Hur snyggt är Skyrim Special Edition? Film ger oss svaret

Robot
Releasehästryttare
Hur snyggt är Skyrim Special Edition? Film ger oss svaret

Ser fortfarande ut som ett 5 år gammalt spel oavsett hur mycket spackel de använder

Geeks Gaming

64-bit, Bättre mod stöd, slippa slänga in ENB och det är gratis för pc... kan inte klaga^^

Va några år sedan man körde Skyrim så blir ett mycket bra tillfälle att köra genom det igen

Medlem

Hejdå ENB! Hejdå LOD moddar! Hejdå minnes crasher!

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

64-bit, Bättre mod stöd, slippa slänga in ENB och det är gratis för pc... kan inte klaga^^

Va några år sedan man körde Skyrim så blir ett mycket bra tillfälle att köra genom det igen

*Gratis om man redan har köpt Skyrim och all tillhörande DLC.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Bara tanken på att trycka in mina hundratals moddar i det här...hösten är räddad

Medlem

Hade önskat en VR edition jag : )

Medlem

Bara att vänta på att SKSE uppdateras och att väl valda moddar blir uppdaterade att fungera med special edition. Sen kan jag tänka mig att köra Special edition. Köpte dlcna när det var rea bara för att få special edition gratis

Medlem

Ser bara ett cheesy instagramfilter

Medlem

Kan inte klaga! Kommer se bra mycket bättre ut med mods också! Aberopå det! Någon som har någon aning om hur man ska ominstallera mods på lättast sätt? Eller måste man installera om helt?

Medlem
Skrivet av Sir Puffybear:

Ser bara ett cheesy instagramfilter

Sluta surfa på mobilen och skaffa en dator så slipper du det.

Medlem
Skrivet av zevile:

Kan inte klaga! Kommer se bra mycket bättre ut med mods också! Aberopå det! Någon som har någon aning om hur man ska ominstallera mods på lättast sätt? Eller måste man installera om helt?

Jag tror att du gör bäst i att installera om helt eftersom det här är en sån omfattande förändring av spelmotorn, de flesta moddar kommer antagligen inte att fungera utan en uppdatering och även rena texturmoddar kan ev. se underliga ut i och med de nya atmosfäriska effekterna.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Sir Puffybear:

Ser bara ett cheesy instagramfilter

Sluta surfa på mobilen och skaffa en dator så slipper du det.

Okey, ser ut som ett cheesy Vintagerfilter

Ambassadör
Xbox

Jag förstår fortfarande inte det roliga. Morrowind hade varit lite fränt då det ser rätt sunkigt ut och det hade varit kul att se det få nytt liv. Det här är ju bara en lång gäspning följt av "jaha?".


signatur

Jump in.

Medlem

Det är är ju exakt samma video som Bethesda visade på E3. Brukar inte klaga på sånt här, men det här känns verkligen inte som en nyhet.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Den siste idioten är inte född än

Geeks Gaming
Skrivet av StrongBad:

Det är är ju exakt samma video som Bethesda visade på E3. Brukar inte klaga på sånt här, men det här känns verkligen inte som en nyhet.

Bara första delen är samma
https://www.youtube.com/watch?v=HE6wWkmiGZQ

Medlem

Var skillnaden så stor? PS4 och Xbox One såg bara dimmigare ut...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Jag förstår fortfarande inte det roliga. Morrowind hade varit lite fränt då det ser rätt sunkigt ut och det hade varit kul att se det få nytt liv. Det här är ju bara en lång gäspning följt av "jaha?".

Många ser ju fram emot Skywind, som nu får en spelmotor anpassad för modern hårdvara. Om man skulle vara seriös med att restaurera gamla Morrowind så skulle man få göra om allt från scratch eftersom modeller, texturer, animering mm. håller så låg kvalitet.

Förstår att alla inte är intresserade men det är ganska många som aldrig har slutat spela Skyrim tack vare det enorma modutbudet som håller spelet vid liv. Den här uppgraderingen löser flera problem som modfanatiker länge har brottats med så det handlar inte bara om ögongodis.

Medlem

Hopp.. alla dessa omsläpp i spelbranchen.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Jag förstår fortfarande inte det roliga. Morrowind hade varit lite fränt då det ser rätt sunkigt ut och det hade varit kul att se det få nytt liv.

Har du sett Morrowind med MGE? Det är på vissa sätt mer avancerat än vad Skyrim SE är. Te.x har du gräs som reagerar på om du kommer i beröring med det, finns shaders som gör att vattnet intill en kant är vitare/skummigare, undervattens shader som gör att du ser solstrålar filtreras genom vattnet och syns på botten osv.. .

Här är en video jag gjorde för rätt många år sen (2011): https://www.youtube.com/watch?v=pSHDHoIN1Kc


signatur
Medlem
Skrivet av Sir Puffybear:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Sir Puffybear:

Ser bara ett cheesy instagramfilter

Sluta surfa på mobilen och skaffa en dator så slipper du det.

Okey, ser ut som ett cheesy Vintagerfilter

Made my day haha!

Medlem
Skrivet av zevile:

Kan inte klaga! Kommer se bra mycket bättre ut med mods också! Aberopå det! Någon som har någon aning om hur man ska ominstallera mods på lättast sätt? Eller måste man installera om helt?

Skyrim Special Edition lanseras som en helt ny produkt i ditt Steam bibliotek, så det blir per automatik att du börjar med en ren installation.

Medlem
Skrivet av vurt:
Skrivet av Mortaigne:

Jag förstår fortfarande inte det roliga. Morrowind hade varit lite fränt då det ser rätt sunkigt ut och det hade varit kul att se det få nytt liv.

Har du sett Morrowind med MGE? Det är på vissa sätt mer avancerat än vad Skyrim SE är. Te.x har du gräs som reagerar på om du kommer i beröring med det, finns shaders som gör att vattnet intill en kant är vitare/skummigare, undervattens shader som gör att du ser solstrålar filtreras genom vattnet och syns på botten osv.. .

Här är en video jag gjorde för rätt många år sen (2011): https://www.youtube.com/watch?v=pSHDHoIN1Kc

Fräsig avatar.

Medlem
Skrivet av virror:

Hade önskat en VR edition jag : )

Amen to that brother!
VR hade varit som klippt och skuret för skyrim.
Folk klagar gärna över denna re-release, men fytusan vad detta är välkommet!
Spelar mer än gärna om detta igen, blir inte mer episkt än såhär

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Ahris:

Om man skulle vara seriös med att restaurera gamla Morrowind så skulle man få göra om allt från scratch eftersom modeller, texturer, animering mm. håller så låg kvalitet.

Ja, och DET hade varit värt att betala för.

Skrivet av vurt:

Har du sett Morrowind med MGE? Det är på vissa sätt mer avancerat än vad Skyrim SE är. Te.x har du gräs som reagerar på om du kommer i beröring med det, finns shaders som gör att vattnet intill en kant är vitare/skummigare, undervattens shader som gör att du ser solstrålar filtreras genom vattnet och syns på botten osv.. .

Här är en video jag gjorde för rätt många år sen (2011): https://www.youtube.com/watch?v=pSHDHoIN1Kc

Åh det såg fint ut, tack för tipset!


signatur

Jump in.

Medlem

Kommer ändå modda sönder spelet som tidigare, fast med mitt nya 1070-kort så kan jag dra upp det till tusen.

Om alla duktiga Nexus-community skapare hade fått vara med och göra "The Ultimate Special Edition" för PC så hade vi fått :
Ambient Occlusion
Anisotropic Filtering
Chromatic Aberration
Contact Shadows
Depth of Field
Enable Wind-Affected Snow
Extra Streaming Distance
Lens Flare
Local Reflection Quality
Object Detail
Parallax Mapping
Particle Detail
Post FX AA
Reflection Quality
Shadow Quality
Shadow Resolution
Sharpening
Spot Shadow Count
Spot Shadow Resolution
Sub-Surface Scattering
Temporal AA
Texture Quality
Vignette
Volumetric Fog
Settings Wrap-Up
NVIDIA Dynamic Super Resolution
+ nya animationer , putsade models , allt alt allt.
Tänk er....

Medlem
Skrivet av Devan:

Ser fortfarande ut som ett 5 år gammalt spel oavsett hur mycket spackel de använder

Det är inte grafikuppdateringen i sig som är det intressanta här, utan det som är intressant är 64bit stöd. Med stöd för 64bit så kommer moddare inte att vara begränsade längre.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

64-bit, Bättre mod stöd, slippa slänga in ENB och det är gratis för pc... kan inte klaga^^

Va några år sedan man körde Skyrim så blir ett mycket bra tillfälle att köra genom det igen

"Bättre mod stöd"
Men det betyder fortfarande att ALLA mods som existerar till gamla skyrim måste skrivas om, speciellt dom som användes sig utav gamla Script Extender.
Jag håller mig till gamla tills alla essential mods har blivit omskrivna, om det någonsin händer


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

12
Skriv svar