Längtat efter Mass Effect: Andromeda-gameplay? Varsågod!

Medlem
Skrivet av simpa975:
Skrivet av Jonlissla:

Det där var rent ut sagt bedrövliga animationer.

Gör om, gör rätt. Om en grupp med polacker instängda i en källare kan göra magi som resulterar i Witcher 3 och dess animering så ska en trippel-A studio som Bioware kunna göra samma sak. Ingen ursäkt när de har EA som sponsrar dem heller.

"Gör om, gör rätt", tror du att det är lätt att utveckla ett ansiktsanimation system för ett spel?
Det du ser är det du får, om du inte är nöjd kan du väl gå tillbaka till ditt älskade Witcher 3. Du vet väl också att Bioware består av flera sub företag (Bioware Edmonton, Montreal, Austin osv), totalt är det 800 pers som jobbar för Bioware, då får du också tänka på att Austin jobbar med SWTOR och Edmonton med ett nytt IP, ca 500 pers jobbar med ME:A. CD Projekt har 370 utvecklare alla som fokuserar på samma spel, jag kan göra matten åt dig, 500-370 = 130. Du måste vara dum i huvudet om du tror att 130 pers (Där en majoritet jobbar med assets) kan göra ett animationssystem som är så mycket bättre än The Witcher 3's system. Du får även tänka på att det är jävligt mycket mer dialog i ME:A jämfört med Witcher 3, samt att Geralt oftast står stilla under dialoger.

Jaha, det är kallt vatten i duschen. Tror du det är lätt att bygga en varmvattenberedare ? Det vattnet som kommer är det du får. Är du inte nöjd kan du väl gå tillbaka och koka ditt vatten. Du vet väl om att NIBE har subföretag i Finland, Danmnark och Sverige ? Totalt jobbar 1500 personer på NIBE och några av dom jobbar med luftvärmepumpar och andra med pelletspannor. Ca 500 jobbar med varmvattenberedare och IMA Kyla & Värme har 370 som bara gör varmvattenberedare. Du måste vara dum i.......

...

Det är så dumt att folk menar att man inte får påpeka eller "klaga" på något om man inte själv jobbat med det. Hoppas du aldrig får en dålig frisyr eller blir serverad en dålig maträtt på resturang.

Klart man kan nämna att animationerna ser steela ut. För det gör dom. Och ja jag baserar det på vad jag ser nu för det är vad som visas nu. Jag kan såklart ändra denna åsikt närmare släpp men det får man ta ställning till då. Trailers och gameplay är ju till för att vi ska få se och tycka till.

Btw, vad har du för källor på alla dina siffror ? Speciellt nyfiken på "mer dialog i ME:A jämfört med Witcher 3" då ME:A inte ens är släppt än.

Medlem
Skrivet av ohem:
Skrivet av Harakiri:

Om det nu är en ny galax , varför kryllar den av samma gamla raser inklusive människor?

En bättre fråga är: Varför slåss överlevande raser mot varandra?

Av samma anledning som folket i Fallout slåss istället för att sammarbeta...war never changes


signatur

Game long and prosper

Testpilot
Skrivet av simpa975:

Du får även tänka på att Bioware kanske vill undvika att visa upp de nya raserna, samt att vissa raser möjligtvis kontrollerar oss, tyckte exempelvis att jag såg en ny ras (från PS4 Pro trailern) vistas med kända raser under en av striderna.

Håller tummarna för att det är så och att det finns mycket vi inte sett än.

Medlem

Det jag är nyfiken på är hur dom tänker koppla ihop storyn i Andromeda med orginal Mass Effect storyn. Om det visar sig att det inte finns någon koppling varför använda Mass Effect universumet ihuvudtaget? Då kan man väl lika gärna skapa ett nytt universum baserat på Mass Effect-engine istället

Medlem
Skrivet av Bahoven:
Skrivet av simpa975:
Skrivet av Jonlissla:

Det där var rent ut sagt bedrövliga animationer.

Gör om, gör rätt. Om en grupp med polacker instängda i en källare kan göra magi som resulterar i Witcher 3 och dess animering så ska en trippel-A studio som Bioware kunna göra samma sak. Ingen ursäkt när de har EA som sponsrar dem heller.

"Gör om, gör rätt", tror du att det är lätt att utveckla ett ansiktsanimation system för ett spel?
Det du ser är det du får, om du inte är nöjd kan du väl gå tillbaka till ditt älskade Witcher 3. Du vet väl också att Bioware består av flera sub företag (Bioware Edmonton, Montreal, Austin osv), totalt är det 800 pers som jobbar för Bioware, då får du också tänka på att Austin jobbar med SWTOR och Edmonton med ett nytt IP, ca 500 pers jobbar med ME:A. CD Projekt har 370 utvecklare alla som fokuserar på samma spel, jag kan göra matten åt dig, 500-370 = 130. Du måste vara dum i huvudet om du tror att 130 pers (Där en majoritet jobbar med assets) kan göra ett animationssystem som är så mycket bättre än The Witcher 3's system. Du får även tänka på att det är jävligt mycket mer dialog i ME:A jämfört med Witcher 3, samt att Geralt oftast står stilla under dialoger.

Jaha, det är kallt vatten i duschen. Tror du det är lätt att bygga en varmvattenberedare ? Det vattnet som kommer är det du får. Är du inte nöjd kan du väl gå tillbaka och koka ditt vatten. Du vet väl om att NIBE har subföretag i Finland, Danmnark och Sverige ? Totalt jobbar 1500 personer på NIBE och några av dom jobbar med luftvärmepumpar och andra med pelletspannor. Ca 500 jobbar med varmvattenberedare och IMA Kyla & Värme har 370 som bara gör varmvattenberedare. Du måste vara dum i.......

...

Det är så dumt att folk menar att man inte får påpeka eller "klaga" på något om man inte själv jobbat med det. Hoppas du aldrig får en dålig frisyr eller blir serverad en dålig maträtt på resturang.

Klart man kan nämna att animationerna ser steela ut. För det gör dom. Och ja jag baserar det på vad jag ser nu för det är vad som visas nu. Jag kan såklart ändra denna åsikt närmare släpp men det får man ta ställning till då. Trailers och gameplay är ju till för att vi ska få se och tycka till.

Btw, vad har du för källor på alla dina siffror ? Speciellt nyfiken på "mer dialog i ME:A jämfört med Witcher 3" då ME:A inte ens är släppt än.

Jag studerar till att bli en spelutvecklare... så jag är säker på att jag har mycket bättre koll än dig... har även jobbat på ett spel...

Mitt problem är att folk klagar på något som förbättras gentemot DA:I, det var inte många som klagade på ansiktsanimationerna i DA:I men i ME:A då är det fan ett jävligt stort problem. Om du har kört förgående Bioware spel så är bristande animationer något man förväntar sig men tydligen har saker och ting förändrats i community'n.

Orsaken till varför jag gjorde jämförelsen mellan CDProjekt och Bioware var pga påståendet att Bioware är en AAA studio och CDProjekt inte vilket är falskt. CDProjekt är inte så mycket mindre än Bioware, så att bara påstå att allting med Bioware spel ska vara bättre för att dem har en större budget och fler utvecklare är jävligt dumt. Allting handlar om hur utvecklarna har valt att lösa problemet, vilket CDProjekts animerare gjort väldigt väl, jag föreslår att du läser artikeln nedan om du vill veta mer...

http://www.pcgamer.com/most-of-the-witcher-3s-dialogue-scenes...

CDProjekts team är ett av de mest talangfulla i hela världen, du får tänka på att Bioware Montreal är en ny studio som enbart har ME3's MP i sitt portfolio. CDProjekt är ett gäng utvecklare som är betydligt mer etablerade än Bioware Montreal.

Kan inte bevisa det sista påståendet, kan dock bevisa att ME3 har mer dialog än TW3, och att DA:I har mer dialog än TW3. Om trenden fortsätter kommer också ME:A har mer dialog än TW3.

Källor:
https://gamerant.com/mass-effect-3-script-voice-dialogue-row-...
http://www.gamezone.com/news/fun-facts-revealed-about-the-wit...
http://www.pcgamesn.com/dragon-age-3-inquisition/dragon-age-i...

Medlem

HOPPAS HOPPAS att det inte blir för mycket Inquisition/Ubisoft collecta-thon's, vill inte klättra torn och hitta resurser för att fylla upp en progress bar så att man äntligen kan få lite story.

Inaktiv

Inget fel på grafiken. Ska bli fint att avnjuta i 1440p och max settings när det bär av mot galaxen

Medlem

Ser väldigt lovande ut.

Angående DAI diskussionen, så länge de inte har plocka upp grejer överallt är jag nöjd.

Mass effect har alltid varit att man styr en karaktär till mycket större utsträckningen, samt att det är action rpg, mer shooter aktig.
Så problemen DAI hade med sitt combat system har egentligen ingen påverkan på ME.

DAI problem var väl egentligen snarare att man närmade sig ME system, till ett spel som är mycket mer class baserat...

Medlem

Mass effect inquisition. Glansigt och plastigt med frostbite 3 motorn.

Inaktiv
Skrivet av sazzor:

Som vanligt så gnäller folk så in i helvete över ett spel som inte är färdigt ännu, ni är ganska dåliga faktiskt! Sjukt hypad över spelet

Något med det svenska folket. Kolla in kommentarerna på aftonbladets facebooksida. Vuxna människor som gnäller och mobbar till höger och vänster oavsett vad nyheten handlar om. Man blir mörkrädd. Visst har man själv gnällt vilket dock har oftats berott på dåligt humör ifrån min sida eller dålig fylla.

Medlem

Nog påminner det allt om DA:I en del, och det ser ut som att det kommer innhålla rätt så mycket meningslöst samlande.

Medlem
Skrivet av simpa975:

Jag studerar till att bli en spelutvecklare... så jag är säker på att jag har mycket bättre koll än dig... har även jobbat på ett spel...

Min pappa är polis så han kan sätta dig i fängelse... sandlådenivå.

Nog har gänget bakom ME:A mycket att leva upp till och - vad man kan utläsa av denna trailer - en hel del kvar att göra för att nå fram.

Medlem

Känns som ett klart köp, har aldrig lirat rpgspel pga grafik eller animationshype, så där är jag nog helt jävla nöjd med hur det ser ut i trailern. Trots det måste jag säga att det är ganska dålig fantasi när man återanvänder gamla raser i den nya galaxen - känner till varför, men tycker det är en dålig ursäkt.

Medlem

Fan vad butthurt alla fans blir över kritik, om ingen ger kritik så blir spelen inte bättre.

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Jag har inte spelat övriga titlar i serien. Det här ser coolt ut men jag är inte jättesugen på att köpa det. Finns det inte så mycket annat i vår så kanske jag testar detta.

Är det "typ" Destiny?

Du bör spela igenom dem innan Andromeda... Ändring: Du skall spela igenom dem.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Överlag tycker jag det ser skitbra ut. Rent spelmässigt har ME utvecklats rätt bra från uppföljare till uppföljare. Ettan hade riktigt seg combat och ett helvetiskt inventorysystem. Tvåan hade snabbare strid, ammomekanik och det kändes redan bättre. Trean ökade möjligheterna för både mobilitet och användande av skills och kändes lätt bäst i striderna. Det här ser ut som nästa steg i rätt riktning; hög mobilitet, vertikalitet och bra tryck i både krafterna och vapen.

Enda jag är lite orolig för är att det blir som inquisition när det kom till att samla resurser vart man än gick.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Ingen kontroll över sin squad alls i Andromeda? Verkade inte så i trailern iaf. Kunde inte ens se hur mycket hälsa de hade i den där UIn.

Om du kollar igen ser du att du kan både se deras hälsa, skills och cooldowns på botten under din hälsa. Sen har ju ME alltid kört på blå och röd ui-estetik med paragon/renegade.

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av ohem:
Skrivet av Harakiri:

Om det nu är en ny galax , varför kryllar den av samma gamla raser inklusive människor?

En bättre fråga är: Varför slåss överlevande raser mot varandra?

Av samma anledning som folket i Fallout slåss istället för att sammarbeta...war never changes

sen får man tänka på att arcena gav sig ut på resan typ efter första ME så hero shepard hade inte enat galaxen då, de flesta låg väl fortfarande i krig tror jag?

FM-guru
F.d. Sisyr

"nearly spotless record"
"she was involved in multiple altercations with other officers"

Då var det väl rätt långt ifrån att vara nearly spotless.

Medlem
Skrivet av sazzor:

Som vanligt så gnäller folk så in i helvete över ett spel som inte är färdigt ännu, ni är ganska dåliga faktiskt! Sjukt hypad över spelet

Du sitter och klagar på att folk e kritiska över ett spel som inte släppts ännu och sedan sitter du och hypar upp spelet?

Medlem
Skrivet av simpa975:

Jag tycker det är så jävla ironiskt att folk klagar så mycket på Mass effect Andromedas ansiktsanimationer när Dragon Age Inquisitions ansiktsanimationer fan kom undan utan klagomål.

Sedan att folk förväntar sig att Bioware kommer att fixa detta till releasen nästa är skrattretande, spelet måste försenas isf. Dem har förmodligen variabler som kan tweakas för att förstärka vissa uttryck i ansiktet osv, men folk förväntar sig en total rewamp av hela jävla animationssystemet. Om ni har jobbat med animationer IRL så fattar ni hur sjukt jävla tidskrävande det är att skapa animationer.

Inget spel kommer undan INTERNET (Those bad animations really take you out don't they?
http://www.gamefaqs.com/boards/718650-dragon-age-inquisition/...


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av sazzor:

Som vanligt så gnäller folk så in i helvete över ett spel som inte är färdigt ännu, ni är ganska dåliga faktiskt! Sjukt hypad över spelet

Hur kan du vara hypad av ett spel som inte är färdigt ännu!?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Pretorian24:
Skrivet av sazzor:

Som vanligt så gnäller folk så in i helvete över ett spel som inte är färdigt ännu, ni är ganska dåliga faktiskt! Sjukt hypad över spelet

Hur kan du vara hypad av ett spel som inte är färdigt ännu!?

Va? Att vara "hypad" = förväntansfull.

Medlem

Första intrycket var "Inte ännu ett open world-spel där man spenderar 80% av tiden m,ed att leta efter material"...

Varför ska alla spel vara open world nu för tiden? Det var den absolut värsta biten i Mass effect 1 enligt mig.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Första intrycket var "Inte ännu ett open world-spel där man spenderar 80% av tiden m,ed att leta efter material"...

Varför ska alla spel vara open world nu för tiden? Det var den absolut värsta biten i Mass effect 1 enligt mig.

Inget av Mass effect spelen har varit open world dock.

Medlem
Skrivet av Javas:

Jag som aldrig hann skaffa 3an innan sparningsfilerna från de första två filerna försvann för mig

Blev riktigt sugen på att nöta igenom hela trilogin inför Andromedia, attans att den inte finns spelbar för Ps4 ägare :/

Spelar ingen roll, INGA val och då menar jag INGA val du gjorde i 1an och 2an spelar NÅGON som helst roll i 3an. 3an kunde lika gärna varit helt fristående.

Medlem
Skrivet av Barkbiten:
Skrivet av Jozo:

Första intrycket var "Inte ännu ett open world-spel där man spenderar 80% av tiden m,ed att leta efter material"...

Varför ska alla spel vara open world nu för tiden? Det var den absolut värsta biten i Mass effect 1 enligt mig.

Inget av Mass effect spelen har varit open world dock.

Bildelen i ME1 var open world.

Medlem
Skrivet av Makkapakka:
Skrivet av Barkbiten:
Skrivet av Jozo:

Första intrycket var "Inte ännu ett open world-spel där man spenderar 80% av tiden m,ed att leta efter material"...

Varför ska alla spel vara open world nu för tiden? Det var den absolut värsta biten i Mass effect 1 enligt mig.

Inget av Mass effect spelen har varit open world dock.

Bildelen i ME1 var open world.

Nej det är individuella levels där du kör bil, inget mer.

Medlem
Skrivet av Makkapakka:
Skrivet av Javas:

Jag som aldrig hann skaffa 3an innan sparningsfilerna från de första två filerna försvann för mig

Blev riktigt sugen på att nöta igenom hela trilogin inför Andromedia, attans att den inte finns spelbar för Ps4 ägare :/

Spelar ingen roll, INGA val och då menar jag INGA val du gjorde i 1an och 2an spelar NÅGON som helst roll i 3an. 3an kunde lika gärna varit helt fristående.

Det beror ju på om du spelar ME som ett actionspel eller rollspel. Valen gjorde ingen skillnad för praktisk gameplay men de hade inverkan på story och dialog.

Medlem
Skrivet av Makkapakka:
Skrivet av Barkbiten:
Skrivet av Jozo:

Första intrycket var "Inte ännu ett open world-spel där man spenderar 80% av tiden m,ed att leta efter material"...

Varför ska alla spel vara open world nu för tiden? Det var den absolut värsta biten i Mass effect 1 enligt mig.

Inget av Mass effect spelen har varit open world dock.

Bildelen i ME1 var open world.

Precis, det var det jag menade. Att köra omkring på en öde planet och leta efter små stationer var verkligen ingen höjdare.

123
Skriv svar