Så mycket snyggare blir Assassin's Creed II på PS4

Robot
Så mycket snyggare blir Assassin's Creed II på PS4
Medlem
Så mycket snyggare blir Assassin's Creed II på PS4

Kommer aldrig kunna spela skiten igen, inte efter att man fått uppleva *det* slutet.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Brotherhood är nog det bästa AC spelet


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Gammal skåpmat.
nog för att jag.gillade.ac.vid den tidpunkten men efter revelations så var jag spyless, inte kört ett AC efter dett


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Måste säga att Assassin's Creed II är det bästa AC som släppts någonsin. Har spelat alla utom Syndicate som jag ska försöka att ta mig tid att bli klar med. Har till och med spelat AC som släppts till psp och ds.

Medlem
Skrivet av Seraium:

Brotherhood är nog det bästa AC spelet

Jupp. Sjukt mäktigt att kalla in sina egna Assassins. Fattar inte att det inte använts mer i serien

Medlem

Svartvitt eller färg, bara att välja. Har dock inga minnen av att grafiken var så monokromatiskt vid mitt genomspelande på 360'n för många herrans år sedan. Är inte speciellt upphetsad på att spela fler spel från serien heller.
Hade vart mer kul med en Assasin/Hitman mash-up, plantera bevis/ledtrådar för att trigga fejder mellan olika karteller och dylikt.
Kommer så väl ihåg assassinen från "änglar och demoner" som lämnade kryptiska meddelanden via sina offer och hur de vart bragda om livet.
Mer sådant, ett beställnings mord med tydlig avsändare till en mottagare som skall dra öronen åt sig och darra av skräck och raseri. Katt och råtta som bytar roller för skön tempoväxling.

Jag älskar detta spel. Har plöjt genom det ett par gånger faktiskt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Uppskattade ettan och trean mest, som den historienörd jag är. Inte så mycket för spelet, men för historien i ettan, och sidohistorierna som berättade "vardagshistoria" i trean. Gillar inte heller alien-tramset, men... som Highlander-liknande tv-serie hade det kunnat bli en jäkligt härlig historia. Rent spelmässigt var fyran - black flag - en riktig höjdare med en story som tyvärr inte alls höll, särskilt inte det plötsliga och krystade slutet.

Men generellt är hela serien en besvikelse, håller med om att mer Hitman-liknande inslag hade varit roligare. Lite mer finess på "lönnmorden" hade "fördjupat" spelet rejält. Att man kan snubblar runt som ett fyllo i de där jakterna de envisas med att stoppa in bryter ju all illusion av att man är en vältränad mästarmördare.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag älskar detta spel. Har plöjt genom det ett par gånger faktiskt.

Ettan var aptrist, så resten av serien har blivit liggande här. Är tvåan värt att testa med min åsikt om ettan i åtanke?


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:

Ettan var aptrist, så resten av serien har blivit liggande här. Är tvåan värt att testa med min åsikt om ettan i åtanke?

Se ettan som ett teknikdemo och tvåan som det första riktiga spelet i serien. Ettan ÄR dötrist och tvåan är ett fantastiskt spel!

Medlem
Skrivet av jonis:
Skrivet av walter_iego:

Jag älskar detta spel. Har plöjt genom det ett par gånger faktiskt.

Ettan var aptrist, så resten av serien har blivit liggande här. Är tvåan värt att testa med min åsikt om ettan i åtanke?

Ezio-Collection inkluderar inte AssCreed 1. Fokuserar på 2:an och dess två uppföljare. Mycket bättre spel. Brotherhood är min favorit av alla spel i hela serien.


signatur

Här skulle det vara skrivet något vettigt, men jag har egentligen inget vettigt att säga, så det blev ingenting...

Medlem

Finns så många AC spel att de är omöjligt att hålla reda på dom.
Men spelade nog mest och hade nog mest roligt när man var Indian och sprang ute i skogen.

Den där om franska revolutionen och den i London, värda att spela? Franska rev-spelet var väl rejält buggigt?

Har Black Flag kvar också, men öppnade bara upp det. Var för mätt på spelet just du.

Hmm.. så vilket av dom bör jag lira?

Medlem
Skrivet av jonis:
Skrivet av walter_iego:

Jag älskar detta spel. Har plöjt genom det ett par gånger faktiskt.

Ettan var aptrist, så resten av serien har blivit liggande här. Är tvåan värt att testa med min åsikt om ettan i åtanke?

Som @motz sa: Se ettan som ett teknikdemo. Ettan hade en hyfsad story och världens mest repetiva tråkiga gameplay. Tvåan är en helt annan femma och ett av mina favoritspel genom tiderna. Kan defintivt varmt rekomendera att spela igenom tvåan.

Medlem
Skrivet av motz:

Se ettan som ett teknikdemo och tvåan som det första riktiga spelet i serien. Ettan ÄR dötrist och tvåan är ett fantastiskt spel!

Skrivet av Flumbulle:

Ezio-Collection inkluderar inte AssCreed 1. Fokuserar på 2:an och dess två uppföljare. Mycket bättre spel. Brotherhood är min favorit av alla spel i hela serien.

Skrivet av laxan96:

Som @motz sa: Se ettan som ett teknikdemo. Ettan hade en hyfsad story och världens mest repetiva tråkiga gameplay. Tvåan är en helt annan femma och ett av mina favoritspel genom tiderna. Kan defintivt varmt rekomendera att spela igenom tvåan.

Alright, ni har övertygat mig! ^^


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Skrivet av jonis:
Skrivet av walter_iego:

Jag älskar detta spel. Har plöjt genom det ett par gånger faktiskt.

Ettan var aptrist, så resten av serien har blivit liggande här. Är tvåan värt att testa med min åsikt om ettan i åtanke?

1:an var dryg i typ 90% av spelet, men de sista 10% gjorde hela den mödosama resan värd. 2:an är fullproppad med action. "Riktig" sandlådespel också för den delen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar