Nvidia spår ljus framtid för Nintendo

Robot
Nvidia spår ljus framtid för Nintendo

Hoppas på långvarigt samarbete.

#nvidia, #nintendo


Medlem
Nvidia spår ljus framtid för Nintendo

Ser inget ljust när det kommer från Nvidia, deras egna tabletter har inte varit en framgångssaga precis

Medlem

Förstår inte att dem alltid kommer med massa skräp, grafiken har knappt förbättrats sen n64.. Och samma spel återuptas gång på gång


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem
Skrivet av USF-BH:

Förstår inte att dem alltid kommer med massa skräp, grafiken har knappt förbättrats sen n64.. Och samma spel återuptas gång på gång

När spelade du ett Nintendo 64-spel sist? Jag uppskattar den innovation och påhittighet som kommer från Nintendo. Hur tråkigt vore det inte med en tredje konsol på marknaden som knappt skiljer sig från Sonys och Microsofts?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av USF-BH:

Förstår inte att dem alltid kommer med massa skräp, grafiken har knappt förbättrats sen n64.. Och samma spel återuptas gång på gång

När spelade du ett Nintendo 64-spel sist? Jag uppskattar den innovation och påhittighet som kommer från Nintendo. Hur tråkigt vore det inte med en tredje konsol på marknaden som knappt skiljer sig från Sonys och Microsofts?

Det är en bra poäng. Jag har pc, ps & nintendo, men ser ingen poäng med att lägga till en xbox just eftersom den är så lik ps.

Inaktiv
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av USF-BH:

Förstår inte att dem alltid kommer med massa skräp, grafiken har knappt förbättrats sen n64.. Och samma spel återuptas gång på gång

När spelade du ett Nintendo 64-spel sist? Jag uppskattar den innovation och påhittighet som kommer från Nintendo. Hur tråkigt vore det inte med en tredje konsol på marknaden som knappt skiljer sig från Sonys och Microsofts?

Innovationen i all ära, men alla med en surfplatta eller mobil kan för en ganska liten slant köpa till en bluetooth (telescopic) controller och därmed spela spel på samma sätt som Switch. Men du är faktiskt inne på en sak: Nintendo borde lämna konsolbranschen helt och hållet. Enda orsaken man köper deras konsoler är för att spela deras spel och dessa kan de mycket hellre ge ut till PS4, XONE, PC och androdi/iOS. 3DS-spel skulle ju passa perfekt till android/iOS och övriga titlar kan de get ut till storkonsolerna.

Medlem
Skrivet av USF-BH:

Förstår inte att dem alltid kommer med massa skräp, grafiken har knappt förbättrats sen n64.. Och samma spel återuptas gång på gång

Ambassadör
Xbox

Det hade väl varit märkligt om de inte talat väl om den?


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av USF-BH:

Förstår inte att dem alltid kommer med massa skräp, grafiken har knappt förbättrats sen n64.. Och samma spel återuptas gång på gång

Fast NES, SNES och Wii gick ju ganska bra.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av USF-BH:

Förstår inte att dem alltid kommer med massa skräp, grafiken har knappt förbättrats sen n64.. Och samma spel återuptas gång på gång

Verkligen? Fanns Super Mario Galaxy till N64?

Medlem
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av USF-BH:

Förstår inte att dem alltid kommer med massa skräp, grafiken har knappt förbättrats sen n64.. Och samma spel återuptas gång på gång

Verkligen? Fanns Super Mario Galaxy till N64?

Ja i form av Super Mario 64 som Galaxy är väldigt starkt inspirerad ifrån

Medlem

Fattar inte varför folk hatar nintendospel men älskar sin pc-konsoler. Är inte 90% av spelen till xbone och ps4 enbart uppföljare och kopior om nåt? Sitta och spela Fifa 2123 och sedan klanka ned på mariokart 8.. Lol..

Medlem
Skrivet av Keima:
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av USF-BH:

Förstår inte att dem alltid kommer med massa skräp, grafiken har knappt förbättrats sen n64.. Och samma spel återuptas gång på gång

Verkligen? Fanns Super Mario Galaxy till N64?

Ja i form av Super Mario 64 som Galaxy är väldigt starkt inspirerad ifrån

Det är ju ändå enorm skillnad på dom spelen. Mario 64 har låg framerate och polycount och mycket annorlunda level design jämfört med Galaxy. Klart att det finns många likheter också, men det är ju samma spelserie. Hade bara varit konstigt om Super Mario Galaxy var en First Person Shooter med massa blod istället.

@Nyheten: Då har den tredje och sista aktören på konsolmarknaden inlett ett samarbete med Nvidia då, precis som Microsoft gjorde med sin första Xbox i början av 2000-talet, men också Sony i sin PS3. Ingen av dom fortsatte med Nvidia efter det, undrar hur det blir för Nintendos del.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av USF-BH:

Förstår inte att dem alltid kommer med massa skräp, grafiken har knappt förbättrats sen n64.. Och samma spel återuptas gång på gång

http://static4.gamespot.com/uploads/screen_kubrick/1537/15377...

Så stor skillnad är det ju faktiskt inte.

Medlem
Skrivet av Keima:
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av USF-BH:

Förstår inte att dem alltid kommer med massa skräp, grafiken har knappt förbättrats sen n64.. Och samma spel återuptas gång på gång

Verkligen? Fanns Super Mario Galaxy till N64?

Ja i form av Super Mario 64 som Galaxy är väldigt starkt inspirerad ifrån

Inte samma, finns inget i SM64 där man springer runt mini-planeter, upplevelsen är rätt annorlunda.
Däremot så kan jag säga att vissa 2d spel är lika de som har funnits tidigare, men sedan så skiljer sig även Super Mario Sunshine rätt mycket från övriga Mario spel.

Inaktiv
Skrivet av izayoi:

Så stor skillnad är det ju faktiskt inte.

På en teknisk nivå är det en väldigt stor skillnad även om man fortfarande spelar spelet mer eller mindre på samma sätt.

Medlem
Skrivet av izayoi:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av USF-BH:

Förstår inte att dem alltid kommer med massa skräp, grafiken har knappt förbättrats sen n64.. Och samma spel återuptas gång på gång

http://static4.gamespot.com/uploads/screen_kubrick/1537/15377...

Så stor skillnad är det ju faktiskt inte.

Nä, höj upplösningen lite så är vi där

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av izayoi:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av USF-BH:

Förstår inte att dem alltid kommer med massa skräp, grafiken har knappt förbättrats sen n64.. Och samma spel återuptas gång på gång

http://static4.gamespot.com/uploads/screen_kubrick/1537/15377...

Så stor skillnad är det ju faktiskt inte.

Nä, höj upplösningen lite så är vi där

Inte i närheten, tror många inte minns hur otrolig låg polygonmängd N64 hade i sina spel.

Moderator | Testpilot
Skrivet av USF-BH:

Förstår inte att dem alltid kommer med massa skräp, grafiken har knappt förbättrats sen n64.. Och samma spel återuptas gång på gång

Stor skilland på grafik och spelen gör faktiskt många markanta skillnader med varje main del i serien, ip rincip.

Mario 64 och Galaxy är några v de mest innovativa spelen som någonsin släppts. Resterande Mario-spel kommer också alltid med något nytt och kul, samma även Mario- Kart.

Enda serien som varit lite halvdan är Mario Party om du frågar mig.

Visst det är massvis med "Mario" spel men det betyder inte att alla är likadana.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av izayoi:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av USF-BH:

Förstår inte att dem alltid kommer med massa skräp, grafiken har knappt förbättrats sen n64.. Och samma spel återuptas gång på gång

http://static4.gamespot.com/uploads/screen_kubrick/1537/15377...

Så stor skillnad är det ju faktiskt inte.

Nä, höj upplösningen lite så är vi där

Inte i närheten, tror många inte minns hur otrolig låg polygonmängd N64 hade i sina spel.

För att inte tala om det faktum att förarna i spelet inte är gjorda av polygoner alls, de är bara animerade sprites, precis som i SNES-Mario Kart. Banorna däremot är riktig 3D.

Medlem

Jag tror många är på väg att köpa HDR-TV och vill spela i 4K och VR. Nintendo har man nog tröttnat på, även kidsen.

Tror att switch blir Nintendos sista konsol. De har gjort för många slöa konsoller nu, bara extrema fans kvar sen wii u.

Medlem

Nintendo erbjuder ju faktiskt nått annorlunda som spelkonsol till hur man ska spela osv till skillnad mot ps4 xbox som bara är "pc kopior" i konsolkostym med bara en handkontroll.
Det är synd att det inte går hem mer hos den stora massan utan man nöjjer med "halvdant"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av izayoi:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av USF-BH:

Förstår inte att dem alltid kommer med massa skräp, grafiken har knappt förbättrats sen n64.. Och samma spel återuptas gång på gång

http://static4.gamespot.com/uploads/screen_kubrick/1537/15377...

Så stor skillnad är det ju faktiskt inte.

Nä, höj upplösningen lite så är vi där

Inte i närheten, tror många inte minns hur otrolig låg polygonmängd N64 hade i sina spel.

Nu var jag i och för sig inte seriös med min kommentar, men okej.

Medlem

Fan vad kul det skulle vara om Nintendo avslöjade att switch har 4k+ upplösning, hdr och kraftfullare cpu/gpu än både ps4pro och nästa xbox. Tror jag hade garvat ihjäl mig då! Hehe

Medlem
Skrivet av cdx873v:

Fan vad kul det skulle vara om Nintendo avslöjade att switch har 4k+ upplösning, hdr och kraftfullare cpu/gpu än både ps4pro och nästa xbox. Tror jag hade garvat ihjäl mig då! Hehe

Inte möjligt. Scorpio räcker inte heller för 4k.

1
Skriv svar