Nya Call of Duty splittrar PC-spelarna

Robot
Nya Call of Duty splittrar PC-spelarna
Medlem
Nya Call of Duty splittrar PC-spelarna

Sen när blev PC spelandet så sönder styckat, nu måste man tänka sig för från vilka butik man ska köpa ifrån också.

Nästan så man hoppas på en ny industrikrasch.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Suck...jag som hade hoppats att PC/XB1 skulle funka som cross platform, men nu funkar det inte ens på PC?!

Medlem

Det är uppenbart varför Activision gör så här; De som köper från Windows Store kan inte få pengarna tillbaka (så som det går via steam) och därför särbehandlar dom.

Medlem
Citat:

Är detta något som kommer att påverka ditt val av plattform?

Det är något som påverkar mitt val av spel.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Keima:

Det är uppenbart varför Activision gör så här; De som köper från Windows Store kan inte få pengarna tillbaka (så som det går via steam) och därför särbehandlar dom.

Men vad är poängen? Vill de medvetet reta upp kunderna på Windows Store så att de mindre sannolikt handlar där igen? Borde de inte ge fördelar för att köpa utan möjlighet till refunds för att uppmuntra till det?

Medlem

wtf? det är inte första april ännu

Medlem
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av Keima:

Det är uppenbart varför Activision gör så här; De som köper från Windows Store kan inte få pengarna tillbaka (så som det går via steam) och därför särbehandlar dom.

Men vad är poängen? Vill de medvetet reta upp kunderna på Windows Store så att de mindre sannolikt handlar där igen? Borde de inte ge fördelar för att köpa utan möjlighet till refunds för att uppmuntra till det?

Ingen aning men grymt onödigt av dem att de inte nämnde det till beskrivning av spelet för Windows Store, det lär ju inte att låta göra köparna nöjda precis.
Typ som att det ska motivera köparna som gjorde "misstaget" att köpa steam versionen så att man får spela med sina polare eller något :/

Logiskt är det här definitivt inte.

Medlem

Så blir det spel #2 i rad man skippar... tror senaste jag spelade var Ghost (vilket jag var grovt besviken av).

Gillade det mesta av spelen innan dess.

Avstängd

Jag som trodde Call of Duty sedan Modern Warfare 2 endast spelas via Steam!?

Medlem

Jag har förbokat på cdon, och då blir det väl att jag spelar från Steam!?


signatur

autograph

Medlem

Sen väntar man bara på att Activision går ut med att de lägger mindre krut på PC för att spelarna så "orättvist" utan anledning lämnar serien. Väldigt tråkigt beslut som jag skulle vilja ha ett uttalande runt. På pappret är det helt vansinnig idé!

Medlem

Windows Store, världens skämt. Nästan bättre att dem släppte spelet via Wii U och lät spelarbasen bli splittrad mellan Wii U och PC istället för Windows Store och PC.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Facepalm hur dum får man bli :S

Medlem

Det måste vara någon begränsning från Microsofts/Windows sida, kan inte tänka mig något annat.

Medlem
Skrivet av autograph:

Jag har förbokat på cdon, och då blir det väl att jag spelar från Steam!?

Yesbox!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Så inte nog med att det inte är en xbox anywhere titel, det är splittrat mellan windows store och steam? Vad är det för satans idioti?

Medlem

Windows Store är skräp rakt igenom. Hoppas ingen köper sina spel där.

Medlem

Det är lugnt, alla 14 personer som köpte det på Windows Store kommer ångra sig snart ändå.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Jädrans vad det där spelet kommer suga.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Windows Store är skräp rakt igenom. Hoppas ingen köper sina spel där.

Jag skaffade "Forza Motorsport 6: Apex" och köpte "Forza Horizon 3" (Deluxe Edition) där!


signatur

autograph

Medlem

De har givetvis en deal med MS. Vi vet att ni vill pusha er store, MS, men det här är inte rätt sätt. Dåligt beslut av Activision också, kortsiktiga pengar.

Medlem
Skrivet av Stag:

Det är lugnt, alla 14 personer som köpte det på Windows Store kommer ångra sig snart ändå.

It's a single player experience!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Yay, duktigt av Activision att pissa ännu mer på konsumenterna! - Otroligt!

Idiotiskt. Activision har sedan länge befolkats av människor som är helt främmande hur marknaden egentligen ser ut.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Vem fan använder Windows Store?

Medlem

haha de flesta kommer att köpa det via steam, windows store är en flopp. Skiten bara ligger och skräpar i windows 10.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem
Skrivet av autograph:
Skrivet av Lolflakes:

Windows Store är skräp rakt igenom. Hoppas ingen köper sina spel där.

Jag skaffade "Forza Motorsport 6: Apex" och köpte "Forza Horizon 3" (Deluxe Edition) där!

De går ju bara att köpa där till PC. Antar att han menar om det finns bättre alternativ.

Och där dog precis spelet på pc(eller iaf windows store). För vem skulle vilja spela det när man bara kan möta ett fåtal spelare.

Medlem

Var det kanske sista spiken i call of duty kistan ?

123
Skriv svar