Inga Battlefield-framgångar på Game Awards 2016

Medlem
Inga Battlefield-framgångar på Game Awards 2016

vilka flera svenska kandidater fanns det i går förutom BF1?

Redaktör
Skrivet av Stingshot:

vilka flera svenska kandidater fanns det i går förutom BF1?

Tror inte det fanns någon mer i år.


signatur
Medlem

De glömde:
Best Fishing Game: FFXV

Medlem

Best Music/Sound Design: DOOM

Medlem

Titanfall 2 förtjänade best multiplayer game enligt mig

Geeks Gaming

Efter ca 100 timmar i BF1 så börjar man se allt som är totalt fel med spelet.
Finns inget djup överhuvudtaget. Spelet känns inte färdigt. Och dom behandlar PC communityn som skit (Vilket inte är ovanligt med utvecklare idag)

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Efter ca 100 timmar i BF1 så börjar man se allt som är totalt fel med spelet.
Finns inget djup överhuvudtaget. Spelet känns inte färdigt. Och dom behandlar PC communityn som skit (Vilket inte är ovanligt med utvecklare idag)

Vad är det för djup du önskar? Har du exempel på online shooters som har det djup du söker?

Medlem

Så härligt att Boogie2988 fick pris för Trending Gamer. Han är en underbar person.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Med djup menas förmodligen stort antal olika vapen och tillbehör och omfattande möjligheter att skräddarsy sin soldat. Personligen saknar jag inte den sortens "djup" i BF1. Oberoende av hur många vapen och tillbehör det finns så tror jag att de allra flesta i slutändan endast använder några få olika favorit vapenuppsättningar när de spelar.

Medlem

Tog dom bort "Best fan game" efter det emh... mystiska försvinnandet av de två redan nominerade nintendo projekten (AM2R och Pokémon Uranium)?

Hela "Game Awards" spektaklet håller jag ganska lågt ner på listan över förtroendeingivande då de stora spelföretagen har för mycket inflytande över galan :\

Medlem

Hahaha, Game of the year och multiplayer: Overwatch. Mm ok.

Medlem

Jag har inte ens spelat BF1 men med tanke på hur Dice brukar prestera när det gäller ljud så känns det som en kategori där de måste ha varit nära priset?

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Hahaha, Game of the year och multiplayer: Overwatch. Mm ok.

Ja?

Medlem
Skrivet av ifeelnothing:

Tog dom bort "Best fan game" efter det emh... mystiska försvinnandet av de två redan nominerade nintendo projekten (AM2R och Pokémon Uranium)?

Listan i artikeln är i alla fall inte helt komplett. Så kanske finns med i GameSpots artikel eller någon annanstans.

Medlem

GOTY till Overwatch hade jag aldrig delat ut om jag fick frågan... Skumt.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Efter ca 100 timmar i BF1 så börjar man se allt som är totalt fel med spelet.
Finns inget djup överhuvudtaget. Spelet känns inte färdigt. Och dom behandlar PC communityn som skit (Vilket inte är ovanligt med utvecklare idag)

Så det tog dig 100h innan du ens började se problem med spelet. DET kallar jag för ett MYCKET BRA spel.

Medlem

Tycker det är fantastiskt att Blood and Wine blev bästa RPG. Säger något om kvaliten på CD Projekt Red's talang när en expansion vinner bästa RPG.

Medlem

Vad konstigt att de inte vinner något när de gjort serien lika djup som ett jävla mobilspel.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Att Overwatch fick GOTY var riktigt konstigt tycker jag, känns som de fick hutlöst stora säckar pengar av Blizzard (sark). Det är väldigt polerat, men så har det också en bråkdel spellägen som redan funnits i andra spel flera år tidigare, så om de fuckade upp det så hade de fått skämmas rejält.
Men det saknar också single player alt coop kampanj. Varför ens motivera varför Overwatch finns om de inte ens gör något med det, var är Omnic Crisis kampanjen t.ex. Destiny skrattar Overwatch i ansiktet.
Och OW community är som pesten, kör man solo queue så är stämningen värre än BF1+COD sammanslaget.

Att den vann Multiplayer kan jag acceptera då när jag spelar utan voice och ignorerar chatten har roligt i spelet.

Men jag personligen tycker inte något av spelen för GOTY helt förtjänar att vinna priset.
Helt enkelt eftersom titlarna inte låg på samma nivå och då anser inte jag att de kunde rättvist slåss om samma titel.
Inside och Overwatch fokuserade på en sak medans Doom, Titanfall 2, Uncharted 4 har både SP och MP. Och man kan nog inte säga att MP i Doom och Uncharted 4 är i samma nivå som deras resp story kampanjer, likaså gäller Titanfall 2 då MP ger ett bättre intryck och upplevelse än SP-storyn gör. I andra spel har MP känts påklistrad. Men i spel som Battlefield och Titanfall 2 är SP mer påklistrad eftersom "folket vill ha sp".
Skulle inte säga att de är 100% dåliga, men knappast något som vinner priser, är mer som nån B-rulle man ser en gång och aldrig mer.

Medlem

Det är bara att se hur populärt Overwatch är både att spela och hur många som kollar på Overwatch-streams på Twitch. Ett spel kan omöjligt bli så populärt om det inte är bäst på det spelet gör.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Overwatch fick "best e-sport game"? Är detta ett skämt?


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Var fan är best simulation game: Planet Coaster?

Medlem

Overwatch förtjänar inget av dessa priser, inget speciellt alls med detta spel. Tröttna spela efter par timmar, är bara för det är ett Blizzard spel som det överhuvudtaget fått någon uppmärksamhet..

The Ashen One
Skrivet av Fiddi:

Tycker det är fantastiskt att Blood and Wine blev bästa RPG. Säger något om kvaliten på CD Projekt Red&#039;s talang när en expansion vinner bästa RPG.

Jag tycker däremot det är rätt sorgligt, inte att spelet är dåligt det är fantastiskt! Men när ett spel som släpptes 2015, har ett (expansion med detta år i nominerringar är inte ens logiskt?)
Då finns det nog bättre val som ska finnas med! Expansions har inget här att göra kan jag tycka. Dark Souls 3 borde varit vinnare i mitt tycke. Men det är förmodligen bara jag.

Ambassadör
Xbox

EA Dice är väl amerikanskt?


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Ronzem:
Skrivet av Jinxswe:

Efter ca 100 timmar i BF1 så börjar man se allt som är totalt fel med spelet.
Finns inget djup överhuvudtaget. Spelet känns inte färdigt. Och dom behandlar PC communityn som skit (Vilket inte är ovanligt med utvecklare idag)

Vad är det för djup du önskar? Har du exempel på online shooters som har det djup du söker?

Jag tycker det är synd att Dice/EA aldrig riktigt satsat på att göra ett riktigt tävlingsinriktat Battlefield med tiers system. Men då krävs det också att man satsar på något som håller i 10år, vilket jag tror inte dem vill göra för att kunna mjölka serien istället.

Saknar mycket av sammarbetet med sin squad och laget som helhet, tycker det blivigt sämre och sämre sedan BF2, BC2 var fortfarande okej men de senaste spelen känns det omöjligt att få vettigt sammarbete i.

Många av banorna är inte alltid så genomtänkta och kan ha balanserings problem, vilket är förstårligt förstårs med tanke på hur stora kartorna är och alla situationen som kan uppstå. Men det är ju just därför det är så viktigt med stöd för kartverktyg och att man inte släpper kartpaket som kostar pengar och delar upp spelarbasen.

UT, CS, Quake mfl var knappast perfekta spel från början, många av de bästa banorna och spellägern kom in senare, ibland långt senare, för att sedan byggas vidare på.

Finns en anledning till varför CS GO har fler spelare online varje dag än tex ett nytt hett AAA spel som BF1, som knappt verkar ha hälften så många aktiva spelare och det är med konsolspelare inräknat.
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20161107/battlefield-1-fort...

Redaktör
Skrivet av Mortaigne:

EA Dice är väl amerikanskt?

Nope. Huvudkontor på Söder i Stockholm. EA är däremot amerikanskt.


signatur
FM-guru
F.d. Sisyr

Vilket jävla skämt Game Awards är. Säger sig inte vara kommersialiserad som de andra galorna, när den i själva verket är ännu värre.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Mortaigne:

EA Dice är väl amerikanskt?

Nope. Huvudkontor på Söder i Stockholm. EA är däremot amerikanskt.

Haha, klart att jag vet att kontoret ligger där. Min poäng var dock att det är amerikansk-ägt. DICE är lika svenskt som Volvo... (hint: inte alls)


signatur

Jump in.

12
Skriv svar