Snabbtest – De bästa och sämsta Playstation VR-spelen

Medlem
Skrivet av floke:
Skrivet av Whisp:
Skrivet av pazu:

VR var dött innan det ens började. Det finns helt enkelt inget spel som gör sig bra till formatet. Bättre använda en traditionell skärm.

Drömmen för mig är ändå att få testa riktigt jäkla snygg helikopter/flygplans-simulator.

X-Wings vs Tie-Figher med VR känns grymt lockande.

Dcs World funkar utmärkt och likaså Elite Dangerous


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Vore kanon om FZ kunde skriva en liknande artikel om var spel till PC, vet inte vad jag ska köpa till min vive.

Medlem
Skrivet av VeZZLaN88:

Riktigt bra och rolig Post detta! Mer sånt FZ! men var är Rigs och Eve?

Jag tror på PSVR, men just nu är spelutbudet alldeles för tunt. Inväntar med spänning på en bra och realistisk flygsimulator!

DCS har stöd för Oculus Rift.

http://www.mudspike.com/oculus-rift-cv1-first-impressions-wit...

Medlem
Skrivet av Ichabod:
Skrivet av VeZZLaN88:

Riktigt bra och rolig Post detta! Mer sånt FZ! men var är Rigs och Eve?

Jag tror på PSVR, men just nu är spelutbudet alldeles för tunt. Inväntar med spänning på en bra och realistisk flygsimulator!

DCS har stöd för Oculus Rift.

http://www.mudspike.com/oculus-rift-cv1-firs&lt;at-impression...

nånting gick snett till med länken

Avstängd

Jag testade att gå ner i hajburen på Mediamarkt och det var så häftigt. Rent spontant blev det ett gjutet köp. Min enda invändning var att de spel jag testade var överraskande suddiga. Men det var ändå häftigt. Ingen som helst åksjuka.

Men sedan gick jag och fikade och då kände jag plötsligt av yrseln. Så nu är jag faktiskt ytterst tveksam. Illamåendet kom alltså en stund efteråt och kändes inte så bra.

Medlem
Skrivet av Cousken:
Skrivet av Ichabod:
Skrivet av VeZZLaN88:

Riktigt bra och rolig Post detta! Mer sånt FZ! men var är Rigs och Eve?

Jag tror på PSVR, men just nu är spelutbudet alldeles för tunt. Inväntar med spänning på en bra och realistisk flygsimulator!

DCS har stöd för Oculus Rift.

http://www.mudspike.com/oculus-rift-cv1-firs&amp;lt;at-impres...

nånting gick snett till med länken

Nu ska den funka i min post

Medlem
Skrivet av Cousken:

Vore kanon om FZ kunde skriva en liknande artikel om var spel till PC, vet inte vad jag ska köpa till min vive.

Bästa kommentaren på länge. Var är Vive-recensionerna???? Det finns nu över 700 spel på steam anpassade för Vive. Många dåliga med hög prislapp, men jag tror också det finns en del guldkorn som försvinner i mängden här. Det är ju då man behöver sidor som fz. Just nu märker jag att jag är mindre och mindre beroende av FZ då jag hittat alternativa sidor för detta.

Medlem

Ett tips till de som drabbas av illemåendekänslor. Det går träna bort, men det kommer kräva tålamod för det viktiga är att ta små små steg så det inte blir jobbigt. Om någon som aldrig spelat spel skulle sätta sig och spela ett snabbt FPS spel på en stor skärm skulle man med stor säkerhet må dåligt och när väl åksjukan börjat infinna sig, så är det för sent!

Av de kommentarer man läser så kan man bara säga. Det finns två typer av personligheter: De som inte ÄLSKAR VR och de som aldrig provat.

Medlem
Skrivet av USF-BH:

Jag tror faktiskt att hela den här VR grejen kmr gå raka vägen ner i baken..

Jodå, ge det bara lite tid så släpper de nog ett VR anal-fisting spel där man får gräva hela vägen in i "i baken. "

12
Skriv svar