Titanfall 2 får säljstryk av Titanfall i Storbritannien

Robot
Medlem
Titanfall 2 får säljstryk av Titanfall i Storbritannien

Lagom lång artikel

Redaktör
Skrivet av Baccuz:

Lagom lång artikel

Någon glömde dölja den.


signatur

Köpte det och har game'at i helgen nu, gett det en ordentlig chans och måste säga att jag har haft jävligt roligt faktiskt.

Ett par ögonblick då jag klappat mig själv på axeln då man lyckats med riktigt cooooola moves och takedowns, mycket sånt som annars inte händer i många andra spel..

Helt klart värt en peng om man gillar riktigt snabba, ösiga, FPS

Medlem

Jaha, så folk köper spel fysiskt fortfarande alltså? hah.

Medlem

5e plats farming simulator O_O


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Förstod att det skulle bli såhär. Det är dock väldigt synd för det är verkligen ett bra spel. Förmodligen hamnar det på rea rätt snart och säljer kanske bättre då, då den största entusiasmen över BF1 och CoD IW/MWR lagt sig.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Baccuz:

Lagom lång artikel

Någon glömde dölja den.

Alltid finns det någon som förstör för oss andra

Medlem

Släpptes helt fel tid på året. Synd, för det är ett bra spel.

Redaktör
Skrivet av Baccuz:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Baccuz:

Lagom lång artikel

Någon glömde dölja den.

Alltid finns det någon som förstör för oss andra

Den där jäkla jag förstör för mig mest hela tiden. Svinpäls.


signatur
Medlem

Spelet har varit ute i vadå, 3 dagar? Jag tvivlar på att denna undersökning visar en bra bild över hur läget ser ut.

Sedan i artikeln skriver du att titanfall 1 säljer fyra gånger så mycket, varför är inte det med på listan över mest sålda spel?

Redaktör
Skrivet av snubben:

Spelet har varit ute i vadå, 3 dagar? Jag tvivlar på att denna undersökning visar en bra bild över hur läget ser ut.

Sedan i artikeln skriver du att titanfall 1 säljer fyra gånger så mycket, varför är inte det med på listan över mest sålda spel?

Gamesindustry jämför försäljningen under de första dagarna för Titanfall 1 och 2. Titanfall 1 är givetvis inte med på listan över mest sålda spel den senaste veckan - det släpptes för två och ett halvt år sen.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av snubben:

Spelet har varit ute i vadå, 3 dagar? Jag tvivlar på att denna undersökning visar en bra bild över hur läget ser ut.

Sedan i artikeln skriver du att titanfall 1 säljer fyra gånger så mycket, varför är inte det med på listan över mest sålda spel?

Gamesindustry jämför försäljningen under de första dagarna för Titanfall 1 och 2. Titanfall 1 är givetvis inte med på listan över mest sålda spel den senaste veckan - det släpptes för två och ett halvt år sen.

Jaha jag fattade det som att titanfall säljer bättre i nuläget. Då är jag med!

Medlem

Detta är ju baserat på fysiska kopior i storbritannien. Det säger bara en dell av vad som händer.

Medlem
Skrivet av aT1C:

Detta är ju baserat på fysiska kopior i storbritannien. Det säger bara en dell av vad som händer.

Eller en Asus?

Förlåt.

Medlem

Tycker Titanfall 2 verkar riktigt bra men tyvärr har det verkligen varit under ytan och inte försökt locka spelare tillräckligt mycket. Det är svårt för ej etablerade IP att konkurrera så timingen är också alldeles fel. Är orolig att det kommer gå rätt dålig för spelet helt oförtjänat.

Medlem

Skaffar det, kanske, när det kommer till EA Access. Intresserad av SP-delen men jag vill inte betala.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av OddGreen:

Jaha, så folk köper spel fysiskt fortfarande alltså? hah.

Min förbokade Titanfall 2 är "Digital Download".
Hur räknas spelet då när den kom från cdon i en tom box med kod i brevlådan och jag laddade ner spelet digitalt och aktiverade det med koden på origin. Fysisk eller digital?

Jag är som sagt helnöjd med spelet som jag spelat hela helgen.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

5e plats farming simulator O_O

Sitter och roterar mellan BF1, Civ 6 och Farming Sim 17 just nu.
Alltid skönt att kunna variera lite med vad man spelar

Medlem
Skrivet av autograph:
Skrivet av OddGreen:

Jaha, så folk köper spel fysiskt fortfarande alltså? hah.

Min förbokade Titanfall 2 är "Digital Download".
Hur räknas spelet då när den kom från cdon i en tom box i brevlådan och jag laddade ner spelet digitalt och aktiverade det med en kod på origin. Fysisk eller digital?

Jag är som sagt helnöjd med spelet som jag spelat hela helgen.

Du har ju köpt en digital download kod så det säger ju sig själv. Sedan att cdon väljer att skicka en liten kod i brevlådan istället för e-post är ju deras ensak, men självklart räknas du in i digital download skaran.

Medlem
Skrivet av snubben:
Skrivet av autograph:
Skrivet av OddGreen:

Jaha, så folk köper spel fysiskt fortfarande alltså? hah.

Min förbokade Titanfall 2 är "Digital Download".
Hur räknas spelet då när den kom från cdon i en tom box i brevlådan och jag laddade ner spelet digitalt och aktiverade det med en kod på origin. Fysisk eller digital?

Jag är som sagt helnöjd med spelet som jag spelat hela helgen.

Du har ju köpt en digital download kod så det säger ju sig själv. Sedan att cdon väljer att skicka en liten kod i brevlådan istället för e-post är ju deras ensak, men självklart räknas du in i digital download skaran.

Jag fick i alla fall en box med fina bilder att titta på!


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av OddGreen:

Jaha, så folk köper spel fysiskt fortfarande alltså? hah.

Jag köpte Civ6 fysiskt på webhallen, det kostade typ 120kr mindre, steam är ju som en scam när man jämför med retail.

Plus att allt som man fick när man förbokade, fick man i retail-versionen och du kunde spela spelet exakt samtidigt som dom som förbokade.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av OddGreen:

Jaha, så folk köper spel fysiskt fortfarande alltså? hah.

Ja då kan man ju byta in dom när man tröttnat. Ett rätt enkelt val i min mening då priset e detsamma.

Medlem

Förvånad över att Skyrim säljer så bra. Många borde väl få det gratis precis som jag?

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Skaffar det, kanske, när det kommer till EA Access. Intresserad av SP-delen men jag vill inte betala.

Varför? Personligen tycker jag detta ser bättre ut än BF1 och det är efter att jag köpt BF1. Önskar bara att de släppt det senare.


signatur

Varför skriver ni om detta nu?

Medlem

har inte spelat en bättre SP FPS sen Halflife och MW2.
Jag säger inte att dom är sämre men den är där uppe bland dom.


signatur

#PCMR

Medlem
Skrivet av philgapin:
Skrivet av aT1C:

Detta är ju baserat på fysiska kopior i storbritannien. Det säger bara en dell av vad som händer.

Eller en Asus?

Förlåt.

Well played

Medlem

Verkligen synd att spelets släpps nu, det säljs då mindre exemplar då kunder väljer det som marknadsförs hårdast och vännerna väljer det spel som den personen har valt.

Mycket större chans med Januari när "alla" har pengar.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Det går naturligtvis trögare eftersom Titanfall inte drog lasset av en föregångare som fick mycket kritik av spelarna.

Jag har sett långt mycket positivare kritik för Titanfall 2 hittills och framför allt ingen armé av troll som skriker att det är en CoD-kopia (Vilket det definitivt aldrig var).

Medlem
Skrivet av OddGreen:

Jaha, så folk köper spel fysiskt fortfarande alltså? hah.

Alla länder har inte fiber så utbyggt som i Sverige.

12
Skriv svar