Nintendo Switch hyllas: "Troligen den bästa demo jag sett"

Robot
MEG
Medlem
Nintendo Switch hyllas: "Troligen den bästa demo jag sett"

Är nyfiken på hur detta slutar Hoppas att det blir en lyckad produkt.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

DETTA vill jag ha! Får bli en sen 30års pressent till mig själv ^___^!

Medlem

tror nog jag kommer att hålla mig ifrån konsoler hur coola dom än verkar vara tills 60fps blir standard, bf4 å bf1 har funkat utmärkt på xbone dock så dom kan ju pressa till 60 bara dom vill xD


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

tror nog jag kommer att hålla mig ifrån konsoler hur coola dom än verkar vara tills 60fps blir standard, bf4 å bf1 har funkat utmärkt på xbone dock så dom kan ju pressa till 60 bara dom vill xD

Du lär få vänta. Det har alltid gått och kommer alltid att gå att prioritera grafisk före FPS. Om vi till nästa generation får UHD som standard lär det bli 4k@30 och inte 4k@60.

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

tror nog jag kommer att hålla mig ifrån konsoler hur coola dom än verkar vara tills 60fps blir standard, bf4 å bf1 har funkat utmärkt på xbone dock så dom kan ju pressa till 60 bara dom vill xD

Är det något jag märkt att Nintendo gärna har i sina spel så är det just 60fps, men som sagt det lär ju vara på Nintendos egna titlar.

Medlem

Även om Skyrim kommer till Switch ryktas (Laura Kate Dale) det att modstödet "bara" blir som på PS4, dvs i stort sett inget alls.

De två absolut viktigaste moddarna "Unofficial Skyrim Legendary Edition Patch" och "Static Mesh Improvement Mod" kommer inte tillåtas pga "externa assets".


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem

ja det verkar vara så att nintendo tar tillbaka konsollmanteln. jag känner att det verkar vara enda valet om man ska ha konsol, för både ps4 och xbone är ju bara en skitdator med pcspel.

nintendo har iaf lite roliga IP's och kan nog bjuda på lite mer färgglada riktiga konsollir. tror nog att jag kommer köpa mig en men inte vid release direkt

Medlem

Jag är övertygad om att Switch kommer bli en riktigt grym konsol, men huruvida det blir en ekonomisk succé för Nintendo återstår att se.

Medlem

En chef som jobbar på bethesda tycker att detta är det bästa som hänt sedan hjulet - när dom kommer ha ett av launchspelen?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

tror nog jag kommer att hålla mig ifrån konsoler hur coola dom än verkar vara tills 60fps blir standard, bf4 å bf1 har funkat utmärkt på xbone dock så dom kan ju pressa till 60 bara dom vill xD

Dock så flyter varken BF4 eller BF1 i 60fps. Om du inte ska undvika krig och explosioner förstås.

Ambassadör
Xbox

Nu är det väl så att han talar i egen sak då de ska släppa ett spel på konsolen? Hade varit märkligt om han inte hade prisat konsolen? Källkritik 101.


signatur

Jump in.

Medlem

"I love it. I got to play it. I will tell you – well, maybe that's an N.D.A. thing. One of the best demos I've ever seen. Probably the best demo I've ever seen. At E3."

Är detta en Trump quote?

Medlem
Skrivet av Spoonfish:

"I love it. I got to play it. I will tell you – well, maybe that's an N.D.A. thing. One of the best demos I've ever seen. Probably the best demo I've ever seen. At E3."

Är detta en Trump quote?

"Make NDAs Great Again" låter mer som ett Trump-citat


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av najtrows:

ja det verkar vara så att nintendo tar tillbaka konsollmanteln. jag känner att det verkar vara enda valet om man ska ha konsol, för både ps4 och xbone är ju bara en skitdator med pcspel.

nintendo har iaf lite roliga IP's och kan nog bjuda på lite mer färgglada riktiga konsollir. tror nog att jag kommer köpa mig en men inte vid release direkt

Uncharted, Last Guardian (äntligen), Bloodborne.. finns inte på PC och är inte likt något som finns på PC heller (Dark Souls är ju portat från konsol)

Medlem
Skrivet av najtrows:

ja det verkar vara så att nintendo tar tillbaka konsollmanteln. jag känner att det verkar vara enda valet om man ska ha konsol, för både ps4 och xbone är ju bara en skitdator med pcspel.

nintendo har iaf lite roliga IP's och kan nog bjuda på lite mer färgglada riktiga konsollir. tror nog att jag kommer köpa mig en men inte vid release direkt

Om PS4 och Xbone är skitdatorer är Switch knappast nåt mer än en re-brandad Nvidia Shield.

Medlem

Wait a minute, den där kontrollen....knapparna och spakarna sitter ju helt ologiskt placerade... jag antar att den har två grepp....och att man kan "switcha" mellan de båda somehow.....but....why...

Medlem

Ser många kommentarer om skit datorer osv. Grejen med konsoler är att dom har samma prestanda eller motsvarande dagen då dom släpps och sedan så har dom gammal hårdvara så att säga jämfört med datorer. Dock är å andra sidan all architectur, operativsystem osv byggt enbart för att köra spel på och denna kan uppdateras och patchas löpande.
För konsolspecifika spel så är detta extra intressant där ett enda spel då kan mjölka ut all prestanda, utnyttjar vartenda litet smart bibliotek osv som konsolen har att erbjuda.
För Nintendo konsoler är detta extra sant då ingen annan konsol tillverkare har en sådan lång lista av första parts titlar.
Nintendo äger ju nu mera ett flertal andra spelföretag också förutom den långa lista av spel dom själva sitter på Mario, pokemon, Zelda, Metroid, Splatoon, Pikmin m.m.
Bland annat så äger dom ju nu mera även dom som tillverkar Fire emblem (Intelligent Systems) och Xenoblade Chronicles (Monolith system) vilket även dom är riktigt grymma spel.
Fire Emblem Fates 3ds
* https://www.youtube.com/watch?v=9Z3wJmt2myU
Fire Emblem Awakening + andra titlar 3ds, Wii osv
* https://www.youtube.com/watch?v=wvoghsdCX2A

Xenoblade Chronicles X (Wii U och troligtvis Switch)
* https://www.youtube.com/watch?v=hXebYygyEJo
(Notera att detta är en karaktär du skapat som spelare och att detta är spelgrafik rakt igenom).
* https://www.youtube.com/watch?v=xb45yEoqc9U

1
Skriv svar