Battlefield 1 och Titanfall 2 släpptes tätt för att det finns "tre sorters spelare"

Robot
Battlefield 1 och Titanfall 2 släpptes tätt för att det finns "tre sorters spelare"
Medlem
Battlefield 1 och Titanfall 2 släpptes tätt för att det finns "tre sorters spelare"

Kan säga att jag avstog från Battlefield enbart pga Titanfall 2 och kan mycket väl tänka mig att många gjort samma eller motsatt beslut. Handlar mest om att man inte har oändligt antal timmar på dygnet att spela och två multiplayer shooters fyller lite samma funktion.

Medlem

Jag skippade BF1 p.g.a Titanfall. Hade Battlefield eller Titanfall släppts tidigare eller senare hade jag antagligen skaffat båda.

Bra jobbat Herr Wilson.

Medlem
Skrivet av lolBEEF:

Jag skippade BF1 p.g.a Titanfall. Hade Battlefield eller Titanfall släppts tidigare eller senare hade jag antagligen skaffat båda.

Bra jobbat Herr Wilson.

förväntade man sig av ea fortfarande folk som köper ea produkter. Förstår verkligen inte att människor inte lär sig.

Medlem

inget OBS! Bilden är ett montage?

Medlem

Vissa dagar är jag sugen på olika sorters spel, jag spelar CS:GO, Civ, Battlefield, Titanfall, Overwatch och annat.

Ibland vill man spela något episkt som BF och ibland vill man ha ett spel med non-stop fast-paced action som Titanfall.

Gnällkuk
Skrivet av faceslicer:
Skrivet av lolBEEF:

Jag skippade BF1 p.g.a Titanfall. Hade Battlefield eller Titanfall släppts tidigare eller senare hade jag antagligen skaffat båda.

Bra jobbat Herr Wilson.

förväntade man sig av ea fortfarande folk som köper ea produkter. Förstår verkligen inte att människor inte lär sig.

Jag förstår verkligen inte vad du menar...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Redaktör
Skrivet av Zer0cooL:

inget OBS! Bilden är ett montage?

Vi la ner det samtidigt som alla andra kring 1995.


signatur
Medlem

Tror inte jag är ensam om att gilla många olika spel och självklart påverkar lanseringar vilka spel jag kommer köpa, kanske inte idag men det gjorde det absolut förr när pengar var ett mycket större problem.

Men den egentliga anledningen till att EA släppte Titan Fall 2 var nog för att CoD snart släpps. Och det kan mycket väl vara en vinst för EA men knappast tillräckligt för att CoD skulle sälja sämre än Battlefield (tror inte ens det kommer sälja mindre än Battlefield 1 och Titan Fall 2´s totala försäljning) och på sikt tror jag det kan innebära en minskad försäljning (utgivare bryr sig tydligen inte om detta, de vill tjäna pengar nu, inte om några månader eller år).

KoP
Medlem

Sen finns det ju den 4:e sortens spelare som ger fan i både BF1 och Titanfall 2 pga 0-intresse.

Medlem

Jag tycker att det är skrattretande att folk kritiserar att de får ett större utbud av spel tidigare än väntat, tycker det visar att många sitter och letar efter saker att gnälla på offentligt.

Medlem

Skulle inte recensionen på TF2 (bekant förkortning) komma igår? Har det skett någon försening?

Medlem
Skrivet av Ahris:

Jag tycker att det är skrattretande att folk kritiserar att de får ett större utbud av spel tidigare än väntat, tycker det visar att många sitter och letar efter saker att gnälla på offentligt.

MP spel har ett "bäst före datum", de är helt beroende av antalet köpare. Vad tror du sker när folk märker att ett spel inte säljer lika bra som ett annat gör? Vad tror du sker när ett format säljer sämre? Har sett många frågor om vilken version av Titan Fall 2 man bör skaffa och svaret är knappast PC.

Jag tvivlar på att Titan Fall 2 kommer lyckas så mycket bättre än det första spelet, PC versionen har inte sålt lika bra som förra gången, antagligen beror det på att första spelet tappade enorm många spelare på bara några månader.

Medlem

Andelen som köper båda direkt är nog ganska få. Man kan ändå inte spela 2 samtidigt. Battlefield lär ha tagit en stor kaka från Titanfall då det är ganska många som är intresserade av båda, men inte samtidigt.

Medlem

De spelare som är less på Battlefield och inte vill spela multiplayer Titanfall då?

Redaktör
Skrivet av jk78ki:

Skulle inte recensionen på TF2 (bekant förkortning) komma igår? Har det skett någon försening?

Skrivkramp, den kommer i dag!


signatur
Medlem

Helt ärligt har jag inte tid med annat än Legion...


signatur

Trust is for fools...

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av jk78ki:

Skulle inte recensionen på TF2 (bekant förkortning) komma igår? Har det skett någon försening?

Skrivkramp, den kommer i dag!

Lite sent att lansera en recension på Teamfortress 2 nu va?

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Zer0cooL:

inget OBS! Bilden är ett montage?

Vi la ner det samtidigt som alla andra kring 1995.

Nej, det gjorde ni inte.

En snabb sökning gav detta, mindre än två månader gammalt: http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20160914/zlatan-blir-delaga...

EA tror fortfarande de vet hur människor fungerar. Modermodem-spelare kommer spela alla spelen i tur och ordning.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Zer0cooL:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Zer0cooL:

inget OBS! Bilden är ett montage?

Vi la ner det samtidigt som alla andra kring 1995.

Nej, det gjorde ni inte.

En snabb sökning gav detta, mindre än två månader gammalt: http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20160914/zlatan-blir-delaga...

Tompa hamnar väldigt lätt i en defensiv position

Medlem

Har köpt båda, BF1 och TF2

Redaktör
Skrivet av BeeJac:
Skrivet av Zer0cooL:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Zer0cooL:

inget OBS! Bilden är ett montage?

Vi la ner det samtidigt som alla andra kring 1995.

Nej, det gjorde ni inte.

En snabb sökning gav detta, mindre än två månader gammalt: http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20160914/zlatan-blir-delaga...

Tompa hamnar väldigt lätt i en defensiv position

På 90-talet markerade kvällstidningar och andra bildmontage med grafik i stil med "Obs: bilden är ett montage". Jag försökte skämta lite om det.

FZ startade för övrigt 1996.


signatur
Inaktiv

Köpa båda? Ja kanske det. Om ett antal månader när priserna gått ned. I fallet TF2 lär det gå fort.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av BeeJac:
Skrivet av Zer0cooL:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Zer0cooL:

inget OBS! Bilden är ett montage?

Vi la ner det samtidigt som alla andra kring 1995.

Nej, det gjorde ni inte.

En snabb sökning gav detta, mindre än två månader gammalt: http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20160914/zlatan-blir-delaga...

Tompa hamnar väldigt lätt i en defensiv position

På 90-talet markerade kvällstidningar och andra bildmontage med grafik i stil med "Obs: bilden är ett montage". Jag försökte skämta lite om det.

FZ startade för övrigt 1996.

på 90-talet? det gör man än idag.

Redaktör
Skrivet av Zer0cooL:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av BeeJac:
Skrivet av Zer0cooL:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Zer0cooL:

inget OBS! Bilden är ett montage?

Vi la ner det samtidigt som alla andra kring 1995.

Nej, det gjorde ni inte.

En snabb sökning gav detta, mindre än två månader gammalt: http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20160914/zlatan-blir-delaga...

Tompa hamnar väldigt lätt i en defensiv position

På 90-talet markerade kvällstidningar och andra bildmontage med grafik i stil med "Obs: bilden är ett montage". Jag försökte skämta lite om det.

FZ startade för övrigt 1996.

på 90-talet? det gör man än idag.

Aha. Så sköt jag rätt grovt bredvid målet. Borde inte ha lagt ner kvällstidningar på 90-talet.


signatur
Medlem

Skaffade Titanfall 2 enbart för single playern, Är inte missnöjd. BF1 däremot orkar jag nog inte med. För hetsigt för mig.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Ahris:

Jag tycker att det är skrattretande att folk kritiserar att de får ett större utbud av spel tidigare än väntat, tycker det visar att många sitter och letar efter saker att gnälla på offentligt.

MP spel har ett "bäst före datum", de är helt beroende av antalet köpare. Vad tror du sker när folk märker att ett spel inte säljer lika bra som ett annat gör? Vad tror du sker när ett format säljer sämre? Har sett många frågor om vilken version av Titan Fall 2 man bör skaffa och svaret är knappast PC.

Jag tvivlar på att Titan Fall 2 kommer lyckas så mycket bättre än det första spelet, PC versionen har inte sålt lika bra som förra gången, antagligen beror det på att första spelet tappade enorm många spelare på bara några månader.

Jag tror du missade min poäng, tillverkarens vinstmarginaler har inget med konsumenternas bästa att göra. De flesta som kritiserar det här gör det gör det från tillverkarens, inte spelarnas, perspektiv, vilket är väldigt underligt.

Om det är så att du argumenterar att de som köper ett spel som får ett mindre antal spelare pga. releasedatumet inte kommer att kunna hitta andra att spela med så är det hur du än vänder på det något av spelen som kommer att få färre spelare oavsett när det släpps.
Jag minns mycket väl hur det gick med Titanfall men det tappade inte spelare pga spelarbrist eller fel releasedatum utan för att det hade ett dåligt genomtänkt format.

FM-guru
F.d. Sisyr

Måste slagit slint i huvudet på Wilson. Det säger väl sig självt att det, rent ekonomiskt, är en dålig idé att släppa två stora spel i samma genre tätt inpå varann. Bara en idiot får för sig att den sammanlagda försäljningen av titlarna inte påverkas negativt av detta.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av BeeJac:
Skrivet av Zer0cooL:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Zer0cooL:

inget OBS! Bilden är ett montage?

Vi la ner det samtidigt som alla andra kring 1995.

Nej, det gjorde ni inte.

En snabb sökning gav detta, mindre än två månader gammalt: http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20160914/zlatan-blir-delaga...

Tompa hamnar väldigt lätt i en defensiv position

På 90-talet markerade kvällstidningar och andra bildmontage med grafik i stil med "Obs: bilden är ett montage". Jag försökte skämta lite om det.

FZ startade för övrigt 1996.

Skämta utan smiley? GTFO.

EDIT:


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

12
Skriv svar