Lägg ut! Lägg ut! Här är Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av Albin Gädda:

Vet inte vad jag ska tro. Gillar att den är lika smidig att ta med sig som att koppla in i tv:n, ungefär som med Nvidia Shield-plattan. Är dock en aning orolig över prestandan.

Jag har Sheild Tv här hemma som bygge på tegra x1 och den funkar bra, kör Borderlands 2 utan problem och NX använder nog ett nyare chip.

Medlem
Skrivet av kallenalle:

Hade varit kul om man kunde spela pokemon spelen från DS/3DS. Detta är ju vad alla hoppades Wii U skulle ha blivit.

Det hoppas jag också på, men jag ser åtminstone två problem

1. Pokémon-spelen till DS/3DS använder den andra skärmen rätt mycket (speciellt XYORAS med Super Training och Amie), men Switch har bara en skärm. Dessutom visades inte touch alls i videon vilket man tycker att de skulle ha påpekat.
2. Game Freak nämns inte i listan över partners.


signatur

1700X | NH-D15 | GTX 1070 Ti Strix | 16GB DDR4 | 500GB SSD | 2TB HDD

Medlem
Skrivet av anon_1418:

Tror det blir ett köp för mig, men hade gärna sett Metriod vid release faktiskt, det va länge sedan jag spelade ett vettigt metriod och det är dags nu!

- Ge mig Metriod och Nintendo äger mig igen..

Ok tar du Metriod så tar jag Metroid

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Ser ut som att Nintendo får stöd från spelbranschen igen

http://oyster.ignimgs.com/wordpress/stg.ign.com/2016/10/NX_Pa...

Skönt att de har stöd ifrån Konami, de kommer visa vägen för alla andra företag...

Medlem

Fick spontant flashbacks till:

Medlem

Framtiden är här, en surfplatta med handtag! Hoppas det blir bättre än vad cyniska jag tror. ☺️

Medlem

Kan någon förklara för mig hur den kan vara så liten men ändå är kapabel till att driva "tunga" spel? Jag menar, är inte PS4 och Xbox One jättetjocka för att de behöver allt det utrymmet för all teknik på insidan?


signatur

Everybody needs help.

Ambassadör
Xbox

Det där kändes splittrat. Fick också 90-tals vibbar av alltihop.
Kass namn också för övrigt. Nä Nintendo börjar likna något som krängs på tv-shop.


signatur

Jump in.

Medlem

Alltså, tycker detta verkar som en intressant konsol. Men inget som egentligen skulle få mig att inte välja den över PS eller Xbox.

För mig har Nintendo/Wii stora styrka varit just rörelse och gemenskaphets delen. Det är förbannat roligt att kunna samlas en större mängd folk och tävla i typ Wii Sports och det är ett såntdär spel alla kan bara spela utan någon tidigare erfarenhet.

Saknade det redan på WiiU, fast de kanske är väldigt få som känner så.

Medlem

Inget nytt med det här direkt.

Nvidia Shield 2 med nintendospel.
Wikipad
JXD S7800
o.s.v.

Lägg till en hdmi kabel och en blåtandshandkontroll bara.

Medlem

"Kanske?" är min spontana reaktion, förstår varken "flopp" eller "givet köp"-lägren. Jag är idel öra och vill veta mer.

ELF
Medlem

Avvaktar och ser vad det kommer att komma för spel. Men det är banne mig inte omöjligt att detta blir första konsolen jag köper sedan första Xboxet.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

En multikosol! Ser riktig coolt ut måste jag säga. Det som slår mig genom reklamen är dock mest hur det inte är meningen att vi ska släppa skärmen med ögonen, vad vi än gör. Marknadsför gärna ett VR-headset med det där så är ju avskärmningen total

Geeks Gaming

Ignorera mig. Bara passerar.

Medlem

Som PC-spelare är det här en konsol som jag faktiskt skulle kunna tänka mig att köpa.

Medlem
Skrivet av Zainter:

Första gången sedan super Nintendo som jag känner! Damn Nintendo nu är ni på rätt spår!

Eller hur! Jag fick precis samma känsla. Fan dom är inte så dumma ändå

Medlem

Ingen bryr sig om specs just nu. Vi vill ha kul spel och att nintendo nu har third party stöd betyder inget ... jag vill snarare vet hur dom som tackade nej resonerade. Vad betyder det att gå ut och säga "nä vi tänker inte släppa spel till nintendo" ... rent konkret innebär det att vi kan få låg spec battlefield 1 till nintendo switch .. någon sugen?

Swtich ska alltså konkurera med nytt xbox, nytt ps4 och VR i alla dess former samt med mobiltelefoner ... lycka till.

Mitt förslag till nintendo är > gå all in och kör endast mjukvara. Om ni hade lagt hälften så mycket tid på att göra kul spel som värdelös hårdvara så hade ni varit en relevant aktör ... nu väntar omvärlden endast på när ni släpper Zelda till övriga plattformer.

It´s going to fail.

Medlem

Vad hände med det helt revolutionerande nya sättet att spela på som nintendo pratat om? Ser inget som inte redan finns i liknande former (nvidia shield tablet t. ex). För övrigt intressant att Skyrim är portat till ARM arkitekturen(då kanske det dyker upp till mobiler och surfplattor också), dock lär väl inte tegra kunna lira remastered utgåvan utan det handlar nog om orginal versionen. Tråkigt för övrigt att utveckligen ska hållas tillbaka igen då switch snarare har prestanda i klass med wiiu än ps4 (eller varför inte ps4 pro)

Medlem

Lägg ner! Lägg ner! Skämt åsido, jag vet inte... vad kan NS som inte min mobil redan kan erbjuda? Kanske passar en viss målgrupp. Jag tillhör nog inte den...

Medlem

Roliga med Nintendo är att dom faktiskt vågar göra nåt nytt varje gång medans dom andra vara ångar på

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Ser ut som att Nintendo får stöd från spelbranschen igen

http://oyster.ignimgs.com/wordpress/stg.ign.com/2016/10/NX_Pa...

Portable Remasters incoming!

Medlem

Det här är troligen det mest gimmickiga och dummaste Nintendo har gjort. En portabel konsoll? Kommer vara ett mindre mirakel om man kan köra Xbox360-spel på den.

Medlem

Perfekt, de tar det absolut bästa med wiiu.

Medlem

Känns som en Nvidia Shield 2.0.

Men jag förstår varför de skulle vilja kopiera den, den sålde ju som smör i solsken...

twm
Medlem

"..Trying to have a good time..."
Ja, de kan ju försöka ha roligt med den där lilla kontrollen

Medlem

Äntligen en surfplatta jag kan se nytta av!

Som PC MasterRace är detta en utmärkt GameBoy MasterRace klonsol som kommer vara lättsåld för frugan. Roliga familje spel, billig, lätt att ta med sig te polaren, barnvänlig....

Jag tror Nintendo valt sin publik, precis som de gjorde med Wii. Bara att nu för tiden är man den publiken (vart grov besviken på Wii launch). Perfekt!

Nu blir det ingen ps4 pro iaf, den saken är klar. PSVR verkar inte riktigt palla med vad den borde, och sedan så spelar jag resten på PC iaf.

Tråkigt för soffgamers dock som vill ha mer konkurens och spel i prestanda klass, speciellt nu när SONY och MS ska börja släppa upgrade packs vart annat år så man lika gärna kan köra PC iaf....

/end rant från en bitter PS4 ägare som kommer gå tillbaka till PCmasterRace + Nintendo "för familjens skull".

Stabs taken, bring it!

Medlem

Trodde det skulle vara mycket värre, så jag är försiktigt positiv.
https://blogs.nvidia.com/blog/2016/10/20/nintendo-switch/

Medlem

Alltså... nvidia tegra, ni inser att det är mobilteknik? Kommer vara samma som att spela mobilspel på en samsung galaxy s5 :/


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av brandter:
Skrivet av Bojkott:

Ser ut som att Nintendo får stöd från spelbranschen igen

http://oyster.ignimgs.com/wordpress/stg.ign.com/2016/10/NX_Pa...

Skönt att de har stöd ifrån Konami, de kommer visa vägen för alla andra företag...

Hade någon sorts samling av Castlevaniaspel släppts hade jag inte klagat.

Medlem

Det här kommer bli flopp........

Skriv svar