Lägg ut! Lägg ut! Här är Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av matnojje:
Skrivet av Albin Gädda:

Vet inte vad jag ska tro. Gillar att den är lika smidig att ta med sig som att koppla in i tv:n, ungefär som med Nvidia Shield-plattan. Är dock en aning orolig över prestandan.

Jag har Sheild Tv här hemma som bygge på tegra x1 och den funkar bra, kör Borderlands 2 utan problem och NX använder nog ett nyare chip.

Jo men borderlands 2 körde jag på min förra dator i 1080 med 60fps, och den var 9år gammal förra året. Om denna endast ligger i typ xbox one eller ps4 prestanda tror jag inte det kommer gå mycket bättre än någonstans mellan Wii U och Gamecube.

Inaktiv
Skrivet av Buzted:

Är det bara jag eller kördes Zelda i extremt låg fps på den handhålla enheten? (0:40 i klippet)

Det gjorde den, märkte det också.

Medlem

Nintendo är körda.

Medlem
Skrivet av Struggle:

Tyvärr väldigt skeptisk....

Med tanke på hur Mobilmarknaden utvecklas och tex Google Dream etc, hur Switch ska stå sig på marknaden.

Det är svårt det här med handhållna ideér, PSP Vita har redan bevisat att de är på sista andetagen. Vist hybrid, men varför inte istället då lansera fulltryck på hemma system, för det är faktiskt där folk vill uppleva storskaliga Zelda och Super Mario upplevelser, i vardagsrummen. Mobilerna äger redan marknaderna för handhållet.

Till och med Nintendo själva ger ju sig in där för dom ser pengar på det, Mario till iPhone? Känns lite tvivelsamt, som dom inte riktigt tror på sin egna idé.

Det återstår specs och annan information och det är fortfarande tidigt, men om det här är det som dom varit så hemlighetsfulla över och detta är det som ska blåsa mig av stolen efter Wii U, jag är inte imponerad än tyvärr.

Mobiler må dominera på sitt sätt, men jag personligen gillar inte mobilspel. Varför? Kassa kontroller och få vettiga spel.
Har funderat på ett 3DS, men det här kanske blir ett alternativ.

Medlem
Skrivet av Nightswipe:
Skrivet av brandter:
Skrivet av Bojkott:

Ser ut som att Nintendo får stöd från spelbranschen igen

http://oyster.ignimgs.com/wordpress/stg.ign.com/2016/10/NX_Pa...

Skönt att de har stöd ifrån Konami, de kommer visa vägen för alla andra företag...

Hade någon sorts samling av Castlevaniaspel släppts hade jag inte klagat.

Vad ska man med det till? Kan vi inte få nya bra castlevania spel istället? Och ja, jag vet, jag svarade själv på den frågan.

Medlem
Skrivet av Eight08:

Nintendo är körda.

Ok

Medlem
Skrivet av Buzted:

Är det bara jag eller kördes Zelda i extremt låg fps på den handhålla enheten? (0:40 i klippet)

Misstänker som någon annan sa att det är för att spara batteri.
Men skönt isf att de är öppna med det. Hellre det än ytterliga ett i ledet av "ZOMG! Företag X LJUGER i sina hypevideos! "

k3m
Medlem

jag kan säga det rakt ut. det här kan gå hur som helst. Se bara på kommentarerna i tråden... själv är jag riktigt sugen, samtidigt känner jag, vilken onödig grej. jag tror jag kommer köpa en, om priset är rätt. jag är säker på att priset kommer avgöra ett köp för mig...

Moderator | Testpilot

Konsolen ser ju cool ut och sådär, men tvekar att jag kommer använda den för ändamålet.

Lär nog bara sitta med den hemma och gejma som vanligt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Får väl se om det är nåt drag i Nintento Switch. Tänker inte spela Skyrim i något sämre än 1080 + 60FPS iaf Man kan ju alltid hoppas på att den förbryllar nu när föregångarna varit en svag hårdvaru historia.

Skrivet av Gaara:

Plocka isär mojängen till 3delar som alla måste ha egna batterier?
Ganska coolt men jobbigt om batteritiden är dålig.

upplandningsbart i alla 3 delar som laddas när dockad?!?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Hmmm. Tycker det mer känns som att skärmen är ett tillbehör... Känns väldigt gimmickigt!

Medlem

Ett givet köp! Förbokade precis en Switch

Medlem

Shit! Den ser ut att bli ganska dyr för att vara Nintendo:
https://www.inet.se/produkt/6609262/nintendo-switch#merinfo

Jag skulle vilja se lite prestandajämförelser mellan Switch, Wii U PS4 och Xbox One innan jag funderar på att köpa.

Medlem
Medlem

När jag lästa artikeln och såg bilderna kändes som Nintendo R.I.P ungefär. Nu är det ute med det anrika företaget. Men sen när jag såg videon blev jag riktigt sugen på en faktiskt! Inte varit så här sugen på Nintendo sen tonåren! Men frågan är om man blir för osocial, ytterligare en spelmojäng för en själv och ungarna är inte precis det vårt hem behöver.

Medlem

Kommer köpa två. En till frugan och en som man kan ha med på jobbresor. Många år sen man slutade att köpa xbox/ps då pc:n tillfredsställer behoven för sådana spel.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Åh fy fan vad hypad jag blev nu! Ser ut som att både Zelda och Mario blir launch-titlar

inte bara det, såg ut som en uppföljare till Mario 64!!!!!!!

Moderator | Testpilot
Skrivet av John.Blund:

Shit! Den ser ut att bli ganska dyr för att vara Nintendo:
https://www.inet.se/produkt/6609262/nintendo-switch#merinfo

Jag skulle vilja se lite prestandajämförelser mellan Switch, Wii U PS4 och Xbox One innan jag funderar på att köpa.

Det är ju dock bara ett placeholder pris Garanterat att ingen vet priset på den ännu.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot

Bara jag som tycker högersidan ser jobbig ut? Att spaken är precis under A B X Y får det se ut som att den kommer vara i vägen.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Kommer de utvecklare/utgivare som står med på listan även släppa nya spel eller bara remakes av gamla? Hänger väl på hårdvaran antar jag. Hoppas de lagt mer resurser där denna gång

Medlem
Skrivet av John.Blund:

Jag skulle vilja se lite prestandajämförelser mellan Switch, Wii U PS4 och Xbox One innan jag funderar på att köpa.

Finns ingen anledning att jämföra med dessa då denna är inte en riktigt konsol, det är i princip en tablett med liknande hårdvara som t.ex. Google Pixel C.

Medlem
Skrivet av John.Blund:

Shit! Den ser ut att bli ganska dyr för att vara Nintendo:
https://www.inet.se/produkt/6609262/nintendo-switch#merinfo

Troligtvis är priset bara en place holder från Inet för att kunna ta emot förbokningar. De har troligtvis inget bekräftat pris och därför tar de i rejält för att slippa höja priset för de som förbokar tidigt, när Nintendo väl bekräftar ett svenskt pris.

Inaktiv

Frågan är bara vad slutpriset hamnar på. Jag har väldigt svårt att se mig själv betala mer än 3000 spänn för den där apparaten även om den ser kul ut.

Medlem

Svaret på frågan är "Ja".


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Frågan är bara vad slutpriset hamnar på. Jag har väldigt svårt att se mig själv betala mer än 3000 spänn för den där apparaten även om den ser kul ut.

Det är nog många som tänker så, samt är det nog många som inte riktigt kommer fatta grejen med den. "Men jag har ju redan en konsol/dator och telefon. Vad ska jag skaffa den här extra prylen för?"

Kanske om folk inser att man också kan lira spel som Skyrim, dock då till vilket pris. Undrar hur batteritiden ser ut på den och hur bra upplevelse man får när man lirar mer krävande spel. Är skeptisk.

Kan nog mycket väl bli Nintendos sista konsol.

Medlem
Skrivet av maucau:

Det är kanske hela poängen, att sälja bra till kidsen. Hur har du missat att barn vart deras målgrupp sen 70-talet?

Knappast. Jag får anta att du är lite naiv och te.x inte förstår japansk kultur. Gissar även att du tror att "tecknat" alltid är något som är gjort för barn. Tråkigt att vissa inte kommit längre.


signatur
Medlem

Jag förutsätter att det sitter extra hårdvara i dockan (eftersom den är såpass stor), så man kan köra 1080p 60fps på TVn, sen dras upplösning och effekter ner när man vill köra bärbart för att spara på batteriet.


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

phi
Medlem

Alldeles för plottrigt, för många moment och det känns bara som en enda rörig gimmick.

Får känslan "vi ska vara allt på en och samma gång och alla ska med!" över den.

Tack för kaffet Nintendo. För min del får ni gärna lägga er i graven och ta gärna med er den där feta rörmokaren också.

Medlem

Typ en iPad. Med knappar. Blir troligen ett köp. Förutsatt att batteriet är bra. Skulle inte hata om alla klassiska spel från Nintendo kunde spelas på den också. A Link to the past på bussen <3


signatur

PSN: MrOakenborn

Skriv svar