Fuskare svinar redan runt i Battlefield 1

Medlem
Skrivet av huklen:

Varför implementerar vi inte ett globalt "social security nr"-system? Du kan bara registrera 1 konto på ditt personnummer, blir det bannat i ett spel så kan du inte köpa ett nytt konto igen.

Säljer dom säkert mycket sämre om dom skulle kört via något sådant men bra ide

Medlem

Förstår inte varför man vill fuska.
Är det att trolla andra, få hög lvl och poäng eller tycker det är kul att vinna(fast oärligt)?

Medlem

Mina tio timmar är snart slut och tack och lov så har jag inte stött på någon hackare ännu.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Känner mig stolt då jag är kass, så varje gång någon har fuskat för att vinna över mig så måste den vara sämre än mig. Alltså är jag bara näst sämst.

Medlem

för övrigt är sony skit och jag ska aldrig mer köpa en sony produkt

Medlem
Skrivet av windowmaker:

Folk som fuskar är väl killar som enbart spelade Doom i godmode när det begav sig och har nada skillz och tålamod .

Man kan tycka att det är märkligt att OM man nu ska fuska, varför då göra det så uppenbart och vinna med överdrivet positiv K/D.

Njaa, dock i Quake II då jag inte visste att man aimade med musen 8 år gammal

Medlem

Vad hände med hårdvaru ban? Fanns inte det i Battle eye ett tag? Eller finns det kvar?

Det vore väl det bästa då man blir tvungen att köpa ny hårdvara för att kunna spela igen. Eller gick det att komma runt detta?


signatur

- Wiiga -

Medlem

Är nån verkligen förvånad? Dice mothugg mot fuskare är ett jävla massa spel för galleriet och sen "dumma dej nu nollar vi dina stats" som resultat OM nåt sker.

Dice har inget intresse av att motverka fuskarna hur mycket de än öppet och ogenerat ljuger om det. Ville man verkligen så skulle man göra det. Man skulle börja banna och banna i gamla och framtida spel. Göra det obekvämt för svinen så det kostar tid och pengar men nej, det vill och gör man inte. Dra själv slutsatserna.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Folk som driver dedikerade servrar kan väl banna folk?

Sen har dom väl anticheat med, så att det känns som det inte borde vara för allvarligt problem, fuskare kmr alltid finnas.

Medlem

Hmm, ser verkligen jättekul ut att fuska...

Medlem
Skrivet av Voorhees:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Remus:

Kommer DEFINITIVT avvakta tills PC recensioner kommer. Hatar fuskare. Nolltolerans. Läser dessutom på IGN flera folk som har problem med skit låg fps till PC och de har dubbla GTX 970 och annat smaskigt.

Tänker inte betala för en beta som håller igång i över ett år!

Själv sitter jag med ett (inte två) GTX 970 och har inga som helst problem med FPS:en på höga inställningar. Tvärtom flyter allt på helt felfritt.

Kör med 960 och de flyter på här riktigt bra på högsta.

¨"Flyter på bra" "inga som helst problem med fps" och någon tidigare säger "fin fps". Det här betyder ingenting, det enda som spelar roll är siffror. Även om jag kallar 30 fps "willy-wonka fin bra jättesöt fps" så är det en helt meningslös kommentar.

Medlem

Tja.. det gäller ju att "git gud" innan release.


signatur

Miner, don´t shoot!

Medlem

Klipp fibern genom Östersjön...


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av xorpen:
Skrivet av Voorhees:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Remus:

Kommer DEFINITIVT avvakta tills PC recensioner kommer. Hatar fuskare. Nolltolerans. Läser dessutom på IGN flera folk som har problem med skit låg fps till PC och de har dubbla GTX 970 och annat smaskigt.

Tänker inte betala för en beta som håller igång i över ett år!

Själv sitter jag med ett (inte två) GTX 970 och har inga som helst problem med FPS:en på höga inställningar. Tvärtom flyter allt på helt felfritt.

Kör med 960 och de flyter på här riktigt bra på högsta.

¨"Flyter på bra" "inga som helst problem med fps" och någon tidigare säger "fin fps". Det här betyder ingenting, det enda som spelar roll är siffror. Även om jag kallar 30 fps "willy-wonka fin bra jättesöt fps" så är det en helt meningslös kommentar.

60fps stadigt, dippar till 50-55 vid mycket rök. Hade det inte räckt med en enkel "Hur hög FPS fick ni?".

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av xorpen:
Skrivet av Voorhees:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Remus:

Kommer DEFINITIVT avvakta tills PC recensioner kommer. Hatar fuskare. Nolltolerans. Läser dessutom på IGN flera folk som har problem med skit låg fps till PC och de har dubbla GTX 970 och annat smaskigt.

Tänker inte betala för en beta som håller igång i över ett år!

Själv sitter jag med ett (inte två) GTX 970 och har inga som helst problem med FPS:en på höga inställningar. Tvärtom flyter allt på helt felfritt.

Kör med 960 och de flyter på här riktigt bra på högsta.

¨"Flyter på bra" "inga som helst problem med fps" och någon tidigare säger "fin fps". Det här betyder ingenting, det enda som spelar roll är siffror. Även om jag kallar 30 fps "willy-wonka fin bra jättesöt fps" så är det en helt meningslös kommentar.

Det betyder att jag ligger stadigt på 60 fps. Skärmen är låst till 60. Fan människa, lite fingertoppskänsla får du väl ha.

Medlem

Fyfan för fuskare! Hoppas dom har nått rejält jävla anticheat på gång som kommer med färdiga spelet!
Gillar spel som kastar in fuskare på en "fängelse-server" där dom bara möter andra fuskare

Medlem
Skrivet av windowmaker:

Folk som fuskar är väl killar som enbart spelade Doom i godmode när det begav sig och har nada skillz och tålamod .

Man kan tycka att det är märkligt att OM man nu ska fuska, varför då göra det så uppenbart och vinna med överdrivet positiv K/D.

Majoriteten var nog inte födda när doom släpptes. De som där emot var födda då har väl inte sett sin pillevink få någon action sedan doom släpptes.

Medlem
Skrivet av disinfect:

Föredrar att spela mot fuskare så att jag får en utmaning.

If not troll, länka din battlelog pls

Medlem
Skrivet av delli:
Skrivet av huklen:

Varför implementerar vi inte ett globalt "social security nr"-system? Du kan bara registrera 1 konto på ditt personnummer, blir det bannat i ett spel så kan du inte köpa ett nytt konto igen.

Säljer dom säkert mycket sämre om dom skulle kört via något sådant men bra ide

Absolut, men man skulle spara enorma summor om man slipper jaga fuskare hela tiden också

Medlem
Skrivet av Remus:

Kommer DEFINITIVT avvakta tills PC recensioner kommer. Hatar fuskare. Nolltolerans. Läser dessutom på IGN flera folk som har problem med skit låg fps till PC och de har dubbla GTX 970 och annat smaskigt.

Tänker inte betala för en beta som håller igång i över ett år!

Har stabila 80-100 fps allt på ultra i dx12. Min setup är gtx 1070 asus z170 pro gaming moderkort Intel core i7 6700k skylake 16gb ram. Märker ingen skit låg fps :/

Medlem

Eller om man vill spela bf1 utan fusk då är det ju ps4 eller xbox

Medlem
Skrivet av Nightman76:

Eller om man vill spela bf1 utan fusk då är det ju ps4 eller xbox

Nja, skulle det bara vara xbox one eller ps4 så avstår man hellre.
Jag påstår inte att fps inte funkar på konsol men bf känns alldeles för "pc" gameplay.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av disinfect:

Föredrar att spela mot fuskare så att jag får en utmaning.

Samma här, pallar inte att spela mot folk som inte fuskar!


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Jävla nollor


signatur

MattiAceGaming

Medlem

Fattar inte hur man kan märka av fusk när det är sånt virrvarr av händelser och intryck

Medlem

Haha, visste att det här skulle röra upp känslor. Tycker inte man stöter på fuskare tillräckligt ofta för att det ska vara värt att ens bli så upprörd. Tror dessutom många uppfattar det som mer fuskare än vad det verkligen är. Är nog mer dålig nätkod, folk som spelar för mycket etc. Än något.

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av ForrestFox:

hm,, blir nog inget köp för min del, orkar inte med fuskare och det finns väl troligtvis inget smidigt system för att rapportera fuskare på heller som vanligt

Jag har ~400 timmars speltid i Battlefield 4, och jag har nog bara stött på 4-5 fuskare på den tiden. Det blev mer vanligt när Battlefield 4 släppte någon slags trial så att man kunde skapa nya konton och spela vidare utan större förlust, men nu har fuskandet lugnat ner sig igen.

Knappat jag vill erkänna hur många timmar jag har men jag har 1500 timmar i bf4 och har stött på många fuskare, svårt att säga hur många men säkert 40-50 st. Jag anmäler alltid och så sparar jag deras profil som bokmärke. Går man tillbaks och kollar i efterhand så är faktiskt många av dom bannade så visst jobbar de på det men det tar tyvärr ganska lång tid från anmälan till banning.

Sen spelar jag en hel del i tanks och då märker man inte av fuskare på samma sätt som när man springer till fots. Tror faktiskt det är fler fuskare än vad folk allmänt tror. Exempelvis en smart fuskare som kör wallhack är ju i stort sett omöjlig att upptäcka. Han får bra score och verkar ha bra "gamesense".. om han är smart fuskare dvs


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Eftersom det bygger på samma motor som SW:B, där det dräller av folk som fuskar, så förstår jag inte hur folk kan bli förvånade av att det redan fuskas i BF1.
Pratade med en av utvecklarna på DICE om just detta under Star Wars Celebration London i sommar, och allt han kunde säga om det var "anmäl, och om möjligt, spela in och lägg på Youtube och skicka oss länken." Tog upp att vi var flera spelare som hade anmält samma person i över 1 månad, men han körde glatt på med aimbot. Svaret? "Ja, sånt är beklaglig, men fortsätt anmäla."


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem
Skrivet av huklen:

Varför implementerar vi inte ett globalt "social security nr"-system? Du kan bara registrera 1 konto på ditt personnummer, blir det bannat i ett spel så kan du inte köpa ett nytt konto igen.

Helt riktigt, då kanske vi skulle få ett slut på dårskapen! Fattar inte poängen med att fuska alls. En sak om ett spel är buggat vid nått tillfälle , Exp, man komr inte loss för att man har fastnat på en osynlig pryl. Då kanske man kan kringgå den med ett fusk. Thats it.

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

Folk som driver dedikerade servrar kan väl banna folk?

Sen har dom väl anticheat med, så att det känns som det inte borde vara för allvarligt problem, fuskare kmr alltid finnas.

Tyvärr så kommer admin's inte kunna kicka/banna, i alla fall inte från start och knappast sedan heller om swb gäller som förlaga,
https://forums.battlefield.com/en-us/discussion/28636/bf1-ser...

Det enda antifusk som finns just nu är FF, något som bara tar de mest korkade fuskarna, inte de som fuskar "lagom".

Och kalla aldrig en fuskare hacker, de är bara fuskare.


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

123
Skriv svar