Vi har fått datum och pris för Super Mario Run!

Robot
Vi har fått datum och pris för Super Mario Run!
Medlem
Vi har fått datum och pris för Super Mario Run!

109kr för en runner? Känns som Nintendo blev fartblinda av pokemon go.

Inaktiv

109kr för ett mobilspel!?!? Än värre en runner?! Känns som att Nintendo missuppfattat hur mobilmarknaden fungerar. Var helt säker på att det skulle vara gratis med reklam och köp-i-appar.

Medlem

Personligen föredrar jag att köpa ett spel reklamfritt än en massa ingame-köp och annonser. Dock är 109:- lite saftigt..

Medlem

49kr och reklamfritt skulle det ha varit, eller endast 9kr om man vill sälja på volym. Volym verkar mest lönsamt.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Var helt säker på att det skulle vara gratis med reklam och köp-i-appar.

Det är gratis med "köp-i-appar". Artikeln bestod av typ 5 meningar, en av dom förklarade detta.

Personligen har jag köpt flera "mobilspel" för över 100 kr, tycker inte alla mobilspel ska kosta 7 kr. Är det ett bra spel är det värt pengar, oavsett vilken plattform det släpps på.

Medlem

Ärligt talat känns det som Rayman är roligare. Dessutom billigare...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Ser roligt ut, men 109 spänn? Vette tusan alltså.

Medlem

Eller så kör man Rayman Fiesta Run eller Jungle Run som är exakt samma grej fast antingen gratis eller mycket billigare beroende på vilket man vill ha. Dessutom kan jag sätta mina två fötter på att det förmodligen är roligare också.

Sluta va så onödigt casual Nintendo, förstår inte ens varför de la ner energi på denna skit när det redan finns tusen av dessa sortens spel.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Eller så kör man Rayman Fiesta Run eller Jungle Run som är exakt samma grej fast antingen gratis eller mycket billigare beroende på vilket man vill ha. Dessutom kan jag sätta mina två fötter på att det förmodligen är roligare också.

Sluta va så onödigt casual Nintendo, förstår inte ens varför de la ner energi på denna skit när det redan finns tusen av dessa sortens spel.

Kan ju kanske vara för att dom har ett varumärke (i Mario) som både är känt och värt multipler av Rayman eller Jungle Run.
Marknaden för Mario på mobila enheter utanför Nintendos egna lär vi bli varse om ganska snart.

Gen
Medlem

De skulle bara våga ha ingame köp utöver de 109kr spelet kostar.

Medlem

Men hallå... Android då?

Medlem
Skrivet av starboy83:

Men hallå... Android då?

Läs hela artikeln.

Medlem

Blir att testa demot iaf. Är det lika eller ungefär lika många banor som ett normalt Mario-spel blir det mest troligt ett köp också.

Medlem

Blir lätt köp.

Medlem

De kmr tjäna så sjukt mycket pengar.

1
Skriv svar