Microprose-klassikern Red Storm Rising lever vidare i andlig uppföljare

Robot
Microprose-klassikern Red Storm Rising lever vidare i andlig uppföljare
Medlem
Microprose-klassikern Red Storm Rising lever vidare i andlig uppföljare

Jeg håper utviklerne ikke er de bak Silent Hunter serien. En fiasko, med halvferdige spill, alltid.

Når det gjelder dette nye spillet: Jeg ble ikke imponert.

Medlem

Originalet var baserat på Tom Clancys (enligt mig bästa) bok med samma namn.

Medlem
Skrivet av Decoman:

Jeg håper utviklerne ikke er de bak Silent Hunter serien. En fiasko, med halvferdige spill, alltid.

Det var väl ett i serien som var bra, var det 3:an? Sen blev uppföljarna sämre och sämre.

Medlem

"var det 3:an?"

Ja, og nei. Silent Hunter III var den beste tror jeg (Type VII ubåt), men sånn halvferdig den også mener jeg å kunne huske.

Medlem
Skrivet av Decoman:

Jeg håper utviklerne ikke er de bak Silent Hunter serien. En fiasko, med halvferdige spill, alltid.

Når det gjelder dette nye spillet: Jeg ble ikke imponert.

Fans brukar fixa spelen med inofficiella patchar

Medlem
Skrivet av Tomten:

Originalet var baserat på Tom Clancys (enligt mig bästa) bok med samma namn.

Du talar sanningens ord!
Här nog 4-5 genomläsningar av den godingen. Provade även red storm rising på c64(ca 10 år innan jag läste boken) men har för mig att jag och polaren inte lyckades med något alls i det spelet.

Medlem

Trevligt, då spelet kommer på första platsen över bästa spel jag spelat:) Spelade på C64 och Amiga 500.

Medlem

Det första spelet jag köpte på diskett efter att jag skaffat mig en 1541.

Medlem

Lysande bok av Tom Clancy! Lysande spel till Amiga! När kommer filmen?

Medlem

Har en dröm att när jag blir ekonomiskt oberoende skall jag finansiera en serie som följer "red storm rising"-boken exakt. Runt 22 timmar bör det bli.

Medlem

Typ alla spel som har något med tredje världskriget, har tagit delar från Red Storm Rising boken.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Ägde originalet och det var kassetbands versionen. Minns ej hur många kassettet det låg på. Men vänta på att det skulle ladda färdigt. Det fick man allt göra!
Tur man var ung och hade all tid i världen

Micro Prose kartonger och manualer var alltid trevliga minns jag.

Medlem

Trodde först att någon ny info hade dykt upp eftersom ni postade om det. Är så pepp på det här.


signatur

// Bacon <3

1
Skriv svar