Battlefield 1-patchen sägs försämra grafiken på pc

Medlem
Skrivet av MEG:

Kanske EA inte vill att det ska vara bättre grafik på PC än konsol

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20161117/ea-vi-utvecklar-fo...

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Zer0cooL:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Zer0cooL:
Skrivet av conthox:
Skrivet av Zer0cooL:
Skrivet av reaver:

Det största felet jag märkt sedan denna patchen är att SLI inte längre fungerar, hoppas det blir åtgärdat snart.

Snackar du för goja? Det gör det visst! Däremot flimrar det som fan på sina ställen, menyer, vatten och lite annat.

Heh. Är det inte tecken på att det inte fungerar, eller är sådant normalt?

När SLI inte fungerar jobbar inte mer än en gpu för fullt, vilket inte är fallet i bf1.

Jaha, så länge som båda GPU:erna fungerar att köra men man får grafiska artefakter sedan patchen så fungerar alltså SLI? Är du full eller?

att påstå att det inte funkar är felaktigt, eftersom det bara är på vissa ställen det buggar lite...inte ens på alla banor.

Då fungerar det ju inte korrekt, ställer frågan igen, är du full eller?

Så allt som är lite småbuggigt funkar inte alls enligt dig, ok.

Medlem
Skrivet av Moltoy:

Nej, det gör det inte. Har noll % på mitt andra 1070 kort

Båda mina kort ligger på över 90% hela tiden.

Medlem
Skrivet av Zer0cooL:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Zer0cooL:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Zer0cooL:
Skrivet av conthox:
Skrivet av Zer0cooL:
Skrivet av reaver:

Det största felet jag märkt sedan denna patchen är att SLI inte längre fungerar, hoppas det blir åtgärdat snart.

Snackar du för goja? Det gör det visst! Däremot flimrar det som fan på sina ställen, menyer, vatten och lite annat.

Heh. Är det inte tecken på att det inte fungerar, eller är sådant normalt?

När SLI inte fungerar jobbar inte mer än en gpu för fullt, vilket inte är fallet i bf1.

Jaha, så länge som båda GPU:erna fungerar att köra men man får grafiska artefakter sedan patchen så fungerar alltså SLI? Är du full eller?

att påstå att det inte funkar är felaktigt, eftersom det bara är på vissa ställen det buggar lite...inte ens på alla banor.

Då fungerar det ju inte korrekt, ställer frågan igen, är du full eller?

Så allt som är lite småbuggigt funkar inte alls enligt dig, ok.

Ja, helt klart om det är i den mån att det ger grafiska artefakter vid sidan av sämre prestanda än tidigare. Upprepar, är du full eller?

Medlem
Skrivet av Moltoy:
Skrivet av Zer0cooL:
Skrivet av reaver:

Det största felet jag märkt sedan denna patchen är att SLI inte längre fungerar, hoppas det blir åtgärdat snart.

Snackar du för goja? Det gör det visst! Däremot flimrar det som fan på sina ställen, menyer, vatten och lite annat.

Nej, det gör det inte. Har noll % på mitt andra 1070 kort

Kör du DirectX12? Pröva 11 isåfall. Skillnaden med tidigare versioner och 12 är att det nu hänger på den som utvecklar spelet att implementera stöd för sli/crossfire om jag förstått det hela rätt.

Värt och nämna är att jag läste en tweet häromdagen där EA Support skrev att de INTE stödjer sli/crossfire men att de arbetar på problemet.

Skrivet av Frux:

Japp, har märkt en tydlig försämring av grafiken på PC. Innan var allt jätteskarpt och tydligt men nu är det suddigare och grötigare. Sysslar mycket med bildredigering så jag märker sånt. Ja och sen ger spelet en epilepsi nu med SLI också.

Det beror inte på Nvidias nya drivrutin för den installerade jag inte när jag läste om problem.

Förklarar varför jag tryckt in ansiktet i skärmen och kisat för att se myrorna på marken när jag gjort dyk med mitt attackplan. Kanske går att tvinga anisotropic filtering igenom grafikkortets kontrollpanel om det är så att det är boven.

Medlem

Jag får betydligt oftare fram den oranga ikonen som varnar för los fps, fick inte alls lika mycket tidigare så nog har prestandan gått ner lite.
Jag har inte uppdaterat drivrutinerna från nvidia.
Jag tror dice har gjort nån tabbe, gör om gör rätt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Märkt att ljuset buggar ibland när folk står i skuggor, de liksom lyser upp som om de stod i solen och inte i skugga. samt att jag ibland inte ser något pga. ljuset. Spenderade typ en hel match med att bara springa runt och såg nästan inga spelare eller banan för den delen... 64 spelare dessutom. Hörde så mycket explosioner och skott över allt men såg inget. Hade jätte bra ping och 60+ FPS. Jag måste sett helt förvirrad ut som jag sprang runt både bakom fiendelinjerna och annat. Konstigt att folk bara ignorerade mig. Var inte så innan patchen. Hoppas på att det fixas för det är lite tråkigt.

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Zer0cooL:
Skrivet av conthox:
Skrivet av Zer0cooL:
Skrivet av reaver:

Det största felet jag märkt sedan denna patchen är att SLI inte längre fungerar, hoppas det blir åtgärdat snart.

Snackar du för goja? Det gör det visst! Däremot flimrar det som fan på sina ställen, menyer, vatten och lite annat.

Heh. Är det inte tecken på att det inte fungerar, eller är sådant normalt?

När SLI inte fungerar jobbar inte mer än en gpu för fullt, vilket inte är fallet i bf1.

Jaha, så länge som båda GPU:erna fungerar att köra men man får grafiska artefakter sedan patchen så fungerar alltså SLI? Är du full eller?

Att det flimrar etc har inget med SLI att göra. SLI funkar men efter patchen så flimrar det i vissa banor (INTE ALLA) men emellantid gör det de. Kör med näst sista drivrutinerna då den senaste är inte hundra procent optimal, NVIDIA kommer korrigera detta rätt fort men näst sista drivisarna funkar galant. Jag kör själv på SLI med 2 stycken GTX 980 Ti och kan garantera att SLI funkar som det ska.

Men att påstå att flimrandet och annat att artifacts beror på att SLI är avaktiverat är fel, det är patchen det är fel på men SLI jobbar för fullt annars hade FPSen varit relativt låga på max inställningar men kör nu i ca 180 fps med SLI GTX 980 Ti hade SLI inte funkat hade det varit hälften ca fps

Precis som personen innan din kommentar skrev att om SLI inte funkar är det bara ett GPU som jobbar för fullt medans den andra inte gör det. Men båda GPU funkar fullt ut med BF1

Medlem

Har märkt en försämring som många andra. Upplever att färgerna överlag känns dassigare.
Men värst är att kartan Empires Edge är näst intill ospelbar pga något lagg som uppstår när man kommer ner mot den del av kartan som belyses i Domination.

Medlem

Flimrandet ska tydligen komma från Nvidias senaste drivare, så alla Pascal korten har fått drops och flimmer.
Antar att iaf alla ni med flimmer problem kör på nya 1000 serien.

De skrev om det på Sweclockers: http://www.sweclockers.com/nyhet/22958-nvidias-senaste-drivru...

Men borde varit åtgärdat nu, åtmindstånde minnesfrekvenserna. Tydligen står det inget om det andra problemen.
http://www.sweclockers.com/nyhet/22965-nvidias-drivrutin-gefo...

Medlem
Skrivet av AstroCreep:
Skrivet av MEG:

Kanske EA inte vill att det ska vara bättre grafik på PC än konsol

Varför skulle dom INTE vilja de?

För att konsolägarna inte skall känna sig mer underlägsna än de redan gör. True story.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Jag har personligen märkt att efter patchen, så kan jag inte ansluta till ea servrarna förutom att alt-tab ut och in i spelet. Då funkar det (oftast). Samt att det tar en evighet för menyer att dyka upp i spelet. Det är jävligt frustrerande, är det någon annan som har dessa problem?

12
Skriv svar