Titanfall 2 har inget season pass

Robot
Medlem
Titanfall 2 har inget season pass

inte konstigt då första spelet dog så snabbt att season pass var helt onödigt


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

O.o wow, har EA slagit i skallen? Känns som ett givet köp, men inväntar lite för att se om dom hittar på något annat djävulskap

Medlem

Bra EA! Gör nu samma sak med Battlefield också.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Bra EA! Gör nu samma sak med Battlefield också.

Får hoppas att DICE/EA väljer att ta bort season pass i Battlefield 2.

Medlem
Skrivet av Freffo:
Skrivet av Pjotor:

Bra EA! Gör nu samma sak med Battlefield också.

Får hoppas att DICE/EA väljer att ta bort season pass i Battlefield 2.

Du vet om att 1an står för ww1 va? BF2 finns redan

Medlem

Where's the catch?

Medlem

Vänta nu... så de menar att... Näääää!... Eller... Nästan värt att köpa ett ex bara därför.

Ambassadör
Xbox

Nu har man sett allt! o0


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Bra EA! Gör nu samma sak med Battlefield också.

Tror det är Respawn som valt detta inte EA.

Medlem
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av Pjotor:

Bra EA! Gör nu samma sak med Battlefield också.

Tror det är Respawn som valt detta inte EA.

Tror det är EA som styr sånt.

KoP
Medlem
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av Pjotor:

Bra EA! Gör nu samma sak med Battlefield också.

Tror det är Respawn som valt detta inte EA.

Om EA hade velat att extra materialet skulle kosta så hade dom fått sin vilja igenom. Tro mig. Detta är nog ett gemensamt beslut ifrån Respawn/EA.

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Freffo:
Skrivet av Pjotor:

Bra EA! Gör nu samma sak med Battlefield också.

Får hoppas att DICE/EA väljer att ta bort season pass i Battlefield 2.

Du vet om att 1an står för ww1 va? BF2 finns redan

Så det är på det viset. Trodde DICE har valt att göra en total re-boot av serien med en serie nu med namnet Battlefield 1. Aja, Battlefield WWII blir det antagligen då.

Medlem

Smart val. Då har ju spelet lite större chans att överleva ett tag.

Medlem

Tror nog bara spelet kommer innehålla en massa mikro som ska i princip ersätta season pass. Folk är ju villiga att köpa skins, nya ljud, emotes och sånt och spelet har redan massa i förbokningserbjudandena som finns, så det lär komma i form av mikro nån gång.

BF1 har ju skins i Battlepacks och man har kunnat köpa Gold battlepacks i bundles i form av mikro i t.ex. BF4. Inte kollat om det finns till BF1 med tanke på att man har chans att få en efter varje rond man spelat och att man kan köpa nya för ingame "valutan" scraps.

Hoppas de gör nån Battlepack liknande sak till TF2 också så man slipper betala men ändå har chans att få lite skojiga skins.

Medlem

Jag tänkte först WOW men sen när jag läste det igen så låter allt detta ganska självklart... eller?

"your investment includes a full single player campaign, the full multiplayer maps and modes, and long-term support with no hidden costs"

90-talet ringde...


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Fått mitt förbokade ex från cdon, (499kr.)

"Titanfall 2– Förbokningserbjudande:
Förboka Titanfall™ 2 och få tidigare tillgång till uppdaterade kartan Angel City (från första Titanfall) när spelet släpps i december. Dessutom får du Nitro Scorch-paketet som ger din Titan lite extra bling med Nitro Warpaint och Firebrand Nose Art-styling till Scorch Titan, samt en unik GOLD| Beast Mode-callsign

Innehåller
- Tre dagars tidigare tillgång till kartan Angel City när spelet släpps i december
- Nitro Scorch-paketet:
o Nitro Warpaint till Scorch
o Firebrand Nose Art till Scorch
o GOLD| Beast Mode-callsign"


signatur

autograph

Medlem

Dom kommer ta betalt för ammunitionen istället. Ni hörde det här först.


signatur

"You look like you need a monkey."

Medlem

Tricket är att släppa färre kartor vid release, och sedan smyga ut resten av ett normalt spels innehåll i form av "gratis DLC", och få cred för det.

Medlem
Skrivet av Ender:

Tricket är att släppa färre kartor vid release, och sedan smyga ut resten av ett normalt spels innehåll i form av "gratis DLC", och få cred för det.

Listiga jäklar på marknadsavdelningen. ☺️

Medlem

April April... eller, vänta nu? Say woot?
Någon måste ha varit på bra humör.

Medlem

Smart drag utifrån konkurrensen. Jag har tvekat på vilket jag vill spela mellan cod bf1 och Titanfall. Detta får mig helt klart att luta åt tf2

Medlem

Bra att dom lärde sig av 1an... Var svårt att hitta folk att spela DLC kartorna med innan dom släppte dom gratis


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Hoppas fler tar efter.

Om spelutvecklare hade varit smarta, skulle de bara höjt priset på sina spel och sagt att alla DLC:er är gratis, så tror folk att det handlar om goodwill.

Jag tror TF2-utvecklarna har tänkt i de banorna.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Gött som fan.

Och när ni har kört igenom singleplayer, stanna kvar och kolla på creditsen för att få se en scen med lite mystik, tänk binärt när ni ser den

Medlem

Om EA gör detta med Battlefield så skulle jag kunna tänka mig att köpa det.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Är man lite cyniskt lagd kan man ju undra om anledningen är att de inte tänker stödja spelet någon längre tid efter släppet. Hoppas ingen tror de gör det för att de är snälla.

Medlem
Skrivet av Freffo:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Freffo:
Skrivet av Pjotor:

Bra EA! Gör nu samma sak med Battlefield också.

Får hoppas att DICE/EA väljer att ta bort season pass i Battlefield 2.

Du vet om att 1an står för ww1 va? BF2 finns redan

Så det är på det viset. Trodde DICE har valt att göra en total re-boot av serien med en serie nu med namnet Battlefield 1. Aja, Battlefield WWII blir det antagligen då.

Nja, det första Battlefield var ww2.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Om spelutvecklare hade varit smarta, skulle de bara höjt priset på sina spel och sagt att alla DLC:er är gratis, så tror folk att det handlar om goodwill.

Jag tror TF2-utvecklarna har tänkt i de banorna.

Men TF2 är gratis?

12
Skriv svar