Battlefield 1 – på västfronten mycket nytt i november

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Jag blir så sönderstressad då jag ser en fiende på nära håll att det blir fruktansvärt svårt att sansa sig och försöka sig på huvudskott. Jag bränner av halvautomatiska salvor i brösthöjd lika snabbt som om det vore en k-pist jag höll i, i ren panik. "Enemy hit 32, 14, 22" osv, men för honom – pang, ett skott, död. Oavsett om han skjuter med BF1s motsvarighet till Klobb eller med nån .22-kaliberpistol så är det ett skott – godnatt.

Och jag förstår heller inte hur man ska tänka för att kunna ha fördel mot fienden. Det känns som att varje situation jag hamnar i, så är det fördel fienden. Dom som har järnkoll på var jag befinner mig. Jag helt i blindo.

Undrar om fienden också tycker att man ser ut som en proffsmördare de få gånger man kommer och skjuter dem, när de efteråt får se ens röda silhuett, eller om de kan se på en att man är ett lallande rådjur som bara har tur. Medan de å andra sidan alltid framstår som experter som bara går och skövlar.

Du upplever det som att du dör lite snabbare pga hur det fungerar med information mellan spelare och server etc, ett enkelt sätt att tänka på det är att när en fiende kommer runt ett hörn och du ser honom, då har han på sin skärm redan kommit runt hörnet några delar av en sekund innan och står redan och skjuter på dig. Man kan säga att du ser skuggan av din fienden.

Att man inte kan planera eller göra något alls för att ha en fördel mer än att få massa headshots beror på att spelet är totalt kaos, alla spawna överallt och sprintar som usam bolt och det enda man kan göra igentligen är att försöka reagara på vad som händer exakt från sekund till sekund, ingen mening att försöka planera något.

Vill du spela något som belönar dig för att planera och tänka samtidigt som du spelar så får du vända dig till insurgency eller Arma.

Medlem
Skrivet av kissekatt:
Skrivet av ToRcH:
Skrivet av philgapin:

Ni som spelat det ett tag nu, är det värt ett köp? Även om man endast har någon timme att lägga på det kanske 3 dagar i veckan?

Det sämsta Battlefield sen battlefield Heroes enligt min mening. BF1 är alldeles för obalanserat och servrarna Ooptimerade för folk som INTE sitter på fiber, får MASSA packet loss på min 60mb ADSL. Skall tillägga att då hade ju ändå BF-Heroes lite charm iform av cartoonish humor som hjälpte det upp ett par snäpp på fun-scale.

Nej vi är inte alla överens, detta är enbart MIN åsikt. Å jag är inte vidare sugen på att diskutera med andra om den. NI har ER och jag har MIN. Däremot om någon har tips på hur jag skall slippa PL på servrarna som JAG kan fixa till själv så är jag evigt tacksam. Känns inte riktigt som att alla spelar på samma villkor som det är nu.

Har 60mb ADSL som sagt med stabila 60fps och en ping runt 29 hela tiden. Jag har inte greppat varför jag har så mycket packet-loss som jag har.

Låter som att problemet ligger hos dig och inte servrarna

Hurså?

Konkreta tips tack, behöver inga teorier. Jag har mina egna.

Medlem
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av Witchfinder:

Jag blir så sönderstressad då jag ser en fiende på nära håll att det blir fruktansvärt svårt att sansa sig och försöka sig på huvudskott. Jag bränner av halvautomatiska salvor i brösthöjd lika snabbt som om det vore en k-pist jag höll i, i ren panik. "Enemy hit 32, 14, 22" osv, men för honom – pang, ett skott, död. Oavsett om han skjuter med BF1s motsvarighet till Klobb eller med nån .22-kaliberpistol så är det ett skott – godnatt.

Och jag förstår heller inte hur man ska tänka för att kunna ha fördel mot fienden. Det känns som att varje situation jag hamnar i, så är det fördel fienden. Dom som har järnkoll på var jag befinner mig. Jag helt i blindo.

Undrar om fienden också tycker att man ser ut som en proffsmördare de få gånger man kommer och skjuter dem, när de efteråt får se ens röda silhuett, eller om de kan se på en att man är ett lallande rådjur som bara har tur. Medan de å andra sidan alltid framstår som experter som bara går och skövlar.

Du upplever det som att du dör lite snabbare pga hur det fungerar med information mellan spelare och server etc, ett enkelt sätt att tänka på det är att när en fiende kommer runt ett hörn och du ser honom, då har han på sin skärm redan kommit runt hörnet några delar av en sekund innan och står redan och skjuter på dig. Man kan säga att du ser skuggan av din fienden.

Att man inte kan planera eller göra något alls för att ha en fördel mer än att få massa headshots beror på att spelet är totalt kaos, alla spawna överallt och sprintar som usam bolt och det enda man kan göra igentligen är att försöka reagara på vad som händer exakt från sekund till sekund, ingen mening att försöka planera något.

Vill du spela något som belönar dig för att planera och tänka samtidigt som du spelar så får du vända dig till insurgency eller Arma.

Jävligt långt inlägg för att säga "jag är dålig på spelet, jag borde spela något där folk är dåliga på fps"


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Wiiga:

Grymt bra spel, men som vanligt har DICE någon äcklig förkärlek till snipers. Ligger på sina stenar eller buskar och trycker och helt ointresserade av att hjälpa till att försöka ta punkter eller vad det nu kan tänkas handla om.

Förstör något enormt när man kämpar för att "cappa" flaggor men förlorar för att halva laget är snipers.

Jag är ju en Hardcore spelare (alltså spelläget/inställningarna) så mer bulletdamage osv längtar jag innerligt till. Då blir det slarvsylta av campande, one shot one kill snipers!

Men utöver gnället ovan så gör DICE ett grymt spel!

Förutom det faktum att dom har nerfat Snipers så in i h-te.
Har aldrig varit så svårt att träffa på siktet med ett snipper som i BF1. Target in bullseye, pull the trigger and missed. (ja jag KAN spela sniper å kompensera för bullet drop samt rörelse av målet)

Tycker det förstör mer att man som support med HMG kan ligga på marken 200m iväg å skicka en salva åt samma håll som någon å få HS direkt, DET är irriterande tycker jag.

Medlem

Mycket härligt spel.
Själv tycker jag det är skönt med mindre unlocks, inga pip om varningar överallt och att det är svårt att se fienden osv.
Alla ni som upplever problem av att inte se nått, bara missa och bli dödad hela tiden så försvinner det snart.
Springa omkring som yra höns är direkt bestraffande och är inte spelets fel utan spelsättet vissa spelare har.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av philgapin:

Ni som spelat det ett tag nu, är det värt ett köp? Även om man endast har någon timme att lägga på det kanske 3 dagar i veckan?

Jupp det är värt vartenda öre om du gillar fps spel. När hardcore blir tillgängligt så kommer spelet att bli ännu bättre. 64 manna servrarna på Operation är extremt roligt!

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av Witchfinder:

Jag blir så sönderstressad då jag ser en fiende på nära håll att det blir fruktansvärt svårt att sansa sig och försöka sig på huvudskott. Jag bränner av halvautomatiska salvor i brösthöjd lika snabbt som om det vore en k-pist jag höll i, i ren panik. "Enemy hit 32, 14, 22" osv, men för honom – pang, ett skott, död. Oavsett om han skjuter med BF1s motsvarighet till Klobb eller med nån .22-kaliberpistol så är det ett skott – godnatt.

Och jag förstår heller inte hur man ska tänka för att kunna ha fördel mot fienden. Det känns som att varje situation jag hamnar i, så är det fördel fienden. Dom som har järnkoll på var jag befinner mig. Jag helt i blindo.

Undrar om fienden också tycker att man ser ut som en proffsmördare de få gånger man kommer och skjuter dem, när de efteråt får se ens röda silhuett, eller om de kan se på en att man är ett lallande rådjur som bara har tur. Medan de å andra sidan alltid framstår som experter som bara går och skövlar.

Du upplever det som att du dör lite snabbare pga hur det fungerar med information mellan spelare och server etc, ett enkelt sätt att tänka på det är att när en fiende kommer runt ett hörn och du ser honom, då har han på sin skärm redan kommit runt hörnet några delar av en sekund innan och står redan och skjuter på dig. Man kan säga att du ser skuggan av din fienden.

Att man inte kan planera eller göra något alls för att ha en fördel mer än att få massa headshots beror på att spelet är totalt kaos, alla spawna överallt och sprintar som usam bolt och det enda man kan göra igentligen är att försöka reagara på vad som händer exakt från sekund till sekund, ingen mening att försöka planera något.

Vill du spela något som belönar dig för att planera och tänka samtidigt som du spelar så får du vända dig till insurgency eller Arma.

Jävligt långt inlägg för att säga "jag är dålig på spelet, jag borde spela något där folk är dåliga på fps"

Möjligtvis, men han har en poäng. Det har alltid varit lite så i battlefieldspelen. Jag har 1400 timmar i bf4 och 3 i k/d men jag upplever ändå att det blir så i många fights. Men det hänger nog ihop med onlinespel, det är tekniskt väldigt svårt/omöjligt att få klientA <-> server <-> klientB att synka perfekt.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av Remus:

Min kompis är på mig som en jävla gam på ett lik... Är detta bra? Kollar på prisjakt.se och finner ingen CODE VIA EMAIL. Code via box har jag sett. Haha.

Finns väl bara origin store som har download?

Kolla www.greenmangaming.com som någon sa. Du ska aldrig kolla på Origin de är ALLTID dyrare än alla andra butiker.

Annars åk till närmsta Elgiganten / Mediamarkt osv... de brukar ändå ha OK priser på spel tycker jag.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av Witchfinder:

Jag blir så sönderstressad då jag ser en fiende på nära håll att det blir fruktansvärt svårt att sansa sig och försöka sig på huvudskott. Jag bränner av halvautomatiska salvor i brösthöjd lika snabbt som om det vore en k-pist jag höll i, i ren panik. "Enemy hit 32, 14, 22" osv, men för honom – pang, ett skott, död. Oavsett om han skjuter med BF1s motsvarighet till Klobb eller med nån .22-kaliberpistol så är det ett skott – godnatt.

Och jag förstår heller inte hur man ska tänka för att kunna ha fördel mot fienden. Det känns som att varje situation jag hamnar i, så är det fördel fienden. Dom som har järnkoll på var jag befinner mig. Jag helt i blindo.

Undrar om fienden också tycker att man ser ut som en proffsmördare de få gånger man kommer och skjuter dem, när de efteråt får se ens röda silhuett, eller om de kan se på en att man är ett lallande rådjur som bara har tur. Medan de å andra sidan alltid framstår som experter som bara går och skövlar.

Du upplever det som att du dör lite snabbare pga hur det fungerar med information mellan spelare och server etc, ett enkelt sätt att tänka på det är att när en fiende kommer runt ett hörn och du ser honom, då har han på sin skärm redan kommit runt hörnet några delar av en sekund innan och står redan och skjuter på dig. Man kan säga att du ser skuggan av din fienden.

Att man inte kan planera eller göra något alls för att ha en fördel mer än att få massa headshots beror på att spelet är totalt kaos, alla spawna överallt och sprintar som usam bolt och det enda man kan göra igentligen är att försöka reagara på vad som händer exakt från sekund till sekund, ingen mening att försöka planera något.

Vill du spela något som belönar dig för att planera och tänka samtidigt som du spelar så får du vända dig till insurgency eller Arma.

Jävligt långt inlägg för att säga "jag är dålig på spelet, jag borde spela något där folk är dåliga på fps"

Yep för alla vet ju att BF är FPS spelet som andas taktik, skill och pro gameplay ;D;D;D;D;D

Medlem
Skrivet av onliner72:

Amiens är nog den sämsta banan i BF historia....

Inte spelat BF1942 hör jag. Berlin är nog den sämsta banan, bara en massa granatspam in i ryssarnas spawn som i sig är en trång bakgata. Samma taktik användes även för att rensa flaggor på kartan Stalingrad.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Skrivet av Molotov:

Mycket härligt spel.
Själv tycker jag det är skönt med mindre unlocks, inga pip om varningar överallt och att det är svårt att se fienden osv.
Alla ni som upplever problem av att inte se nått, bara missa och bli dödad hela tiden så försvinner det snart.
Springa omkring som yra höns är direkt bestraffande och är inte spelets fel utan spelsättet vissa spelare har.

Suveränt spel, håller med dig. Det är en brant klyfta nu mellan "Pro/Bra-Squad" spelarna och dom sk. causuals som bara springer omkring som yra höns.. men var det inte WW1 som myntade ordet "kanon mat".
Tips till er som tror detta är Overwatch.. det finns en "Prone-knapp".


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av ToRcH:
Skrivet av kissekatt:
Skrivet av ToRcH:
Skrivet av philgapin:

Ni som spelat det ett tag nu, är det värt ett köp? Även om man endast har någon timme att lägga på det kanske 3 dagar i veckan?

Det sämsta Battlefield sen battlefield Heroes enligt min mening. BF1 är alldeles för obalanserat och servrarna Ooptimerade för folk som INTE sitter på fiber, får MASSA packet loss på min 60mb ADSL. Skall tillägga att då hade ju ändå BF-Heroes lite charm iform av cartoonish humor som hjälpte det upp ett par snäpp på fun-scale.

Nej vi är inte alla överens, detta är enbart MIN åsikt. Å jag är inte vidare sugen på att diskutera med andra om den. NI har ER och jag har MIN. Däremot om någon har tips på hur jag skall slippa PL på servrarna som JAG kan fixa till själv så är jag evigt tacksam. Känns inte riktigt som att alla spelar på samma villkor som det är nu.

Har 60mb ADSL som sagt med stabila 60fps och en ping runt 29 hela tiden. Jag har inte greppat varför jag har så mycket packet-loss som jag har.

Låter som att problemet ligger hos dig och inte servrarna

Hurså?

Konkreta tips tack, behöver inga teorier. Jag har mina egna.

OM du har så mycket packetsloss etc så låter det som att felet är hos dig eller din internet leverantör.

Låter kanske konstigt, men testat att starta om modemet och routern?

Medlem
Skrivet av fatcamp:
Skrivet av ToRcH:
Skrivet av kissekatt:
Skrivet av ToRcH:
Skrivet av philgapin:

Ni som spelat det ett tag nu, är det värt ett köp? Även om man endast har någon timme att lägga på det kanske 3 dagar i veckan?

Det sämsta Battlefield sen battlefield Heroes enligt min mening. BF1 är alldeles för obalanserat och servrarna Ooptimerade för folk som INTE sitter på fiber, får MASSA packet loss på min 60mb ADSL. Skall tillägga att då hade ju ändå BF-Heroes lite charm iform av cartoonish humor som hjälpte det upp ett par snäpp på fun-scale.

Nej vi är inte alla överens, detta är enbart MIN åsikt. Å jag är inte vidare sugen på att diskutera med andra om den. NI har ER och jag har MIN. Däremot om någon har tips på hur jag skall slippa PL på servrarna som JAG kan fixa till själv så är jag evigt tacksam. Känns inte riktigt som att alla spelar på samma villkor som det är nu.

Har 60mb ADSL som sagt med stabila 60fps och en ping runt 29 hela tiden. Jag har inte greppat varför jag har så mycket packet-loss som jag har.

Låter som att problemet ligger hos dig och inte servrarna

Hurså?

Konkreta tips tack, behöver inga teorier. Jag har mina egna.

OM du har så mycket packetsloss etc så låter det som att felet är hos dig eller din internet leverantör.

Låter kanske konstigt, men testat att starta om modemet och routern?

får också massa packet loss på operations.
Spelat ganska mycket nu, är top spelare hela tiden, spelat bf länge.
Tycker spelet är ganska simpelt, det är intensivt som fan, sen när man vänjer sig blir det meh. Samma 4 operations hela tiden. De andra gamemodesen är inte roliga. Gas/mortar och annat tråkigt gör spelet riktigt jävla jobbigt, Spelet är kul med tycker det blir "för" mycket ibland, blir nästan ospelbart när det spammas så mycket som det görs i BF. Ända sedan folk fattade att man kunde spamma nades i BF2 så har spelet varit eeehh. Blir inte lika intensivt när man är låst pga gas, när man blir avbryten av en jävla mortar. Alldeles för många "icke-vapen".

Medlem

Anser att bf1 är fantastiskt, men vill sluta spela ett tag tills HC kommer. Har lagt ca 60 timmar i det nu och i både BF3/4 så var HC det enda jag spelade. Blir tokig på att folk inte dör när man skjuter dom och vice versa.

Kill-cam är ju med bland det värsta någonsin tagits till spelvärlden. Fattar inte grejjen för 10 öre, förstör ju bara.

12
Skriv svar