PC den minst populära Battlefield 1-plattformen just nu

Robot
PC den minst populära Battlefield 1-plattformen just nu
Medlem
PC den minst populära Battlefield 1-plattformen just nu

EA tackar och bugar

Medlem

Tro så fan det kostar ju 800 spänn typ för att spela några dagar tidigare på pc.

Medlem

Imponerande att det finns så många som står ut att spela FPS på konsol.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Nomman:

Imponerande att det finns så många som står ut att spela FPS på konsol.

Det går alldeles utmärkt om man kan koordinera tummarnas och övriga fingrars rörelser med varandra.

Medlem
Skrivet av Nomman:

Imponerande att det finns så många som står ut att spela FPS på konsol.

Det är inga problem alls, lira 98% av alla mina pc-spel med handkontroll från soffan också


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Nomman:

Imponerande att det finns så många som står ut att spela FPS på konsol.

Det är inga problem alls, lira 98% av alla mina pc-spel med handkontroll från soffan också

Jösses amalia! Du har magiska fingrar!

För egen del hade jag svårt att ta mig igenom Until Dawn med handkontroll.. och det är ju i det närmaste ett "Peka och klicka"-spel. Man får väl anta att det ligger något i det där gamla uttrycket "övning ger färdighet" xD


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av rigge:

Tro så fan det kostar ju 800 spänn typ för att spela några dagar tidigare på pc.

Som artikeln nämner, så är prisskillnaden större på PC. (Var argumentet "det är billigare på konsol" kommer in vid valet av plattform vet jag inte, men det är en annan sak.)

Själv så förundras jag över att det är så poppis med FPS på konsol. Den stela styrningen borde skrämma iväg folk, men det går tydligen hem.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Enda anledningen för mig är för det är på Origin. Den klienten så hemskt dålig. Och många har problem med att äns få den fungera. Så lär aldrig spela nåt mer battlefield spel, om dom inte fixar sin client.

Medlem

Jag väntar på min gmg key.

Medlem

Helt sjukt att folk betalar för att få spela tidigare. Folk förstör spel industrin genom att betala.

Fast å andra sidan så vet man i förväg om spelet är trasigt eller inte.

Medlem

Jag har spelat en hel del fps på konsol.
bf jag spelat är bad company 1 som fungerade hyffsat bra.
Bf3 och bf4 kändes handikappat på konsol.
Kanske berodde på att jag spelade dom på pc också.
Konsolversionerna led av fler saker än bara kontrollen, gissar det är samma på bf1


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Har själv tänkt köpa spelet. Men tycker prislappen är lite väl saftig..
Sedan lägger jag hellre pengarna på att uppgradera datorn med nytt grafikkort först.

Medlem

Kändes bättre att betala 40 iställer för 300 extra för att lira tidigare. Hinner ändå inte bränna 10 timmar innan fredag.

Medlem

Avvaktar nog ett par månader tills priset har gått ner och buggarna fixade.

Medlem
Skrivet av Nomman:

Imponerande att det finns så många som står ut att spela FPS på konsol.

Spelade bf1 under betan på ps4 och det gick helt ok.
Anledningen till att jag spela på ps4 var för att jag ville lira med en polare som nyss flyttat och han hade inte fått över sin datorn än.

Det känns ju som att dom har förbättrat thumbsticksen på båda konsolerna sen förra generationen. Har för mig att jag läst att dom gjort mindre deadzones och liknande, och det känns, vet på tidigare konsoler när man försökte bara flytta siktet typ nån mm och den kunde flytta sig typ 2cm ist. Är enklare att finjustera när man siktar än vad det tidigare varit.
Många spel den här genrationen har även mkt mer inställningar så man kan bättre justera och hitta det som känns bäst.

Men som vanligt när man spelar fps på konsol så är det oftast enklast att ha rätt höjd på siktet och strafea för att få siktet på fienden, vilket är lite svårt att vänja sig vid.

Föredrar att spela på pc, precisionen går inte att match.
Men känns inte lika hemskt att lira fps på konsol längre imo.

Men är rätt skönt att lira onlinespel på konsol med och veta att alla har väldigt liknande förutsättningar, ingen som sitter och spelar med högre fps och har mer hz på skärmen och liknande

Medlem

Funderar på att köpa ett fysiskt ex av BF1 till PC då det är lite billigare. Är det någon som vet om man kommer behöva ha skivan i hela tiden? Eller är det som med Fallout 4 där man mer eller mindre bara fick en download code tro?

Medlem
Skrivet av rigge:

Tro så fan det kostar ju 800 spänn typ för att spela några dagar tidigare på pc.

Kostar det inte lika mycket extra på konsoller?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Ha. Undra varför.

KoP
Medlem
Skrivet av Nomman:

Imponerande att det finns så många som står ut att spela FPS på konsol.

Skillz.

Det är lika lätt som att knyta skorna när man väl lärt sig.

Medlem

Jag låter de otåliga och lättlurade buggtesta spelet först innan jag köper det.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Kände heller inte för att betala närmare 800kr för att få spela lite tidigare och få några fjantiga skins/dogtag... det motiverar inte mig iallafall.
Förbokat från spelbutiken och får ändå några bonusmaterial runt 400kr

Medlem

Jag är mest förvånad över att så många spelar spelet över huvud taget, det ser ju bara ut som en tråkig reskin. Kan de inte gå tillbaka mot Battlefield 2 stuket istället? Det var mycket roligare rent mekaniskt talat.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Jag tror det beror på att de som spelar på PC arbetar på veckodagar.

Medlem

Om man inte är superseriös så är det bara skönt med kontroll. Det skapar ett handikapp så att man inte behöver stressa över hur bra man spelar. Då kan man slappna av o köra lite mer casual. Vilket även gör matcherna roligare istället för alla ADHD-twitch-180-HS-PC-Master-Race-sessioner på PC'n.

Medlem

Blir nog BF1 på PS4. Dels inga fuskare, dels kommer jag köpa PS4 Pro(som kommer utprestera min dator).

Sen spelar jag bara Hardcore, och vill inte att det ska bli som med BF4 på PC. Ett par månader efter launch och om man inte har season pass är det fan inga spelare på PC Hardcore Conquest....

Ser också ut som att DICE har lyckats pressa ut extremt mycket ur konsolerna!

Medlem

Xbox Master Race.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Nomman:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Nomman:

Imponerande att det finns så många som står ut att spela FPS på konsol.

Det är inga problem alls, lira 98% av alla mina pc-spel med handkontroll från soffan också

Jösses amalia! Du har magiska fingrar!

För egen del hade jag svårt att ta mig igenom Until Dawn med handkontroll.. och det är ju i det närmaste ett "Peka och klicka"-spel. Man får väl anta att det ligger något i det där gamla uttrycket "övning ger färdighet" xD

Säg inget till andra scrubbs nu men du kan faktiskt koppla in mus och tangentbord i din konsol (iaf PS4). Shhh!

Medlem
Skrivet av NympH:

Jag låter de otåliga och lättlurade buggtesta spelet först innan jag köper det.

Du ränner ju ändå bara runt med sniper så du testar inte så mkt då. Mest vart på bergstopparna man kan campa :DDDDDDDDDDDDDDDD


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Nomman:

Imponerande att det finns så många som står ut att spela FPS på konsol.

Det är inga problem alls, lira 98% av alla mina pc-spel med handkontroll från soffan också

1v1 me noob

123
Skriv svar