Här är en collector's edition för Mass Effect: Andromeda – utan spel

Medlem
Skrivet av Keima:
Skrivet av Oddenough:

Tror att det är En Collectors Edition
På Fordonet Inte på spelet!

Ja någon slags missförstånd måste ha skett här. Man får ju inte ens bonusdlc till spelet

Man kanske får fungerande däck med i season pass?

Medlem

Skumt... men var det inte samma med Battlefield 1's Collectors edition? Man fick en staty, lite posters och annat småtjafs... ett steelbook-fodral till spelet men inte spelet i sig??

Medlem
Skrivet av phocuz:

Instämmer helt - jag köper ofta samlarutgåvor för att jag vill stödja utvecklarna och få coola prylar, men jag förstår inte varför man ska ha en fysisk skiva till. Valfrihet är väl att föredra? Hur tänker ni som helt plötsligt ska bojkotta spelet eller som tycker det är korkat?

Du stödjer inte utvecklaren. Du stödjer utgivaren som sedan lägger ner utvecklaren.


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

Medlem

Men är det här verkligen ME:A collector's edition och inte så att RC-enheten är ett collector's edition? Hur som helst känns det litet lågt, speciellt när produkten förmodligen inte har något problem att sälja till sin målgrupp utan det greppet.

Medlem
Skrivet av bullshitOPhero:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av ANZIKTE:
Skrivet av Alexraptor:

Tråkigt att Radiobilen är nu olaglig här I Sverige.

Ofta?

Drönare är olagliga, men om det sträcker sig till landsgående fordon vet jag inte.

Tyckte jag läste att det endast gällande drönare med kamera, eftersom de kunde ta bilder ovanifrån, och därför vara en säkerhetsrisk. Lita inte på detta till 100% då detta kommer från mitt minne, som inte är helt hundra alltid

Om det är fordon med hjul eller rotorblad spelar ingen roll. Det handlar ju om att det klassas som övervakningskamera då det manövereras från håll, och är därför tillståndspliktig, vilket ska bara ges för brottsförebyggande syften.
I alla fall enligt Högsta Författningsdomstolen.

Medlem
Medlem

Var... Jag den enda som tyckte detta var en rolig collector's edition?

Medlem
Skrivet av Gusmil:

Var... Jag den enda som tyckte detta var en rolig collector's edition?

Fast man får ju inte spelet. Det är som att köpa VIP-platser till en föreställning och du får en fancy stol, men inte se föreställningen.

Medlem
Skrivet av maddogmoffit"[b:

]Med tanke på att majoriteten köper spelet som nedladdning[/b] så tänkte man nog helt rätt. På detta sätt kan både de som köper spelet i fysisk form och de som köper det helt elektroniskt får samma collectors edition.
Vad man säljer är helt enkelt ett tillägg med merchandise för fanatikerna.

Majoriteten i Sverige kanske. Utomlands har de inte vår IT-infrastruktur och köp av skiva är väldigt vanligt. Kom ut ur din bubbla, Svensson, och se världen.

Medlem
Skrivet av MaxWarp:
Skrivet av Map-pen:

Detta tar priset för det dummaste jag någonsin läst. Vad tänkte de med nu?

Vem är dummast? Den som säljer skiten eller den som köper skiten?

Båda kanske, haha. Känns som enorm slöseri på pengar och resurser oavsett. Känns som något som bara kommer damma i folks bokhyllor.

Fast de dumma är nog att man inte får med spelet, konstigt att man får en steelbox till spelet dessutom.

Medlem
Skrivet av roob:
Skrivet av phocuz:

Instämmer helt - jag köper ofta samlarutgåvor för att jag vill stödja utvecklarna och få coola prylar, men jag förstår inte varför man ska ha en fysisk skiva till. Valfrihet är väl att föredra? Hur tänker ni som helt plötsligt ska bojkotta spelet eller som tycker det är korkat?

Du stödjer inte utvecklaren. Du stödjer utgivaren som sedan lägger ner utvecklaren.

Eh va? Vad grundar du det på? Jag kände inte till att det fanns några fall där utgivaren skulle ha förbehållit sig rätten till intäkterna för merchandise på ett sätt som innebär att de inte alls skulle komma utvecklaren tillgodo. Oavsett hur den specifika ekonomiska fördelningen ser ut kommer det ju vara en del av kalkylen - det torde vara extremt ovanligt med utvecklare var ersättningsmodell är helt frikopplad från spelets försäljning. Bonusar är exempelvis vanligt för anställda, så även om det som du påstår skulle vara vanligt att utgivare lägger ned utvecklare (vilket ju då förutsätter att de äger bolaget ifråga) skulle ju det innebära att personerna som gjort spelet får ekonomiskt stöd.

Medlem
Skrivet av phocuz:
Skrivet av roob:
Skrivet av phocuz:

Instämmer helt - jag köper ofta samlarutgåvor för att jag vill stödja utvecklarna och få coola prylar, men jag förstår inte varför man ska ha en fysisk skiva till. Valfrihet är väl att föredra? Hur tänker ni som helt plötsligt ska bojkotta spelet eller som tycker det är korkat?

Du stödjer inte utvecklaren. Du stödjer utgivaren som sedan lägger ner utvecklaren.

Eh va? Vad grundar du det på? Jag kände inte till att det fanns några fall där utgivaren skulle ha förbehållit sig rätten till intäkterna för merchandise på ett sätt som innebär att de inte alls skulle komma utvecklaren tillgodo. Oavsett hur den specifika ekonomiska fördelningen ser ut kommer det ju vara en del av kalkylen - det torde vara extremt ovanligt med utvecklare var ersättningsmodell är helt frikopplad från spelets försäljning. Bonusar är exempelvis vanligt för anställda, så även om det som du påstår skulle vara vanligt att utgivare lägger ned utvecklare (vilket ju då förutsätter att de äger bolaget ifråga) skulle ju det innebära att personerna som gjort spelet får ekonomiskt stöd.

Det kände du inte till? Mhm.
Känner du till skillnaden på utgivare och utvecklare? Är bonusar verkligen vanligt? Du blandade in spelets försäljning här, men det handlar det ju inte om. Är sagda bonusar verkligen kopplade till plastsaker en utvecklare inte har något med att göra? Plastsaker. Utvecklare (spelstudio).

Det var en cynisk kommentar av mig (ang. nedläggning), men mig veterligen äger allt som oftast en utgivare varumärket i fråga och har därför inga förpliktelser att betala utvecklaren något utöver lön. Aktiebolag är, mig veterligen igen, inte heller intresserade av att betala potentiell avkastning till medarbetare istället för aktieägare... Särskilt inte på plastsaker från kina.

Sen finns set ju alltid undantag. Men här tänker jag bara säga "EA" [Ancient Aliens Guy].

Spinoff: Activision vs Infinity Ward


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

Medlem
Skrivet av roob:
Skrivet av phocuz:
Skrivet av roob:
Skrivet av phocuz:

Instämmer helt - jag köper ofta samlarutgåvor för att jag vill stödja utvecklarna och få coola prylar, men jag förstår inte varför man ska ha en fysisk skiva till. Valfrihet är väl att föredra? Hur tänker ni som helt plötsligt ska bojkotta spelet eller som tycker det är korkat?

Du stödjer inte utvecklaren. Du stödjer utgivaren som sedan lägger ner utvecklaren.

Eh va? Vad grundar du det på? Jag kände inte till att det fanns några fall där utgivaren skulle ha förbehållit sig rätten till intäkterna för merchandise på ett sätt som innebär att de inte alls skulle komma utvecklaren tillgodo. Oavsett hur den specifika ekonomiska fördelningen ser ut kommer det ju vara en del av kalkylen - det torde vara extremt ovanligt med utvecklare var ersättningsmodell är helt frikopplad från spelets försäljning. Bonusar är exempelvis vanligt för anställda, så även om det som du påstår skulle vara vanligt att utgivare lägger ned utvecklare (vilket ju då förutsätter att de äger bolaget ifråga) skulle ju det innebära att personerna som gjort spelet får ekonomiskt stöd.

Det kände du inte till? Mhm.
Känner du till skillnaden på utgivare och utvecklare? Är bonusar verkligen vanligt? Du blandade in spelets försäljning här, men det handlar det ju inte om. Är sagda bonusar verkligen kopplade till plastsaker en utvecklare inte har något med att göra? Plastsaker. Utvecklare (spelstudio).

Det var en cynisk kommentar av mig (ang. nedläggning), men mig veterligen äger allt som oftast en utgivare varumärket i fråga och har därför inga förpliktelser att betala utvecklaren något utöver lön. Aktiebolag är, mig veterligen igen, inte heller intresserade av att betala potentiell avkastning till medarbetare istället för aktieägare... Särskilt inte på plastsaker från kina.

Sen finns set ju alltid undantag. Men här tänker jag bara säga "EA" [Ancient Aliens Guy].

Spinoff: Activision vs Infinity Ward

Ok, du verkar inte ha några egentliga fakta som grund för dina åsikter. Det är klart jag känner till skillnaden mellan utgivare och utvecklare. Det är ju du som verkar blanda ihop det. EA är visserligen Biowares utgivare men också dess ägare. Alltså är Bioware en del av EA. EA betalar ut bonusar till sina anställda - lätt kollat här: https://www.glassdoor.com/Bonuses/Electronic-Arts-Bonuses-E16... och http://careers.ea.com/benefits

Jag antar att EA, liksom alla andra ekonomiskt tänkande företag, på ett eller annat sätt beaktar hela intäkten de får från en franchise, oavsett om de sköter merchandise internt eller licensierar ut den. Om det inte får direkt genomslag i ett visst års bonusbetalning för en viss anställd kommer det åtminstone att synas på kontot för den franchisen och den studion, vilket innebär att sannolikheten att studion - utvecklaren - har större sannolikhet att klara sina ekonomiska mål och därmed få finnas kvar. Alltså stödjer man utvecklaren genom att köpa merchandise.

Medlem
12
Skriv svar