The Last of Us svårt att nå 60fps på PS4 Pro

Robot
The Last of Us svårt att nå 60fps på PS4 Pro
Medlem
The Last of Us svårt att nå 60fps på PS4 Pro

Förvånar mig inte då man behöver en relativt kraftig PC för att få 60 fps i 1800p.

Medlem

Förjävligt att konsoler inte ens kan hålla 60 fps. De har satt tekniken för högt av dom klarar.

Medlem

Jag har lite dålig koll men borde man inte kunna få stabila 60 fps om man håller sig vid 1080p? Eller valet kanske inte finns utan det lägsta är 1800p?

Känns meningslöst om man inte har 4k tv eller liknande. I och för sig så ska man antagligen då inte ens köpa en PS4 PRO.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

Det som förvånar mig är att folk trodde att detta skulle vara nån superkonsol. Sony står bara ännu en gång och bara håvar in cash. Nä, jag väntar till en helt ny konsol istället.

Medlem
Skrivet av gurkoz:

Jag har lite dålig koll men borde man inte kunna få stabila 60 fps om man håller sig vid 1080p? Eller valet kanske inte finns utan det lägsta är 1800p?

Känns meningslöst om man inte har 4k tv eller liknande. I och för sig så ska man antagligen då inte ens köpa en PS4 PRO.

Man har 60 fps på 1080 på vanliga ps4. Antar att man nog har det med pro också.

Medlem

@gurkoz Vi som kan hårvara kan svara trycker man in ett odaterat och underkylt grafikkort i en 50cm box. klart de blir problem. egentligen skulle microsoft lägga in ett grafikkort som är över standarden för bästa resultat. alltså 1080 efterträdare i boxen. .. kylning ja de går om kan design.

Avstängd

Det intressanta är ju att 1800p ligger ungefär stadigt vid 60FPS med någon dipp ner till 52FPS. Men så är detsamma till 1080p vid vissa alpha effektade scenarion av spelet.

1800p 50-60FPS>4K>30FPS

Medlem
Skrivet av TheConsul:
Skrivet av gurkoz:

Jag har lite dålig koll men borde man inte kunna få stabila 60 fps om man håller sig vid 1080p? Eller valet kanske inte finns utan det lägsta är 1800p?

Känns meningslöst om man inte har 4k tv eller liknande. I och för sig så ska man antagligen då inte ens köpa en PS4 PRO.

Man har 60 fps på 1080 på vanliga ps4. Antar att man nog har det med pro också.

du har inte stabila 60fps på varken ps4/pro

Medlem

Nästan alla spel till nes och snes körde i 60fps. Efter det så har det bara gått utför.

Medlem

Metroid prime på GameCube är nog det spel jag är mest imponerad över att det klarade 60 fps.

Medlem
Skrivet av SebastianV:

Det intressanta är ju att 1800p ligger ungefär stadigt vid 60FPS med någon dipp ner till 52FPS. Men så är detsamma till 1080p vid vissa alpha effektade scenarion av spelet.

1800p 50-60FPS>4K>30FPS

Det är för att spelet renderas i högre upplösning även vid 1080p för att sedan använda sig av supersampling för att nå bättre bildkvalitet.

Medlem
Skrivet av gurkoz:

Jag har lite dålig koll men borde man inte kunna få stabila 60 fps om man håller sig vid 1080p? Eller valet kanske inte finns utan det lägsta är 1800p?

Känns meningslöst om man inte har 4k tv eller liknande. I och för sig så ska man antagligen då inte ens köpa en PS4 PRO.

hehe. många spel på ps4 och xbox är inte 1920x1080 utan är uppskalade lägre upplösningar.

Medlem

Men alltså, ibland dippar det 1-2 fps från 60 till 58.

Var det så mycket att grina över, när man nu har 4K och HDR?

Medlem

Lätt värt sina 4200kr...


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:

Lätt värt sina 4200kr...

Det mänskliga ögat kan inte se mer än 30 fps ändå.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Hahahha ok...

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Javas:

Lätt värt sina 4200kr...

Det mänskliga ögat kan inte se mer än 30 fps ändå.

Dock kan det se kommentarer full av bullshit.

Medlem
Skrivet av TheConsul:
Skrivet av gurkoz:

Jag har lite dålig koll men borde man inte kunna få stabila 60 fps om man håller sig vid 1080p? Eller valet kanske inte finns utan det lägsta är 1800p?

Känns meningslöst om man inte har 4k tv eller liknande. I och för sig så ska man antagligen då inte ens köpa en PS4 PRO.

Man har 60 fps på 1080 på vanliga ps4. Antar att man nog har det med pro också.

Märks att ni inte tittat på klippet.

Problemet är att det i nuläget inte går att köra i 1080p på Pro. Väljer du 1080p renderas spelet ändå i 1800p för att sedan skalas ner till 1080p, med sämre prestanda än om du spelar på vanliga PS4 som följd.

Skrivet av Digital Foundry:

The Last of Us on PS4 Pro runs worse than the standard PS4 model while targeting 60fps. With the resolution set to 1800p in its 60fps mode on PS4 Pro, we see frame-rate drops in places that played out smoothly on the original machine.

Sadly, there's no way to restore the same level of 60fps performance on PS4 Pro - as even switching its front-end video setting to output at 1080p causes the machine to natively render at 1800p, incurring the same frame-rate hit. Note: this is patch 1.07, and may improve with future updates.

Medlem
Skrivet av Pyrox:
Skrivet av conthox:
Skrivet av Javas:

Lätt värt sina 4200kr...

Det mänskliga ögat kan inte se mer än 30 fps ändå.

Dock kan det se kommentarer full av bullshit.

Men tydligen inte sarkasm.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Ambassadör
Xbox

Haha.


signatur

Jump in.

Medlem

signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Jag tycker det är rentav sorgligt med PS4 Pro.
Istället för att fläska på med bra grafik och bra flyt med 60 FPS i 1080p så ska de istället skala upp till 4K, när ytterst liten skala har en äkta 4K TV där det skulle göra skillnad.

Jag fattar inte hur de tänker över huvud taget.

En stor besvikelse i mina ögon.

Medlem
Skrivet av Hexon:

Det som förvånar mig är att folk trodde att detta skulle vara nån superkonsol. Sony står bara ännu en gång och bara håvar in cash. Nä, jag väntar till en helt ny konsol istället.

Varför det? Spelet kommer inte klara 60 FPS ändå så...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av DeFeCT:

Jag tycker det är rentav sorgligt med PS4 Pro.
Istället för att fläska på med bra grafik och bra flyt med 60 FPS i 1080p så ska de istället skala upp till 4K, när ytterst liten skala har en äkta 4K TV där det skulle göra skillnad.

Jag fattar inte hur de tänker över huvud taget.

En stor besvikelse i mina ögon.

Handlar enbart om att spelutvecklarna måste kamma sig en ordentlig mittbena och faktiskt börja implementera olika inställningsmöjligheter i sin spel, nu när man har konsoler med olika prestanda i samma generation.
Senaste Tomb Raider verkar än så länge vara en av få titlar som har fattat detta.
Alla som sitter på en 1080p TV hemma (den stora majoriteten) är ju helt ointresserade av högre upplösning, utan vill ha bättre bilduppdatering och flyt.

Medlem

Jag är sugen på en Slim, men det är enbart för att jag vill slippa krångla med en extern brygga för att kunna nyttja 5ghz bandet på min PS4. Jag tillhör nog en minoritet som nyttjar trådlöst överhuvudtaget, men jag står inte ut med att ha kablar överallt.

Samt att det är mycket trevligt att få en mindre enhet, med lägre strömförbrukning och förhoppningsvis är den tystare med.

Pro har inget riktigt existensberättigande, det är för en väldigt liten målgrupp de har skapat den.

Medlem
Skrivet av Pyrox:
Skrivet av conthox:
Skrivet av Javas:

Lätt värt sina 4200kr...

Det mänskliga ögat kan inte se mer än 30 fps ändå.

Dock kan det se kommentarer full av bullshit.

Om du köpt din ps4 1,5 månader innan dom annonsersde Ps4 PRO så hade du fattat


signatur

Game long and prosper

Medlem

pc master race


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Hexon:

Det som förvånar mig är att folk trodde att detta skulle vara nån superkonsol. Sony står bara ännu en gång och bara håvar in cash. Nä, jag väntar till en helt ny konsol istället.

Ja verkligen förvånande. Smart marknadsföring kan verkligen göra underverk.

Medlem

Jag funderar på att köpa PS4 PRO men är fortfarande osäker på vad uppgraderingen betyder. Har läst att PS PRO kan hantera 4 Teraflops istället för 1.8 (eller vad det nu var) och att det kan uppmana 4K ibland och har stöd för HDR men ger konsolen i sig bättre bilduppdatering i spel? Tänker bland annat på Fallout 4 DLC't Far Harbor som inte flöt särskilt bra på mitt PS4a. Om jag spelar samma DLC på PS PRO, får jag bättre bilduppdatering eller är det samma skit?


signatur

PSN: MrOakenborn

12
Skriv svar