PC fortsätter att vara den minst populära Battlefield 1-plattformen

Medlem

* Fjärde alternativet: Spelar inte battlefield 1 alls.

För min del så är jag riktigt mätt av BF just nu, så kommer vänta ett längre tag. Och jag vill först även se att Dice har bra anti-fusk system och enkla sätt att rapportera/märka fuskare på in-game

Medlem

Kommer aldrig förstå shooter spel på konsol,
kommer nog heller aldrig försöka förstå.


signatur

MattiAceGaming

Medlem

1. PC-spelarna i omröstningen här är tvärtemot hela 82% i nuläget.
2. De som klagar har rent allmänt en större benägenhet att skriva inlägg än de som är nöjda.
3. Klagomålen här är alltså inte alls representativa för totala antalet spelare.

Just saying, ni får ta det precis hur ni vill.

Medlem

Tror antalet konsolspelare jämfört med PC är högre pga konsolkulturen i USA. Fler personer i USA har konsol än en gaming PC. Om de skulle kolla Europa hur många som spelade PC kontra konsol så hade kanske PC vunnit däremot. Men detta är bara vad jag TROR.


signatur

Varför skriver ni om detta nu?

Medlem

Större konkurrens om spelarna på pc. Bara på steam finns 9000 ( eller liknande) spel. Vet inte hur många spel som finns till konsol. Men heöt klart att pc spelare har mer att välja på och därmed blir det större spridning.

Medlem

Playstatation. HAH!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Redstar:

Hoppas det publiceras siffror efter att första månaden gått också:)

Kommer att följa upp detta om några veckor.

Skrivet av Wilfer88:

Jämföra ett helfärskt spel med två spel som är flera år gamla.

Ptja, de är ju bara två av de mest populära spelen på pc, varför skulle de vara dåliga mätpunkter?


signatur
Medlem

Servrarna pallade ju inte ens trycket på PC, så hur kan man ens mäta dem då? gav upp på det under prime time då inga fordon gick att styra.

Medlem

Inte ens förvånad, efter allt skit folk fick gå igenom med Bf3/4 så förstår jag att folk drog sig för att skaffa det. Dyrt som fan var det med.

Inget konstigt allt att folk drar sig för att skaffa det.

Gen
Medlem
Skrivet av Gamer-Tompa:

Större konkurrens om spelarna på pc. Bara på steam finns 9000 ( eller liknande) spel. Vet inte hur många spel som finns till konsol. Men heöt klart att pc spelare har mer att välja på och därmed blir det större spridning.

Konsolspel är ju aldrig bakåtkompatibla så bara där har PCn en klar fördel att man kan spela i princip hur gamla spel som helst på en modern PC. Sen att det görs remakes höger och vänster bevisar bara att utvecklarna har idétorka, eller att spel var bättre förr

Avstängd

Konstigt om PC är minst fast FZ medlemmar röstade 90% på PC....

Medlem

Brukade spela BF2 på PC förr men nu tycker jag det är bekvämare att spela BF1 på ps4. Gött att spela med projektor och soffa.

Medlem
Skrivet av SebastianV:

Konstigt om PC är minst fast FZ medlemmar röstade 90% på PC....

För det första så är PC förmodligen bra mycket populärare per capita i Sverige än i jämförelsevis USA. Sedan så är FZ lite av ett PC-sida om man jämför med typ gamereactor där majoriteten är konsol fanboys som skriver skit om PC-spelare.

Medlem

Meh, spela Battlefield på konsol? Hur då?

Medlem

Själv har jag tröttnat rejält med Battlefield, då det blivit en franchise som bara mjölkas och mjölkas.

Dom första två spelen var suveränt bra, särskilt då man kunde köra med mods och skapa egna banor.
Men nuförtiden är BF bara en konsumptionsvara som man sliter och slänger och är inte ens designat för att vara långlivade spel heller.

Medlem

För min del känns det helt handikappat att spela FPS på konsol. BF1 på PC alla gånger om!

Medlem

Mer spel att välja på PC och så tror jag att siffran är annorlunda dessutom om man skulle räkna bort usa.
där många är för dumma för att ha gaming pc.
MAn ska bara lägga in skivan och trycka på start, otroligt att vissa ens klarar av detta med patchande och nya "uppdaterade" konsoler


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Det där är ett stort frågetecken för mig. Visst, jag har inte köpt det själv, än, men om/när jag gör det så kommer det såklart vara på PC. Har vi PC-spelare blivit mer svårflörtade, eller har folk faktiskt gått över till konsol?

Medlem
Skrivet av philgapin:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Kane:

Verkar rimligt. Man har ju målmedvetet från utvecklarhåll under lång tid jobbat på att fördumma spelarna och fördumma spelandet. Således är det helt i linje med vad man velat uppnå.

Verkligen och det har ju varit så under många, många år nu.
Bara det att dom i princip aldrig visar spelen eller spelar dom själva på PC visar ju lite det.

Det är helt enkelt mer bekvämt att utveckla dessa spel till konsol.

Saknar tiden för Battlefield 2.. det var bättre förr

Det var faktiskt inte bättre förr, spelade BF2 för nåt år sen, vi var ett gäng som spelade förr och skulle göra ett återbesök, men det var fan ospelbart, där snackar vi dålig nätkod. Du kommer säkert ihåg hur man var tvungen att flyga in TV missilier 3 meter bakom alla fordon för hitboxen inte hängde med, om du tänker efter

Medlem

...för att jämföra spel idag med spel förr så måste du också väga in vad det hade att slåss mot.

Med samma retorik så är ju gamla klassiska sportbilar ren skit och värdelösa idag eftersom jämfört med de tekniska vidunder som finns idag förlorar på alla nivåer. De var bäst då och erbjöd banbrytande teknik för sin tid. Precis som en del spel. Döm det efter vad det var, inte vad det är.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Laymachine:
Skrivet av philgapin:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Kane:

Verkar rimligt. Man har ju målmedvetet från utvecklarhåll under lång tid jobbat på att fördumma spelarna och fördumma spelandet. Således är det helt i linje med vad man velat uppnå.

Verkligen och det har ju varit så under många, många år nu.
Bara det att dom i princip aldrig visar spelen eller spelar dom själva på PC visar ju lite det.

Det är helt enkelt mer bekvämt att utveckla dessa spel till konsol.

Saknar tiden för Battlefield 2.. det var bättre förr

Det var faktiskt inte bättre förr, spelade BF2 för nåt år sen, vi var ett gäng som spelade förr och skulle göra ett återbesök, men det var fan ospelbart, där snackar vi dålig nätkod. Du kommer säkert ihåg hur man var tvungen att flyga in TV missilier 3 meter bakom alla fordon för hitboxen inte hängde med, om du tänker efter

Hahaha det hade jag helt glömt xD så går det när man tar på sig bostalgibrillorna minns när man lirade det med polarna, blev sugen nu men förmodligen dåligt med folk som spelar det efter ea lagt ner servrarna :/ ajja gamla bf spelen var alla speciella för mig även om de hade sina stora brister. Bunny-hopping med C4 och dåliga hitboxar xD ah det va tider det!

Medlem
Skrivet av zumo:

Meh, spela Battlefield på konsol? Hur då?

Ja,det som behövs är bara att du har fingrar och händer.....

Medlem
Skrivet av PixelNoise:
Skrivet av zumo:

Meh, spela Battlefield på konsol? Hur då?

Ja,det som behövs är bara att du har fingrar och händer.....

Que?

Medlem
Skrivet av zumo:
Skrivet av PixelNoise:
Skrivet av zumo:

Meh, spela Battlefield på konsol? Hur då?

Ja,det som behövs är bara att du har fingrar och händer.....

Que?

Precis....

12
Skriv svar