Inga Battlefield-framgångar på Game Awards 2016

Medlem
Skrivet av jamzo:

Var fan är best simulation game: Planet Coaster?

Ett av de populäraste spelen på Steam, fått mycket bra kritik. Det är ''vad alla väntat på''

Medlem

Set är grundat i Sverige i ett annat namn än dice. Dice ligger i Los angeles och ägs av electronic arts och electronic arts har massa aktier så dom styr management och bestämmer styrelse och sånt. Så ja electronic arts styr.

Medlem

Overwatch är sjukt värd detta. Naivt att tro att det var en lätt uppgift eller att det var mutor. Vågar påstå att inget MP-spel har haft karaktärer så personliga och välskapta som de i Overwatch.

Personligen har jag suktat efter old-school shooters och Blizzard fick in det på kartan igen. Det är ingen lätt uppgift, många har misslyckats och fler kommer göra de kommande åren. De tog ett gammalt koncept, blandade i nya ingredienser och polerade skiten ur det. Grym spelglädje och så jäkla välskapat.

Medlem

Har inte spelat BF1 men har hört på TS hur ROFL det är: citat från fiester BF2


signatur

If u can´t kill me, Join me

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Mortaigne:

EA Dice är väl amerikanskt?

Nope. Huvudkontor på Söder i Stockholm. EA är däremot amerikanskt.

Det där beror väl lite på. När kritik mot Dice framförs så är det onda amerikanska EA som toppstyr och tar alla beslut och håller Dice hårt och när det är positiva tongångar så är det svenska framgångar av det svenska företaget som vi ska heja på oavsett...

Tekniskt har du rätt. I praktiken behandlas Dice precis som skrivet ovan.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Overwatch fick "best e-sport game"? Är detta ett skämt?

Vad utmanar?


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Overwatch har inte så mycket omspelningsvaluta. Det finns inget progressionsystem och det sänker spelet så hårt för mig. Vad finns det för värde att spela? Levla så du kanske har tur och får ett skin du kanske vill ha i en loot box? Eller, kanske, bara kanske får lite tokens så du kan unlocka ett skin? Köra rankat så du till slut kan köpa ett guld skin till ditt vapen? Kom igen, ge mig kreativitet! Ge mig något som ger en känsla av framgång eller betalning för hårt arbete! Garbage of the Year award, hell yeah!


signatur

Varför skriver ni om detta nu?

Medlem

Alla snackar om OW inte förtjänar det trots att de spelas av miljoner. Är riktigt bra polerat och uppdateras stadigt gratis utan en massa betal-DLCs som de flesta hatar.

Medlem
Skrivet av MyInsanity:

Dark Souls 3 borde varit vinnare i mitt tycke. Men det är förmodligen bara jag.

Nej då, du är inte ensam.

Jag har för egen del lagt ned klart flest antal timmar på DS3 i år av de titlar jag spelat. Inget av spelen i listan kommer i närheten.

Inget snack, Dark Souls 3 är årets GOTY för min del.

12
Skriv svar