Nintendo om Switch: "Vi har inte visat allt"

Robot
Nintendo om Switch: "Vi har inte visat allt"
Inaktiv
Nintendo om Switch: "Vi har inte visat allt"

Investerarna verkar ha bra koll på vad folk gillar. Ok, nu vet jag att vissa personer bara drömmer om att springa väg med sin 3000-kr konsol på berg och ängar för att spela Zelda, men jag hade varit väldigt nöjd med en enkel traditionell stationär konsol hemma i vardagsrummet. Och jag avskyr intensivt spelande på småskärmar. Jag har Nvidia Shield Tablet men jag vägrar resolut spela långspel på den.

Medlem

Utvecklingen i branschen går åt större upplevelser, större ytor, mer intryck. Nintendo går åt motsatt håll och försöker krympa det.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Inaktiv

Är det alltså bekräftat att dockan ej hjälper konsolen med processorkraft genom t ex extra kylning?

Medlem

Kan man spela Skyrim (SE?!?!) på den lär det ju inte vara någon budget krets i den precis. Synd att man missar öppet mål med 3DS stödet iaf, är man on the go- spelare har man ju förmodligen redan ett redigt bibliotek med 3ds spel.

Medlem

Kommer vänta 3-4 år med att köpa. Litar inte på nintendo vad gäller spelutbud efter deras klavertramp med WiiU.

Medlem

FailTendo skulle man kunna säga...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Utvecklingen i branschen går åt större upplevelser, större ytor, mer intryck. Nintendo går åt motsatt håll och försöker krympa det.

Det är ju bra att någon gör det - man kan t ex inte köpa en ny mobil idag utan att också köpa en ryggsäck verkar det som.

edit: Man kommer nog iofs behöva ha den där ryggsäcken till Nintendon med, annars kanske man tappar alla dom där kontrollerna på massa olika ställen...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av VeZZLaN88:

Kan man spela Skyrim (SE?!?!) på den lär det ju inte vara någon budget krets i den precis. Synd att man missar öppet mål med 3DS stödet iaf, är man on the go- spelare har man ju förmodligen redan ett redigt bibliotek med 3ds spel.

Du vet att man har kunnat spela Skyrim i över 2 år på mobiler?

Medlem
Skrivet av penne:

Kommer vänta 3-4 år med att köpa. Litar inte på nintendo vad gäller spelutbud efter deras klavertramp med WiiU.

3-4 år? Då är man ju stendöd? Det finns bara nuet...

Medlem

Touchscreen och webbläsare? Ja tack!

Medlem

Vore ju sorligt om skärmen inte har touchscreen. Huvudsakligen när första iPad kom för 7 år sedan till våren och iPhone kom för 9 år sedan, om vi ska använda dom som referenser.
Switch är ju bara en glorifierad tablet i slutänden.

Medlem
Skrivet av littleboss:
Skrivet av VeZZLaN88:

Kan man spela Skyrim (SE?!?!) på den lär det ju inte vara någon budget krets i den precis. Synd att man missar öppet mål med 3DS stödet iaf, är man on the go- spelare har man ju förmodligen redan ett redigt bibliotek med 3ds spel.

Du vet att man har kunnat spela Skyrim i över 2 år på mobiler?

Antar att du missade min parantes

Medlem

WiiU: hej alla våra investerare. Vår nya konsol spelas med en stor handkontroll som även är en stor surfplatta.
FAIL.

SWITCH: Hej alla våra investerare. Glöm WiiU. Låt oss presentera vår nya konsol. Det är en stor surfplatta.

Kan förstå varför investerare är oroliga.

Medlem
Skrivet av VeZZLaN88:
Skrivet av littleboss:
Skrivet av VeZZLaN88:

Kan man spela Skyrim (SE?!?!) på den lär det ju inte vara någon budget krets i den precis. Synd att man missar öppet mål med 3DS stödet iaf, är man on the go- spelare har man ju förmodligen redan ett redigt bibliotek med 3ds spel.

Du vet att man har kunnat spela Skyrim i över 2 år på mobiler?

Antar att du missade min parantes

Nej det gjorde jag inte, men då det var en fråga och inte ett påstående så ignorerade jag den.

Ett spel som är snart 6 år gammalt, som släppts till över 10 år gamla konsoler och som fungerar på flera år gamla mobiler bekräftar knappast "lär det ju inte vara någon budget krets" utan snarare bekräftar att det precis vad det är.

Även om det nu skulle vara SE vilket jag inte tycker att det ser ut som i trailern.

Medlem

Lär nog avstå ett bra tag innan jag skaffar en Switch. Spelen försvinner inte precis och det är inte en upplevelse jag bara har en chans på mig att få uppleva. Väntar och ser hur spelutbudet ser ut, samt om man väntar en stund lär det väl komma en Switch U eller något.

Inaktiv
Skrivet av littleboss:
Skrivet av VeZZLaN88:
Skrivet av littleboss:
Skrivet av VeZZLaN88:

Kan man spela Skyrim (SE?!?!) på den lär det ju inte vara någon budget krets i den precis. Synd att man missar öppet mål med 3DS stödet iaf, är man on the go- spelare har man ju förmodligen redan ett redigt bibliotek med 3ds spel.

Du vet att man har kunnat spela Skyrim i över 2 år på mobiler?

Antar att du missade min parantes

Nej det gjorde jag inte, men då det var en fråga och inte ett påstående så ignorerade jag den.

Ett spel som är snart 6 år gammalt, som släppts till över 10 år gamla konsoler och som fungerar på flera år gamla mobiler bekräftar knappast "lär det ju inte vara någon budget krets" utan snarare bekräftar att det precis vad det är.

Även om det nu skulle vara SE vilket jag inte tycker att det ser ut som i trailern.

Vad menar du med att man kan spela Skyrim på mobiler? Länka gärna

Medlem
Skrivet av anon_119148:
Skrivet av littleboss:
Skrivet av VeZZLaN88:
Skrivet av littleboss:
Skrivet av VeZZLaN88:

Kan man spela Skyrim (SE?!?!) på den lär det ju inte vara någon budget krets i den precis. Synd att man missar öppet mål med 3DS stödet iaf, är man on the go- spelare har man ju förmodligen redan ett redigt bibliotek med 3ds spel.

Du vet att man har kunnat spela Skyrim i över 2 år på mobiler?

Antar att du missade min parantes

Nej det gjorde jag inte, men då det var en fråga och inte ett påstående så ignorerade jag den.

Ett spel som är snart 6 år gammalt, som släppts till över 10 år gamla konsoler och som fungerar på flera år gamla mobiler bekräftar knappast "lär det ju inte vara någon budget krets" utan snarare bekräftar att det precis vad det är.

Även om det nu skulle vara SE vilket jag inte tycker att det ser ut som i trailern.

Vad menar du med att man kan spela Skyrim på mobiler? Länka gärna

https://m.youtube.com/watch?v=G-CxFUoqTgs

https://m.youtube.com/watch?v=Rvdc9zUTCL0

Medlem
Skrivet av littleboss:
Skrivet av grollo_92:
Skrivet av littleboss:
Skrivet av VeZZLaN88:
Skrivet av littleboss:
Skrivet av VeZZLaN88:

Kan man spela Skyrim (SE?!?!) på den lär det ju inte vara någon budget krets i den precis. Synd att man missar öppet mål med 3DS stödet iaf, är man on the go- spelare har man ju förmodligen redan ett redigt bibliotek med 3ds spel.

Du vet att man har kunnat spela Skyrim i över 2 år på mobiler?

Antar att du missade min parantes

Nej det gjorde jag inte, men då det var en fråga och inte ett påstående så ignorerade jag den.

Ett spel som är snart 6 år gammalt, som släppts till över 10 år gamla konsoler och som fungerar på flera år gamla mobiler bekräftar knappast "lär det ju inte vara någon budget krets" utan snarare bekräftar att det precis vad det är.

Även om det nu skulle vara SE vilket jag inte tycker att det ser ut som i trailern.

Vad menar du med att man kan spela Skyrim på mobiler? Länka gärna

https://m.youtube.com/watch?v=G-CxFUoqTgs

https://m.youtube.com/watch?v=Rvdc9zUTCL0

Nu börjar vi glida lite OT men:

Länk 1: Kainy, ett program som streamar pc spelande till mobilskärm via wifi. Dvs en dator som spelet körs på

Länk 2: Android gaming: en känd bluffmakare på youtube som lurar i folk att han lirar Fallout 4, Far Cry 4, CoD Advanced Warfare (!!!) och Dying light med mera natively i 60fps på sin smartphone inkl multiplayer. Låter lite för bra för att vara sant

Hade Skyrim verkligen fungerat på androidplatformen så hade man nog hittat mer information om detta. Det hade varit en smärre revolution faktiskt. Hade ju inte suttit fel dock om det stämde

Hursom
Hoppas att vi snart får mer grädde på moset ang spec på nya switch, den verkar bli rätt intressant ändå! om man lyckas med några tyngre släpp den här gången dvs! I'm looking at you Nintendo!

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Utvecklingen i branschen går åt större upplevelser, större ytor, mer intryck. Nintendo går åt motsatt håll och försöker krympa det.

Det är en rätt så tråkig bransch om alla ska göra samma sak hela tiden

Also, fett trött på grafikhysterin. Grafiken är det enda som har gått framåt i spelutveckligen de 6 senaste åren, spelen har bara blivit dummare och tråkigare. Jag kör gärna på någon som går emot den utvecklingen då

Medlem

jag vill inte låta bitter men FZ shejpa upp er lite, allt för mycket repetition på nyheterna på sista tiden.

det är 90% repetition varje gång man ska läsa en "nyhet". aka sista meningen är en "ny formulerad text" men i början alltid någon förklaring på det som vi redan vet bla bla.

sluta!! börjar bli irriterande!

Medlem

Tror själv väldigt mycket på den här konsolen. Den löser problemet Wii U hade med att räckvidden för att spela portabelt var begränsad.
Den använder spelkassetter vilket ger den möjlighet att använda större spel (t.ex. en sådan kasset skulle kunna lagra upp till 1 TB med dagens teknik) som inte behöver installeras på konsolen, du kan dessutom ha prestanda inbyggt i kassetten (t.ex. extra ram minne).
Nvidia har varit med och byggt grafik processorn i konsolen och det verkar som om den kommer ha en ganska så saftig prestanda också. Då dom säger saker som 500 år av sammanlagd utveckling, kan mäta sig med dom senaste grafikkorten, man har dessutom tagit fram helt nya bibliotek, algoritmer m.m. för att kunna nyttja all den här kraften optimalt.
https://blogs.nvidia.com/blog/2016/10/20/nintendo-switch/

Så om den är kraftigare än PS4:an och Xbox one vet vi nog inte men den kommer definitivt vara kraftfullare än Wii U, slippa många problem andra konsoler idag lider av som 1h-4h installationstid (host xbox, host playstation) och dessutom vara fullständigt portabel så i teorin så behöver du endast denna och då har du allt du behöver vare sig du är hemma eller ute på språng.
Troligtvis kommer den kosta runt 3000 - 4000 och då har du allt du behöver medans om du vill ha en ps4 och allt som behövs till den som VR så kostar den runt 10 000 ungefär och då behöver du dessutom lägga några 1000 extra om du vill ha en konsol som du kan ta med dig också.
Ovanpå detta så har dom nog den bästa launch lineupen i någon spelkonsols historia någonsin med ett helt nytt öppen värld Zelda i täten som sägs vara 10 ggr större än skyrim.

1
Skriv svar