Spel jag ser framemot: Space Hulk Deathwing

Medlem
Spel jag ser framemot: Space Hulk Deathwing

Jag är ett stort Warhammer 40k fan, även om jag aldrig har kört modelspelet (framförallt att det är superdyrt och att jag inte har en stadig hand när det kommer till att måla), och jag anser att Wh40k: Space Marine är ett extrem underskatta spel från förra generation av spel.

När får jag min uppföljare!?
Det är därför jag ser framemot spelet Space Hulk: Deathwing, som kommer ut den 9/12 i år.
Spelet utspelar sig på en Space Hulk, där man ska undersöka som en medlem av Deathwing (elitesectorn av Dark Angel chapter), vad som har hänt där.
Spelet är utvecklat av Streum on Studio och Cyanide och är utgiven av Focus home interactive (som tidigare har gett ut spelen i Wargame serien).

Från den här videon, min reaktion till det hela, ganska positiv, men med några grejer jag inte gillar. Spelet ser ganska bra ut och har den gotiska känslan som Wh40k är känt för. Ultravåldet är där, och vapnen låter tillräckligt köttiga, vilket passar universiumet. Spelet påminner starkt om Left 4 dead serien, något som jag gillade. Jag gillade också att när karaktärern går, känns det som att han går i en Terminator rustning, och inte som att han är för lätt på fötterna.

Varning: Brist på Arnold
Något jag inte är så hypade över, är rösterna som ens karaktärer och kamrater har. Först och främst, dialogerna upprepas för mycket, något som utgivarna själv har sagt är en bug och det inte kommer vara så i spelet när den kommer ut. Sen tycker jag att rösterna låter inte som Space Marines alls. De har inte den basrösten som jag förväntar mig att de ska. Jag vet att låter konstigt, men det är bara min åsikt.
Jag får själv se om spelet kommer vara najs eller bajs när det kommer ut. Men jag hoppas att om spelet säljer, att vi kommer att få se mer Wh40k spel som är i Första person. Kanske kommer vi få något spel där man spelar som en medlem av Imperial Guard?

Spelet kommer ut på PC den 9/12 och kommer ut på konsol nästa år.
Vad tycker ni? Tror ni att spelet kommer att bli bra, eller en hög av mediokert?

#blogg


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Spel jag ser framemot: Space Hulk Deathwing

Jag har ju hopp om att det ska bli riktigt kul att köra coop med några polare. Även jag är ett enormt fan av WH40K och jag kan ju skryta med att ha kört modelkriget från unga dagar

Orosmålnet jag har är att det ser ut att kunna bli lite monotont, men det är svårt att säga innan man själv testat då de flesta spel kan se enformiga ut i videoformat.

Sen håller jag helt med dig, rösterna lät alldeles för "mjäkiga", bland det första jag reagerade på.

Medlem
Skrivet av trasapa:

Jag har ju hopp om att det ska bli riktigt kul att köra coop med några polare. Även jag är ett enormt fan av WH40K och jag kan ju skryta med att ha kört modelkriget från unga dagar

Orosmålnet jag har är att det ser ut att kunna bli lite monotont, men det är svårt att säga innan man själv testat då de flesta spel kan se enformiga ut i videoformat.

Sen håller jag helt med dig, rösterna lät alldeles för "mjäkiga", bland det första jag reagerade på.

Ja. När jag hör Space Marines, tänker jag på Paul Dobson, Steve Blum eller Mark Strong, män som har mäktiga röster.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Jag älskar Space Marine, jump packs + chainsword.
Så jäkla köttigt och tungt ljud.
Alla borde se TotalBiscuits WTF video om det, ren och skär underhållning.
Glömde jag säga jump packs och chainsword ?

Hoppades att Deathwing skulle bli värdigt i nivå med Space Marine, men efter att ha sett 17 min gameplayfilmen så har peppfaktorn sänkts rejält...ser faktiskt rätt sunkigt ut...tyvärr.

Edit: och DoW3 ser inte heller ut att bli min kopp te, gillade den "mindre" skalan som det var i DoW2.

Medlem

Ser intressant ut. Jag gillade också Spacemarine. Jag kan väldigt lite om Warhammers lore, men flera spel baserat på franschisen är bra.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Ser intressant ut. Jag gillade också Spacemarine. Jag kan väldigt lite om Warhammers lore, men flera spel baserat på franschisen är bra.

Det är tack vara spel som Dawn of War jag fick ett intresse för universumet.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Just sett TB's försök att spela betan och spelet är inte färdigt på långa vägar, väldigt dåligt optimerat, buggigt och ostabilt med 2 veckor till lansering...

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Just sett TB's försök att spela betan och spelet är inte färdigt på långa vägar, väldigt dåligt optimerat, buggigt och ostabilt med 2 veckor till lansering...

Dock förstör han upplevelsen lite och gör att det ser sämre ut än vad det är (som i alla spel han spelar), han är så jäkla dålig på att spela så det är sorgligt.

1
Skriv svar