Det är nissar som säkert spenderat en 1/10 av den tid jag ägnat åt spel i mitt eget liv. Sen kan man inte jämföra äpplen och päron. Finns så många spel idag att vissa har sin egen nisch eller subgenre. The Last Guardian hamnar i en extremt nischad hörna som sina två äldre syskon + några få andra spel.

Jag har som sagt inte spelat nya spelet än men om detta är det värsta "experterna" (lol) klagar på så vet jag att jag kommer njuta som fan.

Medlem

Alltså jag älskar vår pudel och lipar som fan till div djurklipp på youtube (hunden som skvätter vatten på fiskarna som ligger och kippar efter andan på land är ju förfan bland det värsta jag någonsin sett) men man måste väl ändå kunna kräva mer av ett spel än av ett youtube från "pets without shelter" ... eller?

Och säg inte att FZ inte ursäktar en jäkla massa dåliga produkter ... senast: fallout, VR, metal gear (alla), nintendo (allt dom gjort sedan mario 3d) etc.

Skrivet av PsyX:

De tidigare 2 spelen hade också "horribel" kontroll om man jämförde med Mario eller Devil May Cry / God of War men det var en del av spelkännslan och designen. Meningen var att förmedla karaktärens känsla och tyngd och svårighet i att göra det den gör i spelet och det gjorde skaparna PERFEKT.
Hästen var också trög som fan att styra men det var meningen.
Har du spelat tidigare spelen?

Jag får återkomma när jag har spelat spelet men jag tror ni har gjort bort er Jag återkommer.

Ja, återkom du, skulle vara intressant att höra. Men tror faktiskt ingen skulle klassa Guardians styrning som "bra" eller "meningen". Det är helt enkelt för oresponsivt.

Inaktiv
Skrivet av viktorelius:

Alltså jag älskar vår pudel och lipar som fan till div djurklipp på youtube (hunden som skvätter vatten på fiskarna som ligger och kippar efter andan på land är ju förfan bland det värsta jag någonsin sett) men man måste väl ändå kunna kräva mer av ett spel än av ett youtube från "pets without shelter" ... eller?

Och säg inte att FZ inte ursäktar en jäkla massa dåliga produkter ... senast: fallout, VR, metal gear (alla), nintendo (allt dom gjort sedan mario 3d) etc.

Trolleri trollera, eller så är du en sån som inte spelat något nintendospel efter Nintendo 64, aldrig spelat igenom ett Metal Gear Solid och aldrig testat VR men ändå klagar som att din åsikt skulle ha någon tyngd överhuvudtaget när du inte vet vad du pratar om.

Skribent

Det har klumpig kontroll. Förstår inte kontroversen.

Tycker dock fågelrävens AI är det största irritationsmomentet. Den vägrar göra det den borde lite väl ofta.

Ook
Bibliotekarie (UU)

Dålig styrning och respons är bara en dålig ursäkt...

Medlem

Är det bara jag som måste ha solglasögon på mig på grund av. all bloom?

Medlem

"Horribel styrning och respons"

En sådan sak skulle göra att jag själv skulle ge högst en 2 till ett spel. Spelar väl ingen roll hur gripande osv. spelet är om en av de mest grundläggande egenskaperna inte är ok.

Medlem

Det tog de 10 år att göra spelet, men de lyckades inte skapa ett kompetente kontroll scheme? Jag undrar vad de gjorde under alla dessa år?


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

"Horribel styrning och respons"

En sådan sak skulle göra att jag själv skulle ge högst en 2 till ett spel. Spelar väl ingen roll hur gripande osv. spelet är om en av de mest grundläggande egenskaperna inte är ok.

Har du spelat Ico eller Shadow of the Colossus?

Styrningen kan inte påstås vara rapp och exakt i dessa heller men de är fantastiska spel ändå. Det är liksom inte spel som kräver blixtsnabba reaktioner och pixelexakthet.

Medlem

Jag tycker den där hornamputerade fågelkattlaman är skitläskig! Å jag blir inte rädd lätt, jag har sett Scary Movie nästan två gånger.

Medlem

"Variable 20-30fps on regular PS4
Marginally improved on PS4 Pro at 4k (1900p resolution)
Stable 30fps on PS4 Pro at 1080p"

Välkommen till "next gen" gott folk


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Skribent
Skrivet av PsyX:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av PsyX:

"Horribel styrning och respons"

Trollar ni nu FZ?
ICO och Shadow Of The Colossus fick bägge samma beskrivning av amatör spelrecensenter och vi alla vet vart dessa spel har hamnat i gaming historieböckerna...

Nu förstår jag faktiskt inte riktigt vad du menar?

De tidigare 2 spelen hade också "horribel" kontroll om man jämförde med Mario eller Devil May Cry / God of War men det var en del av spelkännslan och designen. Meningen var att förmedla karaktärens känsla och tyngd och svårighet i att göra det den gör i spelet och det gjorde skaparna PERFEKT.
Hästen var också trög som fan att styra men det var meningen.
Har du spelat tidigare spelen?

Jag får återkomma när jag har spelat spelet men jag tror ni har gjort bort er Jag återkommer.

Edit:

Vill ni känna på världens tightaste och bästa kontroll någonsin spela:

Bayonetta & Metal Gear Rising, bägge av samma utvecklare: Platinum Games.

Spela på svåraste nivån förresten för en riktigt utmaning.

Om meningen är att förmedla en viss känsla av kontrollen och folk upplever den som "horribel", skulle jag vilja säga att utvecklaren misslyckats monumentalt på den punkten. Det här är såklart inte riktat mot er fans, ni får ju älska det hur mycket ni vill.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Fezk:

"Variable 20-30fps on regular PS4
Marginally improved on PS4 Pro at 4k (1900p resolution)
Stable 30fps on PS4 Pro at 1080p"

Välkommen till "next gen" gott folk

ja, 30FPS för den optimala filmupplevelsen, mer behövs inte.
Stabilt att pro levererar i 1080P !


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

123
Skriv svar